Skip to main content

Goedemiddag,

 

Mijn Zyxel T-54 modem herstart af en toe spontaan, zonder dat er aanleiding voor is. Dit vind ik niet normaal en ik ben benieuwd of anderen hier ook ervaring mee hebben.

 

Symptomen:

  1. De modem herstart spontaan, zonder dat er een stroomstoring is geweest.
  2. De herstarten komen niet vaak voor, maar zijn wel hinderlijk.
  3. Tijdens de herstart is er geen internetverbinding.


Mijn bevindingen:

Ik heb de modem al gereset, maar dit heeft het probleem niet opgelost.
De firmware is up-to-date lijkt mij. echte kan ik in de Interface niet vinden waar ik kan controleren op nieuwe firmware updates
Ik heb geen andere apparaten op de modem aangesloten die het probleem zouden kunnen veroorzaken.

Vragen:

  1. Heeft iemand anders ook ervaring met een spontaan herstartende Zyxel T-54 modem?
  2. Wat zou de oorzaak van het probleem kunnen zijn?
  3. Is er een oplossing voor dit probleem?
  4. Graag hoor ik jullie meningen en ervaringen.

Extra informatie:

  • Model: Zyxel T-54
  • Firmwareversie: V5.17(ABZC.0) T54C_b21_1129_2

Mogelijke al uitgevoerde oplossingen:

  1. Modem resetten: Haal de stroomkabel uit de modem en wacht 30 seconden. Steek de stroomkabel weer in de modem en wacht totdat deze is opgestart.
  2. Firmware updaten, ik kan in de Zyxel-T54 interface de check-for-firmware updates Niet vinden.
  3.  

Bedankt. 

Goedemiddag,

 

Mijn Zyxel T-54 modem herstart af en toe spontaan, zonder dat er aanleiding voor is. Dit vind ik niet normaal en ik ben benieuwd of anderen hier ook ervaring mee hebben.

 

Symptomen:

  1. De modem herstart spontaan, zonder dat er een stroomstoring is geweest.
  2. De herstarten komen niet vaak voor, maar zijn wel hinderlijk.
  3. Tijdens de herstart is er geen internetverbinding.


Mijn bevindingen:

Ik heb de modem al gereset, maar dit heeft het probleem niet opgelost.
De firmware is up-to-date lijkt mij. echte kan ik in de Interface niet vinden waar ik kan controleren op nieuwe firmware updates
Ik heb geen andere apparaten op de modem aangesloten die het probleem zouden kunnen veroorzaken.

Vragen:

  1. Heeft iemand anders ook ervaring met een spontaan herstartende Zyxel T-54 modem?
  2. Wat zou de oorzaak van het probleem kunnen zijn?
  3. Is er een oplossing voor dit probleem?
  4. Graag hoor ik jullie meningen en ervaringen.

Extra informatie:

  • Model: Zyxel T-54
  • Firmwareversie: V5.17(ABZC.0) T54C_b21_1129_2

Mogelijke al uitgevoerde oplossingen:

  1. Modem resetten: Haal de stroomkabel uit de modem en wacht 30 seconden. Steek de stroomkabel weer in de modem en wacht totdat deze is opgestart.
  2. Firmware updaten, ik kan in de Zyxel-T54 interface de check-for-firmware updates Niet vinden.
  3.  

Bedankt. 

Hier exact het zelfde probleem ook een T-54

Herstarten van modem, wifi instabiel.

 

Met een T-56 is dit probleem verholpen?


  1.  

... . 

Hier exact het zelfde probleem ook een T-54

Herstarten van modem, wifi instabiel.

 

Met een T-56 is dit probleem verholpen?

 

Ik heb de nieuwe Zyxel-T56 vandaag goed werkend gekregen dus ik kan jouw vragen niet bevestigend of ontkennend beantwoorden.

 

Wellicht is het een goed idee om een nieuwe draad te starten met hetzelfde probleem zodat de moderatoren hier hierop kunnen antwoorden.

 

Wat mij betreft moet ik afwachten of dit probleem hiermee verholpen is.

Succes


  1.  

... . 

Hier exact het zelfde probleem ook een T-54

Herstarten van modem, wifi instabiel.

 

Met een T-56 is dit probleem verholpen?

 

Ik heb de nieuwe Zyxel-T56 vandaag goed werkend gekregen dus ik kan jouw vragen niet bevestigend of ontkennend beantwoorden.

 

Wellicht is het een goed idee om een nieuwe draad te starten met hetzelfde probleem zodat de moderatoren hier hierop kunnen antwoorden.

 

Wat mij betreft moet ik afwachten of dit probleem hiermee verholpen is.

Succes

Bedankt voor jouw bericht, 

 

Het is inderdaad ook wel wat kort dag om er al een gedegen antwoord op te geven.

Hopenlijk is dit probleem, door het vervangen van de Zyxel T-54 naar T-56 voor jou wel verholpen.

 

Ik volg je advies en zal een nieuwe starten met een kleine toelichting wat ik heb ervaren.

 

Mvg,


Goedendag,

Ik heb precies hetzelfde probleem als Michel.

Op advies van Tommie heb ik ook een powerflip gedaan, maar na een half uur kwamen de symtomen weer terug. Regelmatig valt de wifi en bekabelde verbinding uit en aan. Dit is tot hinderlijk niveau vaak. (enkele keren per week tot aan meerder maals per dag). Er is niet echt een aanleiding ook… Ik heb geen idee hoe en wat dit veroorzaakt. 

 

Kan iemand me helpen?

 

Groetjes, Mesut


Goedendag,

Ik heb precies hetzelfde probleem als Michel.

Op advies van Tommie heb ik ook een powerflip gedaan, maar na een half uur kwamen de symtomen weer terug. Regelmatig valt de wifi en bekabelde verbinding uit en aan. Dit is tot hinderlijk niveau vaak. (enkele keren per week tot aan meerder maals per dag). Er is niet echt een aanleiding ook… Ik heb geen idee hoe en wat dit veroorzaakt. 

 

Kan iemand me helpen?

 

Groetjes, Mesut

Hallo Mezut,

 

Gewoon de Zyxel-T54 omruilen via de Odido Klantenservice. Heb ik ook gedaan en heb nu de Zyxel-T56. Geen spontane herstarts meer.

Met vriendelijke groet, 

Michel


Hi ​@Messi_93, bedankt voor je melding! Ik wil graag meekijken maar ik kan op je e-mailadres geen abonnement vinden. Klopt het dat jij niet de contracthouder bent? Je hebt gegevens toegevoegd aan je Community profiel, maar deze kloppen niet met die op het contract. Wil je deze gegevens nagaan of ervoor zorgen dat de contracthouder contact met ons opneemt? Dankjewel!


Hi ​@Messi_93, bedankt voor je melding! Ik wil graag meekijken maar ik kan op je e-mailadres geen abonnement vinden. Klopt het dat jij niet de contracthouder bent? Je hebt gegevens toegevoegd aan je Community profiel, maar deze kloppen niet met die op het contract. Wil je deze gegevens nagaan of ervoor zorgen dat de contracthouder contact met ons opneemt? Dankjewel!

Ik heb de Info voor moderators en mobiel telnr aangepast. Ik hoor graag feedback. :)

Gr.mesut


Hi ​@Messi_93, aangezien jij niet de contractant bent kan ik in dit geval de omruiling van het modem niet voor je in orde maken. Wil je de contractant contact met ons laten opnemen? Dan kunnen we het op die manier gelijk in orde maken! 


Goedendag, 

Ik zal desbetreffende contractant contact laten opnemen. Dank voor de comms. Fijne dagen, goed nieuwjaar! 

Gr. Mesut


Ik wil hier even op in haken, ook hier een spontane herstart van de T54. Alleen het powerlampje brandt tijdens het uitvallen. Het is 22 dagen goed gegaan. Verschil met mijn router is dat het mijn eigendom is, niet van Odido. Ik dacht dat ik de enige was met herstarts van T54 routers.

Neen, ik hoef geen T56.


Reageer