Skip to main content

Van de week werd mijn Draytek modem vervangen (vigor2132 - werkt al jaren perfect) door een Zyxel EX5601-T1. Op mijn Draytek had ik het zo ingesteld dat apparaten aangesloten op LAN-poort 1 niet konden communiceren met apparaten aangesloten op LAN-poort 2 (In de draytek software heet dat volgens mij VLAN, maar dat is geen echt VLAN, IP-forwarding staat gewoon uit). De ene poort gebruikt IP-reeks 192.168.1.*, de andere 192.168.2.*.

Nu vind ik in de Zyxel interface wel iets wat een ‘interfacegroep’ heet, mogelijk kan ik daar iets mee (zie ook https://community.zyxel.com/en/discussion/26613/ex5601-t0-separate-lan ). Helaas valt in de dropdown bar weinig te kiezen:

Kan ik met de Zyxel de LAN-poorten van elkaar scheiden? Kan Odido deze functionaliteit weer aanzetten?

En een tweede vraag: is de webinterface van de Zyxel ook in het engels beschikbaar? Dan kan ik beter zoeken op het internet, want de vertalingen zijn nogal brak (net als die op deze website, ‘alles ontkennen’ op de cookie banner :P)

Hallo ​@tmo-bile451 

Odido werkt met een custom firmware dus volgens mij kan dat niet.

Als je in het menu van de interface op taal klikt dan kan je kiezen voor Engels.

Hallo ​@tmo-bile451 

Odido werkt met een custom firmware dus volgens mij kan dat niet.

Als je in het menu van de interface op taal klikt dan kan je kiezen voor Engels.

Ja, je kunt wel ‘engels’ kiezen, maar dan krijg je toch nederlands :)

@tmo-bile451 

Ik heb ook de T56 en als ik kies voor Engels dan krijg ik netjes de interface in het Engels. Je kunt ook nog voor Engels kiezen tijdens het inloggen.

@tmo-bile451 

Ik heb ook de T56 en als ik kies voor Engels dan krijg ik netjes de interface in het Engels. Je kunt ook nog voor Engels kiezen tijdens het inloggen.

Ahh, als je bij het inloggen voor engels kiest werkt het wel, bedankt!

Oke, dus ik kan beter terug naar m’n oude Vigor? Of kan ik ook ‘officiele’ Zyxel firmware over de cripleware van Odido heen zetten?

Hoi ​@tmo-bile451 ,

Je mag zeker een eigen router toepassen. 

De Zyxel router is een leendevice en de software daarop valt niet te flashen door een eindgebruiker.

Reageer