Beeld loopt vast

  • 29 October 2023
  • 34 reacties
  • 824 Bekeken

Beste,

Wij zijn 2 weken geleden overgestapt naar Odido tv, en sinds de monteur de installatie heeft gedaan hebben we wat problemen met tv kijken. Bij opstarten van de tv box blijft het beeld zwart en moet ik eerst het kanaal wisselen voor er iets gebeurd. Soms springt hij over naar een uitzending van gisteren die hij ergens op pauze zet terwijl wij dit niet eens kijken. 

Ook blijft het beeld soms vast staan en moet ik van zender wisselen en dan loopt hij weer. 

En de kwaliteit van het beeld is niet best. Soms heel onscherp en het menu is dan ook niet te lezen.

Is hier iets aan te doen?

Ook vind ik het apart dat ik apparatuur van T-Mobile heb gehad en niet van Odido oid.

Ishana van Odido 8 maanden geleden

Hoi @Hypodermic, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik heb het direct nagekeken en ik zie in de metingen dat de TV Box en het modem nog niet (goed) zijn gereset. De volgorde is namelijk erg belangrijk. Zou je deze stappen willen volgen:

  1. Haal het modem (en eventueel de Media Converter) en de TV Box van de stroom. 
  2. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact.
  3. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen.
  4. De TV Box gaat nu opstarten.

Alvast bedankt voor je moeite! Ik ontvang graag een terugkoppeling of het gelukt is. Groetjes, Ishana

Bekijk origineel

34 reacties

Ga ik dat komend weekend regelen @Tommie van Odido 

Beste @Tommie van Odido ,

 

Ik ben net 2 weken geleden aangesloten bij Odido. En ik heb nu al problemen. Dat lijkt me niet heel goed toch? 

De monteur heeft alles aangesloten voor ons, en ik heb geen idee hoe het verder werkt. De klantenservice bellen gaat ook niet, meer dan 30 minuten wachttijd. Stuur maar een monteur dan weer langs om alles te resetten, na 2 weken al.

Ik heb het zondag aangegeven, over 3,5 moet het opgelost zijn volgens u. 

Wij zijn elke woensdag, zaterdag en zondag thuis, dan weet u wanneer de monteur kan komen. 

Reputatie 7
Badge +9

@Hypodermic, ik kan jammer genoeg geen monteur aansturen om je TV Box te resetten. Dit is een simpele handeling. Als dit niet werkt dan stuur ik je graag een nieuwe TV Box op. Zou je de TV Box kunnen resetten? 

Reputatie 7
Badge +9

Ah nee dan klopt het. Dus in de zending die er nu aankomt zitten twee TV Boxen? Als het goed is heb je er dan zelf ook nog één. Welk MAC-adres heeft deze TV Box @Hypodermic

Ah nee dan klopt het. Dus in de zending die er nu aankomt zitten twee TV Boxen? Als het goed is heb je er dan zelf ook nog één. Welk MAC-adres heeft deze TV Box @Hypodermic

Geen enkel idee, en er komen inderdaad 2 boxen bij jullie binnen

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Hypodermic, als het goed is moet je nu twee Amino Aria's in bezit hebben. De oude dient eerst teruggestuurd te worden voordat ik een aanpassing kan doen op jouw abonnement. Anders loopt alles door elkaar en dat is niet heel handig. Daarna kunnen we kijken of het mogelijk is om de Mediabox voor je te bestellen!

Nu tijdens Twente * Feyenoord in de 2de helft al 3x vast gelopen. 

Probeer net te bellen met de klantenservice en de wachttijd is langer dan 30 minuten. Het begint lekker zeg. 

 

Ps, heb alle stappen al doorlopen, stroom er vanaf, gereset maar het helpt niet. Als ik al binnen 2 weken problemen ervaar voorspel ik weinig goeds voor de toekomst.

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Hypodermic, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik heb het direct nagekeken en ik zie in de metingen dat de TV Box en het modem nog niet (goed) zijn gereset. De volgorde is namelijk erg belangrijk. Zou je deze stappen willen volgen:

  1. Haal het modem (en eventueel de Media Converter) en de TV Box van de stroom. 
  2. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact.
  3. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen.
  4. De TV Box gaat nu opstarten.

Alvast bedankt voor je moeite! Ik ontvang graag een terugkoppeling of het gelukt is. Groetjes, Ishana

Beste @Tommie van Odido , stuurt u maar een nieuwe op, dat lijkt mij sowieso beter als apparatuur binnen 2 weken al gereset moet worden.

Beste Ishana,

Bedankt voor de tips, maar deze heb ik al doorgelopen. En persoonlijk vind ik het niet normaal dat ik binnen 2 weken al problemen heb met "nieuwe" apparatuur. Het zou gewoon gelijk goed moeten werken. Ik heb weinig zin om van start te gaan met problemen. Kan ik er nog vanaf? Dan ga ik weer terug naar kpn. Goedkoop blijkt toch duurkoop. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je zojuist een nieuwe TV Box opgestuurd @Hypodermic! Hopelijk is hiermee het euvel verholpen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Hypodermic ik ben het helemaal met je eens. Ik heb hier dan ook intern navraag voor gedaan hoe dit precies zit. Dit is inderdaad gebeurd met de afstandsbedieningen en TV Boxen die we nog in voorraad hadden. Er zijn wel nieuwe afstandsbedieningen en TV Boxen in bestelling die dit niet hebben. Maar anders had je hier nog een tijdje op moeten wachten. Wat we kunnen doen, is alsnog wachten tot deze uitgeleverd kunnen worden, zodat jij wel een net exemplaar krijgt. Is dit een idee? 😊

Beste @Demi van Odido ,

Dan wacht ik dat wel even af. Sturen jullie deze dan ter zijne tijd op? Of moet ik het nog een keer navragen, en op welke termijn dan?

Overigens hadden ze best een betere oplossing moeten verzinnen dan goedkoop iets erover heen smeren.

 

Groetjes,

Paul 

Hey @Hypodermic, bedankt voor de update.

Het is nog niet verwerkt in ons systeem. Ik ga er vanuit dat dit aankomende week zal gebeuren. Dit kan tot 6 werkdagen duren. 

Beste @Tommie van Odido ,

 

Kreeg zojuist de mail dat ze beide verwerkt zijn.

Kunnen we dan nu de oude omwisselen voor de nieuwe?

 

Bedankt alvast 👍🏼👍🏼

 

Beste @Tommie van Odido ,

Heb net de nieuwe ontvanger binnen gekregen, maar deze is beschadigd geweest en is heel slecht geverfd over de schade heen. Omdat het kastje in het zicht moet staan, geen bluetooth afstandsbediening helaas, wil ik deze niet neerzetten in het zicht. Mag ik hem omruilen voor een nieuw exemplaar?

Reputatie 7
Badge +9

Dus je hebt zelf helemaal geen TV Box meer thuis @Hypodermic?

Beste @Tommie van Odido , ik heb er nog wel 1, maar die zou ook nog vervangen worden voor die nieuwe box. Deze heeft van die lelijke verf vlekken van het doorstrepen van T-Mobile. Wanneer mag ik deze vervangen, zoals afgesproken eerder in dit topic?

Beste @Tommie van Odido ,

Ik heb vanmiddag de box terug gestuurd, ik kreeg alleen net den mailtje dat ik een boete ga krijgen voor het niet op tijd terug sturen.

In de vorige mail stond dat ik 8 dagen heb, en na 6 dagen al een boete? Lijkt.me niet helemaal de bedoeling.

Kunnen jullie de nieuwe al opsturen? Of nog wachten tot hij binnen is bij jullie? Wel graag de nieuwe opsturen, denk dat die veel beter werken dan die oude.

 

Reputatie 7
Badge +9

@Hypodermic Ik durf voor nu nog niet exact te zeggen wanneer dit binnenkomt, maar ik verwacht dat t wel een paar weken kan duren. Als je bijvoorbeeld eind november opnieuw kunt navragen hier (mocht ik eerder nog geen update geplaatst hebben), dan zou dat top zijn! 

Daarnaast ben ik het ook zeker mee eens dat dit anders had gemoeten. Ik baal er dan ook van dat dit met de huidige voorraad is gebeurd. In ieder geval zal dit straks niet meer zo zijn en is het helemaal clean! 😁

Reputatie 7
Badge +9

Dat klopt helemaal @Hypodermic, alles is netjes verwerkt! Daarom heb ik je nu de nieuwe Mediabox kunnen opsturen. Je ontvangt hier zo een bericht over. 

Beste @Ishana van Odido ,

 

Zojuist weer de stroom eraf gehaald, en liep vrij snel weer vast.

Reputatie 7
Badge +9

@Hypodermic uiteraard. Ik heb dit meteen voor je in gang gezet. Je ontvangt hier zometeen een bericht over!

Reputatie 7
Badge +9

Ah check, dan klopt het in ieder geval. We moeten eerst de TV Boxen afwachten tot dat deze retour zijn. Daarna kan hij omgewisseld worden voor de Mediabox @Hypodermic. Heb je toevallig het MAC-adres van de TV Box die je nog hebt staan?  

Beste @Tommie van Odido 

 

Thanks @Hypodermic, dan weet ik welke de juiste is!

Zou je nog een keer contact op willen nemen als je pakket bezorgd is? Dan kijk ik of alles goed gaat. 

Beste @Tommie van Odido ,

 

De ontvangers zijn inmiddels bij jullie binnen. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Paul Kok 

 

Reageer