Ja de monteurs zeggen verschillende dingen, zou je mij nu duidelijk kunnen uitleggen welk ONT met welk serienummer op dit moment is aangesloten @Nielsvg?
Alle monteurs die hier zijn langs geweest zeggen het zelfde, het probleem is tussen Delta & Odido.. maar dat terzijde.
Initieel kreeg ik een Delta ONT (Nokia sn: ALCLFD467BCF) die niet wilde verbinden, toen werd er op een zondag een andere ONT (Huawei sn: 4857544320D536AF) geïnstalleerd. Aangezien het zondag was kon deze niet geactiveerd worden, hierover heb ik de volgende dag gebeld (en de drie dagen daarna). Omdat ik nog steeds geen internet via Odido krijg gebruik ik nog steeds mijn Fritzbox router zodat we in ieder geval een beetje internet hebben.
Hi @Nielsvg, je bericht was als spam gemarkeerd, sorry voor mijn late reactie.
De Huawei hoort hier helemaal niet te zijn. Zou je toevallig de Nokia voorzichtig willen aansluiten weer? Deze staat geregistreerd. Als hij niet online komt, kan je dan uitleggen welke lampjes er branden/knipperen? Alvast bedankt!
@Tommie van Odido, Natuurlijk..
Ik heb de Nokia ONT aangesloten en de “power” LED is aan, de “PON” LED knippert en de overige lampjes zijn uit.
Dankje @Nielsvg, we hebben het doorgegeven aan Delta om het nogmaals te onderzoeken!
Dank je @Tommie van Odido ..
Vrijdag kwam voor de 4e keer een monteur van Circet langs om de lijn door te meten. De lijn was de vorige 3 keer ook prima met een -14db signaal en deze keer was het precies het zelfde. Het was zelfs de zelfde monteur als keer #3. Het advies van de monteur was daarom ook het zelfde, de ONT vervangen..
De laatste guidion monteur kwam aanzetten met de huawei ONT, dus misschien is 't makkelijker als jullie deze keer een Nokia ONT via de post opsturen.
Vandaag maar weer even met de klantenservice gebeld over de status.
Het is blijkbaar nog steeds wachten op Delta, de informatie van de Circet monteur is blijkbaar nog niet terug bij Delta gekomen/verwerkt..
Vanmorgen monteur #8 aan de deur gehad, deze heeft de ONT die ik van het weekend had ontvangen (dank je @Tommie van Odido ) geïnstalleerd..
Deze wil de ook niet connect-en dus heeft de monteur met de Odido klantenservice gebeld voor een lijnmeting, die niet werkte. Het advies van de klantenservice was om ook even met Delta te bellen omdat een nieuwe ONT ook daar aangemeld moest worden.
Deze medewerker vond het allemaal "lastig” en zei dat de monteur maar de ticket via Odido naar Delta moest sturen.
Het lag dus niet aan de ONT, maar het werkt nog steeds niet.
Dank voor de terugkoppeling @Nielsvg, ik zie dat de monteur dit heeft teruggekoppeld. Welk ONT is nu aangesloten met welk serienummer?
@Tommie van Odido
De 2e met serienummer : ALCLFD63F515