Skip to main content

Mijn Odido media box vraagt sinds het begin met grote regelmaat om de pincode, vaak als hij een tijdje uit heeft gestaan. 

We hebben verschillende topics gevonden waar de leeftijdsgrens van het profiel wordt aangegeven als de oorzaak, echter lijken die topics verouderd - de opties die worden genoemd in die topics bestaan niet meer in de huidige interface (of heten misschien anders?).

In de huidige profiel instellingen staat het kinderslot uit.

Hoe voorkomen wij dat we constant de pincode in moeten voeren?

 

@snekliws Hoi

Probeer het eens zo in te stellen zie foto.

Als dit goed staat en werkt niet dan de box even herstarten. (Even de adapter er uit halen)


Hey @peter-keetfm 

Helaas staat het al zo ingesteld - het kinderslot staat uit en de leeftijdsgrens staat op “geen”.

Toch krijgen wij nog vaak een pincode verzoek.

 


@snekliws 

Vreemd.

Wat je nog kunt proberen een extra profile aanmaken.

Bijvoorbeeld woonkamer met een pincode.

En dat als standaard profiel in kunnen stellen.

Het is soms een doolhof die nieuwe Odido TV box.


Ik heb hier ook last van. Heb je dit onderhand op kunnen lossen?


@Lxxv helaas - het komt nog steeds regelmatig voor. We hebben zelfs de box gewisseld, wat dit niet op heeft gelost.


Ik heb hetzelfde probleem.. Het is nooit het geval bij het wisselen van de zenders, alleen als de box een tijdje uit heeft gestaan.

Opvallend detail: het maakt niet uit of de pincode goed of fout is. Ik druk willekeurig 4 cijfers in en op OK, vervolgens kan ik gewoon televisie kijken. Is dat bij jullie ook het geval ​@Lxxv ​@snekliws ?


Klopt de pincode maakt niet uit. Maar bij mij is het echt meermaals per week niet als ie lang heeft uitgestaan 


Ja dat is bij mij ook, bijna elke dag wel 1x.


@Jason van Odido heb jij misschien een oplossing?


Hier hetzelfde probleem overigens.


Ik ben sinds twee weken klant en heb exact hetzelfde probleem. Als ik de media box aanzet vraagt hij om de pincode. Ik heb ook geen kinderslot en leeftijdsgrens en ook maar 1 profiel en dat is ‘Admin’. 


@Tommie van Odido ​@Cheyenne van Odido 

 

Willen jullie hierop reageren?


Hey ​@dvanbrenk, ik heb alle devices uitgelogd. Kan je de Mediabox eens voorzien van een factory reset en opnieuw inloggen? Kan je daarna controleren of het nogmaals voorkomt? 


Hey ​@dvanbrenk, ik heb alle devices uitgelogd. Kan je de Mediabox eens voorzien van een factory reset en opnieuw inloggen? Kan je daarna controleren of het nogmaals voorkomt? 

Ik hou het in de gaten, dankjewel!


Hey ​@dvanbrenk, ik heb alle devices uitgelogd. Kan je de Mediabox eens voorzien van een factory reset en opnieuw inloggen? Kan je daarna controleren of het nogmaals voorkomt? 

Factory reset uitgevoerd en het probleem is niet verholpen. Sterker nog; nu krijg ik eerst te zien dat er een storing is opgetreden en moet ik de mediabox opnieuw starten om dit te verhelpen.


Hier hetzelfde probleem. Regelmatig na standby van de tv decoder wordt de pincode weer gevraagd. Ook krijg ik hierna soms dat er een storing is maar na op opnieuw proberen te klikken krijg ik gelijk tv beeld. 

 

Dit is sinds een aantal weken, daarvoor was dit nooit het geval. 


Hier ook hetzelfde probleem sinds een aantal weken. Probleem is ontstaan na de laatste automatische update waarbij o.a. de opmaak van de tv gids is gewijzigd. Tijd voor een nieuwe update lijkt me.


Reageer