Skip to main content

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over TV Anywhere bundelen. Heb je feedback over T-Mobile TV? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe T-Mobile TV.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • Programma Gemist stopt voortijdig - Status: Dit heeft prioriteit en we zijn aan het kijken naar een oplossing, nog niet bekend wanneer deze daadwerkelijk geïmplementeerd kan worden omdat hier extra ontwikkeling voor nodig is. 
    Dit lijkt alleen te spelen bij gebruik van Chromecast wanneer je toestel is vergrendeld of wanneer je de app hebt afgesloten. De eerdere workaround blijft van kracht: Bij aanklikken van het volgende programma zou de uitzending wel weer door moeten lopen.


Meer informatie nodig:

  • Foutmeldingen/onderbrekingen bij streamen via/naar Chromecast - Status: We hebben dit niet kunnen reproduceren en ontvangen hier nog steeds graag meer informatie over. Welk(e) device(s) gebruik je? Welk type Chromecast? Welk besturingssysteem? In welke situaties gebeurt het? Zijn er specifiek zenders waarbij het gebeurt?


Opgelost/working as designed:

  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • De app crasht bij het opstarten bij gebruik op Chromebook - Chromebooks worden niet ondersteund. Als workaround is www.t-mobiletv.nl te gebruiken in de browser. Hierop is ook alle content beschikbaar. 
  • TVA werkt niet meer op iOS 10 - Dit komt alleen voor bij 32 bit devices die iOS 10 draaien, deze kunnen we helaas niet meer ondersteunen. 64 bit devices met iOS 10 kunnen zonder problemen gebruik maken van TV Anywhere.
  • Zomertijd weergave bij horizontaal afspelen op tablet - Is opgelost, wordt ook in week 51 uitgerold.
  • Rare kleuren die weergegeven worden in Safari op MacBook  - Opgelost.
     
  • Via sommige browsers is alleen Full Screen nog mogelijk - Status: Sinds vanmiddag (20 nov) is de webversie weer bijgewerkt. Nu met de mogelijkheid om TV te kijken of radio te luisteren binnen het scherm/tab. Je kunt eenvoudig met een knop naar Full Screen modus.
  • Opnieuw in moeten loggen na een aantal minuten - Er is vandaag (6 nov 2020) een nieuwe web client live gezet op t-mobiletv.nl. Hiermee is het probleem opgelost.
  • Android TV support (app beschikbaar op je tv) - Status: De wens is duidelijk en we hopen in de toekomst Android TV support te kunnen bieden. Op dit moment is hier nog geen concrete planning voor bekend.
  • App blijft “hangen” op Magenta startscherm bij gebruik Android Box - Status: Android Box werd en wordt officieel niet ondersteund. Het is natuurlijk wel balen dat het voorheen wel werkte en we zijn ons hier van bewust. Op dit moment dus geen fix maar zal in de toekomst hopelijk opgelost worden met support van Android TV (nog geen planning bekend).
     
  • Niet mogelijk om volledige TV Gids op te roepen tijdens kijken - Status: Er komt een aanvullende variant van de programmagids voor de smartphone versie omdat hier een grote behoefte naar blijkt te zijn.
  • Melding ‘ Er is een technische fout opgetreden’ bij het selecteren van een zender via Chromecast - Status: Zou opgelost moeten zijn bij update van 02-10-2020. Mocht het zich nog voordoen dan horen we het graag!
  • “Hikkend” beeld bij afspelen op PC waarbij het beeld niet stilstaat maar een paar seconden overslaat - Status: Lijkt te maken te hebben met het toestaan van afspelen van beveiligde content. Je kan Chrome hier toestemming voor geven:

 

 

 

Hoi Lisa, ik gebruik de Android app alleen op m'n telefoon. Op m'n tv heb ik geen problemen met de app die daarvoor bestaat. Andere apparaten heb ik niet..


Hi @Esdamion, check! Super dat je dit hebt laten weten. Ik heb dit weer doorgezet en mijn collega's zijn hier weer verder in gedoken. Ik hoop dan ook dat ik jou snel de uitkomst van het onderzoek kan mededelen! 😊


Hi @Esdamion, ik wil je graag laten weten dat dit issue nog volop wordt onderzocht door onze IT-afdeling! De technische dienst heeft de hulp van deze afdeling ingeschakeld, zodat er met nog meer mensen naar een oplossing gezocht kan worden. Excuses dat het al enige tijd duurt. Ik hoop snel wat nieuws met jou te kunen delen!

Hi @Gladstone, aan jouw issue wordt ook nog steeds volop gewerkt! Mijn collega van de technische dienst heeft aangegeven dat er vandaag weer wordt gevraagd aan de IT-afdeling of er al een status update gedeeld kan worden. Zodra hier meer over bekend is, dan deel ik dat gelijk. Ontzettend bedankt voor jouw geduld! 


Ik merk dat tv anywhere App crasht na het casten naar Chromecast. Lijkt iets recente, zie ook reviews in Google App store…

Graag zsm oplossen


Hi @Gladstone, heel goed dat je dit meteen aankaart! Ik zie ook dat de technische dienst bij jouw onderzoek om voorbeelden van zenders/programma's vraagt. Kan je hiervan enkele voorbeelden noemen? Dan speel ik dit graag door naar de technische dienst! 💪

Elke zender, elk programma, zowel live als terugkijken; allemaal 314022.

Ik ervaar ook alleen maar problemen met de iOS app.
App al vaak gedeinstalleerd en geinstalleerd zonder positief resultaat. Na een hard-reset van mijn iPhone werkt het 20 seconden en daarna niet meer. Daarna dus ook alleen maar het uitroepteken met de melding dat afspelen is mislukt. Probeer het opnieuw of neem contact op met de klantenservice. (314022). Er komt trouwens ook vaak in het midden van het zwarte beeld een cirkel in beeld de melding: Tik om te vergrendelen.

iPhone X
iOS 15.3.1

T-Mobile TV Anywhere 2.4.5

Problemen op T-mobile Thuis 1gb verbinding op wifi netwerk en mobiel 4g t-mobile netwerk. Verder werkt al het andere wel goed. (verbinding (bedraad en wifi), T-mobile app op Apple tv & Android TV, Ook jullie kastje doet t prima.

Hoop dat dit snel wordt opgelost.

Gr. Robert

*Ander dingetje is dat het niet mogelijk is om op het hoofdaccount (admin) de gekoppelde apparaten weg te halen maar daar moet ik misschien bij een ander topic voor zijn.*


Hi @swb79, heel goed dat je dit hier aangeeft! Ik wil je graag laten weten dat onze technische dienst heel druk bezig is om dit issue te verhelpen in de TV Anywhere App! Sorry voor het ongemak. Ik hoop dat wij snel doorkrijgen dat de oplossing hiervoor is gevonden! 💪

Hi @robert.pasman, dankjewel dat jij gelijk enkele gegevens hier deelt! Ik heb gelijk een verzoek ingeschoten bij onze technische dienst om hier dieper in te duiken. In het verzoek heb ik beide issues meegenomen, zodat wij het overzichtelijk op dezelfde plek houden. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik ga dit in ieder geval voor jou in de gaten houden, zodat jij hier zelf geen omkijken naar hebt. Wanneer er een update uitrolt, dan deel ik die hier direct met je! 😊


Hi @robert.pasman, ik heb de afgelopen dagen het onderzoek goed in de gaten gehouden voor je! Ik heb goed nieuws: het probleem is verholpen. Kan je aangeven of jij dit zelf ook zo ervaart? Daarnaast heeft mijn collega er ook voor gezorgd dat de apparaten zijn uitgelogd, dus jouw andere issue zou hier ook mee verholpen moeten zijn. Ik hoor het graag van je! ✨


Ik had met iOS 15.4.1 hetzelfde probleem met T-Mobile app versie 2.4.5

Op MacOS geen problemen (via Safari browser).

Voor mij heeft het opnieuw opstarten van de iPhone het probleem opgelost.


Hi @robert.pasman, ik heb de afgelopen dagen het onderzoek goed in de gaten gehouden voor je! Ik heb goed nieuws: het probleem is verholpen. Kan je aangeven of jij dit zelf ook zo ervaart? Daarnaast heeft mijn collega er ook voor gezorgd dat de apparaten zijn uitgelogd, dus jouw andere issue zou hier ook mee verholpen moeten zijn. Ik hoor het graag van je! ✨

Probleem lijkt zich inderdaad niet meer voor te doen.

Wel krijg ik altijd deze melding in beeld: 


Ook wanneer ik niet via t T-Mobile thuis glasvezel netwerk kijk maar met 4g wil de app mij continu herinneren dat ik een mobile verbinding gebruik. Best irritant. Beeld stopt dan en ik moet de uitzending weer opnieuw zoeken en op afspeen drukken.


Ik had met iOS 15.4.1 hetzelfde probleem met T-Mobile app versie 2.4.5

Op MacOS geen problemen (via Safari browser).

Voor mij heeft het opnieuw opstarten van de iPhone het probleem opgelost.

Ik ervaar dus ook geen problemen meer op iOS maar nog wel op macOS. Hoofdprobleem is dat ik Ziggo Sport Totaal nog steeds niet kan kijken via T-mobile TV anywhere. Ik moet naar go.ziggosporttotaal.nl en daar inloggen met T-mobile credentials. Dan werkt t wel.

ik kan via de T-mobile app (iOS, ipadOS, apple tv of Mi Box s) wel ziggo sport bekijken.



Ook wanneer ik niet via t T-Mobile thuis glasvezel netwerk kijk maar met 4g wil de app mij continu herinneren dat ik een mobile verbinding gebruik. Best irritant. Beeld stopt dan en ik moet de uitzending weer opnieuw zoeken en op afspeen drukken.

 

@robert.pasman 

Voor mij werkte het deze melding uit te schakelen door in Account > Instellingen > Gebruik mobiele verbinding in te schakelen. Echter wel belangrijk je te beseffen dat je dan altijd op mobiele data streamt bij geen Wi-Fi, zonder een herinnering te krijgen.

Voor jouw Ziggo Sport Totaal vraag heb ik geen antwoord.

 


TV Anywhere werkt niet meer in webbrowsers op WIndows. Je kan inloggen en navigeren over de website maar als je dan afspelen klikt dan krijg je een zwart scherm met een draaiende circel en dat is het.

Getest op Windows 10 en 11 met Edge, Chrome en Firefox.

Vorige week werkte het nog op deze computers.
De Android app werkt wel normaal op mijn Samsung.


Ter aanvulling nog wat getest;

Nederland 1, 2 en 3 werken wel met hun stream en kan ik kijken in mijn browsers op Windows 10 en 11. Alle overige zenders (commerciële etc) laten een zwart scherm met draaiende cirkel zien en werken niet.


Goedemorgen @vasco_nl, vermoedelijk gaat het ergens mis in jouw thuisverbinding of binnen de apparatuur - of is er sprake van een tijdelijke bug. Ik heb het aan onze kant getest en zie geen issues; dit is getest op de publieke zenders én op een aantal commerciële (RTL, SBS, Veronica, ESPN). 

Op welke apparaten heb je dit probleem? Kun je me het merk, type en de softwareversie doorgeven? Dan ga ik kijken of er bugs zijn die op die apparatuur voor een obstructie zorgen.


@Jason,

Ik kan melden dat het sinds vanmorgen weer allemaal werkt. Aan mijn kant was er gisteren en vandaag niets veranderd maar ik kan weer FOX (commerciële zenders) kijken. Afgelopen maandag werkte het ook gewoon, alleen gisteren niet.

De PC vanmorgen is een HP Elitebook met Windows 11 Pro 64 bits versie 22H2 10.0.22616.100. Browser is Microsoft Edge versie 101.0.1210.39 64 bits.

Helaas gebeurt het wel vaker dat TV Anywhere ineens niet meer werkt en na een (aantal) dag(en) spontaan weer wel. Hier verandert eigenlijk nooit iets aan mijn netwerk en daarom vermoed ik dat het probleem echt bij T-Mobile zit, allicht een foutje na het online brengen van een nieuwe versie welke dan weer opgelost wordt.


Hoi @vasco_nl ,

Thanks voor je snelle antwoord en fijn om te horen dat het probleem lijkt te zijn gefixt. Mocht het onverhoopt nogmaals voorkomen, laat het ons vooral weten. We gaan in de tussentijd op zoek of er bugs zijn in de huidige software versie, waardoor dit de kop opsteekt. 


Hi @Gladstone, aan jouw issue wordt ook nog steeds volop gewerkt! Mijn collega van de technische dienst heeft aangegeven dat er vandaag weer wordt gevraagd aan de IT-afdeling of er al een status update gedeeld kan worden. Zodra hier meer over bekend is, dan deel ik dat gelijk. Ontzettend bedankt voor jouw geduld! 

Inmiddels zijn we alweer 2,5 maand verder en ik heb het probleem nog steeds. Misschien voor IT een interessante toevoeging: na opnieuw opstarten van mijn iPhone kan ik enige minuten kijken, waarna eenmalig de foutcode 314999 verschijnt. Vervolgens komt de code 314022 bij elke zender die ik probeer. Mijn geduld begint toch een beetje op te raken, ik heb dit probleem nu al bijna 5 maanden.


Hi @Gladstone, heel erg bedankt voor deze aanvulling! Dit heb ik direct aan het onderzoek toegevoegd. Er is jammer genoeg nog geen concrete terugkoppeling die ik met je kan delen, anders dat het nog volop in onderzoek is. Ik heb gevraagd of het mogelijk is om toch een tussenupdate te krijgen, want ik wil je graag duidelijkheid meegeven. Hopelijk kan ik snel wat met je delen! 


Code 414590,afspelen is mislukt ,ik heb een androidbox van Ali android boven de 6.

 

Alle commerciële zendwrs hebben deze code en kunnen niet bekeken worden. 

Alle npo zenders werken.

Ik kan bij  de alle zenders tv gids wel zien wat er speelt en hoe ver het is op een comercieele zender , maar als ik er naar toe gaat komt die code.

 

Wat te doen?


@Xinnix Welke Android-box heb je precies? In dit artikel staat dat je minimaal Android TV 8 of hoger moet hebben. Ook moet je de juiste versie van de app hebben. Hoe heet deze precies? Je zou ‘T-Mobile TV’ moeten hebben. Als er ‘TV Anywhere’ staat, doet je Android-box zich voor als mobiel (dat komt vaker voor bij - laten we zeggen - boxen aan de onderkant van de markt). Dan gaat het niet werken. De reden dat je alleen NPO-zenders kunt kijken, is dat deze als enige niet gecodeerd zijn. Bijna alle commerciële zenders worden, vaak door eisen van de zenders zelf, versleuteld doorgegeven en blijkbaar kan je Android-box daar niet goed mee omgaan.


Hi @Gladstone, heel erg bedankt voor deze aanvulling! Dit heb ik direct aan het onderzoek toegevoegd. Er is jammer genoeg nog geen concrete terugkoppeling die ik met je kan delen, anders dat het nog volop in onderzoek is. Ik heb gevraagd of het mogelijk is om toch een tussenupdate te krijgen, want ik wil je graag duidelijkheid meegeven. Hopelijk kan ik snel wat met je delen! 

Hi @Lisa , dankjewel voor het doorgeven. Het probleem lijkt te zijn verholpen, ik kan (eindelijk) al een paar dagen de app zonder probleem gebruiken. Hartelijk dank!


Hi @Gladstone, wat een super nieuws zo voor het weekend! Merci voor het melden. Dit heb ik gelijk doorgegeven aan mijn collega's. Omdat het nogal een langlopend issue was en om jou te bedanken voor je engelengeduld, wil ik je graag verblijden met een gratis TV-pakket naar keuze voor drie maanden. Kijk gerust welk pakket jou aanspreekt op onze website, dan maak ik de kosten hiervan in orde en kun jij op ieder gewild moment het pakket aanzetten en tijdig weer uitzetten. Ik hoor het graag! 🎈

 

 


Hi @Gladstone, wat een super nieuws zo voor het weekend! Merci voor het melden. Dit heb ik gelijk doorgegeven aan mijn collega's. Omdat het nogal een langlopend issue was en om jou te bedanken voor je engelengeduld, wil ik je graag verblijden met een gratis TV-pakket naar keuze voor drie maanden. Kijk gerust welk pakket jou aanspreekt op onze website, dan maak ik de kosten hiervan in orde en kun jij op ieder gewild moment het pakket aanzetten en tijdig weer uitzetten. Ik hoor het graag! 🎈

 

 

Dat is aardig, ik heb je een DM gestuurd.


Heel graag gedaan @Gladstone! Zojuist heb ik op jouw privébericht gereageerd. Maar voor de volledigheid ook hier: ik heb het voor je geregeld. Heel veel kijk-plezier en alvast een fijne Pinksteren! 😁


Goedemorgen. Ik zit eraan te denken om de overstap naar tmobile thuis te maken. Tv kijken zonder decoder. Hoe ervaren jullie de beeldkwaliteit op androidtv of appletv? Of gaan jullie toch voor de kwaliteit van een decoder?

Alvast bedankt.


Reageer