Skip to main content

Hoi,

 

Een week of twee geleden is een ticket aangemaakt voor het registreren van mijn eigen ONT.

Echter is er tot op heden nog geen voortgang mee geboekt, terwijl ik alle benodigde informatie heb doorgegeven.

Ik hoop dat adhv dit topic, @Tommie van Odido mij op weg zou kunnen helpen 🙂 bij het registreren van mijn eigen ONT.

 

Alvast bedankt.

Je hebt toch wel de kloon eruit gehaald. (Veld leeg) En een reboot gedaan.?

 


Je hebt toch wel de kloon eruit gehaald. (Veld leeg) En een reboot gedaan.?

@peter-keetfm  Ik denk dat er iets anders kapot is; voor het niet-geregistreerde modem zou ik de code 03 moeten krijgen terwijl ik bij 01 bleef

 

Ik startte de modem opnieuw op na het klonen van S/N, maar het hielp niet zo goed en bleef ook hangen bij 01.


Toevallig ook vandaag deze zelfde module werkend gekregen.

Met behulp van @Cal van Odido ging dat probleemloos!

Oude en nieuwe serienummer doorgegeven, internet viel weg. Module in de Unifi UXG-Pro gezet, glasvezel erin en meteen verbinding.

 

Ik ontvang binnenkort ook de: https://www.fs.com/de-en/products/185594.html die ik als eigen ONT in zou willen gaan zetten.

 

Ik heb momenteel een Huawei OptiXstar ONT van Odido (abonnement 1 Gbit/s) in gebruik, i.c.m. met mijn (eigen) Unifi UDM-Pro.

 

Bij wie/waar kan ik het SN-nummer van de ONT van Odido om laten zetten, naar het SN-nummer van mijn eigen ONT (dus zonder Telnet)?

 

Gaat dit middels de klantenservice, of middels de community van Odido?

 


Hallo @MarkRoks 

Dit kan via de community en ook via de klantenservice. Houdt er wel rekening mee dat als er problemen zijn met de verbinding Odido je zal vragen om hun apparatuur aan te sluiten en daarvoor moet de Odido ONT dan weer geregistreerd worden.


Hallo @MarkRoks 

Dit kan via de community en ook via de klantenservice. Houdt er wel rekening mee dat als er problemen zijn met de verbinding Odido je zal vragen om hun apparatuur aan te sluiten en daarvoor moet de Odido ONT dan weer geregistreerd worden.

Hallo @Waqqas, dank voor het bovenstaande!

 

Voorkeur gaat uit om dit middels de community te doen, aangezien je dan de serienummers correct en volledig kunt uitwisselen, met een medewerker van Odido.

 

Ik zie dan ook regelmatig de namen van @Cal van Odido en @Tommie van Odido voorbijkomen.

 

Maar hoe kom ik met hen in contact om dit eventueel te (laten) realiseren?


@MarkRoks 

Die reageren vanzelf hier zodra ze dit zien.


@MarkRoks Goed dat je via deze weg aan de bel trekt! 

Ik help je graag verder bij het registreren van jouw ONT. Stuur je mij in een privébericht  de benodigde gegevens? 

Ik ga dit morgen meteen voor je in orde maken! 


Als het mogelijk is op een ONT om het serienummer te klonen dan moet het werken @peter-keetfm & @ceetherackman! Anders kunnen wij het S/N wat je van FS.com of op je XGS-PON staat voor jullie registreren. 

@Tommie van Odido Het registreren van het S/N wat op de XGS-PON van FS.com vermeld staat, was niet mogelijk, werd mij door uw collega verteld gisteren.

 

Er werd door uw collega dan ook gevraagd naar het PON ID, welke ik vanuit FS.com dien te ontvangen.

 

Klopt dit?


Hi @MarkRoks, dit klopt helemaal. Het nummer wat je daar ziet staan, klopt ook niet. Dit is namelijk een standaard serienummer op de module zelf. Je dient echt contact op te nemen met FS.com, zodat zij het juiste nummer kunnen vrijgeven. Met het PON ID komen wij ook verder, dit is hetzelfde als het juiste serienummer die je kan opvragen bij FS.com.

Het juiste nummer kun je in ieder geval ook herkennen aan de 12 karakters. Ziet er vaak zo uit GPONXXXXXXXX. Als je het juiste nummer hebt, kan je deze in PB naar mij toesturen, dan zorg ik ervoor dat deze geregistreerd wordt!


@MarkRoks Als je de username / password combinatie van FS hebt kun je ook via telnet de GPON serial van je huidige Odido ONT instellen. Dit geeft je de mogelijkheid om makkelijk te kunnen wisselen tussen het geleverde ONT van Odido en de FS module 😀


@raiden1985 does it actually work with fs.com module?

On my Zaram module, which supports it also, I could not get it working :(


@antst I have it working with https://www.fs.com/de-en/products/185594.html yes. Are you sure the ONT you are replacing is a XGS-PON and not GPON? Did setting the GPON serial not work or the connection itself?


@raiden1985 

Keep in mind, I have different module, Zaram. 

It can change ID, according to logs, it can even authorize with new ID. But then it hangs and reconnects. and module become so damn slow, so it is pain to debug :)


@MarkRoks Als je de username / password combinatie van FS hebt kun je ook via telnet de GPON serial van je huidige Odido ONT instellen. Dit geeft je de mogelijkheid om makkelijk te kunnen wisselen tussen het geleverde ONT van Odido en de FS module 😀

Hallo @raiden1985, is er ergens een work-around/handleiding hoe/waar je in telnet dit kunt instellen?

Ik heb al op de community en de site van fs.com gekeken, maar krijg het niet gevonden.

Ik heb een UDM Pro, waar deze module in geplaatst is, maar kan hem niet benaderen/aanpassen.


@MarkRoks Als je de username / password combinatie van FS hebt kun je ook via telnet de GPON serial van je huidige Odido ONT instellen. Dit geeft je de mogelijkheid om makkelijk te kunnen wisselen tussen het geleverde ONT van Odido en de FS module 😀

Hallo @raiden1985, is er ergens een work-around/handleiding hoe/waar je in telnet dit kunt instellen?

Ik heb al op de community en de site van fs.com gekeken, maar krijg het niet gevonden.

Ik heb een UDM Pro, waar deze module in geplaatst is, maar kan hem niet benaderen/aanpassen.

Dag @MarkRoks. Je zou de stick moeten kunnen bereiken op 192.168.100.1. Wat ook kan helpen is geen glaskabel in de module doen wanneer je dit probeert. Ik heb om dit te doen mijn stick even in een SFP+ poort van een unifi switch gestoken. Alle andere kabels losgehaald en mijn laptop via een kabel op een UTP poort van dezelfde switch aangesloten en een ip in de reeks die ik hierboven noem gegeven. Als dat werkt(en je hebt een username / password van FS.com) kun je met deze website verder: https://hack-gpon.org/xgs/ont-fs-XGS-ONU-25-20NI/ wat neer komt op:

 

telnet 192.168.100.1 # daarna username en wachtwoord invoeren

ONT> # Dat zie je dan als het goed is wanneer je bent ingelogd

enable
misc
eqsn set "GPONabcd1234" # Hier moet je zelf HWTCxxxxxxxx invullen

 


@MarkRoks Als je de username / password combinatie van FS hebt kun je ook via telnet de GPON serial van je huidige Odido ONT instellen. Dit geeft je de mogelijkheid om makkelijk te kunnen wisselen tussen het geleverde ONT van Odido en de FS module 😀

Hallo @raiden1985, is er ergens een work-around/handleiding hoe/waar je in telnet dit kunt instellen?

Ik heb al op de community en de site van fs.com gekeken, maar krijg het niet gevonden.

Ik heb een UDM Pro, waar deze module in geplaatst is, maar kan hem niet benaderen/aanpassen.

Dag @MarkRoks. Je zou de stick moeten kunnen bereiken op 192.168.100.1. Wat ook kan helpen is geen glaskabel in de module doen wanneer je dit probeert. Ik heb om dit te doen mijn stick even in een SFP+ poort van een unifi switch gestoken. Alle andere kabels losgehaald en mijn laptop via een kabel op een UTP poort van dezelfde switch aangesloten en een ip in de reeks die ik hierboven noem gegeven. Als dat werkt(en je hebt een username / password van FS.com) kun je met deze website verder: https://hack-gpon.org/xgs/ont-fs-XGS-ONU-25-20NI/ wat neer komt op:

 

telnet 192.168.100.1 # daarna username en wachtwoord invoeren

ONT> # Dat zie je dan als het goed is wanneer je bent ingelogd

enable
misc
eqsn set "GPONabcd1234" # Hier moet je zelf HWTCxxxxxxxx invullen

 

 

Kijk dit is informatie waar we wat mee kunnen, tenslotte waar moet je dit anders van weten.

Ik heb zelf de FS ONU XGS PON ook bestelt, en username/pass is al gemaild (krijg em morgen binnen). Heb ook Odido Zakelijk Glasvezel via ODF (1gb/1gb met XGS-PON wat blijkbaar tot 2.5Gb gaat qua meetsnelheid nu icm UniFi UDM SE). Als ik em binnen heb moet ik dus het mac adres van ONT (Huawei) opzoeken ergens en die in de FS stick zetten, correct? dan zou het moeten werken? Want wil de ONT ook kunnen blijven gebruiken mocht ik willen switchen.


Reageer