Skip to main content

Als ik naar bijvoorbeeld IP Chicken - What is my IP address? Free public IP lookup.ga

zie ik een 62.XXXXXX als mijn externe IP adres, dit adres is niet bereikbaar via Port Checker - Check Open Ports Online

In mijn router staat een 100.XXXXX adres genoemd als “mijn” adres die WEL bereikbaar is en werkt

Ik vraag me af hoe dat mogelijk is, ik probeer mijn DynDNS service weer aan de gang te krijgen maar deze “ziet” alleen maar het 62.XX adres en niet het (blijkbaar correcte) 100.XX adres..

 

Ik ben sinds 7 Juno overgestapt maar door “problemen” bij Odido pas sinds 17 Juli opgeleverd. De eerste dagen nergens problemen mee maar van t weekend een weekendje weg en als je het nodig hebt werkt t niet, zal je altijd zien... 

Je hebt nergens een vast adres ingesteld? het klinkt naar CGNAT. al heb ik het in NL nog niet in gebruik gezien.


Nee geen vast ip aan mijn kant ingesteld


Doe eens een tracert naar dat 62.* adres om te zien of je verkeer echt via 100.* verloopt en zo ja via welke route.


Nou dat was geen succes.. na de 4e was alles “timed-out” 

 


Tracing route to XXX.dynamic.caiway.nl a62.XX.XX.XX]
over a maximum of 30 hops:

1 2 ms 2 ms 2 ms 192-168-1-1 8192.168.1.1]
2 * * * Request timed out.
3 10 ms 6 ms 7 ms 100.64.0.9
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
7 * * * Request timed out.
8 * * * Request timed out.
9 * * * Request timed out.
10 * * * Request timed out.
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 * * * Request timed out.
21 * * * Request timed out.
22 * * * Request timed out.
23 * * * Request timed out.
24 * * * Request timed out.
25 * * * Request timed out.
26 * * * Request timed out.
27 * * * Request timed out.
28 * * * Request timed out.
29 * * * Request timed out.
30 * * * Request timed out.

Het zelfde met het 100 adres werkte wel 

Tracing route to 100.XX.XX.XX over a maximum of 30 hops

1 5 ms 2 ms 2 ms 192-168-1-1 6192.168.1.1]
2 5 ms 2 ms 2 ms 100.XX.XX.XX

 


Wat @itppodl al had opgemerkt ..

a special address block (100.64.0.0/10) that is reserved for private networks using carrier-grade NAT.

Denk dat een moderator hier eens even naar zou kunnen kijken, met vooral waarom.

Carrier-grade NAT


@Nielsvg Ik heb gelijk mijn collega gevraagd om mee te kijken in dit topic. Zodra ik meer weet, laat ik het je gelijk weten! 


Hey @Nielsvg, ik heb het onderzocht en het lijkt erop dat je gebruik maakt van het netwerk van Caiway. Dit is ook terug te zien in je tracert:  

Tracing route to XXX.dynamic.caiway.nl g62.XX.XX.XX] over a maximum of 30 hops:

Ik heb het intern doorgezet om te kijken of we dit snel kunnen fixen, ik wacht nog op een antwoord!

 


Hey @Nielsvg, ik heb het onderzocht en het lijkt erop dat je gebruik maakt van het netwerk van Caiway. Dit is ook terug te zien in je tracert:  

Tracing route to XXX.dynamic.caiway.nl n62.XX.XX.XX] over a maximum of 30 hops:

Ik heb het intern doorgezet om te kijken of we dit snel kunnen fixen, ik wacht nog op een antwoord!

 

Vreemd, ik ben van Delta overgestapt naar Odido, dat verklaart ook waarom mijn OdidoTV de melding geeft dat TV alleen op het Odido netwerk werkt.


Dus, dan ben je nog niet overgestapt en inderdaad Deltafiber (= ook Caiway) gebruiken GNAT. Odido niet.

Staat in je MY-odido omgeving dat het abonnement inderdaad is gestart?


Dus, dan ben je nog niet overgestapt en inderdaad Deltafiber (= ook Caiway) gebruiken GNAT. Odido niet.

Staat in je MY-odido omgeving dat het abonnement inderdaad is gestart?

Ja, sinds 17 Juli 


Kan je ons eigen apparatuur eens aansluiten @Nielsvg, kijk dan is of je hetzelfde resultaat krijgt? 


Kan je ons eigen apparatuur eens aansluiten @Nielsvg, kijk dan is of je hetzelfde resultaat krijgt? 

Net geprobeerd, de ONT wil geen verbinding maken met het netwerk. Net met de klantenservice geprobeerd de boel aan de praat te krijgen maar helaas. De klantenservice gaar een ticket aanmaken hier voor. To be continued .. 


Houd mij op de hoogte @Nielsvg


Houd mij op de hoogte @Nielsvg

Tuurlijk :-)

Guidion is vanmiddag langs geweest, ONT kreeg geen verbinding en monteur denkt dat er iets “omgestoken” moet worden in de kast. 

Hij heeft een ticket aangemaakt en die wordt hopelijk morgen opgepakt


Ah dat is fijn om te horen @Nielsvg, hopelijk kunnen ze het snel voor je fixen! 


Ah dat is fijn om te horen @Nielsvg, hopelijk kunnen ze het snel voor je fixen! 

Helaas, net weer gebeld met de klantenservice.. 

 

Initieel was het probleem dat mijn TV niet werkte, wat ik van de klantenservice begreep is dat de technische dienst aan het checken was met AVM (mijn router) en Sony (mijn TV) waarom dat was. Omdat ik geen TV kan kijken had een van de klantenservice medewerkers (Annet) mij een kastje opgestuurd. Ik wilde zeker weten dat het niet aan mij lag dus deze vanmorgen aangesloten. 

Deze geeft de zelfde foutmelding als mijn TV, dat ik niet op het Odido netwerk zit. 
Omdat ik zeker wil zijn dat Odido het juist probleem onderzoekt wilde ik dit in de ticket er bij hebben.. 

Maar de Klantenservice vertelde mij dat ALLE tickets gesloten waren, en dat de Guidion monteur geen ticket heeft gemaakt voor Odido.. Dus ik heb opnieuw de ONT en Router (van Odido) moeten aansluiten zodat deze medewerker precies het zelfde kon doen als de medewerker + guidion monteur gisteren.. Zoals verwacht kon hij het ook niet oplossen en heeft ..raad eens?… een ticket aangemaakt…     

Ik ben nu al 2 maanden bezig met deze overstap en het lijkt niet dat er enig schot in de zaak zit.


Net is een Circet monteur langs geweest, lijn is goed , “-13,20” of zo.
Maar aangezien ik internet heb wist ik dat al..  Hij denkt dat het ONT misschien niet goed is en gaat een nieuwe adviseren. Dat verklaart het dubbele IP nog steeds niet en hij denkt dat de overstap bij Odidio nog niet correct is uitgevoerd.. 

 

 


Weer maar even gebeld met de klantenservice, deze vertelde dat het nu wachten is op Delta. Ticket is de 23e pas doorgezet..  


 

 

2 September

Gesproken met klantenservice, laatste terugkoppeling van Delta was de 28e, Momenteel een spoed ticket gemaakt, "ze" gaan een signaal monteur sturen en laten het z.s.m. allemaal weten.


11 September

Weer gesproken met klantenservice
Nog geen antwoord van delta, medewerker gaat het checken met delta en intern en belt terug "over ongeveer een uurtje" … helaas nooit gebeurd..

15 september

Guidion monteur langskomen om een ONT te installeren, maar het was zondag dus activeren lukte niet.

16 September

Gebeld met Klantenservice om de ONT te activeren, helaas na dat de technische dienst al naar huis was dus de medewerker zou het in het systeem zetten zodat het de volgende dag opgepakt zou worden.

18 September

De ONT heeft nog steeds geen verbinding, weer gebeld met klantenservice. Technische dienst had er blijkbaar een vraag over (niets gehoord) de medewerker zou er een spoedje van maken..

inmiddels ruim 3 maanden verder...

 


Hey @Nielsvg, ik heb het een en ander voor je nagevraagd, echter ligt het op dit moment bij een externe partij. Hopelijk kunnen ze iets doen om dit te versnellen want het duurt nu wel erg lang. Mijn oprechte excuses! 


Hi @Nielsvg, ik heb bericht terug. Het lijkt erop dat de verkeerde ONT (die van Delta) aangesloten is. Kun je ons ONT aansluiten? Dan moet je weer diensten hebben. 


Weer een update 

23 September

Gebeld met klantenservice en werd in de wacht gezet, na 3 minuten stopte de muziek en hoorde ik 10 minuten niets meer. Nogmaals gebeld.

Webcare had een ticket aangemaakt ( @Tommie van Odido  waarvoor dank), de Technische Dienst had 9 uur voor mijn belletje een comment toegevoegd.
"gebruiker heeft een Huawei ONT gekregen waarschijnlijk door Guidion, dit gaat niet werken", "Gebruiker heeft ook een Fritz ONT welke staat nu aangesloten?"

Samen met de dame vd klantenservice de vragen doorgenomen, de antwoorden gaan naar de TD,
Ook zou ze vragen of de TD mij niet gelijk rechtstreeks kon terug bellen omdat het allemaal wel heel langzaam gaat. 


25 September

Niets van Odido gehoord, weer bellen, Klantenservice dame ging het uitzoeken en zou me voor 19.00 terug bellen. Dame belde terug, had het gechecked met een collega en die gaat het morgen met de TD checken en mij terug bellen. mocht dat niet lukken belt deze dame mij uiterlijk vrijdag zelf terug.


4 Oktober

Je raad het al nooit terug gebeld dus zelf maar weer gebeld, deze keer had ik een jongen aan de lijn,
Hij gaat de taken updaten en op “spoed” zetten en mij uiterlijk Maandag terug bellen. 

 

7 Oktober

Ik ben zowaar terug gebeld (waarvoor dank) maar dat was helaas al het goede nieuws, de TD is er nog mee bezig..

 

 

 

 


De TD is er inderdaad nog druk mee bezig @Nielsvg, de registratie lijkt niet door te komen. Het is nu opnieuw doorgezet, ik hoop dat we snel reactie krijgen. 


Reageer