Skip to main content

Met onze nieuwe Mediabox kan je rekenen op supercomplete TV. Je hebt Odido TV en je favoriete apps op 1 plek. Wel zo overzichtelijk. Je hebt maar 1 afstandsbediening nodig en het kastje is een kleine krachtpatser die je uit het zicht kan zetten.

 


 

Momenteel spelen er wat zaken op de Mediabox. Lees onderaan deze post de known issues door. 

 

Vanaf vandaag, 28 november 2023, lanceren wij onze nieuwe Mediabox. Benieuwd wat je allemaal kunt verwachten met deze nieuwe Mediabox? Lees dan snel verder!

 

Waarom voor Odido TV inclusief Mediabox gaan?

  • De allerleukste tv kijken met Odido TV.​

  • Makkelijk streamen met de apps van je favoriete streamingdiensten.​

  • Je kan de Mediabox aansluiten via bedraad internet of wifi. Wat je wil.​

  • Chromecast: stream vanaf je telefoon of tablet naar je Mediabox.​

  • Streamen doe je in de hoogste beeldkwaliteit (4K UHD met HDR en Dolby Vision, en de beste audiostandaarden (Dolby Atmos).​

  • Goed om te weten: de Mediabox gebruikt weinig stroom.​

  • Haal nog meer uit je Mediabox door te praten met de Google Assistant.​

  • Zet ’m waar je wil, bijvoorbeeld uit het zicht. Want met de nieuwe Bluetooth®️ afstandsbediening doet hij het overal. Wel zo fijn.

 

Wil jij ook de nieuwe Mediabox? Bestel deze dan nu bij een nieuw internetabonnement via de website of wanneer je al Internet van Odido hebt via Mijn Odido

 

Hoe ziet de Mediabox eruit

 

 

TV Box vs Mediabox vs TV App

Ben je benieuwd naar de verschillen tussen de TV Box, Mediabox en onze TV App? We zetten ze hier voor je op een rijtje.

TV Box​

Mediabox​

TV App​

Zenderaanbod​

Alle zenders​

Alle zenders​

Alle zenders​

Adult zenders afhankelijk per platform​

Cloud opnemen​

Ja​

Ja​

Ja​

Videoshop​

Huren & bekijken​

Huren & bekijken​

Apple TV & FireTV: Alleen bekijken​

Samsung TV, Android TV & LG TV: Huren & bekijken​

Zelf kiezen & dagpassen​

Ja​

Ja​

Samsung TV, Android TV & LG TV: Ja​

Gratis films & series​

Ja​

Ja​

Ja​

Adult zenders & Erotiek content in Videoshop​

Ja​

Ja​

Samsung TV: Ja​

Andere platformen: Nee​

Ondersteuning van Apps​

Nee​

Ja. ​

Meest populaire apps vooraf geïnstalleerd​

n.v.t.​

Afstandsbediening​

Infrarood​

Bluetooth & Infrarood​

n.v.t.​

Afstandsbediening koppelen aan TV​

Via koppelcodes en handmatige actie​

Automatisch incl. audioapparatuur​

Verbinding met Internet​

Ethernet​

Ethernet & WiFi​

n.v.t.​

Google Assistent​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

Chromecast functie​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

4K ondersteuning​

Nee​

Ja (nog geen 4K tv-zenders)​

n.v.t.​

Ecostand​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

Externe audioapparatuur​

Via HDMI​

Via HDMI & Bluetooth​

n.v.t.​

 

Alles over de vernieuwde afstandsbediening

Een nieuwe Mediabox betekent ook een nieuwe afstandsbediening.

  • Afstandsbediening werkt met Bluetooth en Infrarood​

  • Biedt toegang tot de belangrijkste functies​

  • Voldoet aan de eisen van Google incl. microfoon voor Google Assistant​

  • Koppelt automatisch met je TV en audioapparatuur​

  • Batterijen: 2x AAA inbegrepen​

  • Aantal knoppen: 35​

  • Afmetingen: 184 × 42.5 × 18.5 (mm)


Knoppen en functies

 

#​

Knop​

Actie​

1​

TV AAN/UIT​

Zet je tv-scherm aan of uit.​

2​

TV Box AAN/UIT​

Zet je Mediabox aan of zet de Mediabox weer in stand-by.​

3​

Google Assistent​

Schakel de microfoon in om met je stem de Google Assistent opdrachten te geven.​

4​

Radio​

Hiermee schakel je eenvoudig tussen Radio en TV zenders.​

5​

TV Gids​

Hiermee open je de TV Gids. Of je sluit de TV Gids weer wanneer deze al geopend is.​

6​

OK​

  • Met deze knop bevestig je keuzes in het TV menu. ​

  • Tijdens tv-kijken open met deze knop je de player controls.​

  • Als je OK knop ingedrukt houdt, biedt deze knop soms extra functies.​

7​

OMHOOG, LINKS, RECHTS, OMLAAG​

  • Met deze navigatie knoppen ga je door het TV menu heen.​

  • Tijdens het TV kijken, hebben de 4 richtingen een standaard functie:​

  • OMHOOG – open het hoofdmenu​

  • LINKS – Met 1 klik spoel je 10 seconden terug. Houd hem ingedrukt om verder terug te spoelen,​

  • RECHTS – open de zenderlijst​

  • OMLAAG – open de mini-gids​

8​

Terug​

Hiermee ga je een scherm terug of sluit je scherm.​

9​

TV/Sluiten​

Sluit alle schermen en ga naar terug naar tv-kijken.​

10​

Thuis​

Open het startscherm van Odido TV.​

11​

Geluidsvolume​

Zet het geluid harder of zachter.​

12​

Zappen​

Zap naar de volgende of vorige zender. ​

In sommige schermen kan je met deze knoppen ook sneller een hele pagina bladeren.​

13​

Geluid AAN/UIT​

Zet het geluid in één keer AAN of UIT.​

14​

Terugspoelen​

  • Druk 1 keer in om 10 seconden terug te spoelen.​

  • Houd de knop ingedrukt om terugspoelen te starten.​

15​

Vooruitspoelen​

  • Druk 1 keer in om 30 seconden vooruit te spoelen.​

  • Houd de knop ingedrukt om vooruitspoelen te starten.​

16​

Afspelen/Pauzeren​

Druk in om te pauzeren of om het afspelen weer te hervatten.​

17​

0 – 9​

De numerieke knoppen gebruik je:​

  • Om direct naar een zender te zappen.​

  • In de gids om naar een specifieke zender te gaan.​

  • Voor het invoeren van je tv klantnummer en tv pincode.​

  • Om snel door te spoelen naar een specifieke minuut.​

18​

REC​

Start direct een opname.​

19​

Input​

Schakel op je tv-scherm van HDMI-bron.​

20​

Netflix​

Open direct de Netflix app.​

21​

APPS​

Open de Apps & Games pagina.​

 


Specificaties Mediabox

Commercial name: Mediabox​

Model: SEI800TFAS​

Operating System: Android 12 (Operator Tier)​

RCU support: BlueTooth and InfraRed​

Chipset: Amlogic 905X4 @22k DMIPS​

Apps storage: 10 GB​

Memory: 2GB RAM/16GB eMMC Flash​

Connectivity: 802.11AX (WiFi6) 2x2 MIMO, 10/100 Ethernet​

Video output: UHD 4K 60fps HEVC/AV1, HDR10/10+, HLG​

Audio: Dolby, Dolby Vision, Atmos​

Power: USB 2.0 PSU​

Video output: HDMI 2.1, HDCP 2.2​

Audio output: HDMI​

Sizes:  119 × 24 × 119 (mm)​

Weight:  280 grams​

Power usage: max. 4W (watching 4K content)​

Eco-mode standby: max. 0.15W​

Physical buttons: ON/OFF and factory reset​

 

 

Apps op de Mediabox

De Mediabox biedt toegang tot alle Android TV apps van Google Play. Om het makkelijk te maken, installeren we automatisch de meest populaire apps op je Mediabox. Daarvoor hoef je dus niet te doen!​
 

Ingelogd met je Google Account?​

Dan kan je andere apps zoeken en installeren. Tijdens de installatie kan je ook de apps kiezen die je met je Google account eerder hebt geïnstalleerd. Scheelt weer zoeken.​

Netflix

Met de tNETFLIX] knop op je afstandsbediening open je direct de Netflix app. Staat de Mediabox uit? Dan gaat deze automatisch aan.

 

 

FAQ

Hoeveel kost de Mediabox per maand?

De prijs voor de Mediabox is hetzelfde als bij de TV Boxen. De eerste Mediabox is € 2,50 p/m en de tweede, derde of vierde Mediabox is € 5,00 p/m.

 

Kan ik als bestaande klant mijn TV Box omwisselen voor de nieuwe Mediabox?

Momenteel wordt de Mediabox alleen nog meegegeven aan nieuwe klanten. Mocht je een Mediabox extra willen bijbestellen, dan ontvang je uiteraard ook de nieuwe Mediabox.

 

Hoe sluit ik de Mediabox aan?

  • Haal alles uit de verpakking​

  • Trek het kartonnen lipje uit de achterkant van de afstandsbediening​

  • Sluit de adapter aan op de “DC 5V” poort van de Mediabox​

  • Plaats de HDMI-kabel in de “HDMI” poort van de Mediabox​

  • Plaats de andere zijde van de HDMI-kabel in een HDMI-poort van je tv-scherm​

Optioneel, maar wel aanbevolen:

  • Sluit de Mediabox met de ethernetkabel aan op je Odido modem

  • Een ethernetverbinding is veel betrouwbaarder dan een Wifi-verbinding

  • Steek de stekker van de adapter in een stopcontact​

  • Volg de stappen van het installatieproces


Hoe herstart ik de Mediabox? 

De Mediabox kan je op diverse manier opnieuw opstarten.​

  1. Powerflip​
    Haal kort de stroom van de Mediabox om deze opnieuw op te starten.​
  1. ​Via Android instellingen​
    Open de Android instellingen. Ga naar “Apparaatvoorkeuren” > “Opnieuw opstarten”​
  1. ​TV Menu opstarten​
    Ga naar “MyTV” > “Dit apparaat” > “App opnieuw opstarten”

 

Hoe ontkoppel en koppel ik de afstandsbediening van de Mediabox? 

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op -OK] en >Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op oOK] en aThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

Hoe zet ik de Mediabox op stand-by?

De Mediabox kan je op stand-by zetten door op de witte TV BOX] knop te drukken​.

Standaard gaat de Mediabox op “stand-by”. Het stroomverbruik is dan ongeveer 0.8 Watt.​

Stand-by instellingen wijzigen?​

- Ga naar Android instellingen > “Apparaatvoorkeuren” > ​
“Voeding en energie”​

- Je kan de tijdsduur instellen nadat de Mediabox in stand-by moet gaan (standaard 8 uur)​

- Je kan ook instellen wanneer Mediabox bij tv-kijken in stand-by moet gaan (standaard is dit “Nooit”).

 

Hoe zet ik de Mediabox op de Ecostand?

In de Stand-by instellingen kan je ook de Ecostand instellen. De Mediabox gaat in de Ecostand bijna helemaal uit. Het energieverbruik is dan 0.15 Watt en bespaar je meer energie. ​

Let op: Het duurt dan wel een stuk langer voordat de Mediabox aangaat nadat je op de witte iTV BOX]  knop hebt gedrukt.

 

Welke apps heb ik op de Mediabox? 

Deze apps zijn standaard geïnstalleerd op de Mediabox:

1 Google Play Store​

2 Play Movies & TV​

3 YouTube​

4 YouTube Music​

5 Play Games​

6 Netflix​

7 Amazon Prime Video​

8 Viaplay​

9 Videoland​

10 NPO​

11 Disney+​

12 HBO Max​

13 SkyShowtime​

14 Discovery+​

15 F1 TV​

16 Pathe Thuis​

17 Teletekst​

18 Eurosport Player​

19 Spotify​

20 Deezer​

21 Rakuten TV​

22 Apple TV

 

Hoe kan ik mijn apps beheren?

Wil je je favoriete apps samenstellen? ​

- Selecteer dan “Regel je favorieten” en druk op pOK].​

- Selecteer de apps die je favoriet wilt maken en druk op aOK]​

- Je kunt ook de volgorde van je favoriete apps instellen​

Ingelogd met je Google Account?​

Dan kan je andere apps zoeken en installeren. ​

Apps verwijderen?​

- Open de Android instellingen​

- Ga naar Apps​

- Ga naar de app die je wilt verwijderen en druk op OK]​

- Kies vervolgens “Verwijderen” en bevestig nogmaals met pOK] om de app van de Mediabox te verwijderen​

Let op: sommige apps zijn niet te verwijderen, omdat het zogenoemde ‘systeem apps’ zijn.

 

Hoe kan ik andere apps installeren?

Wil je andere apps installeren? ​

- Ga in de pagina naar “Zoeken naar apps en games”.​

- Kies een app uit bij “Populaire apps” en voer een zoekopdracht in​

Let op: je moet wel ingelogd zijn op je Google account om apps te zoeken en te installeren.​

App gevonden?​

- Druk op kOK] om de app pagina te openen​

- Selecteer “Installeren” om de app op de Mediabox te installeren​

- De app wordt nu geïnstalleerd op de Mediabox​

- Selecteer vervolgens “Openen” en druk op ]OK] om de nieuwe app direct te gebruiken

 

Hoe kan ik mijn App-kanalen beheren?

App-kanalen aan- en uitzetten

- Ga helemaal naar het einde van de Apps pagina​

- Kies “App-kanalen regelen”​

- Hier kan je kiezen welke kanalen wel of niet getoond mogen worden​

 

 

Volgorde van App-kanalen wijzigen

Heb je liever een andere app bovenaan? ​

- Ga dan naar de betreffende app-kanaal​

- Houd

- Je kan de app-kanaal nu naar boven of beneden verplaatsen met oOMHOOG] en iOMLAAG]​

- Juiste positie gevonden? Druk dan op -OK] om te bevestigen.​

- Wil je dit annuleren? Druk dan op IBACK]

 

Hoe kan ik casten naar de Mediabox? 

Tijdens de installatie heb je de Mediabox een naam gegeven (standaard optie is “4K TV Box”). De Mediabox is onder deze naam te vinden als apparaat om naar te casten.​

 

Hoe cast je naar de Mediabox?​

  • Zorg ervoor dat de Mediabox aan staat en verbonden is met het internet (kan zowel via Ethernet als Wifi)​

  • Zorg ervoor dat je smartphone of tablet met hetzelfde netwerk is verbonden als de Mediabox​

  • Open de app waarmee je wilt casten en kies “4K TV Box” als apparaat om naar te casten​

Wil je de Chromecast functie uitschakelen?​

  • Ga naar de Android instellingen​

  • Kies “Apps” > “Alle apps bekijken” > “Systeem-apps tonen”​

  • Blader naar “Chromecast built-in” en druk op [ok]​

  • Ga naar “Uitzetten” en druk op tOK]​

  • Bevestig met sOK] om de app uit te zetten

 

 

Kan ik de microfoon uitschakelen?

Tijdens de installatie van je Mediabox kan je ervoor kiezen of de microfoon ingeschakeld wordt of niet. Wil je dit later alsnog wijzigen?​

  • Open in het hoofdmenu de Android instellingen.​

  • Ga naar “Apparaatvoorkeuren” en druk op OK].​

  • Ga naar “Microfoon” en druk op rOK].​

  • De optie “Microfoontoegang” kan je hier AAN of UIT zetten.

 

Extra's

De afstandsbediening regelt automatisch je tv-scherm en je audioapparatuur als deze via HDMI op de Mediabox zijn aangesloten. ​

Geen beeld?​

  • Soms heeft iemand een spelcomputer of ander apparaat gebruikt op je tv-scherm. ​

  • Zie je geen Odido TV en de Mediabox staat wel aan? ​

  • Druk dan minimaal 2 seconden op de [Thuis] knop. ​

  • Alle gekoppelde apparaten zullen dan weer ingesteld worden voor gebruik van Odido TV.​

Batterijniveau of softwareversie checken?​

  • Open in het hoofdmenu de Android instellingen​

  • Ga naar “Afstandsbedieningen en accessoires”​

  • Ga naar “4K TV Box Remote” en druk op aOK]​

  • Je kunt hier batterijniveaus en de softwareversie zien. ​

  • Ook kan je hier de naam van de afstandsbediening wijzigen of ontkoppelen

 

Hi allemaal,

Ik deel hier met jullie onze known issues lijst. Zo weten jullie precies wat er allemaal loopt en waar we mee bezig zijn. Dit maakt het ook voor jullie en voor ons overzichtelijk. Mochten jullie andere bugs tegenkomen, deel deze dan in het topic, zodat we dit kunnen onderzoeken. Ik zal deze lijst ook updaten zodra er zaken zijn opgelost of als er weer nieuwe bugs zijn gevonden. 



Belangrijkste known issues (laatst bijgewerkt op 16 december 2024):

Mediabox:

  • Bij het kijken van tv via Begin Gemist én Live TV, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) het volgende programma begint. Dit wordt in de volgende softwareversie opgelost.
  • In de Android geluidsinstellingen is de optie “S/PDIF Output” zichtbaar. De Mediabox heeft geen S/PDIF-uitgang en deze optie biedt dan ook geen werkende softwarefunctie. Deze optie wordt in een volgende softwareversie verwijderd.
  • Op sommige Mediaboxen speelt de video niet goed af nadat de box op standby heeft gestaan en weer aan wordt gezet. Eerst zie je een bevroren beeld en audio is hoorbaar. Na een paar seconden speelt video ook af, maar deze is niet synchroon met audio. Probleem is te verhelpen door naar een andere zender te zappen. Oorzaak is wel duidelijk: op de boxen is de optie ‘Media tunnelling’ aangezet. Zodra je dit uitzet, is het probleem verholpen. Deze optie wordt in de volgende softwareversie verwijderd.
  • Soms verschijnt het profielselectiescherm nadat je de Mediabox uit standby haalt. Dit lijkt willekeurig te gebeuren. 
  • Er zijn soms problemen die met de Wifi-verbinding kunnen ontstaan zodra de Mediabox in standby staat. De verbinding is dan alleen te herstellen door de Mediabox opnieuw op te starten. Hiervoor wordt al een oplossing getest voor de volgende softwareupdate.

Afstandsbediening:

  • We onderzoeken een probleem met de batterijen van de afstandsbediening. De symptomen zijn: batterijniveau is voldoende, maar nadat Mediabox uit standby komt, werken diverse knoppen niet. Mediabox lampje knippert meerdere malen wanneer een knop wordt ingedrukt. Navigatieknoppen en OK knop werken dan veelal wel. O.a. volumeknoppen, Home en Gids knoppen werken dan niet, of met veel ‘vertraging’. Advies: vervang de batterijen.
  • Na aanleiding van de meest recente update, ontvangen sommige klanten op dit moment  problemen met de volumeknop op de afstandsbediening. Het probleem is in onderzoek. Advies: Ga naar het TV-menu > Instellingen (tandwieltje rechtsboven in) > Device preferences > Display & Sound > Zet HDMI CEC volumeregeling aan > Klik op de spraakbesturingsknop op de afstandsbediening en zeg ‘MAX volume’. Werkt dit niet? Laat het dan aan ons weten, zodat we een ticket kunnen aanmaken naar onze technische dienst voor verder onderzoek. 

 

Recent opgeloste problemen (laatst bijgewerkt op 10 december 2024)

Opgelost op 9 december met tv-menu versie 2.0.4672 en firmware 12.8.7702.

  • Wegvallend geluid en / of beeld tijdens het kijken van live tv. Er zijn diverse meldingen dat het geluid en / beeld regelmatig spontaan wegvalt. Dat kan dan alleen opgelost worden door herstarten van de Mediabox. Dit is nu opgelost.

 

Opgelost op 3 oktober met tv-menu versie 2.0.4477 en firmware 12.8.7702.

  • Bij gebruik van de Eco stand-by modus kan je de Mediabox alleen 'AAN' krijgen via de fysieke knop op de box (dus niet via afstandsbediening). Update: nieuwe software op de afstandsbediening (7154.04.03) lost dit probleem op.
  • Het gekozen startscherm (in te stellen per profiel) wordt niet getoond nadat de Mediabox uit standby komt. Issue is nu opgelost.

Opgelost met tv-menu versie 2.0.4221 en firmware 12.8.6755.

  • Er is soms geen geluid nadat de Mediabox in standby is geweest. Enige oplossing is om de stroom van de Mediabox te halen of deze via het menu opnieuw op te starten. Tip wanneer er toch nog géén geluid is: Druk VOICE knop op afstandsbediening in en zeg 'max volume'.
  • Bij afspelen van een opname die nog opgenomen worden. Als je doorspoelt tot live moment, springt de player terug naar het begin van de opname. De Mediabox loopt niet meer vast.
  • Na het indrukken van de dSource] knop op de afstandsbediening kan het voorkomen dat de andere knoppen tijdelijk (10 tot 90 seconden) niet meer lijken te werken. Oorzaak is gevonden en er wordt nu gewerkt aan een nieuwe softwareversie van de afstandsbediening.
  • Na of tijdens het afspelen van een opname die nog wordt opgenomen, loopt de Mediabox regelmatig vast of werken bepaalde functies niet. Problemen zijn grotendeels opgelost - box loopt niet meer vast.
  • Bij het kijken van live tv, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) een nieuw programma begint. Dit ligt niet aan de instellingen van de Mediabox of tv-scherm.
  • Na gebruik van apps (zoals Netflix) is het geluid van Odido TV soms een stuk zachter dan voorheen.
  • Er is soms geen geluid nadat de Mediabox in standby is geweest. Enige oplossing is om de stroom van de Mediabox te halen of deze via het menu opnieuw op te starten.

Opgelost op 22 februari (met firmware v4410):

  • Advies: nooit de afstandsbediening ontkoppelen of Mediabox resetten tenzij het echt niet anders kan » Dit advies is per 26/02 ingetrokken.

  • Er is een probleem met afstandsbedieningen die initieel succesvol gekoppeld zijn met de Mediabox, maar daarna ontkoppeld worden. Het opnieuw koppelen werkt niet meer omdat de Bluetooth functie corrupt raakt door een software update die plaatsvindt nadat de Mediabox in gebruik is genomen. 
    Met de nieuwe software op de Mediabox (12.8.4410) wordt ook een nieuwe versie (7154.03.01_1.1) van de software van de afstandsbediening meegeleverd. Wanneer de afstandsbediening naar deze versie is bijgewerkt, wordt dit probleem opgelost. 
  • De eTV], Netflix], xRADIO] en eAPPS] knoppen werken op veel afstandsbedieningen niet, ongeacht de softwareversie
  • In sommige gevallen gaat de software update van de afstandsbediening niet goed. Dit heeft functioneel voor de Mediabox weinig invloed, maar je kan wel de foutmelding ervaren.
  • Handmatig aanpassen van de configuratie van de afstandsbediening via Instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires > 4K TV Box Remote > Bediening TV aanpassen) werkt niet. Het is dus niet mogelijk om handmatig de bediening van je tv-scherm in te stellen.

 

 

 

 

Vanavond veel veel haperingen/stotterend beeld tijdens de voetbalwedstrijd Spanje-Italië, mn als de camera de bal volgde over een grote afstand. Kan ik daar wat aan doen? Ik heb al gespeeld met de resolutie instellingen in de Mediabox, maar dat hielp niet. Ligt het aan de ( te lage) bitrate van Odido?


Hi @Mackeessie, dat is niet fijn voetbal kijken. Ik heb gelijk een lijnmeting gedaan en ik zie inderdaad dat er iets niet helemaal lekker gaat met het TV signaal. Allereerst zou ik je willen vragen om de Mediabox een herstart te geven op de volgende manier: 

  1. Koppel de stroom los van de Mediabox.
  2. Haal de Media Converter/ONT, het kleine zwarte of witte kastje in de meterkast, voor 10 seconden van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten. 
  3. Haal het modem 10 seconden van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten.
  4. Als het modem is opgestart, sluit je de Mediabox weer aan.  

Mocht dit niet voor verbetering zorgen, dan wil ik je vragen om de Mediabox aan te sluiten op een andere LAN-poort. Gebruik eentje die leeg is, ik zie dat er veel al in gebruik zijn en en veel op één staan aangesloten. Heb je jouw Mediabox momenteel draadloos aangesloten, test dan gelijk een bekabelde verbinding op een lege LAN-poort. Ervaar je hierdoor een betere beeldkwailiteit?

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik sta klaar om verder te helpen, indien nodig! 


 

voor Smart tv App 
 verkorte handleiding voor wel de juiste kwaliteit.
alles via de Smart  afstand bediening,  voor alle functies op je Smart TV
lekker snel..mooier beeld dan via de decoder, voor een  4k HHD Smart TV

Tip.

zwarte tv decoder van je tv ontkoppelen.

en je LAN kabel direct op de TV  inpluggen .en nieuwe verbinding maken maar dan met de tv inplaats via de decoder box..op je tv selecteren, VASTE KABEL VERBINDING . (LAN)

App Idido installeren en inlog codes via Smart afstandbediening intoetsen
(dus verbinding draadloos Wifi omzetten in vaste kabel verbinding en je Omino decoder afkoppelen van je HDMI aansluiting , je gebruikt alleen de  Smart Odido 4k App.

cijfers voor klantenummer en pin code intoetsen via de Smart afstandbediening van je TV.( links boven op de afstandbediening ,knop 123)

de extra afstand bediening van T-mobiel of Idido gebruik je niet meer.

smart 4k HHD  TV .beste beeld,ga naar instellingen, ..algemeen en privacy > aan/uit spaarstand>  en dan alle functies uitzetten..

mvg

carlo den hollander.


Op de nieuwe mediabox zit geen jack geluidsuitgang meer. Hdmi heb ik nodig voor de beamer. Beamer heeft geen geluid. Hoe los ik dit op? Hoe krijg ik mijn geluid nu uit de mediabox? 


Op de nieuwe mediabox zit geen jack geluidsuitgang meer. Hdmi heb ik nodig voor de beamer. Beamer heeft geen geluid. Hoe los ik dit op? Hoe krijg ik mijn geluid nu uit de mediabox? 

Dat zou je kunnen oplossen door een hdmi to audio converter te gebruiken.

Het is onhandig dat de Odido TV box geen audio out heeft.

 


Er zit maar 1 hdmi aansluiting op de mediabox, die heb ik dan nodig voor de beamer. Waar zou ik die hdmi to audio converter dan op moeten aansluiten? 


@peterbeeonline

Er zijn van die blokjes tekoop die je tussen de hdmi kabel zet.

Heeft je beamer geen audio out.?

Hdmi to audio converter.

 


De beamer heeft geen audio out, de televisie heeft geen hdmi out, de mediabox heeft maar 1 hdmi uitgang en geen audio uitgang. Ehm.... 


@peterbeeonline 

Zo,n hdmi to audio converter zijn in alle soorten te verkrijgen.

Dit is een voorbeeld. link

Het is een kastje wat je tussen de hdmi kabel prikt en van dat kastje prik je ook de audio kabel in die bijvoorbeeld naar een versterker gaat.

 


Ah bedankt, dat ga ik proberen! 


Hi @Mackeessie, dat is niet fijn voetbal kijken. Ik heb gelijk een lijnmeting gedaan en ik zie inderdaad dat er iets niet helemaal lekker gaat met het TV signaal. Allereerst zou ik je willen vragen om de Mediabox een herstart te geven op de volgende manier: 

  1. Koppel de stroom los van de Mediabox.
  2. Haal de Media Converter/ONT, het kleine zwarte of witte kastje in de meterkast, voor 10 seconden van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten. 
  3. Haal het modem 10 seconden van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten.
  4. Als het modem is opgestart, sluit je de Mediabox weer aan.  

Mocht dit niet voor verbetering zorgen, dan wil ik je vragen om de Mediabox aan te sluiten op een andere LAN-poort. Gebruik eentje die leeg is, ik zie dat er veel al in gebruik zijn en en veel op één staan aangesloten. Heb je jouw Mediabox momenteel draadloos aangesloten, test dan gelijk een bekabelde verbinding op een lege LAN-poort. Ervaar je hierdoor een betere beeldkwailiteit?

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik sta klaar om verder te helpen, indien nodig! 

Alles gedaan, maar de haperingen zijn er nog steeds. Vanmiddag niet, maar nu Nederland-Frankrijk, weer wel. Misschien kijken er nu meer mensen en heeft dat er mee te maken?


@Mackeessie Dank je wel voor je terugkoppeling!

Ik durf niet precies te zeggen waar het aan ligt, maar als ik jouw verbinding uitmeet, blijf ik zien dat er iets niet goed gaat. 

Ik heb daarom gelijk een monteur aangestuurd om dit voor je op te lossen! Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

 


Is er al bekend wanneer deze update gepland staat?

 

 


@frank190189 Op dit moment weet ik nog niet wanneer de update wordt uitgerold. Zodra ik hier meer over weet, plaats ik dit gelijk in dit topic! 


Word echt tijd dat er een update voor de mediabox komt want ik zit al vanaf januari met haperend en stotterend beeld alles is al vervangen en buiten lijn nagekeken en er is niets aan de hand en alles blijft zoals het is


Moet inderdaad zeggen dat ik ZWAAR teleur gesteld ben in het ontwikkeltraject van de software hier.

Al enkele maanden geen enkel teken van leven dat er ook maar iets gebeurd. Heb hier echt het idee dat dit voor Odido geen enkele prioriteit heeft.

Sterker nog, ik denk dat ze zelf helemaal niets in house hebben en dit volledig geoutsourced hebben bij een of andere toko die geheel geen capaciteit hier voor heeft (of die niets mag kosten).

Sommige van deze fixes zijn echt minor, en dit had zelfs met een hotfix er doorheen gekund. 


Goeden dag ik heb net gebeld met een collega van de klantenservice en hij gaf aan dat ze op de mediabox fabrikant aan het w88 zijn op accoord van de nieuwe software voor de box.

 

 

En ik had ook begrepen dat de stream richting de app of de tv box maar max 8 mbit snelheid krijgt misschien lig het ook aan de verbinding die het modem standaard insteld op de mediabox van 8 mbit max


@Mackeessie Dank je wel voor je terugkoppeling!

Ik durf niet precies te zeggen waar het aan ligt, maar als ik jouw verbinding uitmeet, blijf ik zien dat er iets niet goed gaat. 

Ik heb daarom gelijk een monteur aangestuurd om dit voor je op te lossen! Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

 

Ok, bedankt . Ik ben benieuwd of dat gaat helpen. In april is er emand van Guideon langs geweest die zei dat alles in orde was, maar dat het waarschijnlijk aan de Mediabox lag, dus hij zou een nieuwe laten komen, maar dat is nooit gebeurd. Aanvraag voor een nieuwe box stond wel in het verslag dat naar Odido is gestuurd.

Ik verdenkt toch ook de bitrate die te laag is. ik las iets over 8 mbit/sec dat lijkt mij ook te laag.


Ik zit nu via de TV app te kijken en heb via de deco set de data bekeken wat hij trekt en hierbij het resultaat,

Dus 8 mbit is toch te weinig tegenwoordig.

 

( dit is een data voor tv zender MTV )

 


Moet inderdaad zeggen dat ik ZWAAR teleur gesteld ben in het ontwikkeltraject van de software hier.

Al enkele maanden geen enkel teken van leven dat er ook maar iets gebeurd. Heb hier echt het idee dat dit voor Odido geen enkele prioriteit heeft.

Sterker nog, ik denk dat ze zelf helemaal niets in house hebben en dit volledig geoutsourced hebben bij een of andere toko die geheel geen capaciteit hier voor heeft (of die niets mag kosten).

Sommige van deze fixes zijn echt minor, en dit had zelfs met een hotfix er doorheen gekund. 

 

Eens dat heb ik ook al een paar keer als opmerking geschreven. Een maandelijkse update net als bij andere providers zou wel wat zijn. We zijn nu maanden verder en men weet niks....


Hoi Theresa, 

Okay, dan is het in ieder geval duidelijk dat UHD zonder 4K box niet lukt. 

Nu HEEL graag nog even antwoord van jullie afd. die (naar ik hoop?) al sinds dec. 23 bezig is om jullie software aan te passen zodat jullie klanten en ik geen last meer hebben van vastlopende systemen bij terugkijken en doorspoelen van tv programmas die op staan te nemen. 

HEEL graag een spoedug antwoord graag!

 


Hoi allemaal, ik heb zojuist een update ontvangen over de uitrol van de nieuwe software versie van de Mediabox. 

Eind volgende week krijgen wij een go/no go als resultaat vanuit de interne test. Zodra wij een go hebben, wordt deze versie getest met onze beta users. Deze test duurt ongeveer 2 weken. Wanneer ook na de beta test de versie succesvol is afgerond, wordt de nieuwe softwareversie automatisch gepushed naar iedereen met een Mediabox. Naar verwachting is dit tussen het EK en de Olympische Spelen om de impact zo laag mogelijk te houden, mocht er toch nog iets niet goed gaan. Hopelijk weten jullie zo voldoende over de planning en zodra wij meer weten of het succesvol is en uitgerold gaat worden, dan brengen we jullie hier uiteraard op de hoogte!


Hoi @Teresa van Odido, mooi dat er meer bekend is over de update. Maar ik neem aan dat jullie ook bekend maken of het een go of no go wordt?

En is er een mogelijkheid dat als de update is vrijgegeven de update ook zo snel mogelijk wordt uitgevoerd? Dat ik niet onderaan de lijst kom te staan.


@hansvanh Super fijn om te lezen dat je het probleem hebt kunnen verhelpen d.m.v. de instellingen aan te passen naar stereo! 

Uhhh, ik ben niet blij. Ik heb nl een dure surround installatie met alle bijbehorende speakers en sub-woofedrs en uw appraat werkt alleen goed als ik de optie Dolby NIET gebruik. Kortom dit is nu net geen oplossing. 

Ik kan een google kopen en die werkt wel perfect of de KPN box die het ook altijd perfect dered.

ODIDO levert in mijn ogen dus niet wat jullie beloven.


@hansvanh Hoe graag ik het ook wil, kan ik dit niet voor je aanpassen. Wat ik wél voor je kan doen, is de Mediabox omruilen voor het oudere model TV Box. Dit is de Amino 7X. Wil je dat ik dit voor je in orde maak? 


Reageer