Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 553 reacties
  • 16256 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Top Poster
  • 15 reacties

Goedenmorgen,

Ik heb voor mijn stereoinstallatie een audio streamer gekocht, namelijk de Wiim Pro Plus. Echter als ik deze via hun app wil verbinden aan het netwerk van de Zyxel zegt de app dat de device geen IP adres krijgt van de Router. Ik heb ook een oude Tp-Link liggen waar Openwrt op draait icm met een VPN en als ik de setup via deze router draait verbind deze zonder problemen. 

Ik heb al geprobeerd om de beveiliging naar WPA-2 te veranderen, de firewall uit te zetten, fabrieksinstellingen. Niks veranderd de situatie. Ik heb ook geprobeerd een vast ip adres aan het MAC adres te verbinden maar dat lijkt ook niet uit te maken.

Ook via een ethernet kabel lijkt hij geen Ip adres te krijgen en is hij ook niet te zien in het overzicht van de router.

In het logboek komt dit langs:

 

 

Is er iemand die weet hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Het lijkt wat mij betreft aan de kant van de router mis te gaan aangezien hij op een andere wel zonder problemen kan verbinden.

 

Alvast bedankt!

TMTV 5 maanden geleden

Hoi @Dehv,

Welkom op de Community!

Als het bekabeld ook niet werkt, ligt het in elk geval niet aan de wifi (wifi 6, WPA3 of 2,4 en 5GHz scheiden). Heb je de WiiM ooit een vast IP-adres gegeven? Ik zie dat je de Zyxel hebt ingesteld op 192.168.0.x. Wat is het IP-bereik van de TP-Link? Als dat bijvoorbeeld 192.168.1.x is en de WiiM een statisch IP heeft in die range zou dat kunnen verklaren waarom hij dan wel verbindt. Ik ken het apparaat niet, maar ik zou 'm zo instellen dat hij automatisch een IP-adres krijgt. Voor de zekerheid kun je hem ook resetten, maar ik weet niet precies wat je dan eventueel kwijt bent. Hopelijk zit hier (een voorzet tot) de oplossing bij!

Bekijk origineel

553 reacties

Zou ik ook de nieuwe firmware mogen ontvangen? Klantnummer staat in mijn profiel.

Op moment problemen met wifi printer en Wiim. Alvast dank!

Ik zou graag ook een firmware update ontvangen. Mijn Harman Kardon Citation One Speakers werken ook niet met deze router. Mijn klantnummer staat in mijn profiel, alvast heel erg bedankt als jullie die update bij mij ook kunnen pushen! :)

Ik zou ook graag de firmware update ontvangen, dank!

Reputatie 1

Ook ik zou graag de nieuwe firmware update ontvangen, ik heb al een tijdje aanhoudende problemen met meerdere apparaten. Nu weet ik eindelijk wat de oorzaak is.

Mijn klantnummer staat in mijn profiel.

 

Dag,

Ook ik deel mee in de problemen en frustraties die eerder in dit topic benoemd zijn. Graag ontvang ik ook de firmware-update.

Mijn klantnummer staat in mijn profiel.

Dag,

Ik krijg ook graag de firmware-update.
Reset van de modem zorgt niet voor de nieuwere versie en ik zou graag mijn jbl link weer gebruiken

Wat te doen?

Groeten Henk Dekker

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Zander1@peterdv01@Kathia8383@FernandoE@Karin Noort@Ruud Piepers@VLex@Floris Wols@Thomas R.@KaaVee@aadzwinkels en @Henk1985, ik heb jullie toegevoegd aan de lijst. De update zal spoedig gepushed worden!      

Bedankt 🫡

@Tommie van Odido Zou je mij ook op de lijst willen zetten?

Mijn Youless kan ik nog steeds niet vinden.

 

Thanks!

Reputatie 7
Badge +9

Je staat erop @Eplijten

Hi @Zander1@peterdv01@Kathia8383@FernandoE@Karin Noort@Ruud Piepers@VLex@Floris Wols@Thomas R.@KaaVee@Dvanvaals@aadzwinkels en @Henk1985, ik heb jullie toegevoegd aan de lijst. De update zal spoedig gepushed worden!      

Moet ik modem hiervoor resetten of is dat niet nodig?

Nieuwe versie is ontvangen 👍 en mijn reMarkable is nu gekoppeld. Hopelijk zal de verbinding zelf ook wat stabieler blijken.
Dankjewel.

Hi @Zander1@peterdv01@Kathia8383@FernandoE@Karin Noort@Ruud Piepers@VLex@Floris Wols@Thomas R.@KaaVee@Dvanvaals@aadzwinkels en @Henk1985, ik heb jullie toegevoegd aan de lijst. De update zal spoedig gepushed worden!      

Moet ik modem hiervoor resetten of is dat niet nodig?

Nee hoor dat gaat automatisch…  de internetverbining wordt wel even verbroken, maart die komt weer terug op

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dvandd, jij hebt een T-54. Die heeft geen firmware bugs. Ik raad je aan om wifi 6 uit te schakelen of om WPA3 naar WPA2 te wijzigen. Als het goed is kun je dan wel verbinding maken! 

@Tommie van Odido Thanks voor de update! Versie V5.70(ACEA.0)T56C_b10 staat er nu op. Alleen helaas vind hij de Youless nog steeds niet op het netwerk ;(

Misschien nog tips?

Reputatie 1

Hi @dvandd, jij hebt een T-54. Die heeft geen firmware bugs. Ik raad je aan om wifi 6 uit te schakelen of om WPA3 naar WPA2 te wijzigen. Als het goed is kun je dan wel verbinding maken! 

Oh sorry 😬🤦🏻. Ik ga de tips proberen

@Tommie van Odido bedankt! Geef je een melding wanneer het geupdate is of moet ik het zelf in de gaten houden en af en toe de box proberen te koppelen?  

@Tommie van Odido Bedankt, we gaan ermee aan de slag verder. 

@Tommie van Odido bedankt! Geef je een melding wanneer het geupdate is of moet ik het zelf in de gaten houden en af en toe de box proberen te koppelen?  

Het is inmiddels gelukt! Top!

Hi @Zander1@peterdv01@Kathia8383@FernandoE@Karin Noort@Ruud Piepers@VLex@Floris Wols@Thomas R.@KaaVee@Dvanvaals@aadzwinkels en @Henk1985, ik heb jullie toegevoegd aan de lijst. De update zal spoedig gepushed worden!      

Moet ik modem hiervoor resetten of is dat niet nodig?

Nee hoor dat gaat automatisch…  de internetverbining wordt wel even verbroken, maart die komt weer terug op

Gelukt!

Graag wil ik gebruik maken van mijn Harman Kardon citation one. Echter, wifi krijg ik niet gekoppeld. Begrijp dat de nieuwe firmware voor de t56 zyxel modem door Odido gepusht kan worden. Zou dit zeer op prijs stellen. 

Bedankt voor de update. Helaas is mijn probleem met de Harman Kardon hiermee niet verholpen, maar ik weet nu wel dat het niet aan het Odido netwerk ligt zoals zij aangaven.

Bedankt voor de update. Helaas is mijn probleem met de Harman Kardon hiermee niet verholpen, maar ik weet nu wel dat het niet aan het Odido netwerk ligt zoals zij aangaven.

was je toegevoegd op het update lijst van odido?

Hi @dvandd, jij hebt een T-54. Die heeft geen firmware bugs. Ik raad je aan om wifi 6 uit te schakelen of om WPA3 naar WPA2 te wijzigen. Als het goed is kun je dan wel verbinding maken! 

Ik heb een T-56, maar loop tegen hetzelfde probleem aan. Beide oplossingen - wifi 6 uitschakelen en WPA2 gebruiken - werken niet! Heeft de T-56 wel eenzelfde firmware bug?

Reputatie 2

Hi @dvandd, jij hebt een T-54. Die heeft geen firmware bugs. Ik raad je aan om wifi 6 uit te schakelen of om WPA3 naar WPA2 te wijzigen. Als het goed is kun je dan wel verbinding maken! 

Ik heb een T-56, maar loop tegen hetzelfde probleem aan. Beide oplossingen - wifi 6 uitschakelen en WPA2 gebruiken - werken niet! Heeft de T-56 wel eenzelfde firmware bug?

Als je de titel van dit topic leest kan je inderdaad zien dat het over de T-56 gaat. Klantnummer in je profiel zetten en hier aangeven dat je de update wilt en hij wordt spoedig naar je modem gepushed.

Reageer