Skip to main content

Sinds kort overstap naar jullie Glasvezel service 1000 mb/s en ervaar ik ernstige problemen met internetverbinding.

Ik heb in laste 6 weken twee keer lange dagen storing gehad. 

Grappig had ik op het ziggo netwerk nergens last van.

Ik heb hier ook screenshots van speedtest van elke dag.

Bijna drie keer per week bellen naar odido voor oplossing en blijk dat odido kan niet op afspraken.

Ik verzoek jullie om dit bericht aandachtig te lezen en inhoudelijk met een duidelijke reactie te komen.

Hallo @rkafi 

Omdat je nooit boven de 100 Mbps komt lijkt het erop dat er een kabel of apparaat aangesloten ís op een LAN poort van de router wat maximaal 100 Mbps aan kan.

Ook kan de kabel tussen mediaconverter en router het probleem zijn, deze kan je ook eens vervangen.


ik heb hier alle kabels met een cat6/7 verbonden.


van convertor naar modem en van modem ook Original kabel naar tv en pc


@rkafi

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Klik op > bij verbondenheid en daar zie je dan of alles goed staat of niet. Waar er 100m/full staat daar kan je een andere kabel/apparaat testen.


helaas staat alles in orde

 


@rkafi 

Bij systeeminformatie op > klikken 😅


 


lijkt dat modem is niet geschikt voor 1000 mb/s door laten gaan


lijkt dat modem is niet geschikt voor 1000 mb/s door laten gaan

Het modem is prima in staat om 1000 mb door te geven. 
 

Er zijn een aantal mogelijkheden die nu over blijven. 
 

  • Er is gebruik gemaakt van Utp die verkeerd is afgemonteerd waardoor er maar een 100 mb verbinding mogelijk is. 
  • Er zijn alleen maar apparaten bekabeld aangesloten die 100 mb LAN interface hebben. 
  • Er zitten 100 mb switches/converters/ etc tussen de verbindingen. 
  • Alles is goed afgemonteerd maar vanuit de wandcontactdozen heb je patch kabels gebruikt die 4 aderig zijn.

Reageer