Skip to main content

Sinds kort gebruiker van odido tv en internet. Bewust niet gekozen voor losse tv box, omdat ik de app kan gebruiken op mijn Sony (android) tv.

probleem is dat ik bij geen enkele zender dolby digital geluid krijg op de Sonos playbar. In instellingen van de app heb ik zender audio codec op dolby digital gezet.

als ik de Netflix app start heb ik direct dolby digital geluid op de Sonos.

Sony tv type is  KD-49XF8599 icm Sonos playbar (optisch aangesloten) . Versie Android tv =9

hoop dat iemand de gouden tip heeft.

 

Goed dat je hierover aan de bel trekt @ForzaFan. Uiteraard help ik je graag verder! 

Zijn er ook nog andere mogelijkheden om de Sonos playbar aan te sluiten? Wil je dit eens proberen? Ik ben benieuwd of dit dan wel werkt. 


@Teresa van Odido  nee , playbar is alleen optisch aan te sluiten en zoals gezegd met Netflix app of Amazon prime app werkt dolby digital prima. Hiervoor zat ik bij ziggo en ook via de ziggo Android tv app werkte dolby prima. 
dus lijkt echt iets in de odido app te zijn dat het niet werkt.

 


Hi @ForzaFan Goed om te weten dat het bij de andere apps wel werkt! Werkt het geluid ook niet via de Odido app op Stereo op de Sonos? Je zou anders nog kunnen proberen om de te switchen in de audioinstellingen tussen Dolby Digital (AC3) en Stereo. De instelling 'Dolby' voor geluid wordt niet (goed) ondersteund in de app. Je kan dit in het menu uitzetten onder Instellingen: 

Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec.


Stereo werkt prima. 

Ik heb meerdere malen geswitched tussen stereo en Dolby en levert tot nu toe allee Stereo op de Sonos.

Je stelt : “de instelling 'Dolby' voor geluid wordt niet (goed) ondersteund in de app”

Dan is het toch een bug en dus bekend bij jullie.? Kun je aangeven wanneer dit gefixed wordt?

Werkt de optie dolby met een standalone tv-box wel icm sonos?


@ForzaFan Super om te lezen dat stereo goed werkt! 

Dat de Dolby instellingen niet voldoende ondersteund worden is geen bug. Echter werkt het niet op alle apparaten. 


Niet mee eens. Netflix en andere streamings diensten krijgen het ook voor elkaar om in de data stroom dolby netjes mee te sturen en via mijn tv icm Sonos werkt dat prima. Alleen via de odido app niet, dus mijn verzoek om daar aandacht aan te besteden en in mijn ogen deze bug op te lossen. 


Hi @ForzaFan, we informeren sowieso het TV team rondom je topic. Voor nu vraag ik je vriendelijk stereo te gebruiken. Dank voor het delen!


Reageer