Skip to main content

Met onze nieuwe Mediabox kan je rekenen op supercomplete TV. Je hebt Odido TV en je favoriete apps op 1 plek. Wel zo overzichtelijk. Je hebt maar 1 afstandsbediening nodig en het kastje is een kleine krachtpatser die je uit het zicht kan zetten.

 


 

Momenteel spelen er wat zaken op de Mediabox. Lees onderaan deze post de known issues door. 

 

Vanaf vandaag, 28 november 2023, lanceren wij onze nieuwe Mediabox. Benieuwd wat je allemaal kunt verwachten met deze nieuwe Mediabox? Lees dan snel verder!

 

Waarom voor Odido TV inclusief Mediabox gaan?

  • De allerleukste tv kijken met Odido TV.​

  • Makkelijk streamen met de apps van je favoriete streamingdiensten.​

  • Je kan de Mediabox aansluiten via bedraad internet of wifi. Wat je wil.​

  • Chromecast: stream vanaf je telefoon of tablet naar je Mediabox.​

  • Streamen doe je in de hoogste beeldkwaliteit (4K UHD met HDR en Dolby Vision, en de beste audiostandaarden (Dolby Atmos).​

  • Goed om te weten: de Mediabox gebruikt weinig stroom.​

  • Haal nog meer uit je Mediabox door te praten met de Google Assistant.​

  • Zet ’m waar je wil, bijvoorbeeld uit het zicht. Want met de nieuwe Bluetooth®️ afstandsbediening doet hij het overal. Wel zo fijn.

 

Wil jij ook de nieuwe Mediabox? Bestel deze dan nu bij een nieuw internetabonnement via de website of wanneer je al Internet van Odido hebt via Mijn Odido

 

Hoe ziet de Mediabox eruit

 

 

TV Box vs Mediabox vs TV App

Ben je benieuwd naar de verschillen tussen de TV Box, Mediabox en onze TV App? We zetten ze hier voor je op een rijtje.

TV Box​

Mediabox​

TV App​

Zenderaanbod​

Alle zenders​

Alle zenders​

Alle zenders​

Adult zenders afhankelijk per platform​

Cloud opnemen​

Ja​

Ja​

Ja​

Videoshop​

Huren & bekijken​

Huren & bekijken​

Apple TV & FireTV: Alleen bekijken​

Samsung TV, Android TV & LG TV: Huren & bekijken​

Zelf kiezen & dagpassen​

Ja​

Ja​

Samsung TV, Android TV & LG TV: Ja​

Gratis films & series​

Ja​

Ja​

Ja​

Adult zenders & Erotiek content in Videoshop​

Ja​

Ja​

Samsung TV: Ja​

Andere platformen: Nee​

Ondersteuning van Apps​

Nee​

Ja. ​

Meest populaire apps vooraf geïnstalleerd​

n.v.t.​

Afstandsbediening​

Infrarood​

Bluetooth & Infrarood​

n.v.t.​

Afstandsbediening koppelen aan TV​

Via koppelcodes en handmatige actie​

Automatisch incl. audioapparatuur​

Verbinding met Internet​

Ethernet​

Ethernet & WiFi​

n.v.t.​

Google Assistent​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

Chromecast functie​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

4K ondersteuning​

Nee​

Ja (nog geen 4K tv-zenders)​

n.v.t.​

Ecostand​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

Externe audioapparatuur​

Via HDMI​

Via HDMI & Bluetooth​

n.v.t.​

 

Alles over de vernieuwde afstandsbediening

Een nieuwe Mediabox betekent ook een nieuwe afstandsbediening.

  • Afstandsbediening werkt met Bluetooth en Infrarood​

  • Biedt toegang tot de belangrijkste functies​

  • Voldoet aan de eisen van Google incl. microfoon voor Google Assistant​

  • Koppelt automatisch met je TV en audioapparatuur​

  • Batterijen: 2x AAA inbegrepen​

  • Aantal knoppen: 35​

  • Afmetingen: 184 × 42.5 × 18.5 (mm)


Knoppen en functies

 

#​

Knop​

Actie​

1​

TV AAN/UIT​

Zet je tv-scherm aan of uit.​

2​

TV Box AAN/UIT​

Zet je Mediabox aan of zet de Mediabox weer in stand-by.​

3​

Google Assistent​

Schakel de microfoon in om met je stem de Google Assistent opdrachten te geven.​

4​

Radio​

Hiermee schakel je eenvoudig tussen Radio en TV zenders.​

5​

TV Gids​

Hiermee open je de TV Gids. Of je sluit de TV Gids weer wanneer deze al geopend is.​

6​

OK​

  • Met deze knop bevestig je keuzes in het TV menu. ​

  • Tijdens tv-kijken open met deze knop je de player controls.​

  • Als je OK knop ingedrukt houdt, biedt deze knop soms extra functies.​

7​

OMHOOG, LINKS, RECHTS, OMLAAG​

  • Met deze navigatie knoppen ga je door het TV menu heen.​

  • Tijdens het TV kijken, hebben de 4 richtingen een standaard functie:​

  • OMHOOG – open het hoofdmenu​

  • LINKS – Met 1 klik spoel je 10 seconden terug. Houd hem ingedrukt om verder terug te spoelen,​

  • RECHTS – open de zenderlijst​

  • OMLAAG – open de mini-gids​

8​

Terug​

Hiermee ga je een scherm terug of sluit je scherm.​

9​

TV/Sluiten​

Sluit alle schermen en ga naar terug naar tv-kijken.​

10​

Thuis​

Open het startscherm van Odido TV.​

11​

Geluidsvolume​

Zet het geluid harder of zachter.​

12​

Zappen​

Zap naar de volgende of vorige zender. ​

In sommige schermen kan je met deze knoppen ook sneller een hele pagina bladeren.​

13​

Geluid AAN/UIT​

Zet het geluid in één keer AAN of UIT.​

14​

Terugspoelen​

  • Druk 1 keer in om 10 seconden terug te spoelen.​

  • Houd de knop ingedrukt om terugspoelen te starten.​

15​

Vooruitspoelen​

  • Druk 1 keer in om 30 seconden vooruit te spoelen.​

  • Houd de knop ingedrukt om vooruitspoelen te starten.​

16​

Afspelen/Pauzeren​

Druk in om te pauzeren of om het afspelen weer te hervatten.​

17​

0 – 9​

De numerieke knoppen gebruik je:​

  • Om direct naar een zender te zappen.​

  • In de gids om naar een specifieke zender te gaan.​

  • Voor het invoeren van je tv klantnummer en tv pincode.​

  • Om snel door te spoelen naar een specifieke minuut.​

18​

REC​

Start direct een opname.​

19​

Input​

Schakel op je tv-scherm van HDMI-bron.​

20​

Netflix​

Open direct de Netflix app.​

21​

APPS​

Open de Apps & Games pagina.​

 


Specificaties Mediabox

Commercial name: Mediabox​

Model: SEI800TFAS​

Operating System: Android 12 (Operator Tier)​

RCU support: BlueTooth and InfraRed​

Chipset: Amlogic 905X4 @22k DMIPS​

Apps storage: 10 GB​

Memory: 2GB RAM/16GB eMMC Flash​

Connectivity: 802.11AX (WiFi6) 2x2 MIMO, 10/100 Ethernet​

Video output: UHD 4K 60fps HEVC/AV1, HDR10/10+, HLG​

Audio: Dolby, Dolby Vision, Atmos​

Power: USB 2.0 PSU​

Video output: HDMI 2.1, HDCP 2.2​

Audio output: HDMI​

Sizes:  119 × 24 × 119 (mm)​

Weight:  280 grams​

Power usage: max. 4W (watching 4K content)​

Eco-mode standby: max. 0.15W​

Physical buttons: ON/OFF and factory reset​

 

 

Apps op de Mediabox

De Mediabox biedt toegang tot alle Android TV apps van Google Play. Om het makkelijk te maken, installeren we automatisch de meest populaire apps op je Mediabox. Daarvoor hoef je dus niet te doen!​
 

Ingelogd met je Google Account?​

Dan kan je andere apps zoeken en installeren. Tijdens de installatie kan je ook de apps kiezen die je met je Google account eerder hebt geïnstalleerd. Scheelt weer zoeken.​

Netflix

Met de tNETFLIX] knop op je afstandsbediening open je direct de Netflix app. Staat de Mediabox uit? Dan gaat deze automatisch aan.

 

 

FAQ

Hoeveel kost de Mediabox per maand?

De prijs voor de Mediabox is hetzelfde als bij de TV Boxen. De eerste Mediabox is € 2,50 p/m en de tweede, derde of vierde Mediabox is € 5,00 p/m.

 

Kan ik als bestaande klant mijn TV Box omwisselen voor de nieuwe Mediabox?

Momenteel wordt de Mediabox alleen nog meegegeven aan nieuwe klanten. Mocht je een Mediabox extra willen bijbestellen, dan ontvang je uiteraard ook de nieuwe Mediabox.

 

Hoe sluit ik de Mediabox aan?

  • Haal alles uit de verpakking​

  • Trek het kartonnen lipje uit de achterkant van de afstandsbediening​

  • Sluit de adapter aan op de “DC 5V” poort van de Mediabox​

  • Plaats de HDMI-kabel in de “HDMI” poort van de Mediabox​

  • Plaats de andere zijde van de HDMI-kabel in een HDMI-poort van je tv-scherm​

Optioneel, maar wel aanbevolen:

  • Sluit de Mediabox met de ethernetkabel aan op je Odido modem

  • Een ethernetverbinding is veel betrouwbaarder dan een Wifi-verbinding

  • Steek de stekker van de adapter in een stopcontact​

  • Volg de stappen van het installatieproces


Hoe herstart ik de Mediabox? 

De Mediabox kan je op diverse manier opnieuw opstarten.​

  1. Powerflip​
    Haal kort de stroom van de Mediabox om deze opnieuw op te starten.​
  1. ​Via Android instellingen​
    Open de Android instellingen. Ga naar “Apparaatvoorkeuren” > “Opnieuw opstarten”​
  1. ​TV Menu opstarten​
    Ga naar “MyTV” > “Dit apparaat” > “App opnieuw opstarten”

 

Hoe ontkoppel en koppel ik de afstandsbediening van de Mediabox? 

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op -OK] en >Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op oOK] en aThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

Hoe zet ik de Mediabox op stand-by?

De Mediabox kan je op stand-by zetten door op de witte TV BOX] knop te drukken​.

Standaard gaat de Mediabox op “stand-by”. Het stroomverbruik is dan ongeveer 0.8 Watt.​

Stand-by instellingen wijzigen?​

- Ga naar Android instellingen > “Apparaatvoorkeuren” > ​
“Voeding en energie”​

- Je kan de tijdsduur instellen nadat de Mediabox in stand-by moet gaan (standaard 8 uur)​

- Je kan ook instellen wanneer Mediabox bij tv-kijken in stand-by moet gaan (standaard is dit “Nooit”).

 

Hoe zet ik de Mediabox op de Ecostand?

In de Stand-by instellingen kan je ook de Ecostand instellen. De Mediabox gaat in de Ecostand bijna helemaal uit. Het energieverbruik is dan 0.15 Watt en bespaar je meer energie. ​

Let op: Het duurt dan wel een stuk langer voordat de Mediabox aangaat nadat je op de witte iTV BOX]  knop hebt gedrukt.

 

Welke apps heb ik op de Mediabox? 

Deze apps zijn standaard geïnstalleerd op de Mediabox:

1 Google Play Store​

2 Play Movies & TV​

3 YouTube​

4 YouTube Music​

5 Play Games​

6 Netflix​

7 Amazon Prime Video​

8 Viaplay​

9 Videoland​

10 NPO​

11 Disney+​

12 HBO Max​

13 SkyShowtime​

14 Discovery+​

15 F1 TV​

16 Pathe Thuis​

17 Teletekst​

18 Eurosport Player​

19 Spotify​

20 Deezer​

21 Rakuten TV​

22 Apple TV

 

Hoe kan ik mijn apps beheren?

Wil je je favoriete apps samenstellen? ​

- Selecteer dan “Regel je favorieten” en druk op pOK].​

- Selecteer de apps die je favoriet wilt maken en druk op aOK]​

- Je kunt ook de volgorde van je favoriete apps instellen​

Ingelogd met je Google Account?​

Dan kan je andere apps zoeken en installeren. ​

Apps verwijderen?​

- Open de Android instellingen​

- Ga naar Apps​

- Ga naar de app die je wilt verwijderen en druk op OK]​

- Kies vervolgens “Verwijderen” en bevestig nogmaals met pOK] om de app van de Mediabox te verwijderen​

Let op: sommige apps zijn niet te verwijderen, omdat het zogenoemde ‘systeem apps’ zijn.

 

Hoe kan ik andere apps installeren?

Wil je andere apps installeren? ​

- Ga in de pagina naar “Zoeken naar apps en games”.​

- Kies een app uit bij “Populaire apps” en voer een zoekopdracht in​

Let op: je moet wel ingelogd zijn op je Google account om apps te zoeken en te installeren.​

App gevonden?​

- Druk op kOK] om de app pagina te openen​

- Selecteer “Installeren” om de app op de Mediabox te installeren​

- De app wordt nu geïnstalleerd op de Mediabox​

- Selecteer vervolgens “Openen” en druk op ]OK] om de nieuwe app direct te gebruiken

 

Hoe kan ik mijn App-kanalen beheren?

App-kanalen aan- en uitzetten

- Ga helemaal naar het einde van de Apps pagina​

- Kies “App-kanalen regelen”​

- Hier kan je kiezen welke kanalen wel of niet getoond mogen worden​

 

 

Volgorde van App-kanalen wijzigen

Heb je liever een andere app bovenaan? ​

- Ga dan naar de betreffende app-kanaal​

- Houd

- Je kan de app-kanaal nu naar boven of beneden verplaatsen met oOMHOOG] en iOMLAAG]​

- Juiste positie gevonden? Druk dan op -OK] om te bevestigen.​

- Wil je dit annuleren? Druk dan op IBACK]

 

Hoe kan ik casten naar de Mediabox? 

Tijdens de installatie heb je de Mediabox een naam gegeven (standaard optie is “4K TV Box”). De Mediabox is onder deze naam te vinden als apparaat om naar te casten.​

 

Hoe cast je naar de Mediabox?​

  • Zorg ervoor dat de Mediabox aan staat en verbonden is met het internet (kan zowel via Ethernet als Wifi)​

  • Zorg ervoor dat je smartphone of tablet met hetzelfde netwerk is verbonden als de Mediabox​

  • Open de app waarmee je wilt casten en kies “4K TV Box” als apparaat om naar te casten​

Wil je de Chromecast functie uitschakelen?​

  • Ga naar de Android instellingen​

  • Kies “Apps” > “Alle apps bekijken” > “Systeem-apps tonen”​

  • Blader naar “Chromecast built-in” en druk op [ok]​

  • Ga naar “Uitzetten” en druk op tOK]​

  • Bevestig met sOK] om de app uit te zetten

 

 

Kan ik de microfoon uitschakelen?

Tijdens de installatie van je Mediabox kan je ervoor kiezen of de microfoon ingeschakeld wordt of niet. Wil je dit later alsnog wijzigen?​

  • Open in het hoofdmenu de Android instellingen.​

  • Ga naar “Apparaatvoorkeuren” en druk op OK].​

  • Ga naar “Microfoon” en druk op rOK].​

  • De optie “Microfoontoegang” kan je hier AAN of UIT zetten.

 

Extra's

De afstandsbediening regelt automatisch je tv-scherm en je audioapparatuur als deze via HDMI op de Mediabox zijn aangesloten. ​

Geen beeld?​

  • Soms heeft iemand een spelcomputer of ander apparaat gebruikt op je tv-scherm. ​

  • Zie je geen Odido TV en de Mediabox staat wel aan? ​

  • Druk dan minimaal 2 seconden op de [Thuis] knop. ​

  • Alle gekoppelde apparaten zullen dan weer ingesteld worden voor gebruik van Odido TV.​

Batterijniveau of softwareversie checken?​

  • Open in het hoofdmenu de Android instellingen​

  • Ga naar “Afstandsbedieningen en accessoires”​

  • Ga naar “4K TV Box Remote” en druk op aOK]​

  • Je kunt hier batterijniveaus en de softwareversie zien. ​

  • Ook kan je hier de naam van de afstandsbediening wijzigen of ontkoppelen

 

Hi allemaal,

Ik deel hier met jullie onze known issues lijst. Zo weten jullie precies wat er allemaal loopt en waar we mee bezig zijn. Dit maakt het ook voor jullie en voor ons overzichtelijk. Mochten jullie andere bugs tegenkomen, deel deze dan in het topic, zodat we dit kunnen onderzoeken. Ik zal deze lijst ook updaten zodra er zaken zijn opgelost of als er weer nieuwe bugs zijn gevonden. 



Belangrijkste known issues (laatst bijgewerkt op 17 oktober 2024):

Mediabox:

  • Wegvallend geluid en / of beeld tijdens het kijken van live tv. Er zijn diverse meldingen dat het geluid en / beeld regelmatig spontaan wegvalt. Dat kan dan alleen opgelost worden door herstarten van de Mediabox. Update 3/10: Verder onderzoek heeft nieuwe inzichten gegeven en de oorzaak is gevonden. Hiervoor wordt nu met hoge prio gewerkt aan een nieuwe oplossing. 
  • Update 3/10: Bij het kijken van tv via Begin Gemist én Live TV, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) het volgende programma begint. Oorzaak hiervan is in onderzoek.
  • In de Android geluidsinstellingen is de optie “S/PDIF Output” zichtbaar. De Mediabox heeft geen S/PDIF-uitgang en deze optie biedt dan ook geen werkende softwarefunctie. Deze optie wordt in een volgende softwareversie verwijderd.
  • Soms verschijnt het profielselectiescherm nadat je de Mediabox uit standby haalt. Dit lijkt willekeurig te gebeuren. Update 3/10: Oorzaak hiervan is gevonden en wordt in de volgende software release opgelost.
  • Op sommige Mediaboxen speelt de video niet goed af nadat de box op standby heeft gestaan en weer aan wordt gezet. Eerst zie je een bevroren beeld en audio is hoorbaar. Na een paar seconden speelt video ook af, maar deze is niet synchroon met audio. Probleem is te verhelpen door naar een andere zender te zappen. Update 15/10: Issue is niet opgelost. Oorzaak is wel duidelijk: op de boxen is de optie ‘Media tunnelling’ aangezet. Zodra je dit uitzet, is het probleem verholpen. We gaan deze optie binnenkort uit het TV menu verwijderen.

 

Recent opgeloste problemen (laatst bijgewerkt op 17 oktober 2024)

 

Opgelost op 3 oktober met tv-menu versie 2.0.4477 en firmware 12.8.7702.

  • Bij gebruik van de Eco stand-by modus kan je de Mediabox alleen 'AAN' krijgen via de fysieke knop op de box (dus niet via afstandsbediening). Update: nieuwe software op de afstandsbediening (7154.04.03) lost dit probleem op.
  • Het gekozen startscherm (in te stellen per profiel) wordt niet getoond nadat de Mediabox uit standby komt. Issue is nu opgelost.

Opgelost met tv-menu versie 2.0.4221 en firmware 12.8.6755.

  • Er is soms geen geluid nadat de Mediabox in standby is geweest. Enige oplossing is om de stroom van de Mediabox te halen of deze via het menu opnieuw op te starten. Tip wanneer er toch nog géén geluid is: Druk VOICE knop op afstandsbediening in en zeg 'max volume'.
  • Bij afspelen van een opname die nog opgenomen worden. Als je doorspoelt tot live moment, springt de player terug naar het begin van de opname. De Mediabox loopt niet meer vast.
  • Na het indrukken van de rSource] knop op de afstandsbediening kan het voorkomen dat de andere knoppen tijdelijk (10 tot 90 seconden) niet meer lijken te werken. Oorzaak is gevonden en er wordt nu gewerkt aan een nieuwe softwareversie van de afstandsbediening.
  • Na of tijdens het afspelen van een opname die nog wordt opgenomen, loopt de Mediabox regelmatig vast of werken bepaalde functies niet. Problemen zijn grotendeels opgelost - box loopt niet meer vast.
  • Bij het kijken van live tv, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) een nieuw programma begint. Dit ligt niet aan de instellingen van de Mediabox of tv-scherm.
  • Na gebruik van apps (zoals Netflix) is het geluid van Odido TV soms een stuk zachter dan voorheen.
  • Er is soms geen geluid nadat de Mediabox in standby is geweest. Enige oplossing is om de stroom van de Mediabox te halen of deze via het menu opnieuw op te starten.

Opgelost op 22 februari (met firmware v4410):

  • Advies: nooit de afstandsbediening ontkoppelen of Mediabox resetten tenzij het echt niet anders kan » Dit advies is per 26/02 ingetrokken.

  • Er is een probleem met afstandsbedieningen die initieel succesvol gekoppeld zijn met de Mediabox, maar daarna ontkoppeld worden. Het opnieuw koppelen werkt niet meer omdat de Bluetooth functie corrupt raakt door een software update die plaatsvindt nadat de Mediabox in gebruik is genomen. 
    Met de nieuwe software op de Mediabox (12.8.4410) wordt ook een nieuwe versie (7154.03.01_1.1) van de software van de afstandsbediening meegeleverd. Wanneer de afstandsbediening naar deze versie is bijgewerkt, wordt dit probleem opgelost. 
  • De aTV], MNetflix], RADIO] en
  • In sommige gevallen gaat de software update van de afstandsbediening niet goed. Dit heeft functioneel voor de Mediabox weinig invloed, maar je kan wel de foutmelding ervaren.
  • Handmatig aanpassen van de configuratie van de afstandsbediening via Instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires > 4K TV Box Remote > Bediening TV aanpassen) werkt niet. Het is dus niet mogelijk om handmatig de bediening van je tv-scherm in te stellen.

 

 

 

 

Graag beide boxen omruilen thx Tommie


Bedankt voor je snelle reactie @advanoirschot. Ik heb je twee nieuwe Mediaboxen opgestuurd! Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over en als ze verzonden zijn kun je de zending volen in Mijn Odido. 


Hallo, ik heb regelmatig dat als ik een programma terug kijk dat ik wel geluid heb maar de gesproken tekst hoor ik niet of heel zachtjes.

Er is wel ondertiteling.

Heb al vanalles geprobeerd, aan, uit. Opnieuw opstarten. Niets werkt. Wat is hier aan te doen.?bvd


Hoi Tommy van Odido,

Met de Pasen had ik 2x pech ,beide afstandsbedieningen voor mijn 2 boxen deden het niet meer ,

Beide ab opnieuw geprobeerd te koppelen met de boxen maar helaas niet gelukt.

Kan jij mij 2x een nieuwe ab opsturen en alvast bedankt. 


Hallo, ik heb regelmatig dat als ik een programma terug kijk dat ik wel geluid heb maar de gesproken tekst hoor ik niet of heel zachtjes.

Er is wel ondertiteling.

Heb al vanalles geprobeerd, aan, uit. Opnieuw opstarten. Niets werkt. Wat is hier aan te doen.?bvd

Deze probleem is bij mij ook de laatste tijd aanwezig maar dan helemaal geen geluid ook wanneer ik een app Netflix , Disney of een andere afsluit.


Ik heb de audio van de box op "pass-through” staan om de juiste kwaliteit bij de juiste zender te krijgen, i.e. Stereo op stereo zenders en DD+ op DD+ etc.

Nu merk ik alleen de laatste tijd dat bij diverse zenders vrij veel ‘moeite’ gedaan moet worden om de DD+ audio stream te krijgen.

Bij het aanzetten van de box staat deze bij ons meestal op RTL4 als laatste zender.

In de ochtend bij het opstarten wordt door de box dan automatisch het stereo kanaal geselecteerd (dit terwijl er een DD+ kanaal beschikbaar is).
Dit is te verhelpen door even te zappen naar een andere  zender, een paar seconden te wachten en dan terug te zappen. Box moet het kanaal dan opnieuw inladen.

Echter gaat dit nog lang niet altijd lekker, heel vaak wordt toch weer het Stereo kanaal of het gewone Dobly kanaal gepakt.

Meestal moet er wel een keer of 5 a 6 gezapt worden voordat het DD+ kanaal eindelijk gepakt wordt.

Ik vermoed dat het te lang duurt voordat de box een reactie van de server krijgt op zijn audio verzoek en dan automatisch naar het mindere kanaal gaat. Zou het een optie zijn om die timeout iets langer te maken? Dan kan het misschien een seconde langer duren voordat je geluid hebt, maar dan heb je tenminste wel het kanaal met de beste kwaliteit te pakken.


Hoi Odido,

Weten jullie misschien al wanneer de update wordt uitgerold die problemen oplost met het zwarte scherm tussen programma’s in en de problemen met opnames terugkijken wanneer de opname nog bezig is?

Deze vraag omdat er al sinds 20 maart 2024 in het oranje vak “belangrijkste known issues” staat dat de problemen worden opgelost in de volgende update van de Mediabox.


@NickLitening Ik wil je echt graag vertellen wanneer dit zal zijn, maar op dit moment is dit nog niet bekend. Wel kan ik je verzekeren dat mijn collega’s van het TV Team druk bezig zijn met het onderzoek, er wordt gewerkt aan een oplossing. Ik wil je heel erg bedanken voor je geduld!


Ik zou ook graag de nieuwe mediabox willen, mag ik bij jou een verzoek doen @Tommie van Odido ?

Thanks! 😊

 

 

Ik heb de audio van de box op "pass-through” staan om de juiste kwaliteit bij de juiste zender te krijgen, i.e. Stereo op stereo zenders en DD+ op DD+ etc.

Nu merk ik alleen de laatste tijd dat bij diverse zenders vrij veel ‘moeite’ gedaan moet worden om de DD+ audio stream te krijgen.

Bij het aanzetten van de box staat deze bij ons meestal op RTL4 als laatste zender.

In de ochtend bij het opstarten wordt door de box dan automatisch het stereo kanaal geselecteerd (dit terwijl er een DD+ kanaal beschikbaar is).
Dit is te verhelpen door even te zappen naar een andere  zender, een paar seconden te wachten en dan terug te zappen. Box moet het kanaal dan opnieuw inladen.

Echter gaat dit nog lang niet altijd lekker, heel vaak wordt toch weer het Stereo kanaal of het gewone Dobly kanaal gepakt.

Meestal moet er wel een keer of 5 a 6 gezapt worden voordat het DD+ kanaal eindelijk gepakt wordt.

Ik vermoed dat het te lang duurt voordat de box een reactie van de server krijgt op zijn audio verzoek en dan automatisch naar het mindere kanaal gaat. Zou het een optie zijn om die timeout iets langer te maken? Dan kan het misschien een seconde langer duren voordat je geluid hebt, maar dan heb je tenminste wel het kanaal met de beste kwaliteit te pakken.

 

Dit heeft de “oude” mediabox ook. Start standaard in stereo op, even zappen naar een andere zender en het werkt weer in DD. 

 


Ik heb nog steeds het probleem dat de geluidsnormen doet werkt! Ik heb dan van plaats een Philips tv een vaio of zoiets. Was dit al opgelost het geluid gedeelte?


Komt erin de update ook een volume gelijktrekken van tv en radio? Het is iedere keer weer harder zetten vanaf de radio, en als je van tv naar radio gaat schrik je je wilt van de disco. 

 

Groet Jan 


Hoi @Jan.lohman, zeker! Het is op dit moment in onderzoek. Zodra we meer informatie hebben, zullen we het direct laten weten! Groetjes, Ishana


Hoi @AndyDenise, ik geef je graag meer duidelijkheid! Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt. Zou je het willen verduidelijken? Bedankt! 😊 Groetjes, Ishana


@Ishana van Odido Is er al bekend wanneer er een update uitgaat komen?


Nog niet @Jan.lohman, maar zodra er meer bekend is zullen we het in dit topic laten weten! 


@Tommie van Odido

Life is too short to for Odido.

Ik wacht al 14 dagen op antwoord op mijn melding , omdat mijn leven nog kort is stap ik toch maar over naar KPN de kabel ligt nu in de straat.

Allen bedankt voor de snelle reacties.


Sinds kort wil de TV box soms bij het aanzetten geen verbinding maken omdat er geen verbinding is met internet. Ik moet dan de stekker eruit halen en opnieuw opstarten en inloggen en dan werkt het weer. Overigens is de internet verbinding  dan met mijn laptop en iPad nog prima . Ook krijgen we zo nu en dan tijdens tv kijken de melding dat de internetverbinding is verbroken, die melding verdwijnt dan weer snel.

Kan ik wat doen om deze problemen te voorkomen?

De TV box heeft via WIFI ( plus) verbinding met internet. Signaal sterkte is geen probleem.


Is er een mogelijkheid om de Mediabox bekabeld aan te sluiten @Mackeessie? Niet bedraad op je wifipunt maar op het modem. 


Dan moet ik onder de grond een kabel trekken, dus liever niet.

Maar ik dacht zelf aan het resetten van modem en WIFI plus punt. Of heeft dat geen zin.


@Mackeessie Dank je wel voor je terugkoppeling, ik begrijp goed dat je dat liever niet wil! 

Ik heb gelijk jouw verbinding nogmaals onder de loep genomen en zie wel dat de verbinding niet helemaal stabiel is. Om er voor te zorgen dat dit wordt hersteld en jij weer heerlijk van onze diensten kunt genieten, heb ik meteen een monteur aangestuurd! 

Je ontvangt hierover een e-mail met een link om een afspraak in te plannen. Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 


Hallo,

Gisteren heb ik een storing gemeld voor de tv box, Ik kreeg even beeld, dan springt de tv weer op zwart, dan komt er weer even beeld, ect. Gisteren over gebeld, en ook al eerder en ik zou binnen 3 dagen worden teruggebeld. Kreeg net een mailtje met als inhoud: “ Na onderzoek blijkt dat er sprake is van een algemene storing op het netwerk. We werken hard om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.“ 

Zie nergens op de site dat er een algemene storing is. Is dat bekend bij u en geld deze storing dan ook in de regio Eindhoven? Als ik via de app kijk die ik op mijn Apple TV heb geïnstalleerd heb ik dat probleem niet. 


@Mackeessie Dank je wel voor je terugkoppeling, ik begrijp goed dat je dat liever niet wil! 

Ik heb gelijk jouw verbinding nogmaals onder de loep genomen en zie wel dat de verbinding niet helemaal stabiel is. Om er voor te zorgen dat dit wordt hersteld en jij weer heerlijk van onze diensten kunt genieten, heb ik meteen een monteur aangestuurd! 

Je ontvangt hierover een e-mail met een link om een afspraak in te plannen. Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

De monteur is langs geweest en kon niks vreemds vinden. Hij heeft een nieuw TV kastje besteld omdat bij een verbroken verbinding van de TVbox er niet opnieuw verbinding met het netwerk gemaakt kon worden en de WIFI wel goed werkte.Stroom eraf halen ( resetten?) was dan de oplossing. Het is een ouder kastje, nog van T-Mobile, volgens de monteur. Ik ben benieuwd 


 Vind het knap dat er een monteur is langsgekomen terwijl ik niet thuis was. Dus krijg ii


Het koppelen van de afstandsbediening lukte niet, enorm veel dingen lopen proberen, websites en ik weet niet wat.

 

Toen ging ik de hond uit laten en toen ik terug kwam wilde ik verder kijken naar een eventuele oplossing; dit bleek niet nodig de afstandsbediening werkt “ineens” en ik kan dus mijn tv uit zetten terwijl ik lekker op de bank kan blijven zitten. Pak van mijn hart :)

 

Wie weet dat het iemand anders helpt : als het koppelen niet lukt gewoon een uurtje wachten.


@Netizen Wat ben ik blij om te lezen dat de afstandsbediening is gekoppeld en dat je de TV nu heerlijk kunt bedienen vanaf de bank! 😊

Ze zeggen niet voor niets dat een wandeling wonderen verricht, dank je wel voor het delen van jouw positieve tip! 


Reageer