Skip to main content

Hoi, ik wil graag inloggen op het beheerpaneel van de router. De bijgeleverde gegevens (die overeenkomen met de sticker achterop de router) kloppen niet.

Ook heb ik de resetknop met een paperclip ingehouden 10 seconden.

Hoe lossen we dit op?

Hallo @TimTheMan 

De WiFi gegevens werken wel? Je logt in op de Zyxel door in je browser naar 192.168.1.1 te gaan en voer admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat in.


Wifi werkt wel, echter op 192.168.1.1 krijg ik iedere keer te zien dat het wachtwoord fout is. Meerdere malen geprobeerd en zelfs router gereset.

Er zitten geen 1/l of 0/O in, dus het wachtwoord is super duidelijk


@TimTheMan Heb je admin met een kleine letter ingevuld? Mijn telefoon maakt er Admin van met hoofdletter en dan werkt het niet.


Ik gebruik ‘admin’ met kleine a. Ook als ik via een barcode scanner het “Login password” scan, krijg ik het zelfde wachtwoord wat niet correct wordt gezien.


Hi @TimTheMan, welkom op onze Community!

Ik kijk graag met je mee, echter kan ik op dit e-mailadres geen abonnement vinden. Kan je je klantnummer in je profiel zetten? Dan kan ik met je meekijken, alvast bedankt. Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345.


@Tommie van Odido het klantnr staat in mijn profiel


Vind je het goed als ik het modem van een afstandje reset @TimTheMan? Kan je het dan nogmaals proberen?


@Tommie van Odido  Ga je gang!


Ik heb hem voor je gereset @TimTheMan, het zal wat tijd kosten voordat je weer online bent. Zou je dan kunnen kijken of je kan inloggen? Anders moet ik bij mijn collega aankloppen om het te wijzigen voor je. Als dat niet werkt dan wordt het een nieuw modem! 


Helaas, het werk nog niet. Kunnen jullie op afstand proberen in te loggen met het standaard wachtwoord? K***5


Ik weet niet of ik je moet taggen in berichten om een notificatie te geven @Tommie van Odido 


Ik heb het wachtwoord voor je aangepast en opgestuurd via een privébericht @TimTheMan. We hebben het getest en dit moet werken! 


Dankjewel! Nu werkt het


Fijn om te horen @TimTheMan


Ik heb het wachtwoord voor je aangepast en opgestuurd via een privébericht @TimTheMan. We hebben het getest en dit moet werken! 

 

Beste @Tommie van Odido,

Ik ben sinds zaterdag overgestapt naar Odido en ik ervaar hetzelfde probleem als TimTheMan. Ik kan niet op de router inloggen via 192.168.1.1 met de gegevens op de achterzijde van het modem.

Is het mogelijk om ook mijn modem te voorzien van een nieuw admin wachtwoord en deze via een privébericht met mij te delen?

Groeten,

Steven Groot

 


Hi @SGroot, welkom op onze Community!

Dat is zeker mogelijk, ik heb je het nieuwe wachtwoord via privébericht verzonden. Als het goed is moet je nu kunnen inloggen. 


 

Bedankt @Tommie van Odido voor de snelle actie.

Helaas werkt het nieuwe wachtwoord ook nog niet.

Het lijkt erop dat de admin account vergrendeld is.

Kunnen jullie die ook ontgrendelen?


Ah dan is hij inderdaad vergrendeld @SGroot, je moet er nu in kunnen als het goed is! 


Ah dan is hij inderdaad vergrendeld @SGroot, je moet er nu in kunnen als het goed is! 

Dank je wel! Nu kan ik inloggen!


Hoi @SGroot, super fijn om te horen en een mooie dag gewenst! Groetjes, Ishana


Hallo, vanmorgen een nieuwe router T54 ontvangen en heb nu ook hetzelfdee probleem als @SGrootEen vergrendeld admin account. kan niet inloggen: De gebruikersnaam of het wachtwoord is niet correct of vergrendeld.

Kunnen jullie die ook ontgrendelen?

Ook al 2x reset naar fabrieksinstellingen gedaan.


Ik heb het wachtwoord voor je laten aanpassen @JGroenewold, zie privéberichten. Als het goed is werk dit wel! 


Hallo @Tommie van Odido, dank je wel voor de snelle reactie. Het wachtwoord wat mij is toegestuurd werkte prima totdat ik het gewijzigd had in mijn oude (vertrouwde) wachtwoord en heb nu dezelfde melding: De gebruikersnaam of het wachtwoord is niet correct of vergrendeld. 

Het lijkt erop dat het wachtwoord niet gewijzigd kan worden? 

Kan het nogmaals ontgrendeld worden? Zal het daarna maar zo laten.

Dank alvast.


We hebben hem nogmaals aangepast @JGroenewold, zelfde wachtwoord als gister!


@Tommie van Odido May I kindly ask you to do the same for me?
My client number is VDK02355
My modem is a T50 but it keeps saying ‘ De gebruikersnaam of het wachtwoord is niet correct. ‘

Best Regards
Nic


Reageer