Skip to main content

vorige week maandag heb ik als nieuwe klant de mediabox in gebruik genomen.

De afstandbediening (AB) liet zich makkelijk koppelen met TV (Philips 75PUS8505/12)

Ook de de versterker leek zich goed te laten koppelen (mute en volume up ok)  bij de test direct na het koppelen gaat de volume van de TV up en down ipv de versterker.

terug in het menu van de afstandsbediening van de mediabox staat de Volume regeling aanpassen op; Afstandsbediening regelt volume van de je TV.

Bediening van audio aanpassen staat op Harman/Kardon

Als ik Volume regeling aanpassen op; Afstandsbediening regelt volume van de je audio zet. werkt het nog steeds niet en als ik gewoon 2 min wacht in dat zelfde scherm zie ik de bediening van audio aanpassen op Niet ingesteld springen en de volume regeling weer op TV springen.

Ik heb hierop gebeld met Odido maar mevrouw begreep mijn vraag niet en ging overleggen met een medewerker. ze kwam terug met de mededeling dat je de afstandbediening niet kunt koppelen met de audio apparatuur. Ik kwam er met haar niet uit en heb haar bedankt en de lijn verbroken.

Ik heb toen de mediabox gereset naar fabrieksinstellingen en toen kreeg ik het wel voor elkaar. tot afgelopen vrijdag of zaterdag geloof ik. ik starten de TV op en moest mijn abonnement gegevens opnieuw invoeren nummer en pincode. vanaf toen werkte de AB niet meer op mijn versterker. ik heb nogmaals (6x) het systeem gereset naar fabrieksinstellingen maar krijg de AB niet meer aan de gang op de versterker.

ik heb jarenlang Ziggo gehad (next, next mini, horizon etc) en afgelopen jaar KPN werkt altijd en nu zou dat niet meer kunnen werken. Ik kan dat niet geloven. ik hoop dat iemand me hier de oplossing kan aandragen.

ik heb al een aantal voorstellen van oplossing hier (deze community) opgevolgd maar die helpen bij mij niet. Ik zit met een ander probleem ben ik bang.

Nog een klein detail de afstandbediening van de versterker is IR. De versterker is al een oudje.

Alvast bedankt,

Groet Tom

Na koppelen AB
2 minuten later springt het scherm terug naar deze instelling

Hi @Tom-mie, wat leuk dat je nu ook gebruik maakt van onze Mediabox! Ik help je graag verder om de volumeregeling ook werkend te krijgen op je Harman Kardon versterker. Als ik je afbeeldingen zo zie, lijkt het erop dat de Mediabox de instelling van versterker niet onthoudt. Heb je de versterker aangesloten via HDMI of via Bluetooth? Via Bluetooth moet het zeker weten werken. Voor HDMI, wil je de volgende instellingen ook testen. Wil je Passthrough aanzetten en klik in het menu op Audio en Ondertiteling > audiosignaal > wissel tussen Stereo en Dolby Digital (AC3). Laat je weten of dit werkt?

Helaas werkt dit niet.

audio en ondertiteling staat niet in het menu wel weergave en audio en daar heb ik alle 4 de opties geprobeerd.

Het betreft een oude dolby Digital versterker. De afstandsbediening is nog met Infrarood uitgerust.

audio en ondertiteling gevonden dat zit links in het menu bij je profiel. Ik zocht rechts in het tandwieltje

Helaas had dat ook geen succes.

ik heb daarna nog wel wat anders geprobeerd wat wel werkt..

Ik deed het volgende. ik doorliep de koppeling tot voltooien en trok toen de hdmi uit het odido tv-kastje en drukte toen op ok. na het terugplaatsen zag ik een foutmelding dat het op dit moment niet mogelijk was om het audio systeem te koppelen. ik drukte op ok en doorliep het koppelen nogmaals door en toen deed hij het wel. met een verschil ten opzichte van al die andere keren. Ik zat op mijn hurken voor het odido kastje. ik denk dat de afstand tot de afstandsbediening het probleem is. alle andere keren zat ik op de bank (op die ene keer na dat het wel gelukt was misschien. lees in mijn eerste verhaal)

Ik durf de test niet te herhalen. ik ben er al veel te lang mee bezig geweest. maar mocht iemand mijn oplossing lezen en het probleem daarmee ook opgelost hebben dan hoop ik dat hij hieronder dat even toelicht.

alvast bedankt.

Groet Tom

Helaas,

of de bijgeleverde afstandsbediening is niet goed of het TV kastje (of de software) Na 3 dagen ben ik toch de verbinding weer kwijt. dichtbij en HDMI eruit trekken voor het voltooien helt dit keer niet.

Ik vind dit niet leuk. Zit ik toch nog met 2 afstandbediening te klooien. als er geen oplossing komt gaat de tv box retour en koop ik een google chrome 4k tv. dat werkt prima op de slaapkamer. 

Ziggo en KPN werkte altijd goed.

Hey @Tom-mie, kan je eens kijken of de oplossing van Peter-keetfm werkt bij jou? Staat in dit topic:

Hey @Tom-mie, kan je eens kijken of de oplossing van Peter-keetfm werkt bij jou? Staat in dit topic:

Ja die had ik ook al gelezen en geprobeerd. Gek genoeg houd hij de instelling dan wel vast maar volume controle bedient nog steeds de TV terwijl tijdens het instellen wel de versterker reageert bij mute en vol-up. ik heb inmiddels heel veel klachten gelezen betreffende afstandbediening. Dat deel is echt crap. de software engineer mag dat deel wel eens goed onderzoeken.

Ik heb het 2 keer werkend gehad 1x 5 dagen en 1x 3 dagen. Dus het kan wel maar op een of andere manier verlies hij zijn instellingen of wordt het niet goed opgeslagen in de AB of TV-box.

ik begrijp dat de TV-box via BT de code naar de AB zend en dat deze dan omzet in IR code en dat uitzend naar de versterker. het ligt of aan de AB of aan de TV-box al dan niet in combinatie met de software. Jammer dat ik geen 2de tv-box set heb om dat te testen.

Dan wil ik toch @peter-keetfm vragen om hier een deskundige blik op te werpen. Kan jij @Tom-mie verder helpen in dit proces? 

Misschien alle of een gedeelte HDMI CEC uitzetten.

Anders nogmaals een fabriek reset doen.

HDMI CEC heb ik ook uitgezet gehad en fabriek reset inmiddels ook al 8 keer.

de eerste keer gaf dat de oplossing en heeft het 5 dagen gewerkt Daarna dat foefje met de HDMI eruit trekken voordat ik op voltooien heb gedrukt. dat hielp 3 dagen

geen van beide heeft me daarna nog geholpen het lijkt wel toeval wanneer iets werkt.

De oplossingen hierboven hebben me dus nog niet geholpen tot iets definitiefs na veel geklooi lukt het soms maar na een paar dagen is het weer foetsie.

De oplossing van peter keetfm heeft ook niet geholpen (ook niet in combinatie met alle ander voorstellen).

Controleer even of de Odido TV box op een HDMI ARC poort zit van het TV toestel.

Dat kan voor problemen zorgen.

Sluit de Odido TV box op een HDMI poort aan zonder ARC.

Dat wil ik nog wel proberen. Waarschijnlijk is dat ook zo.

maar een 75” scherm even van de muur halen om een stekker te verwisselen dat moet even wachten.

@Tom-mie

Even een vraag.

Jou TV draait op Android/Google TV.

Waarom gebruik je de Odido TV app niet op het TV toestel.

Dan heb je de Odido TV box helemaal niet nodig.

Info over Odido smart TV app.

Hallo Peter, 

Ik vind de tv te traag plus ik zit dan nog met 2 afstandbedieningen.

Bdw ik heb een scartkabel aan de zijkant ingeplugd daarna nog 4x opnieuw de IR ingesteld hij hield de instelling niet vast. Toen de truc met de voedingsspanning eraf halen en daarna HDMI CEC uitgezet en de box opnieuw opgestart. Toen deed hij het weer. Ik heb bij hdmi cec toch maar weer aangezet alleen de volumeregeling uitgelaten 

Op dit moment werkt de afstandsbediening weer. Hopelijk nu voor altijd.

Wel jammer dat het zo nauw luistert, ik heb dat nog nooit gehad bij geen enkel ander apparaat.

Reageer