Beantwoord

koppelen wifi met Odido tv app op mobiele telefoon in buitenland werkt niet

  • 15 May 2024
  • 15 reacties
  • 136 Bekeken

Koppelen wifi met Odido tv app op mobiele telefoon in buitenland werkt niet. Op vast netwerk, zonder wifi werkt de TV app wel.  Alle andere apps en internet werken wel in Nederland en Duitsland. ook de de ziggo app werkt op wifi in Duitsland. Iemand een oplossing. Ligt aan de koppeling van de Odido TV App  aan de wifi in Duitsland. Graag jullie reactie.

icon

Beste antwoord door Albert Vandenbergh 14 June 2024, 17:21

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Albert Vandenbergh, welkom op de Community! Ik ga je helpen. Begrijp ik het goed en kun je in Duitsland op de wifi geen gebruik maken van de Odido Online TV app? Dat zou zeker moeten lukken. Ik heb gelijk een aantal vragen, hier komen ze:

  • Heb je de app al eens volledig verwijderd van het apparaat en opnieuw gedownload?
  • Welke foutmelding krijg je wanneer je op de wifi de app start? Of wat doet de app?
  • Om welk toestel gaat dit?
  • Welke Android/OS versie staat erop?
  • Is het wifi netwerk in Duitsland beveiligd, of open?

Alvast bedankt en tot snel!

Beste Cheyenne,

bedankt voor je reactie.

onderstaand mijn antwoorden .

  • Heb je de app al eens volledig verwijderd van het apparaat en opnieuw gedownload? Ja meermaals 
  • Welke foutmelding krijg je wanneer je op de wifi de app start? Of wat doet de app? de app start op maar opent geen tv uitzending. Tekst: Er gaat iets mis. Probeer je nog een keer? (314999)
  • Om welk toestel gaat dit? iPhone 12 
  • Welke Android/OS versie staat erop?Iphone 12
  • Is het wifi netwerk in Duitsland beveiligd, of open? Beveiligd.
Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Albert Vandenbergh, is het netwerk in Duitsland toevallig een gastnetwerk of openbaarnetwerk? Zoals in een hotel of restaurant?

Tommie,

is een gewoon netwerk op kantoor.

Alle Apps werken normaal, alleen de Odido tv App niet. De Odido App beheer werkt wel

Reputatie 7
Badge +9

Ben je toevallig verbonden met een VPN of zit er een VPN op het netwerk @Albert Vandenbergh? Dan kan het zijn dat de appt niet werkt namelijk. Hij vindt het niet leuk als er een grote restrictie of VPN op een netwerk zit en dan zal de app niet werken. 

Tommie,

ik heb met de ict man van kantoor gesproken. Het kantoor heeft een Duits IP adres van Vodafone. Hij kan geen problemen vinden. Ook niet met een VPN. 
andere ideen.

Reputatie 5
Badge +5

Hi @Albert Vandenbergh werkt het wel op andere wifi netwerken? Zo weten we of de oorzaak in dit specifieke netwerk zit of dat het op wifi in het algemeen speelt. 

De tv app werkt op de wifi thuis normaal. De ict man op kantoor kan niets bijzonders vinden op de wifi.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Albert Vandenbergh, dank! De wifi thuis is nu ook in Duitsland, neem ik aan? Het moet dan wel aan het netwerk liggen waarmee je wilt verbinden op kantoor. Ik wil het niet afschuiven, maar de app kan wel thuis verbinden met de wifi. Wat er misgaat met dit wifi netwerk, kan ik vanuit hier niet checken. Is er misschien een collega die de app ook kan downloaden en proberen? Dat kan nog enig inzicht geven!

Cheyenne, is een idee. Ik zal volgende week dit eens proberen op kantoor. Dank

Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel @Albert Vandenbergh, ik ben benieuwd!

Ik heb met 2 verschillende mobiele telefoons op kantoor in Duitsland geprobeerd te koppelen. Met een iOS en Andriod telefoon. Beide koppelden niet met wifi. Andere oplossingen ?

Koppelen met wifi van tv app op kantoor is opgelost. 
Ik zit nu op een aparte wifi waarvan de beveiliging van de wifi iets teruggeschroefd is waardoor de app nu werkt.

mvrgr

Albert Vandenbergh

Reputatie 7
Badge +9

Meestal zit je inderdaad op een soort gastnetwerk of op een netwerk met VPN verbinding op kantoren @Albert Vandenbergh, dit vind de app niet zo leuk. Gelukkig hebben ze nog een ander netwerk waar het wel op werkt! 

Reageer