Skip to main content

Beste,

Wij zijn 2 weken geleden overgestapt naar Odido tv, en sinds de monteur de installatie heeft gedaan hebben we wat problemen met tv kijken. Bij opstarten van de tv box blijft het beeld zwart en moet ik eerst het kanaal wisselen voor er iets gebeurd. Soms springt hij over naar een uitzending van gisteren die hij ergens op pauze zet terwijl wij dit niet eens kijken. 

Ook blijft het beeld soms vast staan en moet ik van zender wisselen en dan loopt hij weer. 

En de kwaliteit van het beeld is niet best. Soms heel onscherp en het menu is dan ook niet te lezen.

Is hier iets aan te doen?

Ook vind ik het apart dat ik apparatuur van T-Mobile heb gehad en niet van Odido oid.

Ga ik dat komend weekend regelen @Tommie van Odido 


Beste @Tommie van Odido , ik heb er nog wel 1, maar die zou ook nog vervangen worden voor die nieuwe box. Deze heeft van die lelijke verf vlekken van het doorstrepen van T-Mobile. Wanneer mag ik deze vervangen, zoals afgesproken eerder in dit topic?


Hey @Hypodermic, als het goed is moet je nu twee Amino Aria's in bezit hebben. De oude dient eerst teruggestuurd te worden voordat ik een aanpassing kan doen op jouw abonnement. Anders loopt alles door elkaar en dat is niet heel handig. Daarna kunnen we kijken of het mogelijk is om de Mediabox voor je te bestellen!


Beste @Tommie van Odido ,

Ik heb vanmiddag de box terug gestuurd, ik kreeg alleen net den mailtje dat ik een boete ga krijgen voor het niet op tijd terug sturen.

In de vorige mail stond dat ik 8 dagen heb, en na 6 dagen al een boete? Lijkt.me niet helemaal de bedoeling.

Kunnen jullie de nieuwe al opsturen? Of nog wachten tot hij binnen is bij jullie? Wel graag de nieuwe opsturen, denk dat die veel beter werken dan die oude.

 


Hey @Hypodermic, ik ben nogmaals voor je gaan kijken en zie dat TV Box 1 op 07-11 bij ons is geretourneerd, TV Box 2 nu onderweg is maar dan mis ik nog 1 TV Box. Deze retour aanvraag is op 01-11 gedaan maar nooit ontvangen. Daar heb je de e-mail over ontvangen. Kan je mij iets meer duidelijkheid geven hierover? 


Beste @Tommie van Odido ,

De mail voor het terug sturen kreeg ik pas vorige week. Ik heb dit weekend 2 ontvangers terug gestuurd, aan elkaar vast getaped. 

Er loopt ergens iets niet goed denk ik, omdat ik eerder geen retour aanvraag heb ontvangen.


Ah nee dan klopt het. Dus in de zending die er nu aankomt zitten twee TV Boxen? Als het goed is heb je er dan zelf ook nog één. Welk MAC-adres heeft deze TV Box @Hypodermic


Ah nee dan klopt het. Dus in de zending die er nu aankomt zitten twee TV Boxen? Als het goed is heb je er dan zelf ook nog één. Welk MAC-adres heeft deze TV Box @Hypodermic

Geen enkel idee, en er komen inderdaad 2 boxen bij jullie binnen


Dus je hebt zelf helemaal geen TV Box meer thuis @Hypodermic?


Beste @Demi van Odido ,

Ik lees zojuist dat er een nieuwe mediabox is, die op android werkt die nieuwe klanten al opgestuurd krijgen. 

Is het mogelijk dat deze ook naar ons wordt verstuurd ivm de vervanging van de huidige box die toch al vervangen moet worden?

Ook kreeg ik een mail van Odido over het terug sturen van de oude box, dat dit binnen een aantal dagen gedaan moet zijn. Is het goed als ik alles terug stuur zodra ik de nieuwe heb?

 

Met vriendelijke groet,

 

Paul


Ah check, dan klopt het in ieder geval. We moeten eerst de TV Boxen afwachten tot dat deze retour zijn. Daarna kan hij omgewisseld worden voor de Mediabox @Hypodermic. Heb je toevallig het MAC-adres van de TV Box die je nog hebt staan?  


Beste @Tommie van Odido 

 


Thanks @Hypodermic, dan weet ik welke de juiste is!

Zou je nog een keer contact op willen nemen als je pakket bezorgd is? Dan kijk ik of alles goed gaat. 


Thanks @Hypodermic, dan weet ik welke de juiste is!

Zou je nog een keer contact op willen nemen als je pakket bezorgd is? Dan kijk ik of alles goed gaat. 

Beste @Tommie van Odido ,

 

De ontvangers zijn inmiddels bij jullie binnen. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Paul Kok 

 


Hey @Hypodermic, bedankt voor de update.

Het is nog niet verwerkt in ons systeem. Ik ga er vanuit dat dit aankomende week zal gebeuren. Dit kan tot 6 werkdagen duren. 


Hey @Hypodermic, bedankt voor de update.

Het is nog niet verwerkt in ons systeem. Ik ga er vanuit dat dit aankomende week zal gebeuren. Dit kan tot 6 werkdagen duren. 

Beste @Tommie van Odido ,

 

Kreeg zojuist de mail dat ze beide verwerkt zijn.

Kunnen we dan nu de oude omwisselen voor de nieuwe?

 

Bedankt alvast 👍🏼👍🏼

 


Dat klopt helemaal @Hypodermic, alles is netjes verwerkt! Daarom heb ik je nu de nieuwe Mediabox kunnen opsturen. Je ontvangt hier zo een bericht over. 


Beste @Tommie van Odido , stuurt u maar een nieuwe op, dat lijkt mij sowieso beter als apparatuur binnen 2 weken al gereset moet worden.


Hoi @Hypodermic, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik heb het direct nagekeken en ik zie in de metingen dat de TV Box en het modem nog niet (goed) zijn gereset. De volgorde is namelijk erg belangrijk. Zou je deze stappen willen volgen:

  1. Haal het modem (en eventueel de Media Converter) en de TV Box van de stroom. 
  2. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact.
  3. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen.
  4. De TV Box gaat nu opstarten.

Alvast bedankt voor je moeite! Ik ontvang graag een terugkoppeling of het gelukt is. Groetjes, Ishana


Beste Ishana,

Bedankt voor de tips, maar deze heb ik al doorgelopen. En persoonlijk vind ik het niet normaal dat ik binnen 2 weken al problemen heb met "nieuwe" apparatuur. Het zou gewoon gelijk goed moeten werken. Ik heb weinig zin om van start te gaan met problemen. Kan ik er nog vanaf? Dan ga ik weer terug naar kpn. Goedkoop blijkt toch duurkoop. 

 


Beste @Ishana van Odido ,

 

Zojuist weer de stroom eraf gehaald, en liep vrij snel weer vast.


Hi @Hypodermic, ik ben nog een keer voor je gaan kijken maar ik zie geen rare dingen omhoog komen. Zou je de TV Box kunnen voorzien van een factory reset? Dit doe je zo: 

Amino Aria (zonder opnamefunctie)

Deze TV Box is ongeveer dertien centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

 

Zou je ook een kijkje willen nemen in dit topic? Wellicht vind je hier het antwoord:

 

 


Beste @Tommie van Odido ,

Na 2 weken? Nu al problemen.

Hoe zeg ik mijn contract op omdat de diensten biet goed werken?


@Hypodermic wat bedoel je precies? Heb je alle stappen doorlopen en uitgevoerd? 

Je dient ons 30 dagen de tijd te geven om het voor je op te lossen, lukt het ons niet binnen die 30 dagen? Dan mag je het contract kosteloos ontbinden.


Beste @Tommie van Odido ,

 

Ik ben net 2 weken geleden aangesloten bij Odido. En ik heb nu al problemen. Dat lijkt me niet heel goed toch? 

De monteur heeft alles aangesloten voor ons, en ik heb geen idee hoe het verder werkt. De klantenservice bellen gaat ook niet, meer dan 30 minuten wachttijd. Stuur maar een monteur dan weer langs om alles te resetten, na 2 weken al.

Ik heb het zondag aangegeven, over 3,5 moet het opgelost zijn volgens u. 

Wij zijn elke woensdag, zaterdag en zondag thuis, dan weet u wanneer de monteur kan komen. 


Reageer