Skip to main content

Beeld /geluid niet synchroon. terwijl ziggo dat ik nog had perfect synchroniseert.  Maar misschien komt dat omdat het ouderwetse  coax was en geen wifi. Ik geef odido tot eind dit jaar. Een keer   power flippen ok, maar 2 x nu al op 1 dag.

Odido zorg dat het geregeld wordt voor 1 jan 24 want dit is prut. En dat is een redelijke termijn tot het herstel voor m.i. een wanprestatie. Als ik dit nu allemaal lees op het forum dan voel ik me gefopt.

Hey @Rose 12, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken en help je hier graag mee. Ik kan alleen geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345.

 

Zou je ook al deze vragen kunnen beantwoorden?

  • Heb je toevallig extern audio apparatuur aangesloten (bijv. een soundbar)? Loopt het wel synchroon als je deze niet aangesloten hebt?
  • Gaat het om live TV kijken, om Terug Kijken, Opnames of Alles?: 
  • Op welke zenders doet het probleem zich voor?: 
  • Welke programma bekeek de klant, op welke datum en op welk tijdstip?: 
  • Speelt het probleem ook op andere apps? (Bijv Netflix of Videoland):

Klant XXXX, ik gebruik op fora een ander mailadres.

Ik heb geen soundbar. Gebruik een Son bravia tv met fatsoenlijk geluid .

Ik heb alleen nog live gekeken.

Nagenoeg alle zenders muv Ned 1, maar mtv en rtl 5 spant de kroon. Bij alle programmas.

Netflix nog niet bekeken , programma start wel trager op dan met ziggo. You tube ijlt beeld ook na


Hey @Rose 12, we krijgen hier meerdere meldingen over. Ik zie dat er al een ticket voor je aangemaakt is, daarnaast heb ik je toegevoegd aan het lopende onderzoek. Hopelijk kunnen we dit snel oplossen! 


Ik ben benieuwd, ik wil het een kans geven tot jaar ultimo.  Anders zal ik mijn heil ergens anders moeten zoeken. 

MvrG

R9b


Kijk het ticket geeft aan dat er binnen 3 dagen contact wordt opgenomen. Dus niet.

Is er een persoon die ik kan aanspreken wat er is nog een issue.

 


NU is het wifi signaal naar 57 up en down.

ik heb een kabel gebruikt voor tv maar dat heeft geen positief effect op synchronisatie.

mijn oprit zit ook nog worden hersteld . Duurt ook al weken..

wie in persoon regelt het nu?????????


Update : Nederland 1 is nu ook niet synchroon journaal 6 uur zondag

 


Hey @Rose 12, dit is momenteel nog in onderzoek. Het lijkt groter de zijn dan we dachten. Onze techneuten zijn alles grondig aan het onderzoeken waardoor het langer duurt voordat we een antwoord hebben. Alvast bedankt voor je geduld en mijn excuses voor het ongemak. 


Inmiddels heb ik een lange kabel rechtsreeks van de router in de tv gedaan- geen verschil.

Men heeft nog een 2.4 ghz net aangemaakt- geen verschil, men had toen tevens de 5ghz , geknepen, consequenties devices gingen offline en de gsm ging op data- bundel leeg , ik ga nu in het  “rood".

 

Kortom daar zit het niet in. Ik kan alleen de voorlopige conclusie trekken dat het aan de kant van Odido ligt. 

En dan heb ik het niet over de oprit die men al weken aan het”maken ‘is?

 

Advies - laat Odido voor dit soort zaken een dedicated contactpersoon regelen en niet via allerleu omwegen, zoals fora, ellendige chatbots.  

 


Hey @Rose 12, ervaar je dus nog steeds dat het beeld en geluid niet synchroon lopen? Zou je mij dan alsjeblieft een voorbeeld willen geven? 

  1. Naam van de zender?
  2. Naam van het programma?
  3. Datum en tijdstip dat het niet synchroon loopt?

Ik heb toevallig een bericht ontvangen van de Technische Dienst dat de encoders gereboot zijn. Ik heb de bovenstaande punten nodig om dit door te zetten. Alvast bedankt!


Ik weet niet waar je dat op baseert dat het minder is. Ik heb geen enkele reactie gehad van odido anders dan dat men er mee bezig is. 

Alle zenders.vandaag 20 december en in 

Mindere mate nu sbs 6, vrt1

 


@Rose 12 ik heb echt specifiek nodig wat ik gevraagd heb. Anders kunnen we dit niet oplossen. Ik wil je graag vragen om de vragen volledig te beantwoorden zodat ik dit door kan zetten. Hopelijk kunnen we het dan oplossen.

 


Het bericht van vanmorgen was van dat moment op de dag:

Ik kan het natuurlijk alleen zien als er gesproken wordt en dat is natuurlijk niet met alles zo.

Dit zijn een aantal zenders. Kun je uit de voeten nu

Nu: 18:50 uur

waar :

Ned 1

ned 2

Ned 3 nu geen gesprek

18: 55 u RTL 4    

RTL 5 

SBS6

18:59 u RTL7 

Veronica

Net 5

RTL 8

Veronica

 


Bedankt @Rose 12! Ik heb het doorgezet. Hopelijk hebben we snel de oplossing hiervoor. 


Reageer