Beeld loopt vast

  • 29 October 2023
  • 34 reacties
  • 829 Bekeken

Beste,

Wij zijn 2 weken geleden overgestapt naar Odido tv, en sinds de monteur de installatie heeft gedaan hebben we wat problemen met tv kijken. Bij opstarten van de tv box blijft het beeld zwart en moet ik eerst het kanaal wisselen voor er iets gebeurd. Soms springt hij over naar een uitzending van gisteren die hij ergens op pauze zet terwijl wij dit niet eens kijken. 

Ook blijft het beeld soms vast staan en moet ik van zender wisselen en dan loopt hij weer. 

En de kwaliteit van het beeld is niet best. Soms heel onscherp en het menu is dan ook niet te lezen.

Is hier iets aan te doen?

Ook vind ik het apart dat ik apparatuur van T-Mobile heb gehad en niet van Odido oid.

Ishana van Odido 8 maanden geleden

Hoi @Hypodermic, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik heb het direct nagekeken en ik zie in de metingen dat de TV Box en het modem nog niet (goed) zijn gereset. De volgorde is namelijk erg belangrijk. Zou je deze stappen willen volgen:

  1. Haal het modem (en eventueel de Media Converter) en de TV Box van de stroom. 
  2. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact.
  3. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen.
  4. De TV Box gaat nu opstarten.

Alvast bedankt voor je moeite! Ik ontvang graag een terugkoppeling of het gelukt is. Groetjes, Ishana

Bekijk origineel

34 reacties

Nu tijdens Twente * Feyenoord in de 2de helft al 3x vast gelopen. 

Probeer net te bellen met de klantenservice en de wachttijd is langer dan 30 minuten. Het begint lekker zeg. 

 

Ps, heb alle stappen al doorlopen, stroom er vanaf, gereset maar het helpt niet. Als ik al binnen 2 weken problemen ervaar voorspel ik weinig goeds voor de toekomst.

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Hypodermic, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik heb het direct nagekeken en ik zie in de metingen dat de TV Box en het modem nog niet (goed) zijn gereset. De volgorde is namelijk erg belangrijk. Zou je deze stappen willen volgen:

  1. Haal het modem (en eventueel de Media Converter) en de TV Box van de stroom. 
  2. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact.
  3. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen.
  4. De TV Box gaat nu opstarten.

Alvast bedankt voor je moeite! Ik ontvang graag een terugkoppeling of het gelukt is. Groetjes, Ishana

Beste Ishana,

Bedankt voor de tips, maar deze heb ik al doorgelopen. En persoonlijk vind ik het niet normaal dat ik binnen 2 weken al problemen heb met "nieuwe" apparatuur. Het zou gewoon gelijk goed moeten werken. Ik heb weinig zin om van start te gaan met problemen. Kan ik er nog vanaf? Dan ga ik weer terug naar kpn. Goedkoop blijkt toch duurkoop. 

 

Beste @Ishana van Odido ,

 

Zojuist weer de stroom eraf gehaald, en liep vrij snel weer vast.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Hypodermic, ik ben nog een keer voor je gaan kijken maar ik zie geen rare dingen omhoog komen. Zou je de TV Box kunnen voorzien van een factory reset? Dit doe je zo: 

Amino Aria (zonder opnamefunctie)

Deze TV Box is ongeveer dertien centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

 

Zou je ook een kijkje willen nemen in dit topic? Wellicht vind je hier het antwoord:

 

 

Beste @Tommie van Odido ,

Na 2 weken? Nu al problemen.

Hoe zeg ik mijn contract op omdat de diensten biet goed werken?

Reputatie 7
Badge +9

@Hypodermic wat bedoel je precies? Heb je alle stappen doorlopen en uitgevoerd? 

Je dient ons 30 dagen de tijd te geven om het voor je op te lossen, lukt het ons niet binnen die 30 dagen? Dan mag je het contract kosteloos ontbinden.

Beste @Tommie van Odido ,

 

Ik ben net 2 weken geleden aangesloten bij Odido. En ik heb nu al problemen. Dat lijkt me niet heel goed toch? 

De monteur heeft alles aangesloten voor ons, en ik heb geen idee hoe het verder werkt. De klantenservice bellen gaat ook niet, meer dan 30 minuten wachttijd. Stuur maar een monteur dan weer langs om alles te resetten, na 2 weken al.

Ik heb het zondag aangegeven, over 3,5 moet het opgelost zijn volgens u. 

Wij zijn elke woensdag, zaterdag en zondag thuis, dan weet u wanneer de monteur kan komen. 

Reputatie 7
Badge +9

@Hypodermic, ik kan jammer genoeg geen monteur aansturen om je TV Box te resetten. Dit is een simpele handeling. Als dit niet werkt dan stuur ik je graag een nieuwe TV Box op. Zou je de TV Box kunnen resetten? 

Beste @Tommie van Odido , stuurt u maar een nieuwe op, dat lijkt mij sowieso beter als apparatuur binnen 2 weken al gereset moet worden.

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je zojuist een nieuwe TV Box opgestuurd @Hypodermic! Hopelijk is hiermee het euvel verholpen. 

Beste @Tommie van Odido ,

Heb net de nieuwe ontvanger binnen gekregen, maar deze is beschadigd geweest en is heel slecht geverfd over de schade heen. Omdat het kastje in het zicht moet staan, geen bluetooth afstandsbediening helaas, wil ik deze niet neerzetten in het zicht. Mag ik hem omruilen voor een nieuw exemplaar?

Reputatie 7
Badge +9

@Hypodermic uiteraard. Ik heb dit meteen voor je in gang gezet. Je ontvangt hier zometeen een bericht over!

Beste @Tommie van Odido ,

Vandaag de nieuwe binnen gekregen, bij deze ontvanger zowel het kastje als de afstandsbediening over geverfd. 

Op de afstandsbediening kan je goed zien dat dat het T... is doorgestreept. Ik vind het er niet uitzien, misschien is het zeuren, maar ik vind het niet kunnen. Ik krijg oude dingen opgestuurd van voor de naamswijziging. En dat dan op die manier oplossen vind ik niet netjes.

Het originele kastje en afstandbediening heeft dit niet. 

Kan ik niet gewoon een nieuwe ontvangen? Dan stuur ik ze alle 3 wel terug. 

Ik heb een foto bijgevoegd, zodat u kunt zien hoe slecht dit eruit ziet.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Hypodermic ik ben het helemaal met je eens. Ik heb hier dan ook intern navraag voor gedaan hoe dit precies zit. Dit is inderdaad gebeurd met de afstandsbedieningen en TV Boxen die we nog in voorraad hadden. Er zijn wel nieuwe afstandsbedieningen en TV Boxen in bestelling die dit niet hebben. Maar anders had je hier nog een tijdje op moeten wachten. Wat we kunnen doen, is alsnog wachten tot deze uitgeleverd kunnen worden, zodat jij wel een net exemplaar krijgt. Is dit een idee? 😊

Beste @Demi van Odido ,

Dan wacht ik dat wel even af. Sturen jullie deze dan ter zijne tijd op? Of moet ik het nog een keer navragen, en op welke termijn dan?

Overigens hadden ze best een betere oplossing moeten verzinnen dan goedkoop iets erover heen smeren.

 

Groetjes,

Paul 

Reputatie 7
Badge +9

@Hypodermic Ik durf voor nu nog niet exact te zeggen wanneer dit binnenkomt, maar ik verwacht dat t wel een paar weken kan duren. Als je bijvoorbeeld eind november opnieuw kunt navragen hier (mocht ik eerder nog geen update geplaatst hebben), dan zou dat top zijn! 

Daarnaast ben ik het ook zeker mee eens dat dit anders had gemoeten. Ik baal er dan ook van dat dit met de huidige voorraad is gebeurd. In ieder geval zal dit straks niet meer zo zijn en is het helemaal clean! 😁

Beste @Demi van Odido ,

Ik lees zojuist dat er een nieuwe mediabox is, die op android werkt die nieuwe klanten al opgestuurd krijgen. 

Is het mogelijk dat deze ook naar ons wordt verstuurd ivm de vervanging van de huidige box die toch al vervangen moet worden?

Ook kreeg ik een mail van Odido over het terug sturen van de oude box, dat dit binnen een aantal dagen gedaan moet zijn. Is het goed als ik alles terug stuur zodra ik de nieuwe heb?

 

Met vriendelijke groet,

 

Paul

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Hypodermic, als het goed is moet je nu twee Amino Aria's in bezit hebben. De oude dient eerst teruggestuurd te worden voordat ik een aanpassing kan doen op jouw abonnement. Anders loopt alles door elkaar en dat is niet heel handig. Daarna kunnen we kijken of het mogelijk is om de Mediabox voor je te bestellen!

Ga ik dat komend weekend regelen @Tommie van Odido 

Beste @Tommie van Odido ,

Ik heb vanmiddag de box terug gestuurd, ik kreeg alleen net den mailtje dat ik een boete ga krijgen voor het niet op tijd terug sturen.

In de vorige mail stond dat ik 8 dagen heb, en na 6 dagen al een boete? Lijkt.me niet helemaal de bedoeling.

Kunnen jullie de nieuwe al opsturen? Of nog wachten tot hij binnen is bij jullie? Wel graag de nieuwe opsturen, denk dat die veel beter werken dan die oude.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Hypodermic, ik ben nogmaals voor je gaan kijken en zie dat TV Box 1 op 07-11 bij ons is geretourneerd, TV Box 2 nu onderweg is maar dan mis ik nog 1 TV Box. Deze retour aanvraag is op 01-11 gedaan maar nooit ontvangen. Daar heb je de e-mail over ontvangen. Kan je mij iets meer duidelijkheid geven hierover? 

Beste @Tommie van Odido ,

De mail voor het terug sturen kreeg ik pas vorige week. Ik heb dit weekend 2 ontvangers terug gestuurd, aan elkaar vast getaped. 

Er loopt ergens iets niet goed denk ik, omdat ik eerder geen retour aanvraag heb ontvangen.

Reputatie 7
Badge +9

Ah nee dan klopt het. Dus in de zending die er nu aankomt zitten twee TV Boxen? Als het goed is heb je er dan zelf ook nog één. Welk MAC-adres heeft deze TV Box @Hypodermic

Ah nee dan klopt het. Dus in de zending die er nu aankomt zitten twee TV Boxen? Als het goed is heb je er dan zelf ook nog één. Welk MAC-adres heeft deze TV Box @Hypodermic

Geen enkel idee, en er komen inderdaad 2 boxen bij jullie binnen

Reageer