Skip to main content

Al geruime tijd is het niet mogelijk om de blinden en slechtzienden voice over bij BBC 3 en 4 uit te zetten. Voorheen was het mogelijk om de audiostream te veranderen door bij instellingen het audio en ondertiteling menu te veranderen naar een andere taal, maar dit werkt niet meer. Ook op zender niveau is het niet mogelijk om iets te veranderen omdat er maar 1 audiostream is. Dit geld voor de box en ook voor de app. 

Hey @DeheerH, welkom op de Community! Dit is inderdaad een aparte kwestie. Ik heb dit daarom ook doorgestuurd naar onze techneuten. Zij zullen hier een blik op werpen. Ik kom hierover nog bij je terug! 


Dank je Tommie. Ik hoop dat je actie resultaat heeft. ik moet wel zeggen dat ik over dit probleem tot nu toe al 11 keer contact op heb genomen met de helpdesk zonder daar op enig moment een inhoudelijke reactie op gekregen te hebben.


@Tommie Wij hebben hier nu ook last van, zowel op de geupgrade box als de LG app (mobiel niet getest). Heb je inmiddels een update hierover?


Hoi @FamilieH, hier heb ik op dit moment geen inzage in. Ik zal verzoeken aan @Tommie om dit na Pinksteren weer verder op te pakken met de specialisten. Wat ik wel kan melden, is dat we jouw melding zeer serieus nemen en meenemen in het nieuwe onderzoek.


@FamilieH  ik heb hier nooit een update over gehad. Heb zelf ondertussen al weer 5 keer met klantenservice contact opgenomen waar ik nooit verder kom dan iedere keer weer opnieuw uitleggen wat het probleem is. Er is niet 1 keer ook maar iets vanuit t-mobile ondernomen.


Hi @DeheerH, ik zie dat je nog een keer contact hebt gehad met onze klantenservice.

Als het goed is hebben ze het antwoord daar ook al met je gedeeld, toch plaats ik hier nog een keer het antwoord: De voice over op BBC 3-4 wordt zo aangeleverd door de leverancier van de kanalen. Dit valt buiten ons domein. Hier kunnen we niks aan veranderen. Onze excuses voor het ongemak. 


Dit antwoord is zeker niet met mij gedeeld en ik vind het ook wel een vreemd antwoord. In het verleden is het zeker wel mogelijk geweest om de audio stream aan te passen zodat de voice over op deze zenders niet te horen was. 


Ook op het oude platform werkte het vóór de geforceerde overstap (eerder deze maand voor ons) wel goed. Ik ben inderdaad ook niet tevreden met dit antwoord, dit kan vast doorgezet worden naar de leverancier zodat het daar opgelost kan worden.


@DeheerH en @FamilieH Het kan zo zijn dat de voice-over nu niet meer ingeschakeld kan worden. Ik zie dat onze developers dit vanuit de contentleverancier doorgekregen hebben. We zullen er melding van maken!


Ik wil de voice over helemaal niet inschakelen maar just uitschakelen en dat gaat dus niet. Dit is voor mij ook geen nieuw probleem. Ik heb dit voor het eerst in december 2022 gemeld en had er daarvoor al maanden last van. Ik begrijp niet dat nu, na tientallen keren contact opgenomen te hebben om dit probleem opgelost te krijgen nu ineens verteld wordt dat jullie er niets aan kunnen doen omdat de zender zo aangeleverd is. Komt op mij over als een makkelijke uitvlucht 


Dit lijkt nog steeds het gevolg van de audiostreams verkeerd om hebben (bij T-Mobile). Er liep ook een topic dat dit audiospoor bij BBC1 en 2 als standaard liep en werd afgesloten als ‘opgelost’. Echter was het helemaal niet opgelost (op het ‘ODF’ platform iig) en kreeg je bij Nederlands als taal ingesteld het audiospoor met voice over en moest je Engels als standaard instellen om de normale te krijgen ...


@apis4 Het omzetten van de taal was in het verleden ook altijd een oplossing die voor mij werkte maar na een software update eind 2021 werkt die optie niet meer. Als ik op zender niveau kijk zie ik ook dat er maar 1 audio stream aangeboden wordt. Daarom denk ik dus dat het een software issue is en zeker niet komt omdat het zo aangeleverd is. Het lijkt me dat nu voor dit excuus gekozen is er ook geen enkele reactie van t-mobile meer komt 


@apis4 Het omzetten van de taal was in het verleden ook altijd een oplossing die voor mij werkte maar na een software update eind 2021 werkt die optie niet meer. Als ik op zender niveau kijk zie ik ook dat er maar 1 audio stream aangeboden wordt. Daarom denk ik dus dat het een software issue is en zeker niet komt omdat het zo aangeleverd is. Het lijkt me dat nu voor dit excuus gekozen is er ook geen enkele reactie van t-mobile meer komt 

Volgens mij klopt het ook dat er nog maar één audiospoor wordt meegestuurd op het nieuwe platform. Het hoofd (en enige) spoor wordt in dit geval verkeerd aangeleverd.

Nu met Roland Garros merk ik ook dat er géén NL commentaar meer is maar als ik de KPN app van iemand anders aanzwengel is het commentaar gewoon Nederlandstalig


@apis4 Het omzetten van de taal was in het verleden ook altijd een oplossing die voor mij werkte maar na een software update eind 2021 werkt die optie niet meer. Als ik op zender niveau kijk zie ik ook dat er maar 1 audio stream aangeboden wordt. Daarom denk ik dus dat het een software issue is en zeker niet komt omdat het zo aangeleverd is. Het lijkt me dat nu voor dit excuus gekozen is er ook geen enkele reactie van t-mobile meer komt 

Volgens mij klopt het ook dat er nog maar één audiospoor wordt meegestuurd op het nieuwe platform. Het hoofd (en enige) spoor wordt in dit geval verkeerd aangeleverd.

Nu met Roland Garros merk ik ook dat er géén NL commentaar meer is maar als ik de KPN app van iemand anders aanzwengel is het commentaar gewoon Nederlandstalig

Toeval of niet, nu heb ik opeens wel NL commentaar op Eurosport 1


Voor BBC4 werkt het inmiddels al een tijdje, door het Engelstalige audiospoor te kiezen (Nederlands heeft de audiodescriptie erin).

 

Kan dit voor BBC3 ook nog opgelost worden?


@WHaff Fijn om te lezen dat dit voor BBC4 weer werkt! 😀

Op dit moment zijn de juiste experts niet aanwezig, maar ik heb gelijk mijn collega’s die hierover gaan aangeschoten. Ik verwacht maandag meer te horen, ik zal dit laten weten in dit topic.

 


@WHaff Fijn om te lezen dat dit voor BBC4 weer werkt! 😀

Op dit moment zijn de juiste experts niet aanwezig, maar ik heb gelijk mijn collega’s die hierover gaan aangeschoten. Ik verwacht maandag meer te horen, ik zal dit laten weten in dit topic.

 

@Teresa van Odido heb je inmiddels een update hieroever? Alvast bedankt.


@WHaff Ik heb het nogmaals nagevraagd, maar zoals @Tommie van Odido eerder al aangaf, ligt dit echt buiten ons domein. Wellicht dat dit door BBC zelf ook voor BBC3 wordt toegepast in de toekomst. 


@WHaff we zijn aan het kijken naar het bronsignaal voor deze BBC-zenders en zullen proberen z.s.m. ervoor te zorgen dat de geluidsinstellingen gecorrigeerd worden.


Reageer