Hi @GroenewoldJan, allereerst: een heel gelukkig nieuwjaar! Super dat je zo helder aangeeft wat er bij jou speelt, want zo kan ik meteen aan de slag. Ik ben blij om te lezen dat je tevreden bent over de App en help je dan ook graag mee om er nóg blijer mee te worden.
Ik wil graag testen of de volgende stap dit issue verhelpt. De instelling 'Dolby' voor geluid wordt nog niet goed ondersteund in de App. Je kan dit in het menu uitzetten onder instellingen. Zou je willen testen of je deze instelling aan stond en of dit tot een verbetering heeft geleid?
Als dit niet het geval is, dan wil ik aan je vragen om de App te verwijderen en opnieuw te installeren. Kan je hiermee uit de voeten? Als jij hierop terug kan komen, dan ga ik er vervolgens weer voor zorgen dat hier zo snel mogelijk een oplossing voor komt!
Hi Lisa,
Jij ook de beste wensen!
Het maakt niet uit hoe ik het geluid instel. Standaard of Dolby, geen verschil.
Verder heb ik de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Het issue blijft hetzelfde. Het is vooral goed zichtbaar bij de praatprogramma's zoals BEAU op RTL 4.
Via de box is het keurig synchroon, maar via de app niet. De app is fijner, want die reageert sneller op zenderwisselingen etc. dan de box. Ook de gids is veel sneller. Dat je de zenders achter het kinderslot niet kunt zien, is voor mij niet zo relevant.
Groet,
Jan
Hi @GroenewoldJan, merci voor deze terugkoppeling! Fijn dat je gelijk aan de slag bent gegaan met de stappen, al had ik natuurlijk gehoopt dat dit het probleem zou oplossen. Ik heb nog één laatste troef in handen, voordat ik een verzoek indien bij onze technische dienst. Zou je de volgende handeling kunnen uitvoeren om de bitrate aan te passen:
- Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu
- Selecteer de hoogste kwaliteit
- Als vervolgens het beeld op de hoogste kwaliteit afspeelt, zou het opgelost moeten zijn. Maar als het beeld stilstaat, dan is er waarschijnlijk een bandbreedte probleem.
Als dit het issue ook niet oplost, wil ik alvast de volgende informatie bij je opvragen zodat ik een verzoek kan inschieten:
- Welk type tv gebruik je?
- Welke afstandsbediening gebruik je?
- Kan je de datum en tijd noteren van de issues die je bij BEAU ervaarde?
- Heb je naast BEAU nog meer voorbeelden waar dit zich vooral afspeelt?
Dankjewel alvast!
Hi Lisa,
Als ik het tandwieltje aanklik, kan ik heel veel dingen instellen, maar onder kwaliteit staat niet iets van de hoogste resolutie.
Ik heb T mobile glasvezel 1Gbit, dus dat zou snel genoeg moeten zijn…..
De TV is een Sony ke-48a9. Dit is 4K Oled uit 2021.
De afstandsbediening is de standaard Sony AB die bij de TV hoort.
De storing is zichtbaar bij alle zenders, maar het is vooral goed zichtbaar bij praat of zang programma's. Het valt mij vooral op bij RTL 4, maar ook bij de andere zenders is het zichtbaar. Lijkt een soort bug te zijn in de app voor Google/Android TV.
Groet,
Jan
Hi Lisa,
Ik haak hier graag even aan, aangezien ik hetzelfde probleem ervaar met de app. En niet alleen op de TV (ook Sony), maar ook op mijn mobiel (Oneplus Nord) en de Mobiel van mijn vriendin (Motor G 5G).
Telefonisch al contact gehad met de klantenservice, zij zouden het probleem doorzetten, en herkenden het niet. Zelf nu dit topic gevonden, de aangedragen oplossingen geprobeerd maar helpen helaas niet.
Graag sluit ik me dus aan bij het probleem, temeer omdat mijn settop box ook niet goed werkt en ik nog steeds geen nieuwe heb.
Wat mijn setup betreft, zoals genoemd problemen met 2 mobiele telefoons en de volgende tv:
Sony KD-50X80J
Ik gebruik de standaard afstandsbediening
Het is 70% van de tijd te zien. Nu ook bijvoorbeeld bij beat the champions op RTL4.
Het speelt zich af op meerdere zenders, zo even niet bij de hand welke exact.
Ik hoop dat het goed is dat ik hier even aanhaak omdat het exact hetzelfde probleem betreft.
Hopelijk kunnen we zo sneller aan een oplossing komen.
Groeten,
Yannick
Hi @GroenewoldJan, top dat je dit aan mij hebt laten weten! Ik heb een verzoek voor je ingediend bij de technische dienst om hier een oplossing voor te vinden. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik houd dit voor je in de smiezen en meld het aan je, zodra ik een update terugzie achter de schermen. Hopelijk kan ik je snel verblijden met goed nieuws!
Hi @yannickenemma, top dat je in dit topic ook jouw bevindingen hebt gedeeld! Zojuist heb ik je in het onderstaande topic van een reactie voorzien. Spreek ik je daar verder? Dan houden we de communicatie mooi op één en dezelfde plek!
Ook bij ons hetzelfde probleem. Sinds 2 maanden T-mobile abonnement en kijken tv met de app op een nieuwe Sony OLED KE-48a9 met het geluid via de TV-speakers. In begin zag het er goed uit, maar steeds vaker synchronisatie probleem beeld/geluid. Eerst vooral bij RTL, nu ook bij NPO. Kijken naar Netflix geeft geen probleem, ligt dus niet aan de TV maar aan de T-mobile app. Alle instellingen van de TV al uitgeprobeerd, ook de app opnieuw geïnstalleerd.
Graag een oplossing voor dit probleem, het is heel irritant TV-kijken!
Anders zijn we voor niets overgestapt naar T-mobile.
Hi @dulkenhek, ik wil jou hier ook heel graag bij helpen! Top dat je al zoveel informatie mee geeft. Als je het volgende nog aan mij kan laten weten, dan dien ik ook voor jou een verzoek in bij de technische dienst. Kan je aangeven op welke tijdstippen dit gebeurt en gebeurt dit heel vaak of af en toe? Zou je daarnaast het de softwareversie kunnen aangeven? Thanks voor de moeite, ik wil dit graag voor je fixen!
Hi @GroenewoldJan, zoals je weet houd ik een oogje in het zeil op jouw onderzoek! De technische dienst heeft me gevraagd of jij ook nog kan aangeven welke softwareversie jij gebruikt. Kan je die naar mij doorzetten? Dan voeg ik dat als notitie toe aan het onderzoek!
Maak er een mooi weekend van allebei!
Hi Lisa,
Ik heb het even opgezocht. De TV heeft de volgende softwareversie: PKG6.5076.0635EUA.
Ik hoor graag van jullie.
Groet,
Jan
Beste Lisa,
Ik kan geen specifieke softwareversie vinden, alleen de volgende specificaties:
Model Bravia 4K UR3, versie 9, niveau Android-beveiligingspatch 1 juli 2021
Kernel-versie: 4.9.125
Build: BRAVIA_UR3_EU-user 9 PTT1.190515.001.S105.650761 release-keys
Software is wel up to date.
Verder doet het probleem zich wisselend voor, meestal als we de tv aanzetten op NPO 1 gaat het nog wel, maar in de loop van de tijd neemt het toe, of als we schakelen naar bv. NPO 2. Het ergste is het bij RTL.
Ook bij terug kijken na bv. pauzeren is het probleem aanwezig.
Het is echt zelden dat het volledig goed is.
Ik hoop dat jullie hiermee verder kunnen.
Groet, E.J.
De software versie kan je vinden door de volgende knoppen in te drukken op de AB:
Dan zie je linksonder op je TV de software versie staan.
Beste Lisa,
Ik heb ook software versie PKG6.5076.0635EUA.
Groet,
E.J.
Hi @GroenewoldJan en @dulkenhek, helemaal super! Merci voor de snelle aanvullingen. Ik heb alles doorgezet en laat het weten, zodra er een nieuwe update te zien is. Fingers crossed op een snelle en mooie uitkomst.
Hi @GroenewoldJan en @dulkenhek, zoals jullie weten heb ik het onderzoek in de gaten gehouden! Ik heb de volgende uitkomst gekregen die ik graag met jullie deel. Er komt een nieuwe update aan voor de T-Mobile TV App op Android. Mijn collega's van de technische dienst willen dan ook afwachten of deze update ervoor zorgt dat jullie van deze problemen af zijn. Uiterlijk volgende week maandag is de update voor iedereen beschikbaar. Willen jullie mij die dag een seintje geven of de issues hiermee verholpen zijn? Ik hoop het!
Beste Lisa,
We zullen het in de gaten houden.
Groet,
E.J.
Hi Lisa,
Ik hou het in de gaten. Deze update is er dan uiterlijk a.s. maandag?
Groet,
Jan
Helemaal super! Merci @dulkenhek en @GroenewoldJan. Dat klopt als een bus. De uitrol van deze update gebeurt in delen en op maandag is iedereen aan de beurt gekomen, dus dan zouden jullie deze update sowieso moeten kunnen installeren. Het zou dus ook al kunnen zijn dat dit nu al mogelijk is. Mochten jullie de upate al eerder kunnen installeren, dan hoor ik graag jullie bevindingen!
Beste Lisa, er leek verbetering na eerst de vorige versie van de app te verwijderen en de nieuwe te installeren, naar vaak na langer kijken verloopt het geluid toch iets. Bij RTL is wel de grote afwijking verdwenen. Wel af en toe, en vooral vandaag weer, staan beeld en geluid stil. Dit is heel irritant kijken, vooral ook nu bij de Spelen. Het ligt niet aan de WiFi (het gebeurt zowel als de TV is verbonden met mijn mesh-Wifi netwerk als wanneer de TV verbonden is met het WiFi van de T-mobile modem. Ook bij testen met Speedtest blijkt er voldoende signaal te zijn. Het meest treedt het op bij live kijken of ‘teruggespoeld’ (begin gemist), bij programma terug kijken gaat beter. Bij andere apps (bv Netflix) of casten geen problemen, dus zal het niet aan de TV liggen.
We hadden speciaal een nieuwe smart-TV gekocht en zijn overgestapt naar T- Mobile om draadloos TV te kunnen kijken, maar zijn erg teleurgesteld.
Ik hoop dat er toch een oplossing komt voor dit probleem (nu ik dit bericht schrijf is het programma zeker 10 - 20 keer ‘gestopt’, heel irritant!
Met vriendelijke groet,
E.J.
Wel af en toe, en vooral vandaag weer, staan beeld en geluid stil. Dit is heel irritant kijken, vooral ook nu bij de Spelen. Het ligt niet aan de WiFi (het gebeurt zowel als de TV is verbonden met mijn mesh-Wifi netwerk als wanneer de TV verbonden is met het WiFi van de T-mobile modem. Ook bij testen met Speedtest blijkt er voldoende signaal te zijn.
Het lijkt erop dat je nu problemen hebt die bijna iedereen ervaart. Er is op dit moment namelijk een storing bekend waarbij beeld en geluid voor enkele seconden tot soms een minuut stilstaan. Dit probleem is bekend en daar werkt T-Mobile op dit moment dan dus ook hard aan.
Je hebt het dus niet getroffen maar weet dat T-Mobile dus op de hoogte is en ermee bezig is.
Hi Lisa,
Het probleem is nog steeds niet verholpen. Het geluid blijft voorlopen op het beeld. Je denkt iedere keer bij de start van de sprint dat ze heel traag weg zijn…..
Ik heb een mail gehad om terug te bellen. Dat gaat via jullie algemene service nummer. Niet heel handig, aangezien ik iemand moet spreken en dat je dan door allerlei menu's moet, vind ik vrij irritant. Wellicht handig om daar een speciaal nummer voor te gebruiken o.i.d.
Ik hoor het wel als er verbetering verwacht wordt.
Groet,
Jan
Wordt het niet tijd dat T-mobile de synchronisatie problemen bij hun eigen apparatuur gaan zoeken ipv van de klanten lastig vallen met allerlei onzin verhalen wat zij moeten doen. Als IT engineer ligt dit aan jullie data systemen die mogelijk niet goed zijn opgezet als master/slave. Nee het ligt niet aan de bandbreedte want die is voldoende. Ik heb het op een 40mbits link getest met Ziggo en nu T-Mobile van 1gb/s met hetzelfde resultaat. Erg vervelend want gezien ik special een smart TV heb aangeschaft heb ik er dus niets aan! Nu moet ik dus een TV-box aanschaffen door jullie onkunde die jullie eigenlijk mij gratis moeten leveren! Kostprijs minder dan 25 euro!. Volgend jaar maar weer terug naar Ziggo!
Wel apart dat T-mobile helemaal niet meer reageert.
Echt goede service!
Hi @dulkenhek, heel goed dat je dit zo helder aangeeft! Excuses voor de latere reactie, ik zie dat de eerdere reacties tussen wal en schip zijn beland. Ik heb hiervoor direct één van mijn collega's van de technische dienst weer aan zijn mouw getrokken en een nieuw verzoek ingeschoten, want dit dient structureel te worden opgelost. Ik hoop echt dat ik zo snel mogelijk jullie teleurstelling weg kan nemen, want jij hoort juist met plezier de App te gebruiken. Ik ga dit de komende tijd weer voor je in de gaten houden en blijf je hier van updates voorzien. Als jij nog extra voorbeelden hebt van programma's inclusief de tijdstippen, dan voeg ik die graag toe aan het onderzoek. Ik ga mijn uiterste best doen om snel een update hierover binnen te krijgen, zodat we dit voor eens en altijd kunnen oplossen!
Hi @GroenewoldJan, merci dat jij dit laat weten! Allereerst wil ik je laten weten dat ik jou graag via deze weg verder help, zodat je ook niet hoeft te bellen. Ook bij jou heb ik per direct weer via een nieuw verzoek laten weten aan de technische dienst dat dit issue nog steeds speelt. Ik blijf dit goed in de gaten houden, zodat ik alle updates kan delen. Dit moet zo snel mogelijk definitief worden opgelost, dus ik ben blij dat jij weer aan de bel hebt getrokken. Heb jij nog wat voorbeelden van programma's voor mij en tijdstippen waarop jij dit keek? Dat kan de technische dienst erg helpen bij het onderzoek!
Hi @Eddy2022, ik had heel graag een andere ervaring gelezen! Ik ben het helemaal met je eens dat hier een oplossing voor moet komen, alleen helpen bepaalde voorbeelden de technische dienst heel erg om dit te verhelpen. Klopt het dat jij exact hetzelfde issu ervaart en dat het beeld en geluid niet synchroon loopt in de T-Mobile TV App? Als jij mij nog kan voorzien van voorbeelden van programma's inclusief de tijdstippen/datums dan zet ik dit ook gelijk door naar de technische dienst. Ik wil dat er zo snel mogelijk een oplossing voor dit probleem komt, dus ik hoor het graag van je!
Vanavond weer hopeloos, bij Op1 en ook RTL4. Geluid niet synchroon en zeer regelmatig haperen van de uitzending. Zeer irritant!
Hi @dulkenhek, ontzettend goed dat je deze voorbeelden doorgeeft! Ik heb dit direct aan het onderzoek toegevoegd, want ik kan me volkomen voorstellen dat dit niet prettig kijkt. Vandaag bij een tv meeting ga ik navragen wat de status is van dit issue, want ik wil jullie graag meer duidelijkheid meegeven. Ik houd jullie op de hoogte!