Skip to main content

Het viel mij op dat op de zender Spike het beeld en geluid niet synchroon loopt. Ik heb de standaard stappen (reset box etc) al doorgelopen maar dat helpt niet.

Het is al een tijdje zo en ik dacht eerst dat het aan een bepaald programma lag maar het blijkt bij meerdere programma's voor te komen. Bij andere zenders heb ik dit niet.

@Lisa

 

pppffff al vanaf 13:52 staat het beeld op RTL Z stil …

 

ik wil graag verder kijken naar het nieuws 

 

na schakelen andere zender en weer terug gaat hij pas weer verder .


Hi @eelloe, dankjewel voor deze aanvulling! Afgelopen vrijdag heb ik om een concrete update gevraagd bij mijn collega. Er werd aangegeven dat meer voorbeelden meer dan welkom zijn, dus ik heb deze gelijk toegevoegd aan het onderzoek. Heb jij ook nog andere concrete tijdstippen en namen van programma's waarbij heel duidelijk het synchronisatie issue op te merken is? Dit help mijn collega's enorm en versnelt het onderzoek hopelijk ook! 


@Lisa 

 

heden avond GTST op RTL4 wederom synchronisatie probleem 


Super, dit is erg waardevol voor de technische dienst @eelloe! Daarentegen heb ik weer gevraagd of er zo snel mogelijk een nieuwe update met mij gedeeld kan worden. Ik hoop echt dat de nieuwe oplossing nabij is. 


@Lisa  net weer overgeschakeld van zender ( Discovery ) en weer 10 sec geen beeld en daarna pas beeld


@eelloe Ik heb nogmaals gecheckt voor een update. Deze is er momenteel nog niet. Zojuist jouw aanvulling toegevoegd aan het onderzoek. Hopelijk komt er schot in de zaak!


@Demi 

 

er is een pakje onderweg naar mij ??

wat zit daar in ?? Ik heb niks besteld namelijk

mvg Eelco


@eelloe Ik heb even voor je gekeken, zo te zien is er een nieuwe TV Box naar je onderweg. Waarom deze precies is verstuurd, is voor mij nu ook niet helemaal duidelijk uit het onderzoek. We gaan er voor je achteraan en kunnen je hopelijk snel meer vertellen waarom deze gestuurd is!


@Lisa

 

heden avond GTST op RTL4 wederom synchronisatie probleem 

Hetzelfde probleem bij Jinek RTL 4. Beeld blijft stil staan. Na een paar seconden gaat het weer verder om daarna weer te stoppen. Bij andere zenders op dat moment niet aan de orde, alleen bij RTL 4. Ben maar gestopt met kijken. Niet te doen.
Ook loopt het geluid van SBS 6 niet synchroon bij willekeurige programma's. Bij andere zenders is het mij nog niet opgevallen.


Hi @eelloe, zoals je weet houd ik ook al geruime tijd het onderzoek in de gaten! Ik heb de druk meer op weten te voeren, zodat ik nu het volgende met je kan delen. Mijn collega's hebben nog eens goed naar jouw issue gekeken. Mijn collega's hebben gezien dat je gebruikmaakt van externe apparatuur. Wil je de TV Box direct aansluiten op het modem en dan testen of je nog steeds problemen hebt? Als er dan nog steeds problemen zijn, dan mag je de Denon AVR losgekoppeld laten en ontvang ik graag nieuwe voorbeelden van zenders/programma's inclusief tijdstip/datum. Zou je hierop terug kunnen komen? 💪

Daarnaast moet ik het antwoord schuldig blijven op de vraag over de TV Box. Mijn collega heeft uitgebreid een check gedaan achter de schermen, maar wij zien niet waarom er een nieuwe TV Box jouw kant op is gekomen. Sorry voor de verwarring!  

Hi @Vandenbroekgo, heel goed dat je dit meldt! Ervaar jij dit tijdens live tv-kijken of speelt dit zich af bij opnames of het terugkijken van programma's? Het is uiteraard niet de bedoeling dat je hierdoor stopt met kijken naar bepaalde zenders, dus ik ben heel blij dat je hier aanklopt. Maak je gebruik van externe audioapparatuur? Ik hoor het graag van je, zodat ik op zoek kan gaan naar een permanente oplossing. 


@Lisa 

de problemen waren al voordat ik de Denon versterker aangeschaft heb en toen stond alles rechtstreeks aangesloten..

 

dus waar dit nu in ene vandaan komt snap ik ff niet …

dus zowel zonder als met Denon ertussen blijft het probleem bestaan

mvg Eelco


@Lisa: het is een tijdje goed gegaan, maar ook hier synchronisatie problemen. Met name bij live uitzendingen zoals Jinek en Vandaag Inside.

 

Groeten, Camiel


Hi @eelloe, helemaal helder! Ik heb mijn collega's hier ook meteen van op de hoogte gebracht. Ik heb al vaker voorbeelden bij je opgevraagd en ik zou nog één keer willen vragen of je specifieke voorbeelden voor mij hebt. Hoe recenter het voorbeeld, hoe beter het onze technische dienst helpt. Dit issue is ook door de tv-specialisten gesignaleerd, dus het heeft onze volledige aandacht. Kan je mij hiervan voorzien? Ontzettend bedankt! 

Hi @Camiel76, merci dat je dit laat weten! Hier wil ik graag een onderzoek voor laten starten. Zou je mij kunnen voorzien van extra voorbeelden waarin je de zenders/programma's én de tijdstippen/datums benoemt waarbij je dit probleem ervaart? Dan ga ik hier verder mee aan de slag! 


Hi @eelloe, zoals je weet houd ik ook al geruime tijd het onderzoek in de gaten! Ik heb de druk meer op weten te voeren, zodat ik nu het volgende met je kan delen. Mijn collega's hebben nog eens goed naar jouw issue gekeken. Mijn collega's hebben gezien dat je gebruikmaakt van externe apparatuur. Wil je de TV Box direct aansluiten op het modem en dan testen of je nog steeds problemen hebt? Als er dan nog steeds problemen zijn, dan mag je de Denon AVR losgekoppeld laten en ontvang ik graag nieuwe voorbeelden van zenders/programma's inclusief tijdstip/datum. Zou je hierop terug kunnen komen? 💪

Daarnaast moet ik het antwoord schuldig blijven op de vraag over de TV Box. Mijn collega heeft uitgebreid een check gedaan achter de schermen, maar wij zien niet waarom er een nieuwe TV Box jouw kant op is gekomen. Sorry voor de verwarring!  

Hi @Vandenbroekgo, heel goed dat je dit meldt! Ervaar jij dit tijdens live tv-kijken of speelt dit zich af bij opnames of het terugkijken van programma's? Het is uiteraard niet de bedoeling dat je hierdoor stopt met kijken naar bepaalde zenders, dus ik ben heel blij dat je hier aanklopt. Maak je gebruik van externe audioapparatuur? Ik hoor het graag van je, zodat ik op zoek kan gaan naar een permanente oplossing. 

Hi Lisa, ik maak geen gebruik van externe audioapparatuur. Het stilstaan van het beeld is bij live kijken van RTL 4. Bij vandaag inside is de synchronisatie heel beroerd. Zowel live als opgenomen.


@Lisa 

Vrijdag 29 April…..

TLC          8:05 synchronisatie niet goed

SBS 6       8:07 synchronisatie niet goed

RTL 4        8:09 synchronisatie niet goed

 

ik heb het idee dat het steeds erger wordt


@Lisa 

 

8:12…… RTL 4 loopt vast. geen geluid… beeld staat stil


@Lisa 

8:24.   RTL Z.   synchronisatie niet goed..

 

8:28.     TLC Synchronisatie weer goed ( na div zenders te hebben gezien en terug naar TLC )


Hi @Vandenbroekgo, heel erg bedankt voor deze aanvullingen! Zou je een powerflip kunnen uitvoeren om te checken of de problemen hiermee verdwijnen? Dit doe je als volgt:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Als jij na deze stap nog exact hetzelfde ervaart, dan dien ik een verzoek in bij onze technische dienst. Als je mij dan nog kan voorzien van een specifiek voorbeeld van een zender/programma inclusief datum/tijdstip, dan zou dat super zijn. Ik wil dat dit zo snel mogelijk onderzocht en opgelost gaat worden! 💪

Hi @eelloe, echt super fijn dat je zoveel voorbeelden door hebt gezet! Zo kan de technische dienst weer verder en laat ik het weer aan je weten als er een update mijn kant op komt. Ik ga zorgen dat ik heel snel een update met je kan delen, zodat je meer duidelijkheid krijgt. Zou je tot het onderzoek is afgerond de TV Box rechstreeks aangesloten willen houden op het modem? Dankjewel! 😊


@Lisa die staat altijd rechtstreeks aangesloten op het modem op poort 1


Je bent een topper, thanks @eelloe! 💪


@Lisa 

 

wat wordt er nu weer opgestuurd.  ???

 

2 weken geleden al nieuwe ontvanger gehad…


@Lisa 

blijven jullie nieuwe tv decoders opsturen?????

dan wacht ik namelijk ff tot ik een vrachtwagen vol heb met retour sturen 


Hi @Vandenbroekgo, heel erg bedankt voor deze aanvullingen! Zou je een powerflip kunnen uitvoeren om te checken of de problemen hiermee verdwijnen? Dit doe je als volgt:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Als jij na deze stap nog exact hetzelfde ervaart, dan dien ik een verzoek in bij onze technische dienst. Als je mij dan nog kan voorzien van een specifiek voorbeeld van een zender/programma inclusief datum/tijdstip, dan zou dat super zijn. Ik wil dat dit zo snel mogelijk onderzocht en opgelost gaat worden! 💪

@Lisa Powerflip uitgevoerd. Maakt geen verschil. 23:30 SBS 6 Shownieuws 

 


Hi @eelloe, toen ik dit zag heb ik gelijk aan de bel getrokken bij mijn collega’s! Ik ben nog in afwachting van de beargumentatie waarom er opnieuw een TV Box jouw kant op is gestuurd. Excuses hiervoor. Ik geef je gelijk meer duidelijkheid als ik hier een reactie op heb gekregen!

Hi @Vandenbroekgo, hartstikke bedankt dat je hiermee aan de slag bent gegaan! Kan je alleen nog aangeven of je dit probleem op beide TV Boxen ervaart? Super dat je ook alvast een helder voorbeeld hebt doorgegeven. Mocht je nog een extra voorbeeld hebben, geef die dan vooral door. Ik hoor het graag van je, zodat ik een onderzoek kan starten! 💪


Hi @Vandenbroekgo, hartstikke bedankt dat je hiermee aan de slag bent gegaan! Kan je alleen nog aangeven of je dit probleem op beide TV Boxen ervaart? Super dat je ook alvast een helder voorbeeld hebt doorgegeven. Mocht je nog een extra voorbeeld hebben, geef die dan vooral door. Ik hoor het graag van je, zodat ik een onderzoek kan starten! 💪

@Lisa Beide boxen hebben hetzelfde probleem. Voor nu zou ik alle Nederlandse uitzendingen op SBS 6 kunnen doorgeven op alle tijden van de dag. Zowel bij het terugkijken als bij het live kijken.