Skip to main content

Hoi,

Ik wil ook graag b10

De verbinding is instabiel EN ik kan niet op al mijn devices een dhclient script installeren om een nieuw ip address aan te wijzen nadat de lease tijd verstreken is.

Ik moest hiervoor een monteur ontvangen maar die heeft het euvel niet kunnen verhelpen.

 

Vriendelijke groet

 

Hi @EX5601-T1, ik heb je gelijk op de lijst gezet om de nieuwe firmware update te ontvangen. Ik verwacht dat dit morgen gebeurt. Tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.


Goedemiddag,

Vandaag mijn Glasvezelmodem Zyxel EX5601-T1 geinstalleerd en zie dat deze nog op Firmware B7 draait. Is het mogelijk om een update naar B10 te krijgen? Heb veel apparatuur gekoppeld (fileservers, IP-camera's, streamers etca.).


Hi @Rmallinc, ik zie dat je inmiddels al op de lijst bent gezet om de update te ontvangen. Deze wordt spoedig naar je modem gepusht! 


Sinds de wisseling naar deze Zyxel5601 t1 modem met glasvezel is het wifi erg instabiel. Graag een push met de nieuwe firmware! 


Hi @Rmallinc, ik zie dat je inmiddels al op de lijst bent gezet om de update te ontvangen. Deze wordt spoedig naar je modem gepusht! 

Ik kreeg vannacht de update, maar waarom naar B8 en niet naar B10?


Hi @Rmallinc, ik zie dat je inmiddels al op de lijst bent gezet om de update te ontvangen. Deze wordt spoedig naar je modem gepusht! 

Ik kreeg vannacht de update, maar waarom naar B8 en niet naar B10?

B7 stond van fabriekswege op de router toen hij geinstalleerd werd.
Die wordt automatisch naar b8 gepusht in de nacht. Dat gebeurt bij iedereen kort na installatie, en staat los van de update naar b10. Met een beeje geluk komt de upgrade naar b10 erachteraan.


Hoi,

Ik wil ook graag b10

De verbinding is instabiel EN ik kan niet op al mijn devices een dhclient script installeren om een nieuw ip address aan te wijzen nadat de lease tijd verstreken is.

Ik moest hiervoor een monteur ontvangen maar die heeft het euvel niet kunnen verhelpen.

 

Vriendelijke groet

 

Hoi Nora
kan je mij ook op de lijst zeten
ik heb namelijk het idee dat de wifi extender totaal niet werkt
verder heb ik problemen om via wifi mijn PC Nest google en de ring te koppelen via een verkeerd ip dns server

als de FW dit verhelpt graag anders zie ik genoodzaak mijn abonnemnt op te zeggen


Hi @mvbeem, inmiddels heeft iedereen de nieuwe firmware update ontvangen. Jij ook! Wat werkt er precies niet aan de wifi extender? Heb je het modem al eens van de stroom gehaald of de versterker volledig opnieuw geïnstalleerd? Als je deze eerst bekabeld aansluit, kan dat helpen. Na de installatie kan je de kabel weer verwijderen. Het probleem met de losse apparatuur kan liggen aan de instellingen van de wifi. Vaak helpt het om de WBA om te zetten naar bijvoorbeeld WPA2 of Wifi6 uit te schakelen. Dit kun je zelf in orde maken wanneer je inlogt in het modem. Ik kan het ook voor jou doen, mocht je er niet uitkomen. Laat het dan weten!


Hoi Cheyennez

bedankt voor je reactie heb de modem op WPA2 gezet wifi 6 kon ik niet vinden

met de extender lijkt alles te werken (alle led branden groen) maar de nest koppelt alleen met de modem
ook al staat de nest naast de extender.

als ik de mesh pro app bekijkt bij apparaten staan deze allemaal met de ex5601 -t1 verbonden
als ik met mijn iphone als voorbeeld naar de extender loopt zou je verwachten dat deze schakkelt naar de extender ?

andere apparaten in huis zoals laptop en PC krijgen bij het opstrten een verkeerd ip 192.168.1.50 (Unencrypted) dan heb ik geen internet maar geeft wel aan verbonden maar geen internet

bedankt voor je support


De mesh pro app bevat een bug. Je wifi punten werken wel, maar de app toont alles direct aan de router verbonden.


Hoi eric

de bug in de app daar ben ik van op de hoogte athans that deze aangeeft offline te zijn

maar hoe verklaar je dat als een apparaat verbind in dit geval mijn google nest naast de modem ik  de nest kan verbinden en zodra ik deze verplaats naast de extender de verbinding met wifi is verbroken

 

2e probleem blijft ook nog spelen met de laptop en PC krijgen bij het opstarten een verkeerd ip 192.168.1.50 (Unencrypted) dan heb ik geen internet maar geeft wel aan verbonden maar geen internet

 

em misschien zit hier ook een verband tussen dat de extender ook een verkeerd ip krijgt waardoor je wel bent verbonden maar geen internet heb


Hi @mvbeem, inmiddels heeft iedereen de nieuwe firmware update ontvangen. Jij ook! Wat werkt er precies niet aan de wifi extender? Heb je het modem al eens van de stroom gehaald of de versterker volledig opnieuw geïnstalleerd? Als je deze eerst bekabeld aansluit, kan dat helpen. Na de installatie kan je de kabel weer verwijderen. Het probleem met de losse apparatuur kan liggen aan de instellingen van de wifi. Vaak helpt het om de WBA om te zetten naar bijvoorbeeld WPA2 of Wifi6 uit te schakelen. Dit kun je zelf in orde maken wanneer je inlogt in het modem. Ik kan het ook voor jou doen, mocht je er niet uitkomen. Laat het dan weten!

hoi Cheyenne 
wifi 6 staat uit maar blijf problemen houden 
 


Hello, I'm unable to configure the zygel ex5601-t1 parental control. If I change the time with the rules, it just does not change.

 

I also don't have an option in the maintenance menu to update the firmware. 

 

Looking at the thread, you have to put me on a list. 

 

Please this be done? 


Hi @georgeamg, welcome to our Community!

Are you using the webbrowser Safari by any chance?  It should work properly just not with Safari. Can you try Chrome or Firefox? Your modem is up to date, we have our own firmware on the Zyxels, customers are not able to update the firmware themselves.


Hello,

 

I have used Chrome and the Samsung Internet browser. I will try firefox to see if that helps.

But if I am already on the latest firmware, that can’t be it.

 

Thanks


Hmm it should work @georgeamg, can you provide some screenshots where it goes wrong? 


Hi Tommie, 

 

As an example I have a rule in Parental control, when internet is restricted after 21h30 - 24h00. But as per the attached screenshot, it reverts back to 21h15 after I click the save button. 


I think something went wrong with uploading the screenshot @georgeamg, could you upload it again? 


Hope it is visible now. Rule has been set for 21:30 but after clicking the save button, it doesn't save it, it remains at 21h15.

 

I have tried Chrome, Mozilla. Also incognito etc. without success. Hence I thought it might be a firmware issue or bug. 


Please also note that I am currently on below version:

V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130


Have you tried deleting the rule and create a new one @georgeamg? Otherwise, can you reset the modem and put the rule back in? 


Is there no schedule reboot option for this router ?


Hi @HTNET, that is correct there is not schedule reboot option. You can however choose to connect the modem to a timed plug so that you can schedule a reboot this way. 


@Nora van Odido  dat gaat hem worden idd


Reageer