[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

  • 22 November 2019
  • 307 reacties
  • 15191 Bekeken
[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

Toon eerste reactie

307 reacties

Reputatie 1

Leest T-Mobile dit topic nog wel?

Ik ben er wel een beetje klaar mee eerlijk gezegd. Ik kan mij ook niet voorstellen dat het een regionaal probleem is. Eerder iets met een aantal zenders.

Als 't mobile niet met een oplossing komt, stap ik wel over naar een andere aanbieder. Kpn of zo. 

Reputatie 3

Bij mij werkt alles inmiddels weer zoals het moet werken. Via PM heb ik nauw contact gehad met enkele medewerkers en de eerste stap was het vervangen van het modem. Dit is gebeurd maar bood geen resultaat.

Een week of twee geleden had één van mijn boxen een reset gehad en het beeld hierop was normaal. Vanochtend zijn in overleg en als test mijn beide boxen voorzien van een reset vanuit T-Mobile. Op beide boxen is het beeld gelukkig weer vanouds.

Ik heb nog een vraag openstaan wat ze extra hebben gedaan om het probleem op te lossen en of ik de enige ben waarbij ze dit hebben getest.

Reputatie 7

Hi all, zoals @Rolf M. al aangeeft zijn we nu bij een kleine groep klanten aan het testen (je bent dus niet de enige :wink:) en de eerste resultaten lijken positief. Ik stuur vandaag alle feedback die ik heb ontvangen door naar ons netwerkteam en we hopen snel een oplossing te hebben. Wat die oplossing nou precies is kom ik op terug Rolf.

Als kanttekening: we hebben de afgelopen tijd voorbeelden verzameld maar we zien best redelijk wat meldingen die niets met dit specifieke issue te maken hebben. Klanten haken er op in omdat het eerder gemeld is en de klachten soms niet helemaal duidelijk zijn. Bij deze gevallen zal de update/fix niet helpen maar uiteraard lossen we deze problemen wel persoonlijk per geval op.

Reputatie 4

Hi @tjhlammers, tijdens een update hebben we de settings van de TV Boxen aangepast. De processor van de Entone 510 bleek deze settings niet aan te kunnen waardoor het beeld stroperig weer werd gegeven. 

Maw : end of life en niet meer van deze tijd als hij geen 1080p aankan. 

@Brian 

Beste Brian, nog een vraag:

Als ik de Entone Amulet 515B herstart om de resolutie te controleren dat vermeld deze 720p terwijl de standaard van de zenders in Nederland 1080i (FUll HD) zou moeten zijn. Mijn TV kan Full HD aan, sterker nog als ik deze via de TV controleer staat deze netjes op 1920x1080.  

Mis ik nu wat of heeft de aanpassing van jullie ertoe geleid dat de resolutie weer op de oude 720p staat? 

Reputatie 7

@pwenas De 1080p resolutie was niet de oorzaak. 😉 Het klopt wel dat de 510 al wat ouder is, vandaar dat we deze ook aan het uitfaseren zijn.

 

@tjhlammers Ik heb het ge-dubbelcheckt bij onze technisch specialisten maar de TV Box zou met de laatste update de jusite resolutie moeten pakken. Het klinkt ondertussen als een “broken record” maar zou je eens een reset van de TV Box willen proberen op de volgende manier? De TV Box neemt de resolutie over die hij van de TV doorkrijgt, met een reset stelt hij deze opnieuw in.

Reputatie 6
Badge

@Brian

Beste Brian, nog een vraag:

Als ik de Entone Amulet 515B herstart om de resolutie te controleren dat vermeld deze 720p terwijl de standaard van de zenders in Nederland 1080i (FUll HD) zou moeten zijn. Mijn TV kan Full HD aan, sterker nog als ik deze via de TV controleer staat deze netjes op 1920x1080.  

Mis ik nu wat of heeft de aanpassing van jullie ertoe geleid dat de resolutie weer op de oude 720p staat? 


De opstart interface van de Entone heeft gewoon een resolutie van 720p, de beeldresolutie van de tv uitzending staat er verder los van .

 

Hi @tjhlammers, tijdens een update hebben we de settings van de TV Boxen aangepast. De processor van de Entone 510 bleek deze settings niet aan te kunnen waardoor het beeld stroperig weer werd gegeven. 

Maw : end of life en niet meer van deze tijd als hij geen 1080p aankan. 


Is volgens mij ook gewoon een onjuiste conclusie aangezien de box het hier verder prima deed (beiden zelfs). Enige wat er niet aan klopte is dat ze er 1080p/60Hz van gemaakt hadden ipv 50Hz. Die oude Amino kon zelfs makkelijk 1080p uitsturen in de begindagen nog van Vodafone glasvezel toen je het zelf nog kon instellen.

Reputatie 7
Badge +1

In het begin zeg maar toen het nog van Vodafone thuis was kwamen de tv streams van Glashart media een bijkomend voordeel was dat men eventueel meerdere tv's kon aansluiten via de coaxstekker op het Genixis glasvezelmodem, dit gebeurde via het DVB-C protocol.

Als tv box kreeg men de Amino 140, er waren toen meer providers die de zelfde propsitie gebruikten en men kon zo de Amino van de ene naar de andere provider meenemen, en persoonlijk vond ik de streams via iptv van Glashart zeker zo goed en misschien zelfs veel beter dan nu op wba (KPN).

 

Reputatie 1

Inmiddels nogmaals contact gezocht waarbij ik voor de derde keer ben afgepoeierd met helemaal niks.
De opmerking van ene Robbie “Oh maar u heeft dus gewoon beeld, dan valt het allemaal wel mee”.

Ik zal nog eens vrienden, kennissen en familie T-Mobile Thuis adviseren…


 

Reputatie 1

Inmiddels nogmaals contact gezocht waarbij ik voor de derde keer ben afgepoeierd met helemaal niks.
De opmerking van ene Robbie “Oh maar u heeft dus gewoon beeld, dan valt het allemaal wel mee”.

Ik zal nog eens vrienden, kennissen en familie T-Mobile Thuis adviseren…

Dat komt omdat T-Mobile al weken om de hete brij heen danst. 
Want het probleem werd vanaf het begin al gebagatelliseerd: "de update is heus wel goed gegaan"
Inmiddels zijn we er al achter dat voor heel veel klanten de oplossing in die niet werkende opgedrongen 1080p/60 HZ modus zit, maar niet alleen komt deze hele specifieke oorzaak uit de community (Wat al opmerkelijk is)
ik heb ook nog geen medewerker van T-Mobile dit punt horen onderkennen. Alsof dat niet in het helpscript staat. Het blijft allemaal (bewust?) heel erg vaag en natuurlijk vrij consequent gevolgd door een 'maar er gaan ook veel dingen goed'

Hele aparte damage control...

Reputatie 7

Dag allen, 

 

Weet dat ik jullie niet vergeten ben! Het blijft vooralsnog lastig om hier een lijn in te zien. De update is namelijk niet bij iedereen die zich in dit topic meldt, doorgevoerd. Ook zien we erg weinig problemen terug bij die klanten die wel de update ontvangen hebben. Dat neemt niet weg dat we het voor iedereen 100% optimaal willen hebben. Daar zijn we dus nog volop mee bezig. Op dit moment is dit de enige update die ik kan geven: het is een lastig issue. We willen niet een drogreden opgeven of iets aanpassen wat helemaal de oorzaak niet is. Dan ben je nog verder van huis. Firmware op individuele basis terugzetten is ook geen doen en is mogelijk de oorzaak niet. Mocht het nodig zijn, dan ga ik (of het TV team) dit op individuele basis verder uitpluizen. Daar zullen we volgende week hopelijk meer uitsluitsel over kunnen geven. 

 

 

Reputatie 7

Hi all, achter de schermen zijn we druk bezig geweest en er staat een update gepland voor vandaag die hopelijk de problemen verhelpt. Mogelijk is er nog even een herstart van de TV Box nodig. Ik hoor morgen graag jullie bevindingen!

Reputatie 7

Bedankt @RobinG10, ik heb jouw voorbeeld meegenomen en je bericht in dit topic geplaatst. Zo blijft het centraal. Ik zal na het weekend een update verzorgen. 

Reputatie 7
Badge +1

Gisteren tussen de bedrijven ook een paar keer naar Ajax-Willem II gekeken verder op zowel Fox open net (13) als Foxsports (150) en gelukkig perfect beeld, over de uitslag laat ik me maar niet uit, maar zoals het er nu voorstaat zou AZ wel eens kampioen kunnen worden .

Reputatie 1

Vannacht? Er zou helemaal geen [firmware] update komen in de nacht. Afgelopen 26 november zou er bepaalde hardware vervangen worden (https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/beeld-haperend-dordrecht-regio-317037#post1527477 ) maar dat heeft niet het gewenste effect gehad. Wat er vandaag/ 6 december zou plaatsvinden is een vervolg daarop, niet op de firmware uitrol: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/beeld-haperend-dordrecht-regio-317037#post1528131


Als er al een update heeft plaatsgevonden 6-12, dan heeft die in ieder geval niet tot de oplossing van het probleem geleid heeft. Een probleem, waarvan ik overigens nog steeds de overtuiging heb dat het voornamelijk de hardware is die het na de upgrade niet meer trekt. Het is mij allemaal iets te toevallig dat het op mijn beide boxen gebeurt exact na die upgrade, en dat de mensen die het ook melden niet perse in de omgeving Dordrecht wonen, maar wel allemaal een Entone 510 hebben, vaak nog uit het Vodafone tijdperk.

En wat was dat ook alweer met toeval en niet bestaan ;)

Reputatie 1

Een update vanuit mijn kant: mijn problemen lijken nu al een aantal dagen voorbij (eindelijk!). Opnieuw een update binnengehaald, tv kastje is daarna op afstand gereset. Input is nu ook weer als vanouds; 1920x1080/50i.

Hier nog steeds last van haperend en blokkerig beeld, eigenlijk dus alleen in de avond.

 

Vandaag is een monteur geweest, die gaf ook aan, gezien het (bijna) alleen ‘s avonds is, het niet aan kabels kan liggen. Die waren ook prima. Krijg nu wel een andere box, maar of dit gaat werken?? Het is nu na 3 maanden toch een keer klaar en een oplossing moet nu toch wel gevonden kunnen worden?

 

@Brian Kan jij mij nog verder helpen? Of is het wachten tot de nieuwe box er is en dat testen? 

Reputatie 1

Bij mij, in de Bilt,  lijken de problemen vooralsnog voorbij. Eindelijk!:ok_hand:

Reputatie 1

4K en 1080P TV's wel. 720P dus niet. Opvallend

Reputatie 7
Badge +7

Hier bij ook een update van mijn kant:

Heb een Entone Amulet 515 (box met recorder) er is vanuit T-Mobile een factory reset gedaan.Dit is voor het weekend gedaan.

Heeft niet het beoogde resultaat opgeleverd, wel is het iets beter geworden maar de storing is dus nog niet verholpen.

Reputatie 1

Inmiddels is de modem vervangen. Helaas geen oplossing voor het probleem (“stroperig” en “schokkend” beeld. Inderdaad bijzonder zichtbaar bij voetbalwedstrijden (o.a. Fox)). Rolf M. heeft dit hierboven goed omschreven. Lijkt wel op een frame rate probleem.

Monteur gaf aan dat het dan aan de tv-box zou moeten liggen, want aansluiting en modem in orde.

Contact gezocht met klantenservice, ticket aangemaakt voor reparatie/vervanging tv-box (Entone). Kan vanwege de drukte meer dan 10 werkdagen duren voordat het in behandeling wordt genomen. Pfff…

Reputatie 1

Hoi @Tmobielansrene en @W.V., ik heb jullie topic hierbij gevoegd, aangezien het hier om hetzelfde issue gaat. 

 

Voor iedereen: de bal rolt en we zijn druk op onderzoek. Twee vragen:

-Als het beeld hapert, springt het beeld dan weer naar live TV (waardoor je dus 1 á 2 seconden mistte) of gaat het beeld door vanaf het moment dat het haperde (waardoor je dus 1 á 2 seconden later dan live beeld blijft)? Dit helpt ons bij het achterhalen wat er misloopt. 

-Ik lees vooral veel problemen met de kanalen NPO 1-3 en de voetbalwedstrijden. Die laatste is vooral op Veronica te zien. Speelt het haperende/stroperige beeld alleen op deze zenders of speelt het op alle kanalen? Op welke precies?

 

Mocht je in de mogelijkheid hebben om een (korte!) video te maken waarin het issue speelt, dan nodig ik iedereen uit de video in dit topic te plaatsen. Op die manier kunnen we precies zien wat er gebeurt. Alvast bedankt voor alle hulp tot nu toe! 


Bij ons valt het geluid stil, en staat het beeld stil, het beeld wordt blokkerig/vertekend en gaat na (wisselend) 2 seconden (de ene keer sneller, de andere keer duurt het langer) verder op het punt waar de (live) uitzending is.

Dus je mist steeds stukjes.

Reputatie 1

Dag allemaal, 

 

Zoals ik het begrijp gaat het hier inderdaad om een rollback, niet een nieuwe update. We zijn weer van 27 naar 25 gegaan. Ik zie wat verwarring en ben hier graag zo transparant mogelijk in. Ik ben superblij met alle feedback in dit topic. Dit zorgt ervoor dat we nu deze actie ondernomen hebben. In dit topic werd geopperd dat het met de update te maken had. Dit was ook mijn grote vermoeden. Zoals ik het nu lees is dit dus niet de oorzaak (en oplossing) geweest. Het lijkt er nu dus op dat toevallig tegelijkertijd met de update een (gelukkig vrij kleine) groep klanten een mindere beeldkwaliteit ervaren. 

 

Ik zie hier een bijzonder goede analyse omtrent het verspringen van 50 naar 60 Hz en het (de)interlaced verhaal hoe beelden gecodeerd worden. Ik hoop dat jullie begrijpen dat wij dit net zo graag opgelost zien en hier hard voor werken, ook al post ik niet iedere dag een update hier. Techniek is echter niet zo makkelijk te achterhalen, zeker niet als je te maken met vele variabelen. We gaan onverminderd door met het onderzoek, totdat we weer bij álle klanten het scherpe, vloeiende beeld zien wat je van ons mag verwachten en gewend bent. 


zoals @forward zegt, mooi verhaal…

 

even chronologisch:

Update voegt toe: geforceerde 1080p/60 hz output naar 1080p toestellen of hoger (4k) ->problemen beginnen en worden direct gemeld

(En ook vrij direct gebagatelliseerd,  maar goed) 

De community ontdekt uiteindelijk de oorzaak (en jullie eigenlijk zelf ook omdat er “ergens gehoord is dat een fabrieksreset wel kan helpen’) 

We zijn inmiddels bijna een maand verder, jullie doen een rollback en de output is weer zoals eerst, native 1080i/50 HZ->problemen zijn opgelost

 

Hoe is dat dan niet update-gerelateerd?

 

 

Reputatie 1

Hoi @Tmobielansrene en @W.V., ik heb jullie topic hierbij gevoegd, aangezien het hier om hetzelfde issue gaat. 

 

Voor iedereen: de bal rolt en we zijn druk op onderzoek. Twee vragen:

-Als het beeld hapert, springt het beeld dan weer naar live TV (waardoor je dus 1 á 2 seconden mistte) of gaat het beeld door vanaf het moment dat het haperde (waardoor je dus 1 á 2 seconden later dan live beeld blijft)? Dit helpt ons bij het achterhalen wat er misloopt. 

-Ik lees vooral veel problemen met de kanalen NPO 1-3 en de voetbalwedstrijden. Die laatste is vooral op Veronica te zien. Speelt het haperende/stroperige beeld alleen op deze zenders of speelt het op alle kanalen? Op welke precies?

 

Mocht je in de mogelijkheid hebben om een (korte!) video te maken waarin het issue speelt, dan nodig ik iedereen uit de video in dit topic te plaatsen. Op die manier kunnen we precies zien wat er gebeurt. Alvast bedankt voor alle hulp tot nu toe! 


Bij ons valt het geluid stil, en staat het beeld stil, het beeld wordt blokkerig/vertekend en gaat na (wisselend) 2 seconden (de ene keer sneller, de andere keer duurt het langer) verder op het punt waar de (live) uitzending is.

Dus je mist steeds stukjes.

Hier ook precies dit.

Op veronica en smorgens tijdens het nieuws op rtl4 komt het ook met regelmaat voor.
1 a 2 tellen stilstaan, wat blokken en dan door op live beeld, je mist dan echt een stukje.
Opnames die we maken van nederland 2 en sbs6 komt het ook met regelmaat voor.
Laatste wedstrijd van formule 1 kwam het ook voor op ziggosport.

We hebben een Entone HDD ontvanger/recoder
Panasonic OLED van 2018

Ik gebruik geen modem van jullie, de sfp module zit rechtstreeks in mijn Cisco Catalyst 2960x switch en van daaruit zit de tv ontvanger rechtstreeks op een access poort in vlan 640 (TV Vlan). 

Dus modem issues lijken daarmee dus uitgesloten ;) 

Reageer