Skip to main content

Het geluid valt regelmatig voor 1 a 2 seconden uit. Dit gebeurt op alle zenders. Ook komt het regelmatig voor dat het geluid heel zacht is en als je dan heel even van zender veranderd en weer terug gaat is het geluid weer normaal. We maken gebruik van de mediabox die direct aan de tv is gekoppeld middels en HDMI verbinding. De TV die we via de app gebruiken heeft hier geen last van. Dit is al maanden het geval en ik had verwacht dat dit inmiddels al zou zijn opgelost. Het gaat nu wel heel lang duren!! Wat is de status hiervan?

Welkom op onze community! @MJMan 

Goed dat je hier een topic over opent. Ik kan mij goed voorstellen dat dit niet lekker TV kijkt. Ik help je graag verder om dit op te lossen! 

Heb je al eens geprobeerd om de volgende stappen te doorlopen?

Check of HDMI CEC instelling voor geluid UIT staat. Als deze instelling AAN staat, werkt het wijzigen van het volume van de Mediabox niet.

  1. Ga naar het Mediabox menu
  2. Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
  3. Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences'
  4. Ga naar 'Display & Sound'
  5. Vervolgens dien je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
  6. Zet de 'Volume Control' UIT zetten.
  7. Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
  8. Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume

Mocht dit niet werken dan kan je het volgende nog proberen: 

Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.

Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten.

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen: 

Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.

Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Mocht dit niet werken, kijk ik graag nogmaals met je mee! 


Bedankt. Ga het proberen.


@MJMan Graag gedaan! 😀


Nog een vraag: als ik een opgenomen programma start is het geluid ook zacht. Als ik dan even vooruit spoel is het geluid weer normaal. Is dit hetzelfde probleem?


@MJMan Het klopt inderdaad dat dit issue niet alleen speelt bij Live TV Kijken. Het kan ook voorkomen bij Terug Kijken of Opnemen. 

Als het goed is, werkt de oplossing wel voor alle 3! 


OK. Ik kijk het even aan.


Helemaal goed! @MJMan 

Mocht je mij nodig hebben, dan weet je mij te vinden. 


Reageer