Skip to main content

Ik heb een vreemd probleem met mijn thuisnetwerk. Het begon met de zyxel t-50-modem die zichzelf nog steeds opnieuw restte. Ik heb hem vervangen door een nieuwe Zyxel T-54, helaas is het probleem niet opgelost. Ik heb de kabel tussen de mediaconverter en de modem vervangen en het gaat iets beter, maar het probleem bestaat nog steeds. Vandaag was er een Odido-installateur en hij heeft de mediaconverter en de FTU-patchkabel vervangen en de demping aangepast. Nu is er zogenaamd internet op mijn telefoon of computer, maar ik heb geen internet op de tv, ongeacht of ik verbinding maak via kabel of wifi, en ik heb geen internet op mijn tv-decoder via kabel. Ik heb geen idee waar ik de oorzaak van het probleem moet zoeken, die ook best lastig te omschrijven is.

Hey ​@tomryg, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat het internet ook gewoon weer werkt op je tv en TV Box, echter zie ik dat de TV Box op dit moment bedraad aangesloten is en ook werkt. Is het inmiddels opgelost of werkt het nog steeds niet?

Goedenavond,

Toen ik vandaag van werk naar huis was gekomen, werkte het nog, maar na een tijdje is het internet weer gestopt met werken.

@Tommie van Odido 

We hebben nog steeds geen toegang tot internet. Ik heb IP-Adres van de TV verandert van 192.168.1.96 naar 192.168.1.99 en dan heeft de TV wel verbinding met het Netwerk. Ik weet niet voor hoe lang deze oplossing zou kunnen werken, en ook niet op elk apparaat kan ik het IP-Adres zelf aanpassen (bijvoorbeeld op de TV Box of op de thermostaat). De TV werkt dus nu wel (zowel op Ethernet via kabel en via WiFi).

waaarom gebruik je vaste IP adressen? dan heb je het risico van dubbele adressen waar het hier erg op lijkt. gewoon dhcp gebruiken

@emilimeters 

DHCP is ingeschakeld op het router. Maar op de IP-Adressen die automatisch zijn geselecteerd door bijvoorbeeld de TV of de Laptop, hebben ze geen toegang tot het netwerk. En als je het IP verandert (naar een zelfgekozen ip), heeft het apparaat wel toegang tot internet.

alles op dhcp, router naar fabrieksinstellingen. vast al gedaan, maar ik lees het niet, dus voor de zekerheid

@emilimeters 

Net geprobeerd, maar helaas geen succes. Nog steeds geen internet.

Reageer