Skip to main content

Goedenavond, sinds een paar dagen heb ik glasvezel 1000mbs van odido. Hiervoor odido thuis 100mbs gehad en nooit problemen gehad met de verbinding.

sinds het aansluiten en activeren van de modem is mijn verbinding instabiel. Wifi werkt soms supersnel en soms moet ik wachten tot iets geladen is alsof de verbinding wegvalt voor een korte tijd.

en dan het grootste probleem, ik game op de ps5 bekabeld en hiervoor nooit problemen gehad. Sinds de glasvezel in gebruik is genomen kon ik de eerste dag niet online gamen. Elke keer na het opstarten van een potje op ea25 na een minuut eruit gegooid. Melding geen verbinding met de ea servers. Spraakparty hapert en de psn network verbinding viel weg. Nu las ik op het forum dat de software van de T-56 dit kan veroorzaken. 2de dag zag ik dat de nieuwe software b-10 erop was gezet. Maar helaas probleem blijft zich voordoen. 

heb bepaalde poorten opengezet(geen idee of het gelukt is) dmz ingesteld ps5 statisch ip gegeven en firewall op laag gezet. Hierna krijg ik verbinding alleen telkens valt de verbinding weer na een tijd weg.

hoop dat iemand mij kan helpen want de technische dienst zou mij pas na 3 werkdagen of langer contacteren.

Niemand?

Hi ​@Omerta01, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat hier inderdaad een onderzoek is opgestart voor onze technische dienst. Er kunnen meerdere oorzaken zijn voor een wegvallende verbinding, daarom wil ik zeker aanraden om dit onderzoek af te wachten. Zo kunnen mijn collega's van de technische dienst hier meer duidelijkheid over geven. Zodra er een update is in het onderzoek, zullen we je hier gelijk over informeren! 

Goedemiddag, 

heb al meerdere keren gebeld maar kom niet verder. Krijg elke keer te horen dat ticket is aangemaakt en dat de technische dienst contact gaat opnemen. Nou het is al 2 weken en ik heb nog geen internet. Hierdoor heb ik 2 aansluitingen waar ik dubbel op ga betalen. Als ik deze week geen antwoord krijg wil ik me abonnement opzeggen en zoek ik wel een andere provider, want 2 weken en geen service vanuit odido is gewoon belachelijk 

Hoi ​@Omerta01, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik heb het direct nagekeken en ik zie dat de technische dienst het volgende heeft aangegeven: 

Welke melding krijgt de klant en heeft het niet met het bereik te maken? Modem lijkt in orde, maar zie geen apparaten verbonden. Heb klant wel op de lijst gezet om het ONT te vervangen. 

Ik hoor graag of dit het geval is, dan kan ik het terugkoppelen! Groetjes, Ishana

Er zijn idd geen apparaten verbonden omdat ik me oude internet nog gebruik. Ik krijg geen melding soms lijkt me internet super goed te werken en soms super traag en onstabiel. Als ik een speedtest uitvoer en me internet werkt normaal is de ping 10/13 en jitter 1ms. Als ik onstabiel internet heb ping 150/300 jitter 75/400.

ONT vervangen in welk termijn? Zoals ik aangaf ik ga niet dubbel betalen. Vanaf de dag dat glasvezel correct gaat werken zal ik ervoor betalen 

Hey ​@Omerta01, een termijn kan ik op dit moment niet geven van het ONT. Dat ligt volledig bij Guidion, die gaan de lijst af van klanten.

Als je dit test, test je dit dan bekabeld of draadloos? 

Maar moet ik dus wachten tot het weken later een oplossing komt? Vanaf 18december heb ik een abonnement waar ik geen gebruik van kan maken… 

bedraad of draadloze test maakt niet uit zoals ik zei me ping is als het goed werkt max 13 en jitter 1ms. Heb net getest 18:30 ping 90 en jitter 900 en idd me internet op alle apparaten is zoals een 3g verbinding super traag met alles

Maar moet ik dus wachten tot het weken later een oplossing komt? Vanaf 18december heb ik een abonnement waar ik geen gebruik van kan maken… 

bedraad of draadloze test maakt niet uit zoals ik zei me ping is als het goed werkt max 13 en jitter 1ms. Heb net getest 18:30 ping 90 en jitter 900 en idd me internet op alle apparaten is zoals een 3g verbinding super traag met alles

Hoi Omerta01

ik ben benieuwd wat hun oplossing zal zijn aangezien ik hetzelfde probleem heb sinds 3 december en bij mij kan ik niet eens wifi bellen lol. tot nu toe na 10 keer bellen pas een monteur toegestuurd heb gekregen ookal heeft die al 3 keer afgezegd.

verder heb ik dit veel terug gezien op de community en bij veel mensen is hun enige oplossing overstappen geweest en dat allemaal kostenloos binnen de regels van het ACM met als reden dat de dienst niet geleverd is zoals het hoort te werken.

Hey ​@Omerta01, ja het moet opgelost worden natuurlijk. Alleen dit traject ligt volledig bij Guidion, zij handelen dit af. Daarom kan ik niet zeggen hoe lang het duurt voordat je aan de beurt bent om het ONT te vervangen. Ik hoop oprecht snel!

Hey ​@Omerta01, ja het moet opgelost worden natuurlijk. Alleen dit traject ligt volledig bij Guidion, zij handelen dit af. Daarom kan ik niet zeggen hoe lang het duurt voordat je aan de beurt bent om het ONT te vervangen. Ik hoop oprecht snel!

Goedenavond,

ik vind dit wel elke keer te makkelijk van jullie door te zeggen ligt bij Guidion, het zijn jullie die deze dienst aanbieden en niet Guidion, die voeren alleen opdrachten uit voor jullie. Nogmaals ik ga geen weken meer wachten(net zoals velen op het forum) zodat dit probleem opgelost is, dan stap ik maar over naar een provider die wel snel een dienst goed kan leveren

Reageer