Skip to main content

ik merk met enige regelmaat dat er haperingen optreden bij tv kijken via google chromecast

Allereerst welkom op onze Community! 😀

Ik help je graag verder, zodat je kunt genieten van een optimale TV verbinding! Wil je de volgende vragen beantwoorden? Ik ga dan direct voor je aan de slag!

  • Ervaar je de haperingen ook als je apps zoals Netflix gebruikt? 
  • Heb je jouw TV bekabeld of draadloos aangesloten? 
  • Ervaar je problemen met de wifi op andere apparaten? 
  • Sinds wanneer speelt het probleem zich af?

Geen problemen met netflix/amazon prime

chromecast is draadloos aangesloten via de hdmi

andere apparaten hebben geen problemen

 

probleem is nu al een maand of 2


Thanks @kris1977! Ik kan in je verbinding geen problemen ontdekken. Dit ziet er top uit! Ik wil daarom nog wat informatie verkrijgen.

  • Klopt het dat je gebruik maakt van de Odido Online TV app op een mobiel apparaat en dat je deze streamt naar de televisie? Werkt televisie kijken via deze app wel goed als je alleen gebruik maakt van de app, zonder stream?
  • Zo nee, dan gaan we ons eerst focussen op de werking van de app. Zo ja, dan wil ik je vragen de Chromecast een reset te geven: Uw Chromecast terugzetten op de fabrieksinstellingen - Android - Chromecast Help (google.com)
  • Heeft jouw televisie de mogelijkheid om de Odido TV app te downloaden? Op onze website staat een lijst met alle modellen die hiervan gebruik kunnen maken. Je kunt ook in de app store van je televisie de app opzoeken. Dit werkt altijd beter dan een stream, gezien een stream vaker kan haperen en geen directe verbinding is.

Ik hoor het graag van je!


Hallo, ik heb een google chromecast (wit) in mijn tv en op de chromecast is de odido app gedownload.

ik kijk ook youtube via zelfde chromecast, en dan hapert er niks.

tv kan geen odido app downloaden


Hey @kris1977, ik heb ook een blik geworpen op je verbinding en instellingen. Ik zie dat je wifi uitgeschakeld hebt op het modem. Heb je hier een specifieke reden voor? 


Hoi,

 

ja ik gebruik mesh wifi via 3 wifi punten van tp link


Zou je de wifipunten eens willen loskoppelen en de Chromecast direct met het modem willen verbinden @kris1977? Dan kunnen we de wifipunten uitsluiten en het verder onderzoeken. Als je nu opeens geen haperingen meer ziet, dan kan het zijn dat de wifipunten het veroorzaken. 


Tommie,

 

bedankt voor je reactie,

direct met modem verbinden bedoel je met de wifi vd ODIDO modem? Want chromecast kan alleen wifi verbinden en niet bedraad. 
 

misschien een ander netwerk interessant feit is dat ik met streamingsdiensten en internetradio en of youtube, totaal geen problemen ondervind.

alleen ODIDO app hapert de laatste tijd


Reageer