We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!
Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe TV Anywhere.
We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.
We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!
Laatste update:
25-01-2021
Overzicht lopende zaken bijgewerkt.
20-01-2021
Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.
Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel.
De uitzending loopt een aantal seconden achter, voornamelijk merkbaar bij live TV (sport) - Dit is geen “bug” maar we streven er naar om de vertraging zo kort mogelijk te maken (vergelijkbaar met de standaard op de markt) en dit heeft de hoogste prioriteit. Dit is niet iets wat met één druk op de knop aangepast kan worden en we blijven hier doorlopend aan werken.
Er wordt alleen zwart beeld weergegeven - Dit kan meerdere oorzaken hebben, een reset van de TV Box volgens deze stappen lost in 90% van de gevallen het probleem op. Controleer ook of de TV zelf wel op het goede HDMI kanaal staat.
Opgelost/working as designed:
Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Zou opgelost moeten zijn met de update van 25 januari.
In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven (blokkerig beeld) - Ook met de update in week 51 uitgerold!
Ondertiteling voor doven - Toegevoegd, op 18-12 als laatste RTL 4 nog toegevoegd.
Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Aangemeld en zal in behandeling worden genomen. Valt onder de test met de Kamai 510 TV Box, wordt hier in meegenomen.
Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!
Bladzijde 3 / 10
Wij hebben tv maar opgezegd (gelukkig kan dat kosteloos) en alleen internet behouden + abonnement op NLZIET in combinatie met de nieuwe Chromecast. Werkt in ieder geval stukken beter dan die ellende die T-mobile heeft en alles terug te kijken zonder reclame.
Thx voor de tip, ga ik vanavond even proberen.
Update nog altijd niet verwerkt in de box. Was een week geleden aangekondigd, maar onze 2 boxen hebben nog altijd softwareversie 6950.
Boxen lopen geregeld vast en blijven niet op standby staan, dus DAGELIJKS aanzetten
Vaak ondertiteling die we handmatig moeten uitzetten (dove ondertiteling)
Uitzending gemist werkt vaak niet, blijft hangen of start geheel niet op.
Nieuwe platform is een draak!!!
@Ryan05 Ik ben helemaal met je eens dat de huidige omschrijving niet erg duidelijk is. Nu is het zo dat de instelling de maximumleeftijd aangeeft waarvoor je geen pincode hoeft in te voeren, maar een korte uitleg erbij zou geen overbodige luxe zijn.
Sinds vorige week donderdag aangesloten op T Mobile Thuis. In het weekend me meteen flink gestoord aan de vertraging in de tv lijn. Een paar seconden achterlopen is geen ramp, maar zo’n 10 tot 20 seconden op andere providers is wel echt rampzalig. Wanneer er (bij voetbal) gescoord wordt is zo geen verrassing meer, als je al meerdere appjes hebt ontvangen.
Spijt van mijn overstap..
Oke, hier in het zuiden is inderdaad ook WBA van KPN. Ben bang dat ik veel kwaliteit inleveren op de TV ten opzichte van Ziggo. Ik kijk gelukkig geen voetbal dus dat scheelt, maar wel formule 1 en daar zijn de appjes inderdaad een ding. Maar goed, later reageren op telefoon kan natuurlijk ook.
@BeMuheb je toevallig ervaring met de kwaliteit op Apple TV met de TMobile Anywere app?
Een beetje laat wellicht, maar ik gebruik de Apple TV app al een maand of 4. Dit werkt perfect met hoge kwaliteit, tot 1080p als ik het goed heb. Ik zit nog op het oude Interactieve TV met de IPTV ontvangers, maar via de Apple TV heb ik dus als sinds december het nieuwe T-Mobile TV.
De enige kanttekening is dat de afstandsbediening van de Apple TV app niet zo intuïtief werkt.
Bij Infront Sports heb ik toegang tot een rtmp feed van events waar ze host broadcaster zijn. Hiermee is de delay makkelijk te peilen. Op zowel NPO, VRT en Eurosport is er een veel langere vertraging op gekomen sinds de nieuwe software.
Hi @Alain13, ik heb het bovenstaande onderzoek voor je in de gaten gehouden! Graag deel ik de volgende uitkomst met je. Mijn collega is gaan testen en geeft aan dat je het beste Safari of Chrome kunt gebruiken voor TV Anywhere en Microsoft Edge achterwege dient te laten. Aan onze kant werkt het wel, dus waarschijnlijk werkt het niet helemaal goed samen met jouw Mac. Als jij hier nog vragen over hebt, stel ze dan gerust!
Hoi @Lisa, ik heb inderdaad sindsdien alleen maar TVA op Safari gebruikt en dat werkt perfect. Dank voor je terug koppeling!
Helemaal super @Alain13! Merci voor het doorgeven en heel graag gedaan.
Door een procedure fout werd mijn abonnement stop gezet. Na wat te hebben gebeld werd mijn abonnement weer aan gezet. Vanaf dat moment had ik een slecht blokkering beeld. Vervolgens kwam ik op het idee om de T-mobile app op de Apple TV maar even te verwijderen en opnieuw te installeren. Wonderwel was daarna het euvel verdwenen, het is toch bijzonder dat zoiets kan gebeuren. Mocht iemand hier ook tegenaan lopen het kan zeker geen kwaad om het te proberen.
Nu er ook zo veel problemen zijn bij het tv platform, is het misschien een idee om de uitrol voorlopig te stoppen tot dat alles 100% goed werkt, daarmee voorkomt men veel problemen en ontevreden klanten.
Precies, nu hebben we niets, of laat beide systemen naast elkaar staan en zet de oude pas uit wanneer de nieuwe minstens zo goed werkt. Nu moet de alfatest door de betalende gebruikers gedaan worden, dat is niet de juiste weg vindt ik. Ik schakel nu maar terug naar de NPO site en app die tenminste wel goed werkt.
Het is al vaker genoemd, met sportwedstrijden loop je achter op kpn en ziggo. Dat kijkt niet prettig met alle whatsapp groepen. En beeldkwaliteit is minder geworden.
Hallo,
Wij hebben een ontvanger die regelmatig op 576p opstart. Na de boel uit en opnieuw aan werkt het wel op 1080.
Het merk van de ontvaner is Entone, exacte type weet ik zo niet.
Iemand met een oplossing?
Je zou verwachten dat dit topic zou ontploffen, waarschijnlijk accepteren we die bagger. Kom er nu achter dat de browser(s) en lastpass het wachtwoord niet oppakken, copy\pasten werkt ook niet, dus iedere keer opnieuw het wachtwoord inkloppen.
De grootste ergernis is dat er alleen full screen gekeken kan worden. terwijl ik (en velen met mij) vrijwel altijd in een venster kijken, zeker bij een 27”scherm die ik heb staan.
Ik hoop dat deze ellende snel is opgelost anders overweeg ik een serieuze klacht richting T-Mobile
Je zou verwachten dat dit topic zou ontploffen, waarschijnlijk accepteren we die bagger. Kom er nu achter dat de browser(s) en lastpass het wachtwoord niet oppakken, copy\pasten werkt ook niet, dus iedere keer opnieuw het wachtwoord inkloppen.
De grootste ergernis is dat er alleen full screen gekeken kan worden. terwijl ik (en velen met mij) vrijwel altijd in een venster kijken, zeker bij een 27”scherm die ik heb staan.
Ik hoop dat deze ellende snel is opgelost anders overweeg ik een serieuze klacht richting T-Mobile
Je kan een serieuze klacht indienen via email. Maar daar reageert T-Mobile toch niet op. Helaas. Vreselijk onbeschoft. Maar hey. Ze blijven gewoon het abonnementsgeld incasseren!
Ben erg tevreden met wat er nu is.
Aantal kleine opmerkingen.
- Guide vind ik heel groot weinig info kan dit niet kleine zodat er ook meer op 1 pagina kan.
- zelf resolutie in kunnen stellen.
- UHD ondersteuning vind dit echt een gemis, met een platform wat in 2020 gelanceerd word.
- Erotiek pakket moet elke keer met code wil dit uit kunnen zetten gaat niet.
- bij decoder aanzetten zie je vaak bij standaard zender bijvoorbeeld u bent niet geabonneerd op deze zender boven in beeld is meteen weer weg maar werkt gewoon.
- soms is de kwaliteit van opnamen niet top ziet erg veel verschil met afspelen.
- opnamen afspelen hapert soms lijkt of het dan even in slow motion gaat
- opnamen spoelen 16x is maximaal dat is maar 10sec per sec kan dit niet sneller?
Amino STB's
Ik heb inmiddels meer dan 5 weken geen TV meer via de Amino STB's (is doorgezet) maar dat ter zijde (is hier “off topic”)
TV-Anywhere Android app
v2.0.5 oude app
Ik heb als alternatief nog een tijdje TV kunnen kijken met de oude TV-Anywhere app v2.0.5 op mijn Sony tablet en Android box.
v2.2.1 nieuwe app
Op een Samsung S10e werkt de app en zijn alle beschikbare zenders te bekijken.
Op mijn Sony Tablet crashed de app en is tot op heden TV kijken niet meer mogelijk.
Op mijn Android box verbonden met mijn TV start de app wel, maar slechts enkele zenders werken.
NPO1, 2, 3, RTL Z .. wel, maar o.a RTL4 t/m SBS9 niet.
Web browser. t-mobiletv.nl
versie W2.1.9
Via de Microsoft Edge Chromium browser v85.0.564.70 de zelfde beperkte selectie zenders die wel en niet werken.
(Ik zie in deze browser dat er bij de zenders die niet werken een fout is met ExternalDRMLicense.)
Maar als ik Google Chrome v86.0.4240.75 of Opera browser v 71.0.3770.228 gebruik, kan ik op dit moment wel alle zenders bekijken op de zelfde laptop.
APPLE-TV app T-Mobile TV: GELUID VAN T-MOBILE TV AFSPELEN OVER AIRPLAY SPEAKERS KAN NIET
Ik heb de nieuwste versie van T-Mobile TV-die onlangs (04-09-2020) gereleased- is geïnstalleerd op een AppleTV en het is nog niet mogelijk om het geluid van de nieuwe TV app naar een airplay speaker te streamen. Waar kan ik deze - uiteraard in mijn ogen - onmisbare feature als request indienen?
In de nieuwste T-Mobile TV-app voor de Apple-TV HD (v4) is het niet mogelijk om de geluids-output naar een airplay speaker te sturen.
Aan de Apple-TV heb ik een monitor/beeldscherm zonder speakers. Voor het weergeven van het geluid van de Apple-TV maak ik gebruik van een Ikea Symfonisk Airplay speaker (=SONOS in Ikea-jasje). Op de Apple-TV zelf kan ik kiezen op welk geluidsapparaat ik het geluid wil afspelen. Dus kies ik daar voor de Ikea Symfonisk. Voorts kun je in de meeste apps zelfs nog opnieuw specifiek aangeven welk geluidsapparaat je wilt gebruiken (bijv als je diverse geluidsapparaten hebt). Maar niet bij T-MobileTV!
Dit gaat bij alle Apple-TV apps goed (Netflix, NPOplus etc), maar niet bij de oude TV-Anywhere app en ook nog steeds niet bij de nieuwste T-Mobile TV app: geen mogelijkheid om een Airplay speaker als afspeel apparaat te kiezen, en ook de standaard instelling uit de Apple-TV configuratie wordt niet gekozen door de T-Mobile TV app.
Device: Apple-TV HD model A1625 32GB, tvOS 13.4.8 (17M61) Software versie: T-Mobile TV app versie 1.2.2 Speaker: Ikea Symfonisk / SONOS Symfonisk model S21 Foutmelding:geen, je kunt in de T-Mobile app gewoon nergens je eigen speaker selecteren als apparaat, terwijl dit in andere Apple-TV apps wel mogelijk is. Ook neemt de T-MobileTV app niet de standaard audio-instelling uit tvOS over als je een Airplay-speaker als geluidsafspeler hebt ingesteld. Het is m.i. dus een functionele tekortkoming van de T-MobileTV app voor Apple-TV.
Userinterface van “OP TV” in T-MOBILE TV op iPhone inconsistent, gebruikersonvriendelijk en verwarrend
kies je voor “Alle zenders” dan krijg je een bondig “tekstueel+logo” lijstje met alle zenders onder elkaar: in één oogopslag 7 á 8 zenders in beeld
kies je voor “Favorieten” dan krijg je een lijstje van slechts 3 zenders met een preview foto. Hierdoor heb ik geen overzicht en moet ik daardoor weer scrollen…
Dit een inconsistente user interface, die verwarrend werkt.
Niet doen dus, of geef de gebruiker mogelijkheid om te kiezen tussen een list-view of een plaatjes-view (en zorg dat die keuze wordt vastgehouden)
Userinterface van “OP TV” in T-MOBILE TV op APPLE-TV gebruikersonvriendelijk
bij deze menukeuze krijg je een beperkte lijst van zenders met een preview-plaatje. Gevolg is dat je moet scrollen. Dat is op de Apple-TV zeker niet prettig.
Beter is het om een compact “tekstueel+logo” lijstje met de zenders te tonen: dan heb je in één oogopslag meer zenders in beeld.
Desnoods de gebruiker de mogelijkheid geven om te kiezen tussen een list-view of een plaatjes-view (en zorg dat die keuze wordt vastgehouden)
Ben vandaag overgezet naar de vernieuwde T-Mobile TV. Maar ben er nog niet tevreden over bijna alle zenders werken niet zwart beeld alleen np1-3 werkt. De gene die wel werken duurt het even voor het geluid er is. Geluid loopt achter beeld aan.
ik heb zelf het modem gereset en het entone kastje maar dit heeft niet geholpen. Graag spoedig een oplossing of terug naar de oude app ben deze week met vakantie en wil tv kijken.
Ben vandaag overgezet naar de vernieuwde T-Mobile TV. Maar ben er nog niet tevreden over bijna alle zenders werken niet zwart beeld alleen np1-3 werkt. De gene die wel werken duurt het even voor het geluid er is. Geluid loopt achter beeld aan.
ik heb zelf het modem gereset en het entone kastje maar dit heeft niet geholpen. Graag spoedig een oplossing of terug naar de oude app ben deze week met vakantie en wil tv kijken.
Na een fabriek reset van de Entone werken de overige zenders nu echter lopen nog steeds sommige zenders qua geluid achter het beeld aan na 10 seconden begint het geluid. Het loopt nog niet synchroon.
Na een fabriek reset van de Entone werken de overige zenders nu echter lopen nog steeds sommige zenders qua geluid achter het beeld aan na 10 seconden begint het geluid. Het loopt nog niet synchroon.
Geluid problemen opgelost door het omzetten van geluid instellingen Dolby Digital naar Stereo.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.