Skip to main content

De media box geeft regelmatig groene strepen of groen beeld. Van stroom af, modem van stroom af, eerst modem starten dan media box, het helpt voor even, na een paar dagen weer groen beeld. Heel irritant, wat is een oplossing? Media box die boven staat en tegelijk is geleverd, geen problemen mee.

Hi @MirandavdH, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aankaart. Heb je toevallig al de HDMI-kabel vervangen? Ik ben erg benieuwd hoe het beeld eruit ziet, zou je een foto willen maken van het scherm en hier met mij willen delen? Als de HDMI-kabel niet werkt dan weet ik in welke richting ik moet zoeken. Alvast bedankt. 


Goedenavond, 

ik heb sinds kort hetzelfde probleem. 
Het doet zich alleen voor als ik de media box opstart. Zelfs als ik overschakel naar de app(of andere app zoals Netflix) terwijl de box nog aanstaat gaan de strepen/balken mee. 

Als de mediabox niet aanstaat werkt alles naar behoren. Al 2 HDMI kabels geprobeerd.. 

Groeten Michael 

 


 


Hoi @Zii999, goed dat je aan de bel trekt, wat een opmerkelijk verhaal! Wil je anders proberen om het modem en de glasvezel Media Converter kort van het stroom af te halen zodat de Mediabox ‘vers’ signaal krijgt? Ik zie namelijk dat het niet helemaal lekker gaat op je glasvezelverbinding. Heb je de internetkabel naar de TV Box nog vervangen / verwisseld?

Ik ben benieuwd, ik heb er vertrouwen in dat dit op te lossen is! 


Goedemiddag, 

Zowel het modem als de converter aan/afgesloten en kabel verwisseld. 
Na een aantal dagen zonder problemen, momenteel dezelfde problemen qua beeld. Ook het geluid hapert nu of doet het soms helemaal niet.

 

met vriendelijke groet, 

Michael  


Hi @Zii999, je geeft aan dat als je van app wisselt de strepen daar ook zijn? Dan ben ik bang dat er een defect zit in jouw tv. 


Dag Tommie, 

 

dit gebeurt alleen als ik de media box aanzet. 
Zodra ik deze uitschakel werkt de tv optimaal. 
Bij het aanzetten van de media box ontvang ik strepen, problemen met geluid en werkt het overschakelen van kanalen/apps een stuk trager. 
Gisteren mijn mediabox afgesloten en geen problemen meer gehad.

 

Groeten Michael


Heb je het dan over de apps op de Mediabox of op je tv @Zii999? Als dit nog een keer voorkomt kan je dan eens alleen de HDMI-kabel uit de tv halen en de Mediabox aan laten staan? Zou je willen doorgeven wat er dan gebeurt? 


Ik heb dit ook sinds kort exact hetzelfde. Is er nu al duidelijk waardoor dit komt? 


Hi @Euro83, welkom op onze Community!

Dit komt vaak voor door een defecte HDMI-kabel of poort. Kan je een andere HDMI-kabel of poort uittesten?  


Inmiddels hier andere HDMI kabels geprobeerd, andere poorten geprobeerd, maar krijgen nog steeds wat meer groen scherm. Ook hapert het geluid af en toe. Dit was alleen bij de box die we beneden hadden. Een tijdje geleden is er een keer een update geweest denk ik, sindsdien moeten we het geluid van de tv heel hard zetten om enigszin geluid te krijgen. Ik ben eigenlijk niet tevreden, maar heb het zo gelaten omdat het alleen gegooid word op de tv of kabels. 


Hoi @MirandavdH, ik wil graag alleen nog twee dingen weten:

  • Heb je je internetkabel al vervangen en merk je verschil?
  • Kun je alleen de HDMI-kabel uit de tv halen en de Mediabox aan laten staan? Zou je willen doorgeven wat er dan gebeurt? 

Alvast bedankt! Groetjes, Ishana


Goedeavond,

 

ik heb hier sinds kort ook problemen mee.

opmerkelijk is dat dit gebeurt wanneer er via de app YouTube gekeken is en terug gaat naar normale TV.

ook gebeurt dit alleen bij kanalen 5/6/7/8/9/10.

HDMI kabel uitgewisseld en van poort ook.

enigste wanneer het weg gaat als ik via de instellingen de mediabox opnieuw start.


Hi @Irfwong, dank voor deze melding! Dit wil ik oplossen. Ik heb toch een paar vragen, hier komen ze:

  • Ik zie dat je 2 Mediaboxen hebt. Geldt dit op beide? Of merk je het specifiek op 1 Mediabox? Welke is dit, kun je hiervan de laatste 3 cijfers van het serienummer delen? Als het inderdaad op 1 Mediabox speelt, wil ik ook graag dat je een kruistest uitvoert. Wat doet de Mediabox op de plek waar de andere wel goed werkt? Blijft het probleem op dezelfde plek, of verhuist het mee?
  • Kun je een foto maken van het beeld?

Dankjewel!


Reageer