Ik ben enkele dagen geleden aangesloten op ODIDO glasvezel. Ik heb een zakelijk abonnement dus ik schijn een vast IP adres toegewezen te krijgen.
Internet via de meegeleverde Zyxel T54 router werkt, maar ik zou deze graag vervangen met een eigen router. In mijn geval betreft het de TP-Link Deco XE75.
Ik heb al uren gelezen/gezocht en het zou ook daadwerkelijk (zelfs vrij eenvoudig) mogelijk moeten zijn. Ik heb echter (in mijn optiek) alle mogelijk opties geprobeerd, helaas zonder resultaat.
Wat ik weet:
- Op TP-Link Deco XE75: VLAN (voor Internet) moet ingesteld worden op 300 met prio 0.
- Op TP-Link Deco XE75: VLAN (voor IPTV) laat ik uit aangezien ik dat niet heb.
- Op TP-Link Deco XE75: DHCP moet geactiveerd zijn
Ik heb het installatieproces tig keer opnieuw gedaan met telkens andere mogelijkheden aangeklikt, maar telkens deze bovenstaande 3 punten netjes nageleefd.
Ik heb geprobeerd de TP-Link Deco XE75 in te stellen met aanklikken: IK HEB GEEN MODEM
Ik heb geprobeerd de TP-Link Deco XE75 in te stellen met aanklikken: IK HEB WEL EEN MODEM
De TP-Link Deco XE75 staat logischerwijs altijd in Router modus.
IP adressen getoond op de TP-Link Deco XE75 heb ik ook mee geprobeerd te klooien, maar dat heb ik uiteindelijk ook opgegeven dus deze staan nu altijd op de standaard instellingen.
Mijn TP-Link Deco XE75 heeft een standaard IP adres van 192.168.68.1 geloof ik en zodoende zit de DHCP ook in deze range (ook default).
Ik heb daarnaast ook de DNS zowel op AUTOMATISCH evenals op GOOGLE (8.8.8.8 en 8.8.4.4) geprobeerd, maar ook dat zonder resultaat.
Ik wil jullie screenshot laten zien, ik wil een compleet install filmpje maken, het maakt mij niet uit.
Wat hebben jullie nodig om mij (hopelijk) uit de brand te kunnen helpen…?
Bedankt!