Skip to main content

Sinds een paar weken is het geluid van BBC1 niet synchroon met het beeld. Het geluid komt eerder dan het beeld. Dit is mij nergens anders opgevallen dan bij BBC1, maar dan wel op onze beide tv boxen en niet bij opnames bekijken.

Dit gebeurt nu de hele tijd, maar bijvoorbeeld vanmorgen om 08.52 bij het weerbericht.

Modem en tv boxen opnieuw opstarten volgens de gebruikelijke routine heeft niets veranderd.

Ik gebruik een Samsung tv uit 2012, geen streamingdiensten en geen geluidsapparatuur.

Graag uw advies.

Hi @MartinSh2, heel goed dat je dit deelt. Dit wil ik oplossen. Ik heb gelijk via mijn eigen Mediabox gekeken maar ik zie hier geen problemen op BBC1. Ik wil dit laten onderzoeken en daarom heb ik wat vragen voor je:

• Kijk je momenteel bekabeld tv via de TV Box?
  • Kun je een voorbeeld geven met datum/tijd zender/programma wanneer het geluid niet synchroon loopt?

Ik zie trouwens dat je gebruik maakt van verouderde TV Boxen. Als je wilt, kan ik deze gratis voor je omwisselen naar onze Mediabox. Grote kans dat dit gelijk de oplossing is! Wil je dat? Laat het mij weten. Wil je het niet, geef dan antwoord op mijn vragen. Weet wel dat de TV Boxen die je nu hebt binnenkort sowieso omgeruild zullen worden. 

Vraag 1: ja, bekabeld

Vraag 2: zie tijdstip genoemd in eerste bericht. Maar dit maakt niet uit want het is de hele tijd.

Vraag 3: tvboxen omruilen prima.

Hi @MartinSh2, ik heb direct de TV Boxen voor je omgewisseld voor onze nieuwe Mediaboxen. Zodra het pakket onderweg is, krijg je een e-mail van DHL om het pakket te kunnen volgen. De oude TV Boxen hoef je niet terug te sturen, maar kan je inleveren bij een milieupunt. Laat je het me weten zodra de Mediaboxen binnen zijn en je deze hebt uitgeprobeerd? 

Dank je wel. Bezorging door DHL ging fout; ondanks instructies om op afgesproken plek te leggen zijn die instructies genegeerd en nu moet ik het pakket ergens gaan ophalen. Mijn vraag betreft echter het volgende: blijven de reeds gemaakte en in de cloud opgeslagen opnames bewaard om t.z.t. met de mediabox te kunnen bekijken?

Reageer