Skip to main content

Laatste tijd zomaar willekeurige melding in beeld dat er geen verbinding is met de tv-dienst en moeten we opnieuw opstarten. Hadden we eerst niet, waar komt dit vandaan?

 

Hallo @Adje1971 

Welke modem/router heb je en is het tv kastje rechtstreeks aangesloten op de modem/router of zit hier nog iets tussen?

Voor een optimale kijkervaring is het aan te raden een rechtstreekse verbinding te hebben.


We hebben de Zyxel modem/router en de app op tv. Maar zoals ik al aangaf: dit hadden we in het begin niet. Melding komt pas sinds ongeveer 2 weken in beeld, zelfs terwijl we een willekeurig programma kijken (via de app, we gebruiken geen kastje). We hebben verder geen problemen met internet, tv is ook bedraad aangesloten. 

Vind het vreemd dat deze melding zomaar ineens op is komen dagen.....


Hey @Adje1971, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken. Ik ben daarom direct voor je gaan kijken en heb een lijnmeting gedaan. Alles ziet er goed uit, het enige wat mij opvalt is dat al get apparatuur al enige tijd aan staat. Zou je een volledige powerflip kunnen uitvoeren? Dit doe je zo:

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT en TV Box uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Doe de stekker terug in het stopcontact van de TV Box.
  5. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Is het hierna nog niet opgelost? Dan wil ik je vragen om de switch tussen het modem en de TV Box er tussen uit te halen en de TV Box rechtstreeks op het modem aan te sluiten. Wellicht zit het probleem in de switch. Ik lees graag hoe het werkt na de powerflip!


Dank voor je reactie, alleen die tv-box hebben we niet op de tv waar de klacht op voorkomt..... Maar ik zal vanavond eens een reset van alle apparatuur doen (wat bedoel je "enige tijd aan" trouwens?). 

Ik mag hopen dat we niet frequent zo'n reset moeten doen.....


Hmmm, vorig weekend getest maar toch nog weer een keertje die opmerking gekregen.... Ben benieuwd hoe het zich gaat houden de komende tijd....


Hoi @Adje1971, goed dat je hierop terug komt! Begrijp ik het goed dat het voorheen heel veel voorkwam en nu nog letterlijk een enkele keer in twee weken? Je ervaart dit dus alleen via de T-Mobile TV App? Als het (vrijwel) niet meer voorkomt is het natuurlijk lastig om een patroon te ontdekken, maar mocht je toch nog iets ontdekken, laat het gerust aan ons weten en we lichten het graag helemaal voor je door!

Ik duim voor je dat de goede trend zich doorzet! 👍


@Cal : in het begin helemaal nooit, toen kregen we ineens deze melding elke keer (alleen bij de app trouwens). Advies van @Tommie opgevolgd om alles harde reset te geven. Dat heeft letterlijk 1 week gewerkt, afgelopen week toch weer melding (ook net nog toen zoonlief van de PS5 naar TV ging). Vreemde is dat TV achter de melding wel gewoon verder gaat..... 


Hi @Adje1971, helemaal duidelijk. Heb je al eens geprobeerd om de app helemaal te verwijderen en weer opnieuw te downloaden? Vaak kan dit dé oplossing zijn voor zulke problemen. Mocht je de melding hierna nog steeds ontvangen, dan wil ik je vragen of het mogelijk is om de tv bekabeld te verbinden met het modem. Ik ben erg benieuwd of dit ervoor gaat zorgen dat je deze melding niet meer te zien gaat krijgen! Hou je me hiervan op de hoogte? 


Reageer