ik lees in verschillende topics dat veel andere Odido gebruikers hier last van hebben, maar de oplossing kan ik niet vinden. wie kan mij helpen?
Ik heb ook exact dit probleem. Vaker wel dan niet. Op alle zenders. Soms na pauzeren, soms gewoon tijdens zappen. Als het eenmaal optreedt dan maakt het niet uit welke zender je opzet ze lopen allemaal niet synchroon.
Box op standby zetten en weer aan zetten, fixt het vaak. Maar soms heb je dan eerst helemaal geen geluid totdat je hem weer opnieuw opstart. Bloedirritant.
Ik zie dit zo vaak terugkomen op het forum dat dit toch wel inmiddels een bekend probleem moet zijn. Kunnen jullie inzicht geven in de oorzaken van dit probleem? Resetten van tv box al geprobeerd.
Het lijkt ook betrekkelijk zinloos om om specifieke programma's te vragen waarbij dit misgaat. Want het gaat zo vaak mis en opnieuw opstarten kan het fixen. De programmering is het probleem dan niet, maar de software van het kastje.
Joost mag het weten waarom jullie er maanden over doen om een softwarematig probleem op te lossen wat zo vaak voorkomt.
Je kunt mensen niet blijven afschepen met reset je tv box, reset je modem, check je kabelverbinding, gewoon oplossen.
Hi
- Wat is het MAC-adres en serienummer van het apparaat waarop het speelt?
- Welk type en model tv gebruik je?
- Welke firmware versie of app versie gebruik je?
- Op welke zender komt het voor? (Dus niet alle zenders, we hebben een specifiek voorbeeld nodig).
- Tijdstip en datum waarop het voorkwam (belangrijk om een specifiek tijdstip te vermelden zodat we dit terug kunnen vinden)
- Tijdens welk programma?
- Gebruik je Dolby of een andere geluidsinstelling?
- Maak je gebruik van externe geluidsapparatuur of 5.1?
Ook hier het zelfde probleem. Op zowel de odido mediabox als de eigen Android TV boxen. Het gaat vooral om de Nederlandse Zenders. Pas als ik een paar keer zap loop het geluid pas goed. Ik heb de Box meerdere malen herstart alsook de ONT en de router. Maar het probleem blijft.
Ik maak geen gebruik van externe geluidsapparatuur. Ik heb meerdere TV’s van verschillende merken.
Hoi
Raar dat Odido na 5 maanden nog steeds het geluidsprobleem niet heeft opgelost!!
Ook ik heb dat probleem en iedere keer ( elke dag )
kastje uit en dan werkt het weer…. Waardeloos.
Nog een probleem is dat elke zender zijn eigen volume heeft. Dan weer hard; dan weer zacht!
Hoi
Waarom stuurt Odido geen nieuwe kastjes die proefondervindelijk wel goed zijn? Het is toch overduidelijk dat die kastjes niet deugen?
Ik heb ook meerdere keren deze problemen telefonisch gemeld, per keer een uur aan de telefoon gehangen omdat telkens weer te weinig details waren genoteerd bij het vorige gesprek. De technische dienst heeft me nooit gebeld, kreeg alleen maar een mail dat het was opgelost. Niet dus. Je moet wel van heel veel tijd en geduld beschikken, wil je dit probleem uiteindelijk met Odido kunnen duidelijk maken. Op dit forum lees ik nu dat ik lang niet de enige ben met dit probleem. Het erge is dat het blijkbaar onmogelijk is voor Odido om op te lossen. Tijd om KASSA eens onderzoek te laten doen naar de slechte service.
M'n TV en m'n tv-kastje zijn beide aangesloten via een LAN-kabel. Het internet en de overige apps op de TV (bijv. YouTube) doen het prima, alleen de TV-zenders via het kasje gaan de mist in. Onbegrijpelijk waarom Odido dan zoveel details wil weten voordat de technische dienst zal zeggen ‘We weten het ook niet meer, het bloed vanzelf dood’.
Ik heb bij m'n vorige provider Tweak deze problemen nooit ervaren. Fritzbox gaf een betere WIFI, het Zyxel modem waar ik nu mee opgescheept zit, is echt slecht. Heb bij overgang naar Odido meteen twee Wifi versterkers erbij genomen, die op 50 cm van het modem al geen signaal oppikken (meerdere keren ontkoppeld en gekoppeld). Uitermate droevig en onbegrijpelijk.
Het enige positieve van mijn overgang naar Odido is de snelle internetverbinding waar ik ook veel voor moet betalen zodat ze het glasvezelsignaal niet verder dichtknijpen. Ook weer zoiets. Een ander positief ding is de TV-app die je op meerdere plekken kan bekijken. Helaas is het beeld via de app erg flets en kan ik daar niets aan veranderen (app verwijderen en opnieuw installeren biedt ook geen soelaas).
Al met al is de technische service die Odido biedt, toch erg slecht. Hoeveel klachten moeten er nog komen voordat Odido een nieuw of ander type mediakastje gaat leveren aan al hun klanten?
Nog even een aanvulling: volgens mij zit er een omissie in de hardware van het TV-kastje. Het lijkt erop dat het apparaat de hoeveel data die er naar toe wordt gestuurd, niet goed kan verwerken. Misschien te weinig intern geheugen dat zorgt dat de data gaat bufferen en uit de pas gaat lopen.
Ben ook wel benieuwd of alleen klanten met een snelle internetbundel last van deze problemen hebben, of dat het niet uitmaakt welke internetsnelheid je hebt via het abonnement.
In elk geval lijkt me het probleem meer hardwarematig dan softwarematig, maar ik ben geen techneut. Desondanks lijkt me het vervangen van de TV-kastje door iets wat meer kwaliteit en capaciteit heeft, de enige oplossing.
Hoi
Ik wil natuurlijk dat je zorgeloos tv kunt kijken. Ervaar je nog steeds desync problemen met de Mediabox of de app? Zo ja, dan ontvang ik graag wat recente informatie. Het zou inmiddels opgelost moeten zijn maar we krijgen nog een paar klanten die hier over klagen. Dat wil ik graag oplossen. Zou je de volgende vragen kunnen beantwoorden? Dan kan ik het voor je doorzetten.
- Wat is de software versie van de Mediabox?
- Wat is de iOS versie van de app?
- Op welke zender treedt het probleem op?
- Op welk tijdstip heb je dit bekeken?
- Welk programma?
- Staat Dolby aan of uit bij je audioinstellingen?
- Heb je externe audioapparatuur aangesloten? (Zoals een soundbar of 5.1)
Hoi Tommie,
Bedankt voor jouw snelle reactie.
Ik kijk doorgaans weinig TV, alleen rond 18 uur tot 19:00 uur om het nieuws te kijken op TV 1 en/of 2 en naar Studio Sport om zondagavond rond 19:00 uur.
Verder nieuws op RTL 4 en Veronica zolang Charlie nog mee doet in 2,5 Men en daarna de Big Bang, dus tussen 18:45 uur en 20:30 uur.
Niet zo heel lang dus, maar het zijn voornamelijk de Nederlandse zenders wat me bijstaat. Wat het meest vaak voorkomt, is een knal en dan is het geluid weg voor een seconde. Wat ook vaak gebeurd, is dat het geluid en beeld na een aantal minuten uit de pas loopt. Soms helpt het opnieuw opstarten van het TV-kastje, maar dat is natuurlijk niet de oplossing.
De software van zowel de Philips TV als van het TV-kastje zijn beide up-to-date heb ik zojuist gecheckt.
Van het TV-kastje is dit versie 12.8.6755
OS-versie van de Android TV is 12, laatste beveiligingspatch is van 5 mei jl.
OS-build van de Android TV is STTC.220803.001.6755 release-keys.
Dolby staat altijd uit.
Heb wel een soundbar aangesloten, maar die staat nooit aan tijdens TV kijken (zet ik soms aan met films kijken vanaf m'n mediaspeler, ook Android).
Heb het ook een tijdje geprobeerd TV te kijken zonder dat die externe apparaten (soundbar, mediaspeler) op m'n TV waren aangesloten, maar gaf geen verandering.
Ethernet MAC address is d4f9:f7:37:3c
WiFi MAC address is 8c:98:06:00:fc:fa
Ik heb het TV-kastje en de TV nu uitstaan, beide op stand-by.
Heb je zo voldoende informatie?
Mijns inziens is de software dus op alle apparaten bijgewerkt (al een tijdje), dus moet het wel aan het kasje zelf liggen. het is natuurlijk een zwaktebod dat ik het TV-kastje zo moet tweaken voordat het probleem wat minder wordt. Het uitzetten van Dolby is natuurlijk belachelijk (ook al heb ik dit een half jaar geleden al gedaan), dit zou toch niet onderdeel van de oplossing moeten zijn.
Bedankt voor de informatie
Hoi Tommie,
Afgelopen zondag tijdens Studio Sport rond kwart over zeven 's avonds toen Leonne Statler haar analyse gaf op een hele slechte wedstrijd van Ajax. Ik heb toen de TV box opnieuw moeten opstarten en toen was het verholpen. In het begin van Studio Sport rond 5 voor 7 was het al een beetje mis, maar werd gedurende een kwartier steeds erger.
Hoi TMTV, ik heb de Odido app op mijn mediaspeler geïnstalleerd, niet op mijn TV.
Wel raar is waarom jullie op dit item reageren en niet waar het uiteindelijk om gaat in dit topic, namelijk het synchronisatie probleem. Hierover heb ik nog geen reactie ontvangen na mijn laatste bericht.
Ook zou het fijn zijn als jullie in gaan op de slechte WiFi van het modem, en de ontluisterende resultaten van die WiFi-versterkers die ik erbij heb gehuurd.
Overigens: jullie kunnen nazien dat ik een mail van jullie heb ontvangen over ticket 71076136 (Kenmerk: 2374/XZB60454) waarin jullie aangeven dat het probleem is opgelost, zonder aan te geven hoe het probleem is veroorzaakt en hoe het is opgelost (wat dus niet het geval is).
Ik snap dat de telefonische medewerkers en de moderators van dit forum het kanonnenvoer zijn van Odido die het gezeur van klanten zoals ik in goede banen moeten leiden, en telkens door jullie technische dienst worden teruggestuurd om NOG meer gegevens van de klanten te vragen.
Dit hele proces is bedroevend en beschamend, en vooral erg kleinerend naar jullie klanten; dit zullen jullie ook niet kunnen ontkennen. Ik waardeer jullie (telefonische medewerkers en moderators) zeker, maar waarom belt mij niemand van jullie zgn. technische dienst die dit samen met mij kunnen doorlopen?
Nogmaals, ik denk dat een programma als KASSA hier eens in kan duiken om jullie oplossingsgericht beleid (of het gebrek hieraan) hierin wat duidelijker voor de klanten kan krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat de medewerkers van Odido achter het huidige beleid staan.
Hi
Hoi Tommie, bedankt voor het informeren, ik ben benieuwd….
Hoi Tommie,
Even een update van mijn kant: zondag heb ik de TV aangezet, en blijkbaar is er (onaangekondigd) een update van m'n TV-kastje geweest, want ik moest m'n WiFi-wachtwoord invullen. Wel raar natuurlijk, want ik heb gewoon een Lan-kabel in het kastje zitten.
In elk geval heeft de update niet geholpen. Op 19:25 uur tijdens Studio Sport op Nederland 1 hoorde ik weer een korte knal, het beeld was 1 seconde weg, en vanaf toen liep het geluid niet meer synchroon met het beeld. Ik heb toen het TV-kastje opnieuw opgestart, toen liep het geluid en beeld weer synchroon. Om 19:45 uur op dezelfde zender opnieuw een knal, beeld weg voor een seconde, maar daarna bleef het geluid en beeld synchroon.
Dit laatste gebeurde gisteren op Nederland 2 tijdens Nieuwsuur opnieuw, zowel om 21:42 uur als om 22:00 uur.
Bedankt voor de update
Helaas nog steeds geen reactie of oplossing. Dezelfde problemen zijn er nog steeds.
Sinds een paar dagen kan ik ook geen mails meer beantwoorden met mijn Versatel-account in Outlook, krijg de melding ‘Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP).”fout 0x80042109”
Aan de instellingen heb ik niets gewijzigd, op 2 verschillende laptops dezelfde melding. Alles heeft het gewoon goed gedaan. (En vraag me niet welke poort en/of beveiliging e.d. ik heb geconfigureerd, heb verschillende opties geprobeerd, niets helpt.)
De problemen stapelen zich dus op.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.