Skip to main content

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe TV Anywhere.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • De uitzending loopt een aantal seconden achter, voornamelijk merkbaar bij live TV (sport) - Dit is geen “bug” maar we streven er naar om de vertraging zo kort mogelijk te maken (vergelijkbaar met de standaard op de markt) en dit heeft de hoogste prioriteit. Dit is niet iets wat met één druk op de knop aangepast kan worden en we blijven hier doorlopend aan werken.
     
  • Er wordt alleen zwart beeld weergegeven - Dit kan meerdere oorzaken hebben, een reset van de TV Box volgens deze stappen lost in 90% van de gevallen het probleem op. Controleer ook of de TV zelf wel op het goede HDMI kanaal staat. :slight_smile:

 

Opgelost/working as designed:

  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Zou opgelost moeten zijn met de update van 25 januari.
  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven (blokkerig beeld) - Ook met de update in week 51 uitgerold!
  • Ondertiteling voor doven - Toegevoegd, op 18-12 als laatste RTL 4 nog toegevoegd.
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Aangemeld en zal in behandeling worden genomen. Valt onder de test met de Kamai 510 TV Box, wordt hier in meegenomen.

 

Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!

Ok, hier nog even een update, ik denk hmm, slecht weer, niet druk met werk, wat te doen? Ja leuk, de Giro kijken op mijn Mac en toch een beetje werk doen en wat denk je? HET WERKT WEER NIET, NU HELEMAAL GEEN BEELD MAAR EEN F...DRAAIEND CIRKELTJE! Kom op T-moble, het begint nu echt heel erg vervelend te worden, en dan druk ik me nog zachtjes uit! GA WAT DOEN!


Nog even over de webpage tv mobile  en Safari op mac met 2 beeldschermen (vrij normaal voor iemand in de grafische industrie) Niet 1 scherm vult het beeld met t-mobile maar nu alle twee…..kan je dus niet werken…..GRRRRRRR


hier bij een screen shot direct na het inloggen (google chrome) ben zeker de enige met chrome?
anders zou het toch getest zijn????????


Heb me aangemeld voor testen;

 

'Als eerste
Op 7 oktober zetten we je over naar de nieuwe TV-dienst. Dit gebeurt tussen 09:00 en 17:00u. Je kunt dan even geen TV kijken. Daarna is alles klaar voor gebruik. Log in met je TV-inloggegevens en je bent klaar om te kijken.'

 

Klinkt leuk, maar het werkt niet. Krijg de foutmelding 'Inloggen mislukt. (132670) Probeer het later nog eens'


Zucht, wat een bagger, het frustrerendste is dat TV-anywhere gewoon goed werkte, Waarom ga je iets slopen dat goed werkt en vervangen door iets dat niet werkt. Ik kan hier met mijn pet niet bij. Waar ik ook niet bij kan is dat in dit topic alleen wordt geklaagd (terecht) maar geen enkele repliek van T-mobile zelf.

Ben toch even verder gaan kijken ondanks de onoverkomelijke tekortkoming dat het beeld niet in een venster gedraaid kan worden. Het beeld stottert enorm (op een Intel i7-5500U CPU!!!!!!!!!!), terugschakelen naar low een freese 1 keer per minuut. Terwijl ik TV anywhere gebruikte op een 12 (twaalf) jaar oude laptop zonder haperingen.

ALSTUBLIEFT, geef ons de oude TV-ANYWHERE terug, leuk geprobeerd, terug naar de tekentafel, dit is onbruik en werkbaar.


Beste T-mobile,

Ik was erg tevreden over tv anywhere in de webbrowsers op mijn imac. Plotseling was er een update en het was lelijk, onoverzichtelijk en het ergste van alles het werkt doorgaans niet en als het wel functioneert dan is de beeldkwaliteit niet om aan te zien.

ondervonden problemen: -zender laadt niet in of staat meteen stil
-zender vliegt er plotseling uit tijdens het kijken
-interface is bijzonder gevoelig. ‘knopjes vliegen weg waardoor er per ongeluk ergens anders op wordt geklikt. erg onhandig al die ‘dingen’ die over elkaar heen schuiven. 
-zwarte achtergrond leidt af. Een boek wordt toch ook op wit papier gedrukt en dit forum heeft ook een grijze achtergrond. Dit is voor de leesbaarheid. Nu schettert het beeld me tegemoet en zie ik mijn eigen reflectie. Vooral de tv gids is door het wit op zwart bijzonder agressief (en zodoende vervelend).
-wat is dit voor een onzin dat ik een avatar moet uitkiezen. ik ben nu een beertje. Ben ik een kind of zo?
-in de vorige versie had ik een onderin een helder overzicht van zenders waar ik doorheen kon scrollen. dat staat nu aan de rechterkant en is minstens 2x zo groot waardoor het beeld deels wegvalt. onbegrijpelijk dat hiervoor is gekozen.
ingangspagina is ongewenst. het is weer een extra click en plaatjes waar ik niet op zit te wachten. ik zou graag gewoon televisie willen kijken zonder poespas.
-beeldkwaliteit kiezen is niet erg helder of het effect heeft als er een andere resolutie wordt gekozen
-ook de gids laadt langzaam in
-dubbele scrollbalk bij de pagina televisie is echt niet okay voor het zenderoverzicht. de scrollbalk mag ook wel wat breder want als ik per ongeluk op een zender click in plaats van op de balk vliegt het meteen naar die zender (die dan weer doorgaans niet inlaadt of het beeld stottert)
-dat het beeld meteen fullcreen wordt is al door meerderen aangetipt als bijzonder irritant

Om kort te gaan. voorheen gebruikte ik tv anywhere bijna dagelijks op meerdere momenten van de dag. nu heel af en toe nog en ga er dan meteen weer van af omdat het me sacherijnig maakt. Heel erg jammer.
 


Waar wij sinds het begin tegenaanlopen op het STB kastje:

Regelmatig als we het bekijken van een opname hervatten start deze vanaf het begin. Dan moet doorgespoeld worden naar waar we zijn gebleven. Ook als we verder kijken via het ‘verder kijken’ menu.

 

Het doorspoelen kan alleen met 2x, 4x, 8x of 16x. Als je dan een film 50 minuten verder moet spoelen (bijv. vanwege bovenstaand punt) of door reclame wil spoelen, dan ben je ook op 16x spoelen een hele tijd bezig.

Voorheen op de Ziggo Horizon box konden we instellen hoe ver terug- of doorgespoeld wordt als op de afstandsbediening op de pijltjes naar links of naar rechts klikt. Tot wel 10 minuten per klik.

Zo hadden wij ingesteld dat het pijltje naar links 0,5minuten terugspoelde en het pijltje naar rechts 1minuut doorspoelde. Als er dan reclame komt konden we 7x klikken en waren we direct aan het einde van de reclame. Soms waren we net te ver. Met 1 of 2x klikken op het pijltje naar links was je dan op de juiste plek beland.

Dit scheelt vooral heel veel tijd als je vanaf het begin meerdere minuten moet doorspoelen.


 Gisteren overgezet naar de vernieuwde T-Mobile TV. 
*Als Testgebruiker* 

Sinds die tijd wilt de tv box niet meer verder dan Netwerk starten.
Ook de 2de tv box doet hetzelfde. 

(Box 1 heeft zwart bootscreen, Box 2 roze T-mobile, beide stoppen bij Netwerk starten en gaan niet verder) 

Entone's en Modem al vaker opnieuw gestart. 

 

:joy: De oorzaak was DHCP dat uitstond op de modem. 
(Vanwege eigen router) 
Box even achter router aangesloten en dat werkte wel. 

Verder is de box (Entone 510b) soms nog wel een beetje traag en instabiel met vastlopers. 
En geluid dat na zappen pas na seconden terug komt.


Mooi dat er een feedback topic is. Maar waarom staan niet alle bevindingen uit het review topic hier in?

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/review-t-mobile-thuis-tv-lights-camera-action-324488

 

Het lijkt er nu op dat de 20 tot 30 seconden vertraging niet als issue gezien wordt. Hier is al door meerdere klanten melding van gemaakt. 

 

Ziet T-mobile dit niet als issue? 


Los van de user interface die niet de schoonheidsprijs verdient (goede UX- designers zijn blijkbaar schaars, ze werken iig niet bij T-mobile) krijg ik het gevoel dat de oude kastjes gewoon niet voldoende power onder de motorkap hebben. 

Ik zou dus denken dat het goedkoper is om goede nieuwe up-to-date tv ontvangers te leveren... Dan ben je mogelijk van een hoop gezanik af. 


Model Entone 510b

MFG date 150225

T-mobile TV..

verbeteringen:

Inloggen op profiel met code . na intypen code moet ik onnodig naar de bevestigingsknop.. de OK knop op afstandbediening zou voldoende moeten zijn.

Guide ; voorheen geen beeld verder, dat staat nu stil. (wens)

Favorieten : NU → klik op guide, kies opties, kies filter kies favorieten en (let op belangrijk) KIES kanaal klik op OK.. ( zonder dit schiet favorieten terug naar standaard). Graag favorieten benaderbaar maken achter de gekleurde knoppen ( bv geel als favorieten)

Beeld stuttert soms ( ghosting?) buffer vergroten Huidige verbinging is bekabeld rechtsreeks op de router 1Gbps up en down… 


Ik ben tester maar heb geen toegang tot het topic voor de testers

@Jason kun jij @ronaldvanholten en @Adil- helpen? Was bij mij ook zo geregeld! :D


Ik heb na de laatste update van 1 uur geleden geen tv meer, ik kan alleen ned1,2 en 3 kijken


 

nog steeds geen reactie vanuit T-mobile.


Ik heb me opgegeven als tester maar ik kan nu geen TV meer kijken via de set top box. Ik krijg de melding “Verkeerde Poortaansluiting - internet kabel op de verkeerde poort”. Maar er is niets gewijzigd aan mijn installatie. Help!  Ik probeer te e-mailen met de medewerker waarmee ik heb gesproken maar het blijft stil. Heeft iemand een goede suggestie over de beste communicatie met de klantenservice? dank 


Komt er nog een update of wat? Er zijn heel wat klanten die geen TV hebben door jullie test. Ongelofelijk dat wij al 3 dagen niets van jullie hebben gehoord. 


In de nieuwe T mobile configuratie, moet ik elke dag de tv box handmatig aanzetten en krijg dan ook standaard ondertiteling bij het tv kijken. Houdt de setup dus niet vast. Verder na een aantal dagen ook nog geen toegang tot de testerspagina… Jullie nemen dit werl erg serieus, NOT!


Hi all, we hebben om updates gevraagd bij het TV team. Die komen er spoedig aan! Alle nieuwe testers heb ik ook inmiddels toegang verleend tot het speciale subforum. 


Ik heb gehoord dat er een update aan komt waarmee je zelf de resolutie en Hz kunt regelen via het menu, maar in afwachting daarvan kun je dat ook al regelen via een verborgen menu op je tv-box. Dit werkt alleen als je nog de oude afstandsbediening (zonder magenta knop) hebt:

Ik zal niet zeggen dat alles vroeger beter was, maar de afstandsbedieningen wel. Dus als je er nog zo een hebt, koester hem. Of leen er een van iemand anders.

De afstandsbediening mag niet aan de tv gekoppeld zijn. Of dat zo is, kun je testen door op 'INPUT' (.) linksonder te drukken. Verschijnt er een toetsenbord in beeld, dan kun je verder gaan. Zo niet, dan moet je 'm eerst ontkoppelen (klik op 'Toon inhoud'):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.

Nu komt de truc. Om het menu te openen, moet je vrijwel tegelijkertijd op INPUT en MENU drukken. Uit eigen ervaring weet ik dat het kan helpen om net een fractie eerder op INPUT dan op MENU te drukken, maar soms heb ik ook 20 pogingen nodig. Als het niet meteen lukt, gooi 'm niet gefrustreerd naar je tv. Dat is zonde van de afstandsbediening (en je tv :yum: ). Uiteindelijk kom je in dit menu:

Ga naar - GO - naast 'Resolution' en druk op OK. Je komt nu hier:

Druk op OK en gebruik de pijltjestoetsen om de instelling te veranderen. Volgens mij maakt het weinig uit of je 1080p50 of 1080i kiest. Druk op OK, dan op - S U B M I T - en bevestig in de pop-up met OK. Druk twee keer op EXIT om het menu te verlaten.

Vergeet niet om je afstandsbediening weer aan je tv te koppelen. Instructies daarvoor staan hier onder punt 6 (Koppelen TV en TV Box).

Succes!


 

Hi all,

Bij deze een (broodnodige) update wat betreft de lopende issues:

Favorieten – De aanpassingen van de favorieten heeft prioriteit en komt zo snel mogelijk. De favorieten worden geïntegreerd met je Profiel, je kan straks zelf de volgorde van de zenders bepalen in de programmagids en favorieten instellen per profiel op alle devices. Het niet laten zien van het volgende programma in de programmagids wordt ook opgelost met dezelfde update.

Resolutie issue – Binnenkort kan je via het TV-menu handmatig de resolutie instellen. Wordt waarschijnlijk tegelijk uitgerold met de Favorieten.

De Entone Kamai 510 – We zijn bezig om de performance van de 510 met het nieuw TV platform te verbeteren.

We zien redelijk wat feedback in dit topic (de link is klikbaar) over de functionaliteit van T-Mobile TV zelf, blijf dit zeker delen maar voor de volledigheid updaten we de algemene verzameltopics ook.

Het alleen af kunnen spelen van NPO 1, 2 en 3 is inmiddels verholpen

Ik mis in dit lijstje het probleem van de ruim 30 seconden vertraging.

Zien jullie dit niet als probleem en hoeven we dus niet op een oplossing te rekenen van dit punt, wat voor ons wel een probleem is?


Hi @Bastiaan81, de vertraging in de stream is niet als zodanig een “issue” in de zin van dat er wat mis gaat met de stream, vandaar dat dit niet vermeld staat. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk niet ideaal dat er vertraging in de stream zit bij bijvoorbeeld sportwedstrijden. We zijn aan het kijken naar de mogelijkheden om de vertraging te kunnen verminderen maar dit zal niet op korte temijn zijn.

Ik begrijp dat jullie het niet als een issue zien omdat het “works as designed”, maar voor ons klanten is het zeker wel een issue. 

Dat jullie naar een oplossing zoeken is fijn om te horen, maar als dat niet op korte termijn is, dan verwacht ik dat jullie dit klanten gaat kosten. Zelf vind ik het eigenlijk al wat te lang duren en overweeg ik om met Black Friday over te stappen naar een andere partij.

Ook begrijp ik niet zo goed waarom een "oplossing" zo lang moet duren. Klanten met DSL hebben geen vertraging op het nieuwe platform. Voor zover ik begrepen heb, krijgen die andere streams. Gebruik gewoon deze streams ook op het glasvezel netwerk. 


De volgende issues momenteel (deels reeds bekend):

  • Kan sinds het begin geen hogere resolutie dan 720p verkrijgen. 2 monteurs langsgeweest, uiteindelijk tijdelijk opgelost door Hans-Juriën, maar dit blijft nooit langer dan een dag werken. Wacht met smart op de update, maar vind het diep triest dat dit via een openbaar forum moet worden opgelost en dat de monteurs en de klantenservice die de monteurs aansturen van niets weten
  • Vind het belachelijk dat ik €30 aansluitkosten moest betalen voor deze dienst waarvoor ik zoveel toestanden heb gehad
  • Vind het onder de maat dat de klantenservice nauwelijks bereikbaar is
  • Vind het niet acceptabel dat ik geen schriftelijke klacht kan indienen, in verband met het ontbreken van een email adres voor de klantenservice
  • Vind het erg irritant dat je als je een opgenomen programma, dat nog niet helemaal klaar is met de live uitzending, helemaal handmatig moet terugspoelen naar het begin als je het wil bekijken.
  • Toezeggingen als “spoedig” en “snel” voor updates zeggen me niets, een datum zou beter zijn.

Ben nog steeds geen blije klant hier, hoewel ik zie dat de T-Mobile mensen op dit forum hun stinkende best doen, dit wordt zeker wel gewaardeerd :thumbsup_tone1:


Ze hebben we een e-mail adres,  klantenservice@t-mobilethuis.nl. dan krijg je een automatische reactie dat ze je terug gaan bellen maar dat doen ze niet.  Zal me als T-Mobile kapot schamen maar het boeit ze helemaal niks. Beloftes doen ze, maar nakomen niet is mijn ervaring


Hi @Bastiaan81, de vertraging in de stream is niet als zodanig een “issue” in de zin van dat er wat mis gaat met de stream, vandaar dat dit niet vermeld staat. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk niet ideaal dat er vertraging in de stream zit bij bijvoorbeeld sportwedstrijden. We zijn aan het kijken naar de mogelijkheden om de vertraging te kunnen verminderen maar dit zal niet op korte temijn zijn.

Om deze reden heb ik het opgezegd, mobiel onbeperkt en televisie plus internet. Dan maar ziggo voor 29,95 per maand na 6 maanden duurder (49,95) dus per saldo 40. Bij t mobile betaalde ik ook 40 maar dan had ik geen opnemen, geen next box, veel minder terug kijken, geen WiFi spots, geen Netflix integratie etc. Bijkomend voordeel is dat het dure onbeperkte mobiele abo eruit kan, scheelt 22 per maand (26-4) per saldo dus goedkoper. Maar het belangrijkste is dat ik voetbal kan kijken zonder haperingen en zonder dat het achterloopt. En ‘gratis’ alle ziggo sport zenders een jaar lang, 


Op verzoek moest ik mijn origineel topic naar hier  hier verplaatsen, bij deze.

Na veel gezever kregen we eindelijk de mogelijkheid om te kunnen opnemen. De cloud aangezet en de factuur werd een rotzooi (lopende korting werd ten onrechte stopgezet). De CLOUD geen probleem dat herinneren we ons nog van ZIGGO hoewel dit al inmiddels 6 maanden geleden was. Ik (lees mijn vriendin) is een een TV-kijker van de oude stempel en de stelling van T-Mobile is helaas maar al te waar "TV-kijken bij T-Mobile wordt nooit meer hetzelfde".

Waarom begrijpt T-Mobile niet (zoals  ZIGGO) hoe men (traditioneel) TV kijkt?

Na een week van enige ergernis wil ik mijn eerste commentaar delen:

  • FAVORIETLIJST: je kan deze aanmaken (CHECK) maar niet blijvend gebruiken (FOUTJE). Telkens weer moet je de selectie op FAVORIETEN zetten is dit echt gebruikersvriendelijk?
  • PROGRAMMA: Bij terugkijken hikt op het eind het programma en gaat door in het volgend programmablok (dit is op zich niet erg maar .....)
  • OPNEMEN: ken je dat je een film op TV ziet dat je wil zien maar deze is al een half uur bezig bovendien moet je weg, je krijgt bezoek of wilt onder de douche. Je start de opname maar wat ouderwets en weinig interactief als een oude VHS recorder start de opname vanaf dat moment in plaats van het volledig programma "op te nemen" zoals ZIGGO dit doet. ZIGGO zorgt dus dat de hele opname aanwezig is en niet dat de klant zelf 5 minuten moet toevoegen om ook het einde te kunnen zien
  • CLOUD opname: Het bevreemd me dus zeer dat T-Mobile je de keuze geeft de eigen opname met variaties van 5 minuten voor en/of achter etc het programma te creëren, het lijkt wel of hierdoor iedereen daadwerkelijk zijn eigen opnames bewaart in de cloud. Was het niet eenvoudiger met het programma VOLLEDIG (zoals bij OPNEMEN beschreven) te bewaren en per gebruiker 1 klein opnamevinkje te bewaren. Lijkt me voor opslag ook een stuk efficiënter!
  • DOORSPOELEN van een opname: mijn voorkeur gaat wederom uit naar hoe ZIGGO het doet: het skippen van 30 of 60 seconden ipv het 16x versneld doorspoelen (het stroboscopisch effect doet mij in ieder geval geen goed).

Hier eindigde mijn initiële opmerkingen voornamelijk gericht op gebruikersgemak van de TV-box (de APP gebruiker we nog nauwelijks). toch drie toevoegingen:

  • INSTALLATIE: apparatuur teveel van elkaar afhankelijk en je moet bijna een stappenschema volgen na een storing (kortom gebruikersonvriendelijk!)
  • PORT 4: wordt afgedwongen om de TV-box op aan te sluiten maar mijn router staat niet bij mijn TV en ik wil meer bedraad aansluiten (versterker, Netflix etc). Na een storing moet ik bedrading omleggen om de TV-Box weer aan de praat te krijgen. wat een ONZIN! (*)
  • KWALITEIT: Zowel in de TV-Box als in de APP kan ik de kwaliteit van ontvangst nergens terugvinden

(* bij een storing is het natuurlijk wel handig dat de helpdesk weet hoe een TV-box is aangesloten maar dit kan je ook tackelen met mijn kwaliteit opmerking).

 

Ik hoop dat er op korte termijn een TV-MOBILE 2.0 komt anders vrees ik dat mijn 1GB verbinding in mei vaarwel moet zeggen.

 


Nu weer het volgende, voetbal aan het kijken, is al 10 minuten rust maar alleen bij mij nog niet, lig gewoon 10 minuten achter. Ik meen het en heb het al een paar keer gezegd wat een troep dat T-Mobile tv. Update 2 november daarna is het erg stil en ze reageren nog niet eens op adviezen en vragen. Doe je werk en breng een fatsoenlijke update uit. 


Moet mij van e.e.a. van het hart! T mobile heeft in de mail waar testers gevraagd werden, aangegeven dat er goed contact en feedback mogelijkheden waren. Dat had ik me anders voorgesteld! Niemand reageert hier op het forum op regelmatige momenten, telefonisch is een drama! Ik had gedacht dat er een mailformulier oid zou gebruikt worden, waar ook wat mee gedaan werd...

 

De boxen moeten nu ineens weer dagelijks gereset worden, dat zal ongetwijfeld binnenkort opgelost zijn, maar hoe kun je zo slecht een veldtest voorbereid hebben?


Reageer