Geluid TV en Radio hapert

  • 8 February 2024
  • 40 reacties
  • 1040 Bekeken

Hallo,

 

wij zijn sinds kort overgestapt van Tele2 naar Odido. Sinds het begin hebben wij problemen met het geluid. om de 5-10 minuten valt het geluid kort weg. Heel irritant. Soms hoor je een harde tik over de speakers alsof de stroom er op en eraf gehaald wordt. 

 

We hebben het geluid over een versterker/suroundset lopen. Na wat googelen zie ik dat dit een veel voorkomend probleem is bij Odido. Ik heb de stroom er al meerdere malen afgehaald, een (nieuwe) HDMI kabel gebruikt, de procedures gevolgd die ik hier in de community heb gevonden, maar allemaal zonder resultaat. 

Ik las in een topic dat het vervangen van de TV-box bij sommige klanten de oplossing had geboden. Blijkbaar zit er dus regelmatig een storing in de TV-boxen die dit probleem veroorzaakt.

Zoals gemeld ben ik zeer recent overgestapt en heb alles juist aangesloten. Wat mij meteen al opviel was dat de verpakking van de TV-box al een keer geopend leek te zijn. Ik heb daarom het vermoeden dat ik andermans probleem nu thuis heb gekregen.

Graag een oplossing voor dit (zeer irritante) probleem. 

 

Gr Christiaan 

Nora van Odido 3 maanden geleden

Hi @Christiaana, op deze manier is het inderdaad niet lekker tv kijken. Ik wil hier graag naar kijken voor je! Ik zie dat je ons allernieuwste model Mediabox ontvangen hebt. Ik ben dan ook erg benieuwd of het geluid ook wegvalt als je het geluid echt via de tv laat lopen, en de versterker hier tijdelijk tussen weg laat. Op die manier kunnen we nakijken waar de oorzaak van het probleem precies zit. Heb je ook al geprobeerd om de Mediabox een powerflip te geven? Hoe je dit kan doen, kan je lezen in het volgende topic: 

Mocht je na de powerflip en met de versterker losgekoppeld nog steeds dezelfde problemen ervaren, laat het me dan weten. Ik wil dan graag een onderzoek voor je opstarten. 

Bekijk origineel

40 reacties

Ze zijn al 28 dagen nog steeds super druk bezig achter de schermen? Om mijn probleem op afstand op te lossen….. "het kan langer duren dan normaal". Inmiddels duurt het al 3 maanden.

Reputatie 7
Badge +9

We zijn nog druk bezig met het testen van de nieuwe software @Christiaana. Zodra alles goed is zullen we een update gaan uitsturen. Excuses voor de lange wachttijd. 

Nah hier hetzelfde verhaal in februari melding gedaan van haperend geluid. Alleen beneden boven geen problemen. Inmiddels is een film bij netflix kijken hierdoor ook niet leuk meer. En de haperingen worxen met de dag erger. veel contact via messenger en telefoon en nog steeds geen oplossing en heel veel stilte. Vanaf december 2023 bij odido, alleen maar ellende. Meerdere keren beloftes voor compensaties als probleem is opgelost. Haha helaas dit blijkt moeilijk. Ik weet een hele goeie compensatie odido.... ontbinding van mijn contract!!! Daar zou ik mega blij van worden nog nooit zo ontevreden geweest over een provider en het enigste wat ik zou willen is gewoon tv kijken

Weer een maand verder. Jullie zijn nog steeds "druk" bezig met testen zeker? Via telefoon krijg ik geen reactie van jullie, hier op het forum word je aan het lijntje gehouden omdat jullie hier ook gewoon geen antwoord hebben (wees eens eerlijk) en zelfs op de door ons verzonden klachtenbrief krijgen we geen antwoord. Ronduit beschamend! Volgens mij heb ik jullie echt alle kansen gegeven om dit probleem op te lossen. Of niet? Vanaf vandaag gaan we daarom het abonnementsgeld storneren. Kijken of jullie nu wel in beweging komen.  

Zo, afgelopen 2 maanden heb ik terug geboekt aangezien het product totaal niet voldoet aan de beloofde kwaliteit. Komende rekeningen zullen telkens worden teruggeboekt totdat we de kwaliteit hebben die je mag verwachten. Ik wacht met smart op een belletje van jullie financiële afdeling waarom de rekeningen terug zijn geboekt zodat ik ze jullie geweldige service in geuren en kleuren onder de neus kan wrijven. 

Reputatie 7
Badge +14

Je krijgt geen belletje hoor. Wel een email met een termijn. Bij niet betalen wordt de internet lijn afgesloten. Daarna gaan de vorderingen naar een incasso bureau.

Wat normaal is dat als een klacht terecht is dat na het oplossen een creditfactuur wordt gemaakt voor de periode dat je (een deel) van de dienst niet kon gebruiken. Dat wordt dan op de eerstvolgende factuur in mindering gebracht. Storneren/niet betalen is dus wel een optie,  maar schiet je ook jezelf in de voet.

Leg mij even uit hoe jullie een incasso bureau gaan inschakelen als ik al 4 maanden ellende heb, aan het lijntje gehouden wordt, en betaal voor een product dat bij lange na niet voldoet aan de verwachtingen. 

Als consument heb ik het wettelijke recht de betalingen in te houden tot er een passende oplossing is geboden en in ieder geval ook een werkend product is geleverd. 

Overigens een behoorlijk schaamteloze reactie van Erik de “superuser". De reactie onderstreept de klantvriendelijkheid van Odido nog maar eens extra. Het feit dat alles via email gaat en er niet eens een medewerker telefonisch contact opneemt zegt ook meer dan genoeg.

Als er ook maar een beetje empathie werd getoond in de trant van: Dit duurt inderdaad langer dan normaal en ik ga kijken hoe dit kan. Ik zal je hier telefonisch een terugkoppeling over geven en uiteraard nadat alles is afgerond een passende voorstel doen. 

Wat is er trouwens met de klachtenbrief gebeurd dat we nog steeds geen antwoord hebben gehad?

Je merkt vast dat ik redelijk geïrriteerd ben. Ik kan niet bevatten dat een bedrijf al Odido zo een slechte klantenservice heeft. 

Ik heb net Radar gekeken. Die hadden het over de geweldige service van Odido. Wellicht is het een eye opener om dit item eens terug te zien.

na 5x bellen gaat een klacht naar het escalatie team. Wij hebben al meer dan 5x telefonisch contact gehad, maar zijn nog nooit door een escalatie team benaderd. 
 

hierbij het verzoek om mijn klacht naar het escalatie door te spelen aangezien ik hier op dit forum, aan de telefoon en schriftelijk geen stap verder kom. 
 

ps. Door Odido werd ook aangegeven dat er een monteur langs komt wanneer het hardware betreft. Deze is na de eerste melding langs geweest maar zonder iets te doen. Zie begin van dit topic. 
 

graag een reactie. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Christiaana, ik begrijp je sentiment hierin volledig, echter is er een grootschalig incident aangemaakt hiervoor. Jij bent niet de enige die hier last van heeft. Ons TV-team werkt keihard aan een oplossing hiervoor. Dit soort zaken duren nu eenmaal langer dan we willen. Dit komt omdat er een nieuwe versie uit moet komen van de leverancier. Daarna moet de versie getest en goedgekeurd worden. Op dit moment zijn ze die versie aan het testen. Ik hoop oprecht dat dit de oplossing is voor iedereen! Mijn excuses voor de lange wachttijd.

Hoi Tommie,

bedankt voor je antwoord. Met de onderbouwing en uitleg die je hier in geeft heb ik wat meer vrede. Waar ik eerst de gedachte had dat jullie individueel met mijn probleem bezig waren blijkt het dus dat ik lang niet de enige ben en dit grootschalig speelt. 

Vandaag komen ze glasvezel aanleggen in mijn woning. Ik hoop dat mijn probleem daarmee verholpen is. 

Goedenavond,  gisteren de nieuwe mediabox ontvangen en ook bij mij hapert het geluid.

Hopelijk wordt dit snel opgelost.

Helaas nog geen antwoord gehad.

Hier dus echt hetzelfde probleem…

ik had eerst het oude TV kastje van T mobile. Dit heeft het jaren perfect gedaan. 
toch maar de nieuwe eens aangevraagd en alleen maar ellende mee..

precies dezelfde problemen met het wegvallen van het geluid. 
 

monteur is langsgekomen en kon niks vinden. Uiteindelijk vandaag een nieuwe TV box ontvangen en precies hetzelfde probleem.. wat nu??? Er is weer een ticket aangemaakt maar ik breek het kastje bijna doormidden van alle frustraties..

Ik las dat er een software update moet komen waardoor het probleem opgelost zou zijn. Echter is de vraag wanneer die update komt. Ondertussen betaal je het volledige maandbedrag voor een slechte kwaliteit. 

Ik las dat er een software update moet komen waardoor het probleem opgelost zou zijn. Echter is de vraag wanneer die update komt. Ondertussen betaal je het volledige maandbedrag voor een slechte kwaliteit. 

Belachelijk ja.. ik ben benieuwd wat ze er bij mij nog over gaan zeggen. Het probleem is doorgezet naar de IT. Die gaan komende week een terugkoppeling geven. Echter zal die beloofde update gewoon snel moeten komen als dit het probleem zou oplossen. Gaat het mij te lang duren dan ben ik sowieso weg bij Odido want TV kijken is echt niet meer te doen. Jammer 

Reageer