Skip to main content

Kennelijk is er gisteren een update geweest van de Odido TV app op de Chromecast?
 

Het is als volgt: als je naar een zender kijkt klik je eenmaal op pijltje naar beneden, je krijgt dan de balk onderin je scherm met zenderinformatie. Normaal kon je door de zenders bladeren door pijltje omhoog te drukken ga je naar hogere zenders (van 1 naar 2 naar 3 enz) en met pijltje omlaag blader je terug (dus bijv van 9 naar 8 naar 7 enz). Nu heeft iemand bedacht dat dat andersom moet??! Pijltje omhoog is zender naar beneden en pijltje omlaag is zender omhoog.. en nee ik heb mijn afstandsbediening niet op z’n kop 😉🙃 Super verwarrend en onlogisch bovendien. Was dit de bedoeling met deze update en/of kan ik dit ergens instellen? Ik gebruik de chromecast afstandsbediening. 
 

Hi @Rensini, ik wil je van harte welkom heten op de community! 😄 Deze nieuwe manier van zappen werkt inderdaad zoals het zou moeten. Je moet het eigenlijk zien alsof je in de TV Gids aan het zappen bent. Als je hierin naar beneden gaat, lopen de kanalen op. Ga je naar boven in de gids dan lopen de kanalen weer af. Ik moest zelf ook even wennen aan de nieuwe manier van zappen, maar dit gaat inmiddels helemaal vlekkeloos! 


Hi Nora,

Ah dat is jammer, ik begrijp jullie argument maar het voelt tegen natuurlijk. Anyway, we zullen eraan moeten wennen 😉 

In ieder geval dank voor je snelle reactie!

 


@Rensini Hoi

De afstandsbediening van de Chromecast Google TV is onhandig.

Ik gebruik zelf de Kpn afstandsbediening.

Zie de uitleg in mijn topic.

 


Ik vind (of eigenlijk vond) de Chromecast een heerlijke afstandsbediening voor de Odido app.

@Rensini , de 'pijltje terug' werkte tot ruim een week terug om terug te gaan naar de zender waar je eerst naar keek. Zo kon je super makkelijk tussen twee zenders heen en weer zappen. We kunnen niet vinden waar die functie nu onder zit. Kan je ons helpen.

 

Eigelijk zou ik wel eens willen weten wat het doel en/of de aanleiding si geweest voor de verandering.

En ik zou graag willen weten waarom we geen mailtje hebben gehad (ik heb m niet gezien) waarin het werd aangekondigd en uitgelegd.

Groeten, Erik


@Erik Toussaint 

De back knop is eruit gehaald.

Die heeft de functie nu om de Odido app te sluiten.

Ik had zelf al voorgesteld 2 functies onder een knop.

Zie ook dit topic.

Er zijn meer mensen die dit willen.

 


@Erik Toussaint

De back knop is eruit gehaald.

Die heeft de functie nu om de Odido app te sluiten.

Ik had zelf al voorgesteld 2 functies onder een knop.

Zie ook dit topic.

Er zijn meer mensen die dit willen.

 

Goed voorstel, ik ben voor.

Die back knop is nu inderdaad waardeloos, ik vond het juist handig om daarmee tussen de laatste 2 zenders te schakelen. Pijltje omhoog omlaag ben ik ook nog niet aan gewend, compleet tegen de natuur in om omhoog te moeten klikken om naar lagere zenders te gaan en omlaag klikken om naar hogere zenders te gaan.. haha en ja, ik moet doen alsof ik door de tv gids blader, dan zou het logischer moeten voelen maar ik blader nooit door de tv gids, dus helpt ook niet ;) 


Hoe zorgen we dat dit signaal bij Odido terecht komt?


Gister bij mijn moeder van 90 een nieuw modem geinstalleerd … eenvoudig werkje toch 2 uur bezig. Heeft er iemand met verstand van ergonomie ook een oudere gebruiker in ogenschouw genomen voor de afstandbediening en interface?

Een afstandbediening met een volkomen zwarte blinde ring met drukknop in het midden. Een ouder iemand met een mindere motoriek en/of tastzin drukt telkens net op de ring ipv op de OK knop.

Op de OK knop of de ring staat geen enkele opdruk! gewoon mat zwart.

Er is geen knop die standaard naar TV terug schakelt. Ik bedoel letterlijk naar een TV kanaal niet naar de gids. Ook niet de home knop.

Waarom is er niet de keuze voor een verregaande vereenvoudigde interface met alleen TV voor mensen met een beperking of verminderd begrip (dementie).

Kortom tijd voor verbetering.

 

 

 

 


Reageer