Sinds een week of 2 moet ik dagelijks of soms nog vaker, mijn T56 opnieuw opstarten omdat ik niet meer in kan loggen bij mijn wifi. Krijg melding WPA3 verbinding vereist of gebruiker heeft verbinding afgesloten. Geprobeerd om WPA2 in te schakelen, wisselen met diverse andere instellingen, geen blijvend resultaat. Modem gereset, ook geen effect. Ik las iets over een update, mogelijk is dit hier ook van toepassing? Ik hoor graag!
Hallo
Volgens mij zouden nu alle Zyxel-T56 routers de nieuwe b10 firmware moeten hebben, dit kun je controleren door in je browser naar 192.168.1.1 te gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat, controleer bij systeeminformatie de firmware versie.
Wanneer je de melding WPA3 vereist krijgt dan helpt het vaak om het netwerk te vergeten en opnieuw verbinden.
hallo
bedankt voor je reactie,
ik heb idd de b10 software al
- V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130
dus daar zou het niet aan moeten liggen.
netwerk vergeten heb ik ook al geprobeerd, dat helpt soms maar nu zegt hij bij een 2e poging: kan geen verbinding maken. Hij ziet het netwerk wel (erg snel zegt ie) dus das wel oke zou je zeggen.
het is ook niet zo dat alle apparaten de verbinding tegelijk verliezen. Nu heb ik bijvoorbeeld nog wel wifi op mijn telefoon, maar mijn Homey Pro kan geen verbinding meer maken. meestal valt de rest dan even later ook af. Als ik de modem herstart is het even weer goed, maar lijkt ook wel dat het steeds sneller misgaat
Ik heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld
Ik heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld
Hallo Tommie,
Bedankt voor je reactie en actie.
Ik heb alleen cijfers en letters in mijn wachtwoord.
Toen ik gister thuiskwam gaven alle mobiele apparaten de melding wpa3 vereist. Homey,weerstation etcetera waren nog online. Ik heb op alle apparaten met deze melding, netwerk vergeten uitgevoerd.
Tot nu toe de modem nog niet weer opnieuw op hoeven te starten dus lijkt nu goed te gaan.
Mvg Simon
Fijn om te horen
Helaas weer uitval WiFi signaal
Router herstarten lost het probleem tijdelijk op. Probleem is nog niet zo frequent as vorige keer maar om dagelijks de router te moeten herstarten lijkt me niet de bedoeling
Ik blijf problemen houden met uitval van WiFi.
Zeer irritant omdat mijn Homey systeem dan ook steeds uitvalt.
Kan ik een nieuwe router krijgen of moet ik zelf een betere aanschaffen? Ik ben er een beetje klaar mee zo langzamerhand. Al jaren probleemloos gedraaid met glasvezel van Tweak met een Fritzbox. Echt nooit problemen...dus niet blij met de overname. Maar wellicht kan Odido dit oplossen door ern betere router te leveren.
Mvg Simon
Hoi
Hallo
Bedankt voor je reactie.
Ik woon vrijstaand in een rustige buurt, verwacht niet veel invloed van buitenaf. Ik heb de check gedaan mbt wifikanalen, en het kanaal wat mijn wifi op dat moment gebruikt is dan de enige in de lijst, dus wordt niet gedeeld.
Router staat ook op exact dezelfde plek waar de vorige ook stond.
Als het werkt, werkt het ook gewoon prima en snel, maar hij valt gewoon uit en komt ook niet weer terug. Alleen router uitschakelen en weer inschakelen helpt dan. En dan gaat ook weer een halve dag of een hele dag goed...of soms n paar uur. Zeer frustrerend.
Gr Simon
Hi
Hoe constateer je dat de wifi wegvalt? Valt alleen je Homey systeem weg of ook andere apparaten?
Goedemiddagn
Exacte tijdstippen zie ik niet, op een gegeven moment merk ik dat de Homey niet meer werkt , of dat ik ineens op 5G zit met de telefoon (waardoor al paar keer mij limiet bereikt), of dat mijn weerstation ineens geen ontvangst meer heeft etc..
De WiFi valt dus in zijn geheel uit, bedraad internet geen probleem.
Mvg Simon
Zou je toch willen proberen om deen tijdstip of tijdsvenster door te kunnen geven in de aankomende drie dagen
hallo
het is de hele week goed gegaan, tot vandaag. Probleem is trouwens sws het meest in het weekend maar dan wordt de wifi ook het meest gebruikt omdat we door de week op t werk zijn.
vandaag is hij uitgevallen om 18.43. Router aan en uit gezet toen deed ie t weer. Om 19.38 is hij weer uitgevallen. Na herstart doet ie t weer direct normaal.
MAC adres Homey 90:13:DA:AB:15:6A
MAC adres Weerstation 30:83:98:A5:A1:31
mvg Simon
Hi
Hallo
Bedankt voor je feedback. Op het moment van uitval zaten we beide op de wifi van de mobiele telefoon. Beide geven dan aan geen verbinding. Klopt dat dan met jouw conclusie?
Gr Simon
Ja, op de aangegeven tijdstippen was er gewoon internet
Oke, blijft me verbazen dat het gebeurd nadat we bij Odido zijn. Maar we gaan t proberen met een extra WiFi punt
Bedankt, tot zover
Mvg Simon
Goedemorgen
Afgelopen week geen probleem gehad. Wel een extra wifi punt besteld. Deze is zaterdag geleverd en heb ik gister geïnstalleerd. Werkt mooi, voordeel is dat ik buiten ook betere wifi heb.
Maarrrrr helaas weer de wifi uitgevallen. Weet niet precies hoe laat maar om 9 uur had ik nog wifi, en heb een melding van Whearhercloud dat om 00.10 mijn weerstation geen signaal meer gaf. Vanmorgen zag ik t zelf ook aan de luchtdroger, die knipperde ook....dus de wifi valt wel gewoon helemaal weg. Lampje op wifi punt ook uit.
Dus das niet de oplossing helaas.
Gr Simon
Hey
Ik kan niks geks zien, zie inderdaad dat er tussen 22.00 en 05.00 geen wifi verbinding was terwijl er wel gewoon signaal binnenkomt. We hebben wat logging aangezet op het modem, kan je het in de gaten houden en als het uitvalt opnieuw de datum en tijd doorgeven? Wellicht kunnen we dan iets meer zien!
Ik zal het doorgeven maar dit is dus wat steeds gebeurd. Lijkt mij toch dat er dan iets niet goed gaat met de modem/router?
Gr Simon
Daarom hebben we nu een logging aangezet om te kijken of die iets oppikt wat wij niet kunnen zien nu
Oké
Ik hou je op de hoogte
Gr Simon
Goedemorgen
Heb je de logging nog aan staan? Het is een maand goed gegaan, maar zondag, gisteravond en vanochtend weer uitgevallen
Gr Simon
Hi
Goedemorgen
Helaas vannacht weer uitgevallen. Nu brandt het rode lampje van internet. Herstart helpt ook niet.
Gr Simon
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.