Wij hadden een Entone Mediabox uit 2017, werkt probleemloos. Toch werden we gevraagd door Odido om over te stappen op een nieuwe mediabox. Na omwisselen komt er geen geluid meer uit onze soundbar. Wanneer we kiezen voor de TV-luidspreker werkt alles wel gewoon prima.
De bekabeling van de oude en nieuwe mediabox is hetzelfde: stroom, netwerk & HDMI. De soundbar is via HDMI(ARC) verbonden met de TV, maar behalve de mediabox is er niets veranderd in de set-up die eerst wel probleemloos werkte.
De klantenservice kon me telefonisch niet helpen, en verwees me naar de experts hier. Ik kwam dit probleem niet tegen in dit forum, vandaar een nieuw topic. Hoop dat iemand een oplossing weet.
Bladzijde 1 / 1
Hey @Installatievraag, welkom op onze Community!
Dat is inderdaad wel een vreemde situatie. Normaal moet dit vlekkeloos werken omdat het via HDMI is. Kan je eens wat instellingen controleren in de Mediabox? Soms werkt Dolby omzetten naar Stereo, als dat niet werkt misschien de volgende aanpassingen:
Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.
Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten.
Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.
Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.
Hallo Tommie,
Ik heb naar mijn idee alle instellingen wel gewisseld, maar krijg nog geen resultaat. Het volume van de mediabox staat nu maximaal, maar dat is 25, niet 100.
De Dolby DRC Mode wijzigen heeft geen effect, high(line mode), low(rf mode) of OFF
De indeling automatisch/geen/passthrough maakt ook geen verschil
Alle andere opties in het audio-menu heb ik ook getest.
Op de tv heb ik bij DTV audio-instelling ook alle opties geprobeerd: MPEG, Dolby Digital, Dolby Digital Plus, HE-AAC en Automatisch (zoekvolgorde AC4 → HE-AAC → Dolby Digital Plus → Dolby Digital → MPEG)
Audioformaat HDMI-ingang wisselen tussen PCM of Bitstream doet ook niets.
Mijn volgende idee zou zijn de bekabeling om te gooien om dat te testen, maar gezien het gewerkt heeft, en via de TV-speaker nog steeds werkt, zou dat niet nodig moeten zijn.
Of ik zet de oude mediabox weer terug. Hoe noodzakelijk is het die nieuwe te gebruiken als de oude nog voldoet?
@Installatievraag Je kan inderdaad voor nu de oude TV Box nog gebruiken. Het enige is dat deze niet meer geupdated wordt. Wanneer deze helemaal niet meer te gebruiken is, durf ik niet te zeggen. Uiteraard denken we graag mee om de soundbar alsnog te laten werken met de nieuwe Mediabox! Welke soundbar heb je overigens ook precies? Als het goed is, weet @peter-keetfm ook een hoop over soundbars aansluiten en werkend krijgen op de Mediabox qua instellingen. Wellicht kun jij eens meekijken?
@Installatievraag Hoi
Naar mijn weten heeft de Entone box geen HDMI CEC.
Dan lijkt mij het proberen waard om alle HDMI CEC uit te zetten op de nieuwe Odido TV box.
En de handeling aan de TV zelf over laat. (HDMI ARC)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.