Skip to main content

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe TV Anywhere.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • De uitzending loopt een aantal seconden achter, voornamelijk merkbaar bij live TV (sport) - Dit is geen “bug” maar we streven er naar om de vertraging zo kort mogelijk te maken (vergelijkbaar met de standaard op de markt) en dit heeft de hoogste prioriteit. Dit is niet iets wat met één druk op de knop aangepast kan worden en we blijven hier doorlopend aan werken.
     
  • Er wordt alleen zwart beeld weergegeven - Dit kan meerdere oorzaken hebben, een reset van de TV Box volgens deze stappen lost in 90% van de gevallen het probleem op. Controleer ook of de TV zelf wel op het goede HDMI kanaal staat. :slight_smile:

 

Opgelost/working as designed:

  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Zou opgelost moeten zijn met de update van 25 januari.
  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven (blokkerig beeld) - Ook met de update in week 51 uitgerold!
  • Ondertiteling voor doven - Toegevoegd, op 18-12 als laatste RTL 4 nog toegevoegd.
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Aangemeld en zal in behandeling worden genomen. Valt onder de test met de Kamai 510 TV Box, wordt hier in meegenomen.

 

Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!

Je hebt gelijk, blijkt wel een ander kastje te zijn en met deze kan je opnemen, maar nu nog geleverd krijgen maar dat moet eerst worden aangevraagd en goed worden gekeurd, dat was bij KPN toch beter geregeld, 1 keer bellen en de volgende dag in huis. Aanvraag is uitgezet inmiddels 3 dagen geleden. 


Het opneemkastje is de oude HDD recorder Entone Kamai 515, voor zover ik weet is de 610x toch het enige nieuwe kastje? Oude gebruikers van de Amino A140 hebben ze pas overgezet naar het eveneens verouderde Entone Kamai 510 terwijl de 610 al aan nieuwe klanten werd uitgedeeld.

De 515 kastjes zijn inmiddels zeer schaars geworden vandaar dat er waarschijnlijk een heel proces aan vooraf moet gaan (om er überhaupt nog een te vinden zeker).

Edit: hier zie ik toch dat iemand een 7 kastje heeft https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/iedere-dag-harde-reset-tv-box-327414 (maar dat is nog steeds niet het opneemkastje)


Wat zo jammer is, is dat de snelheid van internet nog niet eens de 100Mbit aantikt en voorheen met gemak boven de 950Mbit. Helpdesk zet het door, duur 10 dagen, kan niets op afstand. Monteur, duur minimaal twee weken. Hij komt straks waarschijnlijk een probleem met de mediaomvormer...


Hi all, we geven graag meer duidelijkheid met betrekking tot het nieuwere model TV Box de Amino Aria 7x.

Sinds een paar weken leveren we de Amino Aria 7x uit, dit model is 99,8% hetzelfde als haar voorloper de Amino Aria 610, het verschil is dat de 7x een snellere processor heeft. Beide boxen hebben geen opnamefunctie, de reden dat de mogelijkheid tot opnemen benoemd is bij de Aria 7x is omdat deze in combinatie met T-Mobile TV de optie voor Cloud Opnemen biedt, net als de 610 die biedt.

De enige box met een fysieke recorder is de Amulet 515, maar die wordt sinds begin dit jaar niet meer uitgeleverd, tenzij de Amulet die je al hebt staan defect is natuurlijk. 

De 610 en 7x zien er zo uit:

 

Fysiek verschillen deze niet van elkaar. Mochten er toch nog vragen zijn omtrent de werking of indien er nog onduidelijkheid is aangaande de functionaliteit, laat het me dan weten, ik leg het graag zo goed mogelijk uit!


Wil echt niet vervelend/zuur doen maar kan helaas niet anders dan mijn ongenoegen uiten.

Buiten alle ergernissen die ik al had is het helaas nu alleen maar verergert! Wordt gesproken dat het getest zal zijn maar lijk meer dat ik een test persoon ben. Want vindt het slechter dan het al was. Het enige wat nu wel goed is, mits het werkt. Is dat je nu wel programma's kunt verwijderen uit je opnamen.

  1.  Wil graag weten waarom al mijn opgenomen programma's sinds deze update weg is?  En waarom dat niet (nadrukkelijke) van tevoren, in de mail van 25 november jl. vermeld is. Daarbij zaten zeker dingen die ik nog wilde zien.
  2.  Eerst (gisterenochtend) kon ik pauzeren en evt. terug spoelen en weer door. Nu als ik pauze, backknop indruk vervolgens Play zie ik alleen een zwart scherm maar hoor wel het geluid. Dit izwart scherm] is ook zo wanneer ik het dan op een andere zender zet. Moet dan eerst box uitzetten!!!!
  3. Gisteren kon ik heel even wel terugspoelen als je iets live aan het kijken was. Nadat je op Play drukte speelde het wel af maar had dan een aantal seconde geen geluid.
  4. Kan Nu niet meer als ik met grote stappen in tv-gids wil scrollen/doorlopen. Voorheen kon je met de pijltjestoets per programma terug en naar voren gaan zo ook met grote stappen met de pijl naast de OK knop, waarom niet meer?
  5. Als je programma ('s) wilt opnemen, kan je nu via tv-gids alleen voor dat specifieke keer opnemen en niet meteen aangeven dat het periodiek/reeks moet zijn. Je moet per programma eerst alle gegevens opschrijven; zoals zender en tijdstip (aanvang en einde) vervolgens via knop "opname" alles invullen. Wat voorheen al was ingevuld als je jouw programma koos/aanklikte. je hoefde alleen aan te geven of het de hele week of bijv. uitgezonderd weekend. Moet nu per tv progrMamma rserie] via letterbalk invullen, doormiddel de pijltjestoets van links naar recht per letter aan te geven. Wat overigens ook niet snel gaat. Nadat ik de naam van het programma had ingetoetst en wat daar onder stond ook had ingevuld kon ik WEER naam opnieuw invullen omdat het weg was nb. ondanks ik na het invullen op OK had gedrukt.
  6. Wat voorheen al irritant was, anders dan wat ik bij het afsluiten nadrukkelijk had gevraagd, is dat nu zelfs bij 2 programma's die elkaar enigszins overlappen je moet kiezen om één ervan te verwijderen/laten vervallen!
    Bij het afsluiten had ik nadrukkelijk gevraagd, was voorwaarde om het bij jullie af te sluiten en niet bij concurrent waar ik net daarvoor was geweest, of je meerdere programma's die om dezelfde tijd beginnen (wat vaak het geval is, spitsuur van leuke/interessante programma's) zonder problemen kan opnemen. Dit werd nog eens nagevraagd en wederom bevestigd dat het kon. Niets is minder waar!
  7. Tijd geleden heb ik contact met jullie gehad dat het internet vooral in de slaapkamer zeer geregeld super slecht is. Dit terwijl het gelijkvloers is met dunnen wanden. Zijn maar zo'n 15 stappen vanaf de woonkamer! Dit zal verholpen zijn, zal teruggebeld worden om dit te verifiëren maar ben niet teruggebeld en heb nog steeds dat het ineens hapert of wegvalt in de slaapkamer.

 

 

Mijn vraag is dan ook wat wordt er gedaan om hierboven genoemde punten te verhelpen?

Zie uw reactie graag tegemoet.

 


Het punt is dat de standaard boxen welke door providers worden uitgedeeld niet geschikt zijn voor de steeds hogere eisen, denk hierbij aan de Entone 510, maar ook bij de collega's van T-Mobile speelt dit zo is de Arcadyn HBM van KPN ook te licht, en moet KPN elke keer firmware updates uitrollen.

De Entone 510 kon het oude platform nog net zo'n beetje aan echter met het nieuwe platform zal het echt alle zeilen bij moeten zetten.


Dat vraag ik mij ook af, wanneer komt de update en kan ik weer fatsoenlijk tv kijken, al tig keer klantenservice gebeld maar daar hoor je elke keer een ander verhaal of zeggen dat ze een ticket uit hebben gezegd en dit duurt nu al een maand, voetbal kijken is gewoon niet om aan te zien. Opzeggen abonnement aangevraagd maar daar hebben ze géén zin in ondanks dat ze het niet op kunnen lossen. T-Mobile thuis tot nu toe één en al ellende. 


@BeMu , Dat van die kastjes het niet meer trekken zou juist met het nieuwe T-Mobile TV niet aan de orde moeten zijn, TMTV is een app en vraagt weinig processor kracht, probleem is dat de nieuwe streams gewoon te mager zijn en niet snel genoeg doorkomen en dan hebben ze de verversing ook nog op 60Hz gezet ipv de 50 Hz die elke tv aankan.

Gelukkig zit ik nu bij die andere provider met problemen, perfect beeld en alles sneller dan ik bij TM had voor net zoveel doekoe in de maand, zelfs met de riante korting nog een stukje goedkoper de eerste 2 jaar.


@Doornekamp33 Daarom ben ik ook blij dat ik nog steeds op het oude platform zit en hoop dat het ook zo blijft, zoals het werkt vind ik het perfect, zit vanaf januari 2014 bij Vodafone thuis en nu dus T-Mobile thuis en het heeft bij mij altijd perfect gewerkt.

Moet er wel bij vermelden dat ik alleen de Entone 510 gebruik, geen Netflix of andere aanvullende dienst dan alleen Ziggo sport.


Zou heel fijn zijn als T-mobile zelf ook ff reageert. Ipv heel laf een beetje reacties afwachten. Heb al 3 keer gebeld en telkens werd alleen maar gezegd dat er iets aan gedaan kan worden als er genoeg klachten/feedback zijn.

Ik weet niet hoor, maar vgm zijn die er genoeg, maar verandering! Nou neuh.

Ik kan al dik 2 maanden niks van mn telefoon naar mn tv casten met chrome cast, omdat dan die hele fucking app er weer uiknalt!

En kom please niet met ‘heb je al geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te downloaden?’

Nee tuurlijk heb ik hier nog niet aan gedacht en al fucking 1000 X degaan! 
 

T-mobile, die hier please wat aan, want het neemt bij mij steeds meer vertrouwen weg. Zou toch jammer zijn

 

 


Heb sinds een week nu het nieuwe tv van tmobile thuis,wat opvalt is dat de beeldkwaliteit een stuk minder is,lijkt vaak op sd ipv hd en is merkbaar minder scherp.

Gaat dit nog gefixt worden?

Lijkt mij niet de bedoeling dit!

Misschien overwegen een kwalitatief betere decoder uit te leveren,de huidige amino trekt hd niet zo heel goed vind ik persoonlijk,dat is bij ziggo stukken 

Waar kan ik trouwens zien in wat voor resolutie ik kijk?

Er staat bij zenderinfo ook geen hd meer alleen de naam van de zender wat ik raar vind,voor hetzelfde geld kijk ik nu daadwerkelijk naar een sd signaal ipv hd.…

 

Is het mogelijk om het nieuwe Amino tv kastje te krijgen?


Een  nieuwe Amino heeft weinig zin, de 610x of de 7x maakt in kijkgenot niks uit, hardware is vergelijkbaar.

als je de entone 510 of 515 met HDD hebt maakt het wel verschil in snelheid.


Als de korting bij ziggo is afgelopen kom ik weer terug bij tmobile of ik moet weer korting krijgen, maar televisie blijft bij ziggo als ik de ervaringen zo lees hahahaha


Dag Boris, vandaag mail gehad dat mijn vraag opgelost is, verder staat er niets, klantenservice gebeld maar die weten niets over wat er opgelost is!!! Nou ik zet voetbal aan en beeld nog steeds hetzelfde, bij snelheid is de bal niet te volgen, ben nu al 1 maand bezig met deze ellende en heb gevraagd om mijn abonnement te beëindigen maar ook hier krijg ik steeds hetzelfde antwoord, mijnheer er is een ticket aangemaakt en.we bellen u. Bellen doen ze zoals beloofd niet en oplossingen ho maar. Ben er nu wel klaar mee om van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Beëindiging mijn contract zodat ik wéér terug kan gaan naar fatsoenlijk tv. Graag nu wel antwoord AUB. 


Hoewel mijn  tv aansluiting tot op heden nog tot tevredenheid werkt blijf ik met toch steeds verbazen waarom een provider steeds halsstarrig blijft weigeren bekende issues op te lossen zodat men tevreden klanten blijft houden i.p.v. klanten die boos weg lopen.

Wat men als provider vaak vergeet dat klanten die boos weg lopen dit ook vaak door vertellen aan familie of op het werk.


Helemaal mee eens Bemu, als ze nou laten zien dat ze er mee bezig zijn en /of ze met oplossingen komen dan kan ik er nog mee leven, maar niets laten horen als ze beloven om terug te bellen dan ben ik er klaar mee. En op dit Forum krijg je sinds de update van 2 november helemaal niets meer te horen met wat ze met alle problemen gaan doen. 


Het is heel simpel. Stap gewoon over. Dat is wat tmobile wilt. Klanten zijn toch maar lastig


https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-draait-verbetering-interactieve-tv-terug-weer-naar-oude-firmware/

Zo te lezen gaat het ook bij KPN niet van een leien dak


Volgens mij zijn ze allemaal te druk met het strikken en belazeren van nieuwe klanten.

Het is toch ongehoord dat de meest simpele klachten niet worden opgelost.
Het ergste van alles is dat als je hier een reactie plaatst er totaal geen response van t-mobile komt.

Jaren geleden had ik KPN, was ook een drama. Blijkt dus niet veel veranderd te zijn.


Dat is toch netjes van KPN. Luisteren naar de klanten en de update terugdraaien zodat mensen ongestoord kunnen kijken. T-Mobile doet alsof de blind en doof zijn en gaan lekker door met... Ja met wat eigenlijk? Klanten negeren en niks verbeteren. Blij dat ik begin volgend jaar van deze club af ben


Ik zie dat het menu is aangepast. Het huidige/volgende programma is nu zichtbaar in de info balk, en de resolutie is aan te passen in het instellingen menu. Zo op het eerste gezicht nog geen verbetering bij bv voetbalkijken, maar wellicht moet ik het nog anders instellen (staat nu op 1080P/60.)

 


Hier nog steeds niet de mogelijkheid om de resolutie aan te passen, ook niet na een herstart. Ik kijk nog steeds maximaal 720p, wat een aanfluiting. 


Ik zie dat het menu is aangepast. Het huidige/volgende programma is nu zichtbaar in de info balk, en de resolutie is aan te passen in het instellingen menu. Zo op het eerste gezicht nog geen verbetering bij bv voetbalkijken, maar wellicht moet ik het nog anders instellen (staat nu op 1080P/60.)

 

1080P/60 moet je inderdaad niet hebben. Zowel 1080i als 1080P/50 werken voor mij goed.


Hallo 

Heb gekeken waar ik die resolutie kan zien maar kan het niet vinden. Iemand bereid om dit even op te helderen? Heb hier een 100mb verbinding (nog geen glasvezel beschikbaar) weet niet of dat anders is…

Hoop op je reactie….

Dank alvast


Vraagje rondom TV Gids

 

Via What's On kun je naar de TV Gids.

Daar klik je dan op Favorieten zodat je niet al je kanalen ziet.

Dan ga je terug naar dag/tijd die je wilt, kies je het programma die je wilt kijken en start die.

Maar als die af is, kom je weer in What's On & moet je weer al die stappen doorloppen om iets anders te kijken.

 

Is er geen snellere manier, dat je gewoon direct weer in gids terechtkomt?  Waar je gebleven was (iig de dag)? En dan ook gewoon favorieten kanalen ziet en niet de hele gids? Beetje jammer om steeds alle stappen weer door te nemen...


Reageer