Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon

  • 4 October 2022
  • 62 reacties
  • 2469 Bekeken

Beste allen, 

Het wordt wel een beetje hopeloos wat mij betreft het beeld en vooral met terugkijken en een live programma even vanaf het begin kijken wanneer je net iets te laat bent, is eigenlijk niet te doen. Het beeld loopt volstrekt niet synchroon met het beeld. 

Het kan wel, want inmiddels kijk ik NPO programma's terug via de NPO app. Daar werkt het wel, dus het kan wel. 

Ik vind dit echt heel erg jammer want ik ben verder enorm blij met T-Mobile, het is niet te duur en ben verder dik tevreden met alle functionaliteiten. In combi met mijn telefoonabonnement een prima deal.

Maarrrrr, ik moet zeggen ik ben wel verder aan het kijken en overweeg om mijn abonnement op te gaan zeggen. Want dit speelt nu al maanden en het wordt niet opgelost en ik heb er ook geen vertrouwen meer in. Ik bedoel dit is niet een klein onhandigheidje dit is echt de meest basis functionaliteit die je van een tv-aanbieder mag verwachten “dat het beeld synchroon loopt met het geluid”. Het voelt nu als in een bioscoop zitten waar het licht niet uit kan, dat is ongeveer het niveau waarop dit zich afspeelt, maar kennelijk heeft het geen prioriteit en zo ja dan snap ik echt niet waarom dit niet kan worden verholpen.

Ik geef het nog een maand, ik heb ook helemaal geen zin om over te stappen, maar als het over een maand nog steeds zo slecht is dan ben ik weg. Sorry T-Mobile, jullie hebben het er zelf naar gemaakt, dit kan echt niet.

Met vriendelijke groet 

Hugo 

icon

Beste antwoord door Boris 5 October 2022, 11:02

Bekijk origineel

62 reacties

Hi @hleever, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad bij ons bekend. We gaan het vanmiddag doorzetten naar ons TV-team. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen! Excuses voor het ongemak. 

Ook hier sinds de overstap naar Odido hetzelfde probleem. In wisselende mate, alleen op bepaalde zenders, op alle zenders, via de TV app, maar ook via de box. Echt heel irritant! Vooral omdat het dus al heel lang een probleem is te zien aan de reacties! Dus Tommie van Odido wanneer is ‘zo snel mogelijk’?

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Gwenvm, ik wil dit ook graag voor jou doorzetten zodat dit voor je onderzocht kan worden. Zou je hiervoor de volgende vragen willen beantwoorden: 

  • Kijk je voornamelijk via de TV Box of via de Odido TV App? 
  • Mocht je via de app kijken, wil je me dan doorgeven welke versie van de app je gedownload hebt en van welk merk en type tv je gebruik maakt? 
  • Maak je gebruik van externe audio apparatuur zoals bijvoorbeeld een soundbar? 
  • Maakt jouw tv gebruik van Dolby? 
  • Heb je een voorbeeld voor mij van een datum en tijdstip waarop dit probleem voor is gekomen? Wil je hierbij ook vermelden welk programma je toen aan het kijken was en op welke zender dit is geweest? 

Zodra deze informatie binnen is, kan ik het gelijk voor je doorzetten! 

Hi @Gwenvm, ik wil dit ook graag voor jou doorzetten zodat dit voor je onderzocht kan worden. Zou je hiervoor de volgende vragen willen beantwoorden: 

  • Kijk je voornamelijk via de TV Box of via de Odido TV App? 
  • Mocht je via de app kijken, wil je me dan doorgeven welke versie van de app je gedownload hebt en van welk merk en type tv je gebruik maakt? 
  • Maak je gebruik van externe audio apparatuur zoals bijvoorbeeld een soundbar? 
  • Maakt jouw tv gebruik van Dolby? 
  • Heb je een voorbeeld voor mij van een datum en tijdstip waarop dit probleem voor is gekomen? Wil je hierbij ook vermelden welk programma je toen aan het kijken was en op welke zender dit is geweest? 

Zodra deze informatie binnen is, kan ik het gelijk voor je doorzetten! 

Zowel op box als app is het een probleem.

de app is via Philips oled tv

sonos  arc 

alle varianten met en zonder dolby, in de verschillende HDMI’s etc al getest, helpt niet

gisteren 8 februari op alle NL zenders ‘s middags en ‘s avonds.

Via de app was het een week goed gegaan, maar gisteren niet, toen de box weer aangesloten zelfde probleem. Dialoog synchroniseren gaat tot +5, maar dat was niet genoeg.

 

Helaas is het de laatste tijd weer hopeloos op NPO 1!

Ik heb ook de app opnieuw geïnstalleerd, maar geen verbetering. Het is zo vervelend dat afgelopen 2 jaar dat wij op deze manier tv kijken het eigenlijk nooit goed gegaan is (zie ook eerder is deze topic en eerdere topics). 
De overgang van T-mobile naar Odido heeft ook geen verbetering gegeven!

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Gwenvm @dulkenhek, we hebben dit probleem in onderzoek maar hebben echt nog specifieke voorbeelden nodig om dit te kunnen oplossen. Zou je een specifiek voorbeeld kunnen geven in plaats van alle zenders globaal? Dus mocht je het weer tegenkomen, deel dan hier de zender, het programma en het tijdstip. Dan kunnen we dit reproduceren. Bedankt!

@Demi van Odido Een concreet voorbeeld. Gisteren (10 feb) het 8 uur journaal.

Toen deed het probleem zich voor op NPO 1,2 en 3. Op de commerciële zenders en op Netflix geen enkel probleem op dat moment.

Laatste weken alle programma’s van NPO1. NPO 2 ook iets, maar minder erg. 

Reputatie 7
Badge +8

@Gwenvm Super dank je wel, ik heb het doorgezet! 

@dulkenhek Dus het gaat bij jou voornamelijk om NPO1? Heb je voor mij een specifiek voorbeeld van NPO1? Met programma datum en tijdstip? Dan kan ik dit voorbeeld voor jou ook doorzetten. Laatste weken en alle programma's is te breed. Om het tv-team dit te laten reproduceren hebben we dus echt specifieke voorbeelden nodig. Bedankt!

Dat heb ik toch al aangegeven: de laatste weken alle programma’s!

Reputatie 4
Badge +4

Hi @dulkenhek om het onderzoek goed te kunnen uitvoeren, hebben we echt een specifiek voorbeeld nodig met het exacte tijdstip waarop je tv aan het kijken was en dit probleem voor kwam. Wil je me daarom een specifiek tijdstip doorgeven, welk programma je toen aan het kijken was en op welke zender dit is geweest? Dan zet ik het voor je door! 

We kijken i.p. elke dag vanaf 18.00 NPO 1 t/m journaal van 20.00, en vaak daarna nog een programma op NPO 1, vaak daarna om 21.30 naar NPO 2 (Nieuwsuur).

Wel opvallend dat gisteren opeens het beeld weer synchroon liep!

Ben benieuwd hoe het vanavond is. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @dulkenhek er is eergisteren inderdaad een herstart van de zender gedaan die dit probleem heeft opgelost. Mocht het onverhoopt weer voorkomen of op bijvoorbeeld een andere zender, dan zien we graag nieuwe voorbeelden verschijnen. 

Reageer