Skip to main content
Hoi!



Ik ben 1 van de gelukkige die een Aria 610 ontvangen heeft bij de bestelling.

Maar ik loop tegen een probleem aan, dat als ik mijn tv en kastje uit zet, de resolutie weer terug gaat naar 576p ipv 1080i.

Dit is heel irritant, en alleen op te lossen door het kastje uit en aan te zetten.



Is dit issue al bekend bij jullie?

Ik heb een Philips 43PUS6401 4k televisie aangesloten met HDMI kabel.

Ik zou graag zien dat ik de 1080i resolutie "vast" kan stellen op de Aria 610.
hallo jebo85,



Sommige 4k tvs werken niet goed sommige wel, daarom word een andere stb gestuurd. er zijn momenteel 3 verschillende stbs aria 610 (ondersteund 4k volgens de fabrikant) en de amino deze ondersteund geen 4k. en een met harddisk recorder en ondersteund ook geen 4k maar is 5 euro per maand duurder. en heeft de minste problemen als ik het zo op het forum bekijk.
hallo jebo85,



Sommige 4k tvs werken niet goed sommige wel, daarom word een andere stb gestuurd. er zijn momenteel 3 verschillende stbs aria 610 (ondersteund 4k volgens de fabrikant) en de amino deze ondersteund geen 4k. en een met harddisk recorder en ondersteund ook geen 4k maar is 5 euro per maand duurder. en heeft de minste problemen als ik het zo op het forum bekijk.






Goedenavond,



Probleem speelt nog steeds. Heb de Entone geprobeerd maar deze geeft geen geluid. Die gaat dus weer retour. Mijn Amino weer aangesloten maar probleem met resolutie is nog steeds niet opgelost. Ik zie meerdere gebruikers nieuwe posts plaatsen met dit probleem, dus denk dat veel mensen hier last van hebben....



Wanneer gaat T-Mobile hier serieus naar kijken??
Ik heb min of meer hetzelfde probleem, zit onderstaand topic:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/tv-resolutie-slechts-576p-304635/index1.html
Hi jebo85, oei dat had de collega aan de lijn inderdaad even moeten vermelden! De Entone werkt inderdaad niet goed op een 4K poort. Wat je resolutie betreft lijkt je aansluiting op dit moment niet helemaal optimaal te functioneren. Ik zie namelijk dat de demping (hoe het signaal doorkomt) voor een deel niet in orde is. Ik stuur daarom graag een monteur bij je langs om de aansluiting van de glasvezel te controleren!
Hi jebo85, oei dat had de collega aan de lijn inderdaad even moeten vermelden! De Entone werkt inderdaad niet goed op een 4K poort. Wat je resolutie betreft lijkt je aansluiting op dit moment niet helemaal optimaal te functioneren. Ik zie namelijk dat de demping (hoe het signaal doorkomt) voor een deel niet in orde is. Ik stuur daarom graag een monteur bij je langs om de aansluiting van de glasvezel te controleren!

Hi Brian!,



Helemaal top! Zojuist gebeld met de klantenservice en zij hebben ook een opdracht klaarstaan van Guideon voor een monteur, bedankt voor het oppakken, ik houd jullie hier op het forum op de hoogte!
Hi jebo85, oei dat had de collega aan de lijn inderdaad even moeten vermelden! De Entone werkt inderdaad niet goed op een 4K poort. Wat je resolutie betreft lijkt je aansluiting op dit moment niet helemaal optimaal te functioneren. Ik zie namelijk dat de demping (hoe het signaal doorkomt) voor een deel niet in orde is. Ik stuur daarom graag een monteur bij je langs om de aansluiting van de glasvezel te controleren!





Hallo allemaal,



Een update. De Guideon monteur is langsgeweest en heeft het modem vervangen. Vervolgens is door de backoffice de demping gemeten en deze was RX -12, wat ik begrijp is dat ook Reggefiber langs moet komen om te kijken of het signaal nog verbeterd kan worden. De tv gaf weer een goed beeld, echter heb ik wel vaker gezien dat het later weet verslechtert. Ik was dan ook niet al te euforisch naar de monteur toe en heb aangegeven dit te willen aankijken! Hij zou alles noteren en terugkoppelen!



We gaan het weer even afwachten. Ik merkte namelijk de afgelopen dagen ook toen ik bij m'n vriendin was die ADSL heeft bij een andere provider, dat die zoveel scherper beeld heeft, zeker nu met het voetbal op de NOS, dat ik wel degelijk met een minder beeld zit.



Tot zover



Grt Jeroen
Ha Jeroen,



Heel erg bedankt voor je update. Fijn dat je ons op de hoogte houdt van hoe jij jouw verbinding ervaart na de oplossingen die we erop loslaten. We doen er in ieder geval alles aan om je fijn TV te kunnen laten kijken! Ik weet zeker dat het beeld ook scherper zal zijn na het bezoek van Reggefiber. Heb je hier al geluid van gekregen?
Ha Jeroen,



Heel erg bedankt voor je update. Fijn dat je ons op de hoogte houdt van hoe jij jouw verbinding ervaart na de oplossingen die we erop loslaten. We doen er in ieder geval alles aan om je fijn TV te kunnen laten kijken! Ik weet zeker dat het beeld ook scherper zal zijn na het bezoek van Reggefiber. Heb je hier al geluid van gekregen?




Dank je wel Sterre! Bedankt voor uw reactie. Nee heb nog niks gehoord van Reggefiber. Ik hoop dat ze langskomen om e.e.a na te lopen. Moet ik daar zelf een afspraak mee maken of gaat T mobile dit voor mij doen?



Ik hoor het graag!



Grt Jeroen
Goedemorgen allemaal,



Mijn hoop ten spijt. Gisterenavond zette ik mijn tv weer aan, wederom slecht beeld, pixelig, 576i beeldkwaliteit..... Ik weet het niet meer....en ja ik kan mn box wel weer uit en aan zetten, maar dat schiet niet op, ik mag wel wat meer verwachten van T-Mobile en glasvezel combi



Grt Jeroen
Hi Jeroen,



Bedankt voor je geduld. Goede vraag! Reggefiber neemt zelf contact met jou op als er een afspraak ingepland kan worden. Ik lees echter dat dit bezoek niet meer doorgaat omdat onze technische dienst nu een goede demping meet. Zij raden aan om een fabrieksreset op de TV en het modem te doen en daarna de verbinding nogmaals te testen. Kun je mij het resultaat melden?
Hi Jeroen,



Bedankt voor je geduld. Goede vraag! Reggefiber neemt zelf contact met jou op als er een afspraak ingepland kan worden. Ik lees echter dat dit bezoek niet meer doorgaat omdat onze technische dienst nu een goede demping meet. Zij raden aan om een fabrieksreset op de TV en het modem te doen en daarna de verbinding nogmaals te testen. Kun je mij het resultaat melden?






Dat vind ik best wel jammer, want bij het meten met de monteur erbij werd wel degelijk een slechte demping gemeten van -12. Het probleem was een paar dagen weg maar is weer terug. Mij tv heb ik meermaals gereset naar de fabrieksinstellingen, zelfs nadat de tv vanuit LG een update heeft gehad. Mijn modem is ook meermaals gereset en is onlangs zelfs vervangen door de monteur van Guideon. Ik vind het jammer dat Reggefiber hiervoor nu niet meer langskomt, ondanks dat jullie technische dienst andere metingen heeft geregistreerd.



Ik hoop derhalve dan ook dat T-Mobile toch Reggefiber aanstuurt om vanaf hun kant te zien of het probleem verholpen/verbeterd kan worden. Dan is tenminste alles gedaan....



Ik ben er eerlijk gezegd nu wel een beetje klaar mee....



Grt Jeroen
Hoi Jeroen,



Ik begrijp je gevoel. Ik heb daarom meteen onze technische dienst nogmaals het probleem voorgelegd, met daarbij de uitleg dat de fabrieksresets niet hebben geholpen en het verzoek om Reggefiber aan te sturen. Ik moet de reactie nog afwachten, maar weet dat ik voor je aan het strijden ben!

Reageer