Skip to main content

Ik heb mijn Nethear Orbi RBK850 rechtstreeks aangesloten op de media concerter met VLAN 300 instelling.

Dit werkt prima, echter op willekeurige momenten valt mijn internet weg en komt het pas weer online als ik de router opnieuw opstart.

Ik heb dit bij vorige providers nooit gehad, en voor mij een reden om (vervroegd) maar weg te gaan en over te stappen.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Hallo @phusebox 

Met eigen apparatuur aangesloten kan Odido je niet helpen. Kan je de Zyxel eens aansluiten en kijken of het internet dan ook wegvalt? Verwijder eventueel switches en versterkers die je gebruikt.

De Zyxel aansluiten is geen optie, omdat ik die niet als modem kan instellen. Ik wil mijn interne netwerk houden zoals het is zonder twee routers achter elkaar te hebben.

Ook niet om te testen, want het gebeurt soms weken niet, en nu alweer 2x achter elkaar. 

Krijg dan ook elke keer een nieuw IP adres, ook irritant

Ben ik echt de enige met dit issue? Ik krijg soms tot wel 3x per week dat ik mijn router moet herstarten om internet te hebben.

@phusebox 

Maar kan je eens voor even testen of dit ook gebeurt wanneer je de Zyxel hebt aangesloten?

Hier hetzelfde probleem met een Orbi RBR850 rechtstreeks aangesloten op de media converter. Internet valt random weg(waarbij het niet helemaal duidelijk is wat de exacte reden is want er is wel signaal en router werkt nog prima maar geeft aan bij de internet verbinding status “wachten”). Na een herstart van de router of kabel erin en eruit trekken werkt het weer. 

Vorige maand overgestapt van KPN glas(ook rechtstreeks hierop aangesloten zonder provider modem/router) en hier nooit problemen gehad. Wel erg vervelend want het is nu de 3de keer in 2 weken tijd. Voor mij een reden om maar weer over te stappen als het niet op te lossen is.

Bereid je maar voor. Ik heb het al 10 maanden, ca. 1x per week, soms 2 tot 3x per week. 

Reageer