Skip to main content

Hallo,

Ik heb een Android tv kastje van Odido en mijn beeld haperd altijd. Nu kijk ik nog maar weinig tv maar de keren dat ik wel kijk is het erg vervelend. 

Het is bij zowel live kijken als bij opnames bekijken. Het was voornamelijk vervelend met het afgelopen ek voetbal. 

Reset naar fabrieksinstellingen gedaan, en van de stroom gehad meerdere keren maar dat werkt helaas niet. Ook is de software up te date. 

Wat kan ik nog meer doen? Ik heb alle stappen al doorlopen via de Odido chat. 

Heb je het kastje met een kabel op de router aangesloten? Dat is voor stabiliteit aanbevolen.

Heb je het kastje met een kabel op de router aangesloten? Dat is voor stabiliteit aanbevolen.

Jazeker. Ik gebruik hem alleen bekabeld. 

Hi @Hypodermic, ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken. Daarom ben ik meteen voor je gaan kijken. Zou je allereerst een volledige powerflip willen uitvoeren? Dan ben ik benieuwd naar je “altijd”, is dit echt altijd of komt het gewoon regelmatig voor? Zou je toevallig een filmpje kunnen maken hiervan? Daarnaast zie ik op dit moment de Mediabox niet bekabeld aangesloten. Op welke poort heb je de Mediabox aangesloten?

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Ik zal het komend weekend proberen, maar het is inderdaad altijd. 

Maar de stroom is er de afgelopen weken al 2 of 3x af geweest vanwege werkzaamheden in de meterkast. 

Ook weet ik 100% zeker dat het tv kastje wel bekabeld is. Als ik het mij goed herinner op poort 4. 

Hi @Hypodermic, ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken. Daarom ben ik meteen voor je gaan kijken. Zou je allereerst een volledige powerflip willen uitvoeren? Dan ben ik benieuwd naar je “altijd”, is dit echt altijd of komt het gewoon regelmatig voor? Zou je toevallig een filmpje kunnen maken hiervan? Daarnaast zie ik op dit moment de Mediabox niet bekabeld aangesloten. Op welke poort heb je de Mediabox aangesloten?

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Alles gedaan, maar het loopt echt niet lekker. Nu weer tijdens Nederland Duitsland. Kabel zit er wel degelijk in, op poort 3. Nu ook weer een nieuw probleem erbij, het geluid is heel zacht. Ik moet de tv echt heel hard zetten wil ik mee kunnen luisteren. Opnieuw opstarten, resetten, geen verbetering. Wat nu?

@Tommie van Odido of iemand anders? Graag een reactie. Misschien het tv kastje omwisselen?

Hey @Hypodermic, sorry voor de late reactie. Kan je de volgende stappen eens zorgvuldig uitvoeren, als het goed is lost dit het geluidsprobleem voor je op!

Check of HDMI CEC instelling voor geluid UIT staat. Als deze instelling AAN staat, werkt het wijzigen van het volume van de Mediabox niet.

1. Ga naar het Mediabox menu
  2. Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
  3. Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
  4. Ga naar 'Display & Sound'
  5.  Vervolgens dien je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
  6.  Zet de 'Volume Control' UIT zetten.
  7.  Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
  8.  Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume

Beste @Tommie van Odido ,

Misschien dat dit het probleem van het geluid oplost, maar dat is niet het grootste probleem voor ons. Het beeld loopt voor geen meter. Het stottert, het hapert er is niet lekker om naar te kijken. 

En tegen mijn tv praten? Ik snap dat sommige mensen dit doen, maar is er geen andere manier? Ik ga een afstandbediening geen toestemming geven om dingen op te nemen natuurlijk. 

Hoe heb je de Mediabox aangesloten @Hypodermic, zou je een filmpje kunnen maken van het haperende beeld? 

Beste @Tommie van Odido , dat staat hierboven al. U gelooft het niet omdat ik het ook moet gaan filmen? Duurt allemaal veel te lang dit op deze manier. 

Ik heb een filmpje nodig om dit euvel door te zetten naar de technische dienst @Hypodermic. De lijn ziet er goed uit, ik zie geen gekke dingen op je netwerk terugkomen dus er moet iets anders aan de hand zijn. De stream van de Mediabox ziet er ook perfect uit, dus vanuit mijn systeem zie ik geen problemen.

Beste @Tommie van Odido , hoe doen jullie dit bij de mensen die niet om kunnen gaan met de huidige technologie en dergelijke? Zoals mensen op leeftijd enzo. Ik ga mijn tv niet filmen, als de technische dienst mij niet gelooft zonder filmpje, prima. U kunt ook mijn einddatum zien van ons abonnement waar wij ruim 80 euro per maand voor betalen, voor zulk geld en dan nog moeilijk doen over omruilen van een tv kastje wat niet goed werkt. Ik wou gaan bellen om te verlengen, maar op deze manier ga ik weer verder kijken. 

U zegt het zelf al, de verbinding is goed, dan ligt het toch aan het kastje? Gezien mijn beeld op alle andere streamingdiensten perfect werkt.

@Hypodermic Ik snap jouw punt en ik ga mijn best doen om dit alsnog zo goed mogelijk te onderzoeken en op te lossen! 

Is het nog gelukt om de HDMI CEC instellingen aan te passen zoals @Tommie van Odido voorstelt? Je hoeft niet bang te zijn dat je wordt opgenomen. De microfoon reageert alleen op het moment dat je het knopje indrukt. Ik ben benieuwd of dit voor verbetering zorgt. 

Betreft het haperende beeld op dit moment ervaren sommige klanten met de Mediabox stilstaand of zwart beeld (voor een aantal seconden) bij Live TV kijken. Hierbij valt ook het geluid weg tot het beeld weer verderloopt. Mijn collega’s van de technische dienst en het TV Team zijn druk bezig om dit euvel op te lossen.

Kun jij jouw problemen herkennen in dit specifieke probleem of is het bij jou anders? Indien jij dit probleem ook ervaart, wil ik dit graag voor verder onderzoek doorzetten naar onze technische dienst. 

Mocht je toch een ander probleem ervaren, wil je dan de volgende vragen voor mij beantwoorden?

• Ervaar je dit euvel op alle zenders?
  • Gebeurt het haperende beeld alleen bij Live TV kijken of ook bij Terug kijken en Opnemen? 
  • Gebeurd dit op specifieke tijden? Zo ja, wil je mij hier een voorbeeld van geven (datum/tijdstip/programma/zender)? 

Laat je het mij weten? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

Beste @Teresa van Odido , het geluid is nu weer goed nadat ik de stappen heb doorlopen. 

Het beeld is haperend en schokkerig op elke zender. Terug kijken gebruik ik eigenlijk nooit, dus daar weet ik het niet van

@Hypodermic Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik ben direct nogmaals gaan kijken om jouw verbinding te meten en wil je vragen om de volgende stappen eens te doorlopen:

1. Koppel de stroom los van de TV Box.
  2. Haal de Media Converter/ONT, het kleine zwarte of witte kastje in de meterkast, voor 10 seconden van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten. 
  3. Haal het modem 10 seconden van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten. 
  4. Als het modem is opgestart, sluit je de TV Box weer aan.  

Laat je mij weten of dit voor verbetering zorgt? Ik sta klaar om opnieuw met je mee te kijken indien nodig! 

Beste @Teresa van Odido ,

Als u een aantal berichten terug kijkt, ziet u dat ik dat allang heb geprobeerd. Meerdere malen zelfs. Meest recente nog zo'n 3 weken geleden. En in totaal al 3 keer. 

Ik heb je voor de zekerheid een nieuwe Mediabox opgestuurd @Hypodermic. Als dit nog steeds hetzelfde aangeeft, kan je dan een andere poort op het modem proberen en een andere HDMI-kabel? Dan hebben we zo goed als alles al uitgeprobeerd. 

Reageer