Skip to main content

Beste Odido,

Al maanden heb ik er last van dat als ik mijn tv aanzet en daarmee de mediabox hij geen verbinding met internet wil maken, als ik naar netwerkinstellingen ga staat daar mijn netwerk tussen maar mislukt het verbinden.

Echter als ik de box 1 keer opnieuw opstart doet alles het weer.

Dit is natuurlijk wel vervelend om elke keer te moeten doen.

Maanden geleden heb ik dit al hier gemeld, toen werd mij gemeld dat er een firmware update onderweg was om dit aan te pakken maar het probleem bestaat nogsteeds

Waar kan dit aan liggen?

Ook ik ervaar ditzelfde. Sinds 2 weken bij odido en zeker 4x de tv aangezet (mediabox via wifi) zonder wifi signaal. Na herstart van mediabox werkt deze weer.

Wifi signaal is prima.

Hi @Nick_1989 en @frankjanssen013, dank voor de informatie. Ik twijfel persoonlijk even of dit bij ons bekend is of niet (en heb op zondag geen manier dit te checken). Er loopt namelijk een lopend onderzoek naar het zwarte beeld na opstarten, maar een verbindingsmelding twijfel ik over. Daarom wil ik van jullie weten of je deze melding ook krijgt wanneer de Mediabox bekabeld is verbonden met het modem. Start de Mediabox dan in één keer goed op zonder verbindingsmelding?

Hi @Nick_1989 en @frankjanssen013, dank voor de informatie. Ik twijfel persoonlijk even of dit bij ons bekend is of niet (en heb op zondag geen manier dit te checken). Er loopt namelijk een lopend onderzoek naar het zwarte beeld na opstarten, maar een verbindingsmelding twijfel ik over. Daarom wil ik van jullie weten of je deze melding ook krijgt wanneer de Mediabox bekabeld is verbonden met het modem. Start de Mediabox dan in één keer goed op zonder verbindingsmelding?

Ik heb 2 mediaboxen via de kabel aangesloten. Hierbij heb ik dit probleem niet. Op de slaapkamer heb ik geen netwerkaansluiting en geen app mogelijkheid om tv te kijken. Vandaar dat ik daar een mediabox via wifi heb. Inmiddels heb ik de energie instelling aangepast van normaal naar Eco. Even bekijken hoe dit gaat.

Beste Cheyenne,

De wifi op mijn overige apparaten werkt probleemloos, dus ik zoek het probleem niet in de wifi

tevens is het zo dat de box als ik dit probleem heb, na een reboot de rest van de tijd probleemloos werkt

en het opnieuw optreed zodra de tv/box weer een tijd in standby hebben gestaan. 

Overgens @frankjanssen013 het switchen van eco stand heb ik een tijd geleden al gedaan, helaas lost dat het niet op. 

Hi @frankjanssen013 @Nick_1989 , het kan ook eventueel zo zijn dat het via wifi iets langer duurt met opstarten voordat het netwerk ingeladen is, maar het netwerk moet uiteraard wel gevonden of herkend worden. Zelf heb ik ook als ik de Mediabox opstart dat ik eerst een melding krijg over het netwerk, maar vervolgens als ik de melding wegklik, dat het gewoon gelijk werkt omdat de verbinding dan is gemaakt. @frankjanssen013, kan je eventueel testen als je 2 Mediaboxen met elkaar verwisselt van plek of je het op de andere mediabox op wifi dan ook ervaart? Mocht dit namelijk niet zo zijn, dan kan het eventueel ook aan de betreffende Mediabox liggen. 

Uiteraard is het niet de bedoeling dat dit elke keer na standby gebeurt, maar eens in de zoveel tijd is het wel goed om de Mediabox helemaal stroomloos te maken en niet alleen op standby te laten, zodat de Mediabox een frisse opstart krijgt. Momenteel zijn we ook bezig met het testen van een nieuwe betaversie, het kan ook zo zijn dat dit in deze versie wordt opgelost zodra deze versie naar productie gaat. 

Hi @frankjanssen013 @Nick_1989 , het kan ook eventueel zo zijn dat het via wifi iets langer duurt met opstarten voordat het netwerk ingeladen is, maar het netwerk moet uiteraard wel gevonden of herkend worden. Zelf heb ik ook als ik de Mediabox opstart dat ik eerst een melding krijg over het netwerk, maar vervolgens als ik de melding wegklik, dat het gewoon gelijk werkt omdat de verbinding dan is gemaakt. @frankjanssen013, kan je eventueel testen als je 2 Mediaboxen met elkaar verwisselt van plek of je het op de andere mediabox op wifi dan ook ervaart? Mocht dit namelijk niet zo zijn, dan kan het eventueel ook aan de betreffende Mediabox liggen. 

Uiteraard is het niet de bedoeling dat dit elke keer na standby gebeurt, maar eens in de zoveel tijd is het wel goed om de Mediabox helemaal stroomloos te maken en niet alleen op standby te laten, zodat de Mediabox een frisse opstart krijgt. Momenteel zijn we ook bezig met het testen van een nieuwe betaversie, het kan ook zo zijn dat dit in deze versie wordt opgelost zodra deze versie naar productie gaat. 

Iets langer is niet van toepassing in deze. Ik heb meerdere keren heeeeeel lang gewacht en heeeeel vaak opnieuw geprobeerd verbinding te maken met het goed wifi signaal zonder herstart. Echter het signaal is nooit opgepakt. Enkel een herstart van de mediabox is de workaround. Dit alles gebeurd in energiestand normaal.
Mijn ervaring met energiestand eco is dat dan er problemen ontstaan met het herkennen van het hdmi signaal. Ook dan helpt alleen een herstart van de mediabox.

Het heeft even geduurd voordat ik de tijd had om de wisseling uit te voeren. Sinds 2 dagen heb ik mediabox 2 (wifi) gewisseld met mediabox 3 (bedraad), waarbij ik dus nu mediabox 3 nu op wifi heb staan. De mediabox staat in energiestand normaal. Wat me opvalt is, dan de mediabox meteen tv signaal geeft. Volgens mij minder dan 2 seconden en het tv beeld is er al.

Ik ga het nog verder uittesten, want dit laatste heb ik nu 2x getest. Als ik meer heb, dan laat ik het hier horen.

Reageer