Al geruime tijd is het niet mogelijk om de blinden en slechtzienden voice over bij BBC 3 en 4 uit te zetten. Voorheen was het mogelijk om de audiostream te veranderen door bij instellingen het audio en ondertiteling menu te veranderen naar een andere taal, maar dit werkt niet meer. Ook op zender niveau is het niet mogelijk om iets te veranderen omdat er maar 1 audiostream is. Dit geld voor de box en ook voor de app.
Hey
Dank je Tommie. Ik hoop dat je actie resultaat heeft. ik moet wel zeggen dat ik over dit probleem tot nu toe al 11 keer contact op heb genomen met de helpdesk zonder daar op enig moment een inhoudelijke reactie op gekregen te hebben.
Hoi
Hi
Als het goed is hebben ze het antwoord daar ook al met je gedeeld, toch plaats ik hier nog een keer het antwoord: De voice over op BBC 3-4 wordt zo aangeleverd door de leverancier van de kanalen. Dit valt buiten ons domein. Hier kunnen we niks aan veranderen. Onze excuses voor het ongemak.
Dit antwoord is zeker niet met mij gedeeld en ik vind het ook wel een vreemd antwoord. In het verleden is het zeker wel mogelijk geweest om de audio stream aan te passen zodat de voice over op deze zenders niet te horen was.
Ook op het oude platform werkte het vóór de geforceerde overstap (eerder deze maand voor ons) wel goed. Ik ben inderdaad ook niet tevreden met dit antwoord, dit kan vast doorgezet worden naar de leverancier zodat het daar opgelost kan worden.
Ik wil de voice over helemaal niet inschakelen maar just uitschakelen en dat gaat dus niet. Dit is voor mij ook geen nieuw probleem. Ik heb dit voor het eerst in december 2022 gemeld en had er daarvoor al maanden last van. Ik begrijp niet dat nu, na tientallen keren contact opgenomen te hebben om dit probleem opgelost te krijgen nu ineens verteld wordt dat jullie er niets aan kunnen doen omdat de zender zo aangeleverd is. Komt op mij over als een makkelijke uitvlucht
Dit lijkt nog steeds het gevolg van de audiostreams verkeerd om hebben (bij T-Mobile). Er liep ook een topic dat dit audiospoor bij BBC1 en 2 als standaard liep en werd afgesloten als ‘opgelost’. Echter was het helemaal niet opgelost (op het ‘ODF’ platform iig) en kreeg je bij Nederlands als taal ingesteld het audiospoor met voice over en moest je Engels als standaard instellen om de normale te krijgen ...
Volgens mij klopt het ook dat er nog maar één audiospoor wordt meegestuurd op het nieuwe platform. Het hoofd (en enige) spoor wordt in dit geval verkeerd aangeleverd.
Nu met Roland Garros merk ik ook dat er géén NL commentaar meer is maar als ik de KPN app van iemand anders aanzwengel is het commentaar gewoon Nederlandstalig
Volgens mij klopt het ook dat er nog maar één audiospoor wordt meegestuurd op het nieuwe platform. Het hoofd (en enige) spoor wordt in dit geval verkeerd aangeleverd.
Nu met Roland Garros merk ik ook dat er géén NL commentaar meer is maar als ik de KPN app van iemand anders aanzwengel is het commentaar gewoon Nederlandstalig
Toeval of niet, nu heb ik opeens wel NL commentaar op Eurosport 1
Voor BBC4 werkt het inmiddels al een tijdje, door het Engelstalige audiospoor te kiezen (Nederlands heeft de audiodescriptie erin).
Kan dit voor BBC3 ook nog opgelost worden?
Op dit moment zijn de juiste experts niet aanwezig, maar ik heb gelijk mijn collega’s die hierover gaan aangeschoten. Ik verwacht maandag meer te horen, ik zal dit laten weten in dit topic.
Op dit moment zijn de juiste experts niet aanwezig, maar ik heb gelijk mijn collega’s die hierover gaan aangeschoten. Ik verwacht maandag meer te horen, ik zal dit laten weten in dit topic.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.