Skip to main content

Hallo,

Geweldig ding die Android TV Box. Ik heb mijn afstandbediening ontkoppeld en opnieuw gekoppeld. Nu lukt het niet meer om de volume te regelen op mijn externe audiobron (versterker) met de afstandsbediening van de TV Box. Tijdens het instellen via het menu, waar je het merk van de versterker kiest, zie ik wel dat de versterker even reageert, en ik sluit af met OK. In het menu staat 'afstandbediening regelt volume audio apparaat', maar toch reageert de tv. TV is optisch op het audioapparaat aangesloten.

Ik heb net even gekeken en volume werkte niet op de Denon Soundbar.

Philips TV reageert wel op bron knop van de afstandsbediening.

Afstandsbediening kreeg ook een update trouwens.

Via het menu de Denon gekoppeld aan volume van de afstandsbediening 3x ok knop omdat de eerste 2x niet werkte.

Dat is naar mijn idee anders nu.

Het werkt nu zonder dat de stekker uit de TV box hoeft.

Bij mijn mediabox moet bij Instelling Afstandbediening staan op AB regelt volume van TV box, bij de andere 2 opties doet hij niet.

Beste ​@Arco,

bedankt voor je reactie. 
ik had de oplossing van ​@peter-keetfm ook geprobeerd. Hierbij was het mogelijk de Yamaha weer te bedienen, maar helaas na enkele uren werkte het geheel weer niet. Nu werk ik met twee afstandsbedieningen…..

grt, Geert

Beste ​@Arco,

bedankt voor je reactie. 
ik had de oplossing van ​@peter-keetfm ook geprobeerd. Hierbij was het mogelijk de Yamaha weer te bedienen, maar helaas na enkele uren werkte het geheel weer niet. Nu werk ik met twee afstandsbedieningen…..

grt, Geert

@geertsnijkers 

Bij Idido moet je geluk hebben met de eindappararuur. Eind vorig jaar mijn T54 router om laten ruilen voor een T56. De T56 heb ik heel snel weer om laten wisselen voor een T54.

Mijn issues op dit moment: de source knop op de afstandsbediening werkt niet, en ongeveer 20 seconden voor het einde van een tv programma knippert het beeld even.

Ik heb ook een Android TV box met aangesloten op mijn Samsung TV. Aan de TV via HDMI heb ik een speaker set (earc). Het aanpassen van het volume van mijn audio apparaat heeft altijd goed gewerkt, maar nu een paar twee dagen niet meer. Ik heb alle punten van hierboven geprobeerd, maar dit heeft niet mogen helpen. Dit is echt irritant en krijg klachten van de dames in mijn gezin 🙂

Is de AB defect of is het een software dingetje? Heb ik een nieuwe AB nodig? 

Beste ​@rpvanderwiel ,

ik denk dat we wel kunnen concluderen, dat we niet met z’n alle iets fout doen, maar dat het gewoon een (softwarematige) fout van de android tv box is.

wat mij meest stoort is, dat er geen professionele opvolging aan gegeven wordt door odido. De helpdesk weet van niets en ook de reacties op dit forum zijn niet aanwezig.

helaas……

grt, Geert

Reageer