Skip to main content

Mod Edit: op verzoek van user is dit bericht verwijderd

Hoi @AdrianJC73, ik heb me geprobeerd door jouw immense verhaal te wurmen, maar blijf vooral vasthangen op je flinke scheldkanonnades. Op zich heb ik er geen probleem mee wanneer iemand frustraties uit en ik denk dat het in dit geval zeker deels gegrond is. Je kunt je echter vast wel indenken dat de veelal Engelstalige scheldwoorden die je hanteert absoluut niet toegestaan zijn op de Community. Verder wil ik je wijzen op je zeer denigrerende manier van spreken, zinnen als: “En stop met die idiote draaiboeken waar jullie die telemarketing meiden mee opzadelen.” → Los van het seksisme dat je hier tentoonspreidt, is dit complete onzin. We zijn zeer content met de manier waarop onze Klantenservice collega's hun eigen creativiteit en technische knowhow kunnen etaleren tijdens gesprekken met klanten en hebben eveneens een prachtige verhouding met een grote verscheidenheid aan personen op de afdelingen. 

Omdat ik toch graag in wil gaan op hetgeen je omschrijft qua verbindingsproblemen, wil ik voorstellen dat we het volgende proberen: kun jij alles loskoppelen uit alle LAN-poorten achterop het modem? Dan voer ik een reprovisie uit op het inkomende signaal en modem en zorgen we ervoor dat alles een duw in de digitale rug krijgt zodat de meeste tijdelijke foutmeldingen verdwijnen. Hierna kunnen we samen onderzoeken waar het euvel ligt en gaan we net zolang door totdat het werkt. 

P.s. neem bovenstaande niet al te serieus maar probeer alsjeblieft om niet meer te schelden. Het werkt voor beide partijen beter wanneer we elkaar met respect behandelen.

 


Best Jason, 

Als eerste wil ik dit even duidelijk stellen, ik heb normaal heel lang en heel veel respect voor mensen en situaties. Echter als je aan de telefoon of via chat/twitter continue beticht wordt dat wat je zegt niet de waarheid is of zou zijn en dat voor de 86ste keer wordt gezegd ook op een denigrerende dat je het niet goed hebt zitten dan ben ik er op een gegeven moment een beetje klaar mee, ik hoop dat je dit begrijpt. En verder ga ik er niet eens meer op door, een groot gedeelte ligt in het punt van niet communiceren! Voorbeeld ik heb vrijdag gebeld met de klantenservice en gevraagd naar de leidinggevende om dit te bespreken de dame in kwestie zou haar leidinggevende een verzoek sturen om mij terug te bellen en ze zou mij nog terug bellen om mij in te lichten over wat en hoe, mag jij raden........ (wederom niets)

Nu hoe wil jij dit verder gaan communiceren, want via dit forum lijkt me dit niet echt vlot te gaan qua communicatie. 

En dan zou ik graag weten wat en hoe omdat ik er ook active zaken op heb lopen zoals een switch die ik opnieuw geconfigureerd heb zodat mijn backup tenminste werkt


Niet toevallig tp-link deco's in je netwerk want dan gaat de zyxel t54 over de zeik als er backhaul verkeer via die zyxel t54 loopt.


Niet toevallig tp-link deco's in je netwerk want dan gaat de zyxel t54 over de zeik als er backhaul verkeer via die zyxel t54 loopt.

Hi Wimpie, 

Nee ik heb een Zyxel T56 gekregen laatst en wil daar eigen ubiquity spul aan hangen wat ik nog heb. Tenzij dat niet meer wil en dan was ik aan het kijken voor wel Tp-link maar niets uit de deco serie. 

 

Ik weet wel uit de tijd dat ik zelf een IT bedrijf had een 10 jaar geleden dat Zyxel door ons Zeikcell werd genoemd whahaha..... 


Het is maar een tip, je hoeft de zyxel niet te gebruiken. Ik gebruik mijn eigen modem/router (Asus AX86U). Werkt prima. Geen gedoe met dhcp etc.


Hoi @AdrianJC73, ik heb me geprobeerd door jouw immense verhaal te wurmen, maar blijf vooral vasthangen op je flinke scheldkanonnades. Op zich heb ik er geen probleem mee wanneer iemand frustraties uit en ik denk dat het in dit geval zeker deels gegrond is. Je kunt je echter vast wel indenken dat de veelal Engelstalige scheldwoorden die je hanteert absoluut niet toegestaan zijn op de Community. Verder wil ik je wijzen op je zeer denigrerende manier van spreken, zinnen als: “En stop met die idiote draaiboeken waar jullie die telemarketing meiden mee opzadelen.” → Los van het seksisme dat je hier tentoonspreidt, is dit complete onzin. We zijn zeer content met de manier waarop onze Klantenservice collega's hun eigen creativiteit en technische knowhow kunnen etaleren tijdens gesprekken met klanten en hebben eveneens een prachtige verhouding met een grote verscheidenheid aan personen op de afdelingen. 

Omdat ik toch graag in wil gaan op hetgeen je omschrijft qua verbindingsproblemen, wil ik voorstellen dat we het volgende proberen: kun jij alles loskoppelen uit alle LAN-poorten achterop het modem? Dan voer ik een reprovisie uit op het inkomende signaal en modem en zorgen we ervoor dat alles een duw in de digitale rug krijgt zodat de meeste tijdelijke foutmeldingen verdwijnen. Hierna kunnen we samen onderzoeken waar het euvel ligt en gaan we net zolang door totdat het werkt. 

P.s. neem bovenstaande niet al te serieus maar probeer alsjeblieft om niet meer te schelden. Het werkt voor beide partijen beter wanneer we elkaar met respect behandelen.

 

Beste Jason,

 

Zoals al eerder gevraagd hoe dan nu verder, ik kan die wan poorten wel leeg maken maar gaan we die communicatie dan via hier verder afwikkelingen of gaan we bellen, maken we aan afspraak? Hoe zie jij het verder gebeuren dan. 

 

Want na jou bericht hoor ik niets meer..... 


Het is maar een tip, je hoeft de zyxel niet te gebruiken. Ik gebruik mijn eigen modem/router (Asus AX86U). Werkt prima. Geen gedoe met dhcp etc.

Oké ja das ook nog een optie natuurlijk, ik zou natuurlijk een update kunnen doen in mijn ubiquity gateway dan kan ik de rest blijven gebruiken, of ik verkoop die ubiquity spullen en ik schaf nieuwe spullen aan. 

Ik zit alleen te denken Asus? (top merk verder heb alles van ze verder in mijn pc's) is dat wat op netwerkgebied? 

 


Hallo T-Mobile, 

Ik krijg al een week totaal nergens geen reactie meer op, ik zou worden terug gebeld niks, we-care op twitter niks, hier niks ……… is dit hoe het gaat worden we zijn nu inmiddels weer een dikke week verder en ik hoor niets!

groet Ad


Hey @AdrianJC73, zou je het een en ander voor mij willen uitvoeren? Op mijn lijnmeting ziet aller er wel goed uit.

Ik wil je graag vragen om je Ubiquity te ontkoppelen van het modem, vervolgens een factory reset uit te voeren op het modem en je TV Box. Ook wil je vragen om de Media Converter te rebooren. Hoe je dit doet vind je in deze topics: 

 

 

      Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Kan je mij, nadat je alle stappen hebt volbracht, een terugkoppeling geven?


Hi @Tommie ,

Ik heb zojuist de stappen doorlopen die jij had geadviseerd dus ONT van de stroom en het modem/router. Daarna de ONT aan de stroom en 60sec gewacht (you never know) en toen het model/router aan de stroom weer 60sec gewacht. Toen de TVbox van de stroom 60sec gewacht toen weer aan de stroom en aangezet op tv. 

Momenteel heb ik het volgende aangesloten:

gele kabel op de 2.5G WAN poort naar de ONT
groene kabel op poort 3 naar een "domme” switch (tijdelijke oplossing)
grijze kabel op poort 4 naar de TVbox

 


Ik weet niet of er nu alweer getest gaat worden, ik denk dat ik vanavond maar even moet kijken of de TVbox nog hapert?

Groet Ad
 


@AdrianJC73 bedankt voor het uitvoeren van alle stappen!

Zou je de TV Box inderdaad kunnen observeren of hij blijft haperen? Kan je mij hiervan een terugkoppeling geven?


@AdrianJC73 bedankt voor het uitvoeren van alle stappen!

Zou je de TV Box inderdaad kunnen observeren of hij blijft haperen? Kan je mij hiervan een terugkoppeling geven?

Beste,
 

Ik heb het volgende geconstateerd de laatste dagen op de weinige momenten dat we echt voor de tv gezeten hebben.

 

Woensdag 26/07 - 18:37 - Paramount - House → stotterende beelden.
Donderdag 27/07 - 18:41 - NET5 - Reclame blok → stotterende beelden.
Donderdag 27/07 - 18:54 - NET5 - Masterchef Australië → stotterende beelden.
Donderdag 27/07 - 19:20 - NET5 - Masterchef Australië → stotterende beelden.

Ik heb geen andere apparatuur momenteel aangesloten, want dat durf ik niet meer.
Echter ligt meer dan de helft van mijn apparatuur inmiddels alweer 2 weken plat, wat gaan we hiermee doen. Ik werk ook veel van thuis en het is nu allemaal houtje touwtje, geen NAS tot mijn beschikking en de smart devices liggen er al 2 maanden uit nu. Ik wil het nu toch echt eens een keer opgelost hebben en hoe vaak ik inmiddels alles heb moeten resetten en opnieuw heb moeten instellen maakt het er niet leuker op momenteel. maar het is inmiddels al meer dan 2 maanden gedoe en gezeik. Wel lekker de volle mep doorbetalen want dat loopt gewoon verder.

 


@AdrianJC73 Top dat je het in de gaten hebt gehouden! Ik zie momenteel geen issues in de verbinding, maar dit zie ik wel terug de 26e. Dus dit kan het voor deze dag verklaren. Maar dat verklaart het natuurlijk niet voor de 27e. Nu valt mij wel op dat je een internetkabel met 1000 Mbps doorgang gebruikt bij de TV Box. Normaal gesproken, werkt alleen een internetkabel met 100 Mbps doorgang goed voor de TV Box. Heb je dit toevallig al getest ook met een andere kabel? Mocht je dit al gedaan hebben dan wil ik eventueel ook een monteur jouw kant opsturen om alles te controleren. Ik ben benieuwd!


@AdrianJC73 Top dat je het in de gaten hebt gehouden! Ik zie momenteel geen issues in de verbinding, maar dit zie ik wel terug de 26e. Dus dit kan het voor deze dag verklaren. Maar dat verklaart het natuurlijk niet voor de 27e. Nu valt mij wel op dat je een internetkabel met 1000 Mbps doorgang gebruikt bij de TV Box. Normaal gesproken, werkt alleen een internetkabel met 100 Mbps doorgang goed voor de TV Box. Heb je dit toevallig al getest ook met een andere kabel? Mocht je dit al gedaan hebben dan wil ik eventueel ook een monteur jouw kant opsturen om alles te controleren. Ik ben benieuwd!

Beste Demi

Je bedoelt de UTP kabel, ik zal even helpen UTP CAT5e is al sinds heel lang een standaard geweest deze kabel ondersteunt:

  • Cat5e kabels kunnen snelheden bereiken tot 1000 Mbit/s, hebben een bandbreedte van 100 MHz en ondersteunen gigabit netwerken. Deze kabel is in het verleden gebruikt voor kleinere thuisnetwerken.

Sinds een aantal jaren is er ook een CAT6 kabel, welke ook in de particulieren omgevingen steeds meer worden gebruikt en deze kabel ondersteunt:

  • Cat6 kabels kunnen snelheden bereiken tot 1000Mbit/s - dat is 1 Gigabit per seconde, hebben een bandbreedte van 250 MHz en ondersteunen gigabit-netwerken. Deze kabels zijn anno 2022 de standaard voor thuisnetwerken.

Ik gebruik dus geen kabel die 1000Mbps doorgang gebruikt, maar een kabel die het ondersteunt en dat deze kabel het ondersteunt wil niet zeggen dat die kabel het levert maar het apparaat wat er aan gekoppeld is. Die kabel levert niets die kabel zorgt alleen voor een verbinding tussen 2 apparaten. 

Zal zo dadelijk een andere gloednieuwe kabel door de kamer leggen en het jullie laten weten dan kunnen jullie een nieuwe meting uitvoeren.


@AdrianJC73 Top dat je het in de gaten hebt gehouden! Ik zie momenteel geen issues in de verbinding, maar dit zie ik wel terug de 26e. Dus dit kan het voor deze dag verklaren. Maar dat verklaart het natuurlijk niet voor de 27e. Nu valt mij wel op dat je een internetkabel met 1000 Mbps doorgang gebruikt bij de TV Box. Normaal gesproken, werkt alleen een internetkabel met 100 Mbps doorgang goed voor de TV Box. Heb je dit toevallig al getest ook met een andere kabel? Mocht je dit al gedaan hebben dan wil ik eventueel ook een monteur jouw kant opsturen om alles te controleren. Ik ben benieuwd!

De nieuwe CAT5e kabel zit er tussen nu ;-)

groetjes Ad


Hi,

De nieuwe kabel zit er nu dus tussen en ik heb 2 zenders getest/gezien en bij:
 

  • Zaterdag 29/07 - 19:55 - Paramount - House → stotterende beelden/vaag beeld 

Maar ik wel even als extra vermelden dat voor mijn gevoel het nu slechter is dan afgelopen woensdag ik zat namelijk naar een herhaling te kijken van woensdag en het was nu dus veel slechter. 


De TV-box ondersteunt maximaal 100Mbit. Dat is meer dan genoeg voor de TV-stream. Ongeacht welke kabel je gebruikt, komt de TV-box daar nooit boven. Welke snelheid zie je staan bij de poort waar de TV-box op aangesloten is als je inlogt op de Zyxel en naar Systeeminformatie gaat? Als daar 1000Mbit staat, moet er nog een apparaat tussen de router en de TV-box zitten. Die kan de kwaliteit van het signaal beïnvloeden.


De TV-box ondersteunt maximaal 100Mbit. Dat is meer dan genoeg voor de TV-stream. Ongeacht welke kabel je gebruikt, komt de TV-box daar nooit boven. Welke snelheid zie je staan bij de poort waar de TV-box op aangesloten is als je inlogt op de Zyxel en naar Systeeminformatie gaat? Als daar 1000Mbit staat, moet er nog een apparaat tussen de router en de TV-box zitten. Die kan de kwaliteit van het signaal beïnvloeden.

 

 

En dan nogmaals (heb het pas 100.000 keer gezegd) de TVbox zit rechtstreeks op het modem, er zit niets tussen…..


Hey @AdrianJC73, bedankt voor je terugkoppeling. Ik heb zojuist Guidion voor je aangestuurd. Je ontvangt een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Hopelijk kan hij constateren wat hier mis gaat. Wil je mij hier een terugkoppeling van geven? 


Hey @AdrianJC73, bedankt voor je terugkoppeling. Ik heb zojuist Guidion voor je aangestuurd. Je ontvangt een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Hopelijk kan hij constateren wat hier mis gaat. Wil je mij hier een terugkoppeling van geven? 

Okeeee thanks voor de info, ik ga een afspraak inplannen.


Hi even een kleine update hiero,

Een 2-tal weken geleden is de Guidion/T-Mobile meneer geweest, en ja wat heeft deze gedaan NIETS.

Ik heb een week voordat deze meneer kwam de extra kabel die ik had liggen door het huis weg gehaald en we waren weer verbonden via de originele kabel die we altijd hebben gebruikt. Die week was een regelrecht drama met tv kijken……. op de dag van de komst had ik een aantal uren voordat de meneer kwam de hele handel al aangezet en vanaf het moment dat ik dat deed was er geen een vuiltje meer aan de lucht, en dat bevreemd mij echt ten zeerste het is toch wel heel erg vreemd dat op de dag dat meneer komt er ineens niets meer loos is na dik 2 maanden van gezeik en ellende?

Ik heb zwaar mijn ???? bij deze actie en sorry maar na alle commentaar telefonisch/chat en hier sta ik er echt niet vreemd van op te kijken dat er ergens iets is gedaan waardoor het ineens allemaal wel werkt maar ja bewijs dat maar eens. Maar het verhaal is gewoon raar en roept echt wel ?? bij mij en mijn bekende die ik nog geïnformeerd hebt in de tussentijd het riekt ……….

Maar goed hoe gaan we nu de afwikkeling doen van de 2 maanden dat het gewoon shit was, of vervalt dat nu om dat meneer de monteur niets kon vinden…… want sorry die man doet een speedtest als ie met zijn neus op de router staat en komt met de conclusie dat de verbinding goed is…. come on man echt dit verzin je toch niet, en een tweede meting als ie in de kamer zit op 3 meter afstand met de conclusie ja kijk hier is het ook nog een erg goede verbinding. Nee hij is er wel trots op dat ie de T-Mobile afstandsbediening gekoppeld heeft aan mijn TV nou wauw daar zat ik ook idd op te wachten, heb hem niet gevraagd dit te doen…. en dan loopt ie trots de deur uit.

Beste T-Mobile ondanks het nu 2 weken goed gaat ben ik toch wel echt een beetje teleurgesteld in hoe dit allemaal gelopen heeft.

 


Nou, als een zelfgelegde kabel wordt vervangen door de originele en dan werkt het wel, dan is de oorzaak wel duidelijk.  Dat ligt niet in het t-mobile domein.

Het is natuurlijk onzin dat de backoffice daags voor het monteur bezoek jouw router op afstand aanpast. Je hebt dit 'onnodige'bezoek toch ook niet in rekening gebracht gekregen? En het koppelen van de afstandsbediening aan je TV is gewoon extra service, zit niet in het oplever pakket, maar netjes dat op jouw verzoek dit ook nog gedaan wordt zonder meerkosten!


@eric zucht!

Misschien eens lezen! 

 

De originele kabel die er al 6 jaar aan zat zou niet goed werken volgens iemand van de support desk, dus toen heb ik een nieuwe tijdelijke kabel door het huis gelegd en het probleem bleef bestaan! 

Later heb ik de extra kabel weer weg gehaald en de originele weer aangesloten en was het probleem nog erger. 

De dag dat de monteur binnen wandelde zonder ook maar iets in de hand behalve een mobiele telefoon en alles werkt ineens wel is gewoon vreemd! Ik heb ook geen snelheidsproblemen gehad de hele tijd niet, alleen maar een tv probleem. Misschien eens fatsoenlijk lezen! 

Nu jij weer.... 


Reageer