Skip to main content

Wij zijn sinds een paar maanden klant van jullie en hebben de 4K tv box. Wij hebben regelmatig last van een continu zwart wordend beeld wat dan na een 5 a 10 seconden weer terug gaat naar normaal beeld. Het lijkt of de tv box even z'n verbinding met de tv reset en dan weer terug komt. Dit gebeurd dan 10 keer achter elkaar en daarna is het weer een paar uur of dagen weg. Het is heel erg storend dat dit super random gebeurd. We hebben de box al meerdere keren gereset, stroom eraf gehaald, modem los, internet eraf en erop. Niks helpt. We zijn nu af en toe in staat het kastje door het raam te gooien. Ik hoop dat iemand ons kan helpen!

Hi @BvLd, dit is op dit moment een bekend probleem bij ons en het is in onderzoek! Wil je het modem en de Mediabox van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de Mediabox weer in het stopcontact stoppen. Dit kan het probleem oplossen. Mocht het hierna nog steeds voorkomen, dan wil ik dit graag voor je doorzetten naar mijn collega's van de technische dienst voor verder onderzoek. Ik ben dan benieuwd naar de volgende zaken: 

• Ervaar je wanneer het beeld wegvalt ook geen geluid meer?
  • Gebeurt dit alleen bij Live TV kijken of ook bij Terug kijken en Opnemen? 
  • Op welke zenders komt dit voor? 

Dan kan ik dit gelijk voor je doorzetten! 

Hi @Nora van Odido, bedankt voor je snelle reactie. De genoemde oplossing hebben we al een aantal keer geprobeerd. Het probleem verdwijnt dan wel, maar na willekeurige periode komt het probleem weer terug. 

- Het geluid valt ook weg.

- Het maakt niet uit wat we kijken, het gebeurd ook vaak tijdens het kijken van Netflix of een andere app.

- Het gebeurt op elke zender.

Ik heb de HDMI kabel ook al vervangen.

Het lijkt soms wel of het iets te maken heeft met het schakelen tussen HDR of dolby vision. Die pop-up krijg ik namelijk eerst te zien op de TV, zodra het beeld weer terug komt. Dat er een HDR beeld is gedetecteerd en daarna krijgen we weer beeld. Ik heb geprobeerd een van de twee video kwaliteiten voorrang te geven via de TV en via de box. Maar dat mocht ook niet baten.

Hey @BvLd, kan je een aantal vragen voor mij beantwoorden?

• Ik ben wel benieuwd of het op 1 Mediabox gebeurt of op beide? Ik zag dat je er 2 hebt. 
  • Ook ben ik benieuwd hoe je ze verbonden hebt, draadloos of bedraad?
  • Ik zag dat je een eigen modem hebt aangesloten, kan je het eens met de Zyxel proberen?
  • Kan je ook de HDMI-CEC instellingen controleren en aanpassen, wellicht zit daar de crux in en werkt het met beter als dit uit staat.

Hi @Tommie van Odido, onderstaand de antwoorden:

- het gebeurt op beide boxen

- beide zijn bedraad verbonden

- ik zal de zyxel gaan proberen, maar het zou toch niet uit moeten maken? Ik blijf graag mijn eigen modem gebruiken. 

- ik heb de instelling aangepast, zal kijken of het werkt!

Dankjewel voor de antwoorden en het testen @BvLd, laat de uitkomst weten!

@Cheyenne van Odido ik heb wat zaken getest. Wisselen van modem maakt niet uit en het aanpassen van CEC maakt ook niet uit..

Het begint nu echt vervelend te worden. Ik hoop dat jullie snel een oplossing hebben.

Dank voor het testen @BvLd. Klopt het dat ons modem momenteel niet meer staat aangesloten? Ik krijg momenteel geen connectie met je verbinding en kan deze dus niet inlezen. Apart blijft dat je dit op beide Mediaboxen merkt, het moet dus wel in het signaal zitten. Ik wil hier dieper induiken, maar kan er momenteel niet bij. Kan jij die aanleiding vinden?

Hi @Cheyenne van Odido , de odido modem is niet meer aangesloten. Ik gebruik mijn eigen netwerk. Ik had hiervoor Caiway en daar heb ik nooit zulk soort problemen gehad, met dezelfde opstelling. Wat kan je meer zien met de odido modem aangesloten dan nu met mijn eigen modem?

Ik heb het idee dat het veel vaker voorkomt op het kastje wat beneden op de tv aangesloten staat dan op het kastje wat in de slaapkamer staat. Daar heb ik het nog maar een paar keer gezien. 

Hi @Cheyenne van Odido , de odido modem is niet meer aangesloten. Ik gebruik mijn eigen netwerk. Ik had hiervoor Caiway en daar heb ik nooit zulk soort problemen gehad, met dezelfde opstelling. Wat kan je meer zien met de odido modem aangesloten dan nu met mijn eigen modem?

Het Odido modem maakt een extra verbinding naar TV-platvorm via VLAN 640. Heb je in jouw eigen modem ook zo een verbinding ingesteld? Zonder deze verbinding is de oorzaak al snel gevonden.

@ccnl ik heb de poort nu open gezet. Hopen dat dat werkt! Ik laat het weten.

Reageer