Odido media box vraagt constant om pincode - hoe dit te voorkomen
Mijn Odido media box vraagt sinds het begin met grote regelmaat om de pincode, vaak als hij een tijdje uit heeft gestaan.
We hebben verschillende topics gevonden waar de leeftijdsgrens van het profiel wordt aangegeven als de oorzaak, echter lijken die topics verouderd - de opties die worden genoemd in die topics bestaan niet meer in de huidige interface (of heten misschien anders?).
In de huidige profiel instellingen staat het kinderslot uit.
Hoe voorkomen wij dat we constant de pincode in moeten voeren?
Bladzijde 1 / 1
@snekliws Hoi
Probeer het eens zo in te stellen zie foto.
Als dit goed staat en werkt niet dan de box even herstarten. (Even de adapter er uit halen)
Hey @peter-keetfm
Helaas staat het al zo ingesteld - het kinderslot staat uit en de leeftijdsgrens staat op “geen”.
Toch krijgen wij nog vaak een pincode verzoek.
@snekliws
Vreemd.
Wat je nog kunt proberen een extra profile aanmaken.
Bijvoorbeeld woonkamer met een pincode.
En dat als standaard profiel in kunnen stellen.
Het is soms een doolhof die nieuwe Odido TV box.
Ik heb hier ook last van. Heb je dit onderhand op kunnen lossen?
@Lxxv helaas - het komt nog steeds regelmatig voor. We hebben zelfs de box gewisseld, wat dit niet op heeft gelost.
Ik heb hetzelfde probleem.. Het is nooit het geval bij het wisselen van de zenders, alleen als de box een tijdje uit heeft gestaan.
Opvallend detail: het maakt niet uit of de pincode goed of fout is. Ik druk willekeurig 4 cijfers in en op OK, vervolgens kan ik gewoon televisie kijken. Is dat bij jullie ook het geval @Lxxv @snekliws ?
Klopt de pincode maakt niet uit. Maar bij mij is het echt meermaals per week niet als ie lang heeft uitgestaan
Ja dat is bij mij ook, bijna elke dag wel 1x.
@Jason van Odido heb jij misschien een oplossing?
Hier hetzelfde probleem overigens.
Ik ben sinds twee weken klant en heb exact hetzelfde probleem. Als ik de media box aanzet vraagt hij om de pincode. Ik heb ook geen kinderslot en leeftijdsgrens en ook maar 1 profiel en dat is ‘Admin’.
@Tommie van Odido @Cheyenne van Odido
Willen jullie hierop reageren?
Hey @dvanbrenk, ik heb alle devices uitgelogd. Kan je de Mediabox eens voorzien van een factory reset en opnieuw inloggen? Kan je daarna controleren of het nogmaals voorkomt?
Hey @dvanbrenk, ik heb alle devices uitgelogd. Kan je de Mediabox eens voorzien van een factory reset en opnieuw inloggen? Kan je daarna controleren of het nogmaals voorkomt?
Ik hou het in de gaten, dankjewel!
Hey @dvanbrenk, ik heb alle devices uitgelogd. Kan je de Mediabox eens voorzien van een factory reset en opnieuw inloggen? Kan je daarna controleren of het nogmaals voorkomt?
Factory reset uitgevoerd en het probleem is niet verholpen. Sterker nog; nu krijg ik eerst te zien dat er een storing is opgetreden en moet ik de mediabox opnieuw starten om dit te verhelpen.
Hier hetzelfde probleem. Regelmatig na standby van de tv decoder wordt de pincode weer gevraagd. Ook krijg ik hierna soms dat er een storing is maar na op opnieuw proberen te klikken krijg ik gelijk tv beeld.
Dit is sinds een aantal weken, daarvoor was dit nooit het geval.
Hier ook hetzelfde probleem sinds een aantal weken. Probleem is ontstaan na de laatste automatische update waarbij o.a. de opmaak van de tv gids is gewijzigd. Tijd voor een nieuwe update lijkt me.
Hoi @dvanbrenk, @vaez & @Gais, ik wil jullie graag verder helpen! Staan de leeftijdinstellingen goed in jullie profiel? Daarnaast ben ik ook benieuwd of er geen kinderslot is ingesteld. Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana
Hoi @dvanbrenk, @vaez & @Gais, ik wil jullie graag verder helpen! Staan de leeftijdinstellingen goed in jullie profiel? Daarnaast ben ik ook benieuwd of er geen kinderslot is ingesteld. Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana
Beste Ishana, deze ‘oplossingen’ zijn al eerder besproken hierboven en zijn in mijn geval niet de oplossing. Ook de mediabox van het stroom halen werkt niet. Zoals ik in mijn vorige reactie al aangaf is het probleem bij mij ontstaan sinds de laatste automatische update van een paar weken geleden, waarbij de opmaak van de tv gids (groter lettertype) is gewijzigd.
Hi @Gais, je hebt helemaal gelijk, met de nieuwe update is er een bug ontstaan waardoor het profielenselectiescherm willekeurig naar boven komt nadat je de Mediabox opstart en je de pincode moet invullen. Dit is inmiddels toegevoegd aan de lijst met known issues en we werken eraan om dit op te lossen. Zodra hier een update voor is, laten we dit ook in hetzelfde overzicht weten!
Hi @Gais, je hebt helemaal gelijk, met de nieuwe update is er een bug ontstaan waardoor het profielenselectiescherm willekeurig naar boven komt nadat je de Mediabox opstart en je de pincode moet invullen. Dit is inmiddels toegevoegd aan de lijst met known issues en we werken eraan om dit op te lossen. Zodra hier een update voor is, laten we dit ook in hetzelfde overzicht weten!
Fijn, dank je wel.
Hier hetzelfde, beschreven oplossing werkt niet en lijkt door de genoemde bug te komen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.