Skip to main content

Sinds gisteren mis ik een hoop titels binnen Netflix, waaronder de Peppa Pig, de favoriet van mijn dochtertje.

Contact gehad met Netflix en zij geven aan dat het aan mijn “VPN of DNS” zou liggen, zelf heb ik al nagekeken en sta niet achter de VPN of DN en ook de modem meermaals gerestart.

Het probleem is dat mogelijk de locatie niet klopt waardoor ik nu niet het huidige aanbod heb van Netflix. Volgens fast.com (van Netflix) zit heb ik de volgende locatie: 

Cliënt   Landgraaf, NL   87.209.0.24   T-Mobile Thuis
Server(s) Amsterdam, NL

Zelf ben ik woonachtig in Zoetermeer. Klopt dit wel?

Zodra ik via mijn mobiele gegevens kijk staat (bijv. Peppa Pig) wel in de lijst maar zodra het via onze Wifi is vind hij deze titels niet (zowel op tv, mobiel en laptop) Ligt dus duidelijk aan de verbinding van T-mobile.

In de tussentijd niets veranderd qua instellingen van de wifi of van het modem.

Telefonisch kon collega mij niet verder helpen gezien ze niet eerder van dit probleem gehoord had en de andere keer kwam ik er helemaal niet door.

Hey @WilfredvdPluijm, goed dat je hier een topic over begint.

Dit is inderdaad wel een apart verhaal. Zoals Netflix zelf al aangeeft komt dit vaak door een VPN verbinding. Mag ik je eerst vragen om een volledige powerflip uit te voeren? Ik zie namelijk een aantal puntjes omhoog komen tijdens mijn lijnmeting. Dit doe je zo:

 

      Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem, TV Box en Media Converter/ONT uit het stopcontact .
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.
  5. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen.

 

Kan je nu testen of Netflix weer goed staat? Zo niet, zal ik dit moeten doorzetten naar onze techneuten. Ik zag namelijk dat je gebruik maakt van Thuis Veilig Online, ik gok dat het daar misschien wel mee te maken kan hebben.


Hey @WilfredvdPluijm, goed dat je hier een topic over begint.

Dit is inderdaad wel een apart verhaal. Zoals Netflix zelf al aangeeft komt dit vaak door een VPN verbinding. Mag ik je eerst vragen om een volledige powerflip uit te voeren? Ik zie namelijk een aantal puntjes omhoog komen tijdens mijn lijnmeting. Dit doe je zo:

 

      Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem, TV Box en Media Converter/ONT uit het stopcontact .
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.
  5. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen.

 

Kan je nu testen of Netflix weer goed staat? Zo niet, zal ik dit moeten doorzetten naar onze techneuten. Ik zag namelijk dat je gebruik maakt van Thuis Veilig Online, ik gok dat het daar misschien wel mee te maken kan hebben.

 

Beste Tommie, bedankt voor je bericht. Ik heb de powerflip zoals je hebt beschreven uitgevoerd. Zelfs meermaals voor de zekerheid, maar mij elke poging zie ik nog geen gewenste resultaat/oplossing.

Graag hoor ik als er meer acties nodig zijn?

 


@WilfredvdPluijm bedankt voor het uitvoeren van de powerflip. Zou je alleen het modem nog kunnen voorzien van de harde Factory Reset? Dit doe je zo:

 

Reset Zyxel T-54

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.

2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.

3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

 

Heeft dit ook niet geholpen? Dan ga ik het neerleggen bij onze techneuten!


https://dnschecker.org/ip-location.php

Geeft voor jou ip maar liefst 4 adressen, maar wel allemaal in NL en ook gewoon een T-Mobile thuis ip, dus dat VPN verhaal is onzin lijkt mij.

Wat wel kan is dat het bijvoorbeeld nieuw aangekochte ip adressen zijn en dat netflix de lokatie daarvan nog niet goed heeft geregistreerd, maar ja dan moet de helpdeskmedewerker van Netflix zelf aan de bak en als je een klant ook het bos in kunt sturen met een lulverhaal over VPN is dat natuurlijk makkelijker.

Verder @Tommie  ben ik wel benieuwd wat er dan uit die lijnmeting komt om gewoon maar een factory reset te adviseren, waardoor de klant alles opnieuw moet gaan instellen. Soms snap ik de noodzaak van een factory reset, maar eerst een factory reset voordat T-Mobile het probleem ook maar gaat onderzoeken is ook nogal gemakzuchtig.


Hi @wlmpie weet dat het advies om het modem een factory reset te geven geen gemakzucht is. Dit doen we om zeker te weten dat alle instellingen in het modem correct staan. Vaak kan dit dé oplossing zijn en ben je veel sneller geholpen dan als we het gelijk doorzetten naar de techneuten die het vervolgens gaan onderzoeken. 


Beste @Tommie, ik heb de factory-reset uitgevoerd en ook de wifiplus (3 stuks) en vervolgens opnieuw geconnected. Helaas nog steeds hetzelfde probleem. Dus dit heeft niet geholpen. Wel moet ik aangeven, dat het wel eventjes gewerkt heeft, maar na enkele minuten weer dezelfde probleem.


Je probleem was toch dat je peppa pig niet meer te zien kreeg in Netflix? Nu dus een paar minuten wel en dan niet meer? En ander Netflix materiaal kun je wel gewoon kijken?


@Wimpie dat klopt, zoals ik al in mijn eerste post zei, is het wel beschikbaar als ik mobiele netwerk heb ingeschakeld zonder wifi, alleen als ik gekoppeld ben op de wifi of bedraad, dan is die niet beschikbaar. Er zijn wel verschillen in het aanbod van Netflix tussen de verbinding via mijn t-mobile thuis en via mobiele verbinding. Heb als test ook geprobeerd bij familielid met ander internetverbinding, daar is alles gewoon compleet met mijn netflix-account. Ik kreeg ook een melding op het scherm van Netflix dat er een VPN verbinding aanwezig was (eenmalig weergegeven).


Deze topic kan worden afgesloten. Inmiddels is alles weer als vanouds. Dit gebeurde op de ene na de andere dag, enkele dagen na mijn laatste bericht in dit topic.