Sinds aantal dagen zijn ook wij aangesloten op het Odido glasvezel netwerk. Nu merk ik dat wij veel latency en packet loss ervaren richting het gamen toe dit komt vooral voor in de game valorant, we hebben al eerder contact gehad met de klantenservice en we zijn er toen uitgekomen dat ze ons de Zyxel T54 toe stuurde in plaats van de Zyxel T56 die we in het begin gebruikte om te zien of dit het probleem zou verhelpen. Vandaag hebben we de nieuwe modem aangesloten en meteen getest maar helaas krijgen we nog steeds hoge packet los als we samen gamen. kan iemand hier met ons mee kijken om dit toch nog te kunnen verhelpen we zouden graag weer willen gamen natuurlijk.
Bladzijde 1 / 1
Hallo @guardianbunny
Op het internet browsen, streamen etc. gaat wel goed? En hoe gaat het bij andere games?
Is de pc waarop je games speelt rechtstreeks bekabeld aangesloten op de router of zit hier nog iets tussen?
Hallo @guardianbunny
Op het internet browsen, streamen etc. gaat wel goed? En hoe gaat het bij andere games?
Is de pc waarop je games speelt rechtstreeks bekabeld aangesloten op de router of zit hier nog iets tussen?
Internet browsen, streamen, gaat veder allemaal goed wat juist het vreemde is in deze situatie, beide pc’s zijn direct aangesloten op de router met kabel
@guardianbunny
Gaat het gamen wel probleemloos als je de pc verbindt met een hotspot bijvoorbeeld?
@guardianbunny
Gaat het gamen wel probleemloos als je de pc verbindt met een hotspot bijvoorbeeld?
dat zouden we helaas niet kunnen testen, beide pc’s hebben geen wifi dongle of aansluiting om dit te testen
Hey @guardianbunny, welkom op onze Community!
Op welke poort van het modem heb je de desktops aangesloten? Ik zie op poort 1 en 2 iets aangesloten zitten maar met een passthrough van 10 Mbit/s en 100 Mbit/s. Nu wijkt dit erg af van je goede speedtest. Wat voor kabel is het?
Ook ziet de pingtest er goed uit, zou je eens een pingtest willen uitvoeren naar de server van de game? Wat voor game is het en als je op servers speelt, speel je dan wel in de EU?
De pc beneden zit verbonden met een Cat 6 kabel en ja ik en mijn vriend gamen altijd in EU servers.. onze ping op die servers is laag maar de packetloss is erger en onspeelbaar als we beide gamen.. dit hadden we voorheen niet bij onze vorige provider.. dus deze problemen zijn dan of verbonden aan het modem of iets anders. Maar modem vervangen door een ouder model is al geprobeerd.
Hmm en welke game is het @guardianbunny? Dat mis ik nog.
@Tommie van Odido dat staat in het originele bericht. Valorant :)
@Tommie van Odido voordat ik hier dit bericht heb geplaatst ben ik binnen de Valorant community al wezen zoeken natuurlijk. Binnen de game settings al dingen aangepast om te kijken naar oplossingen maar ik kom niet op een goede oplossing uit. Ik wil graag samen met mijn vriend weer Valorant spelen maar het ziet er naar uit dat als we bij Odido blijven dat het met deze modems niet kan. En het zal vast ook wel bij andere games gebeuren.
Ik denk dat we als we bij Odido willen blijven, we moeten kijken naar een eigen modem aanschaffen. Want met de vorige modem van ons oude provider hadden we nergens last van met samen gamen.
Dit is gewoon vervelend :(
We hebben een nieuw probleem mijn vriends pc heeft nu opeens een gelimiteerd internet snelheid van 90 mb,
Is het toevallig een Cat5 kabel @guardianbunny? Die kan maar maximaal 100 Mbit/s aan.
@Tommie van Odido kan je alsjeblieft even beter lezen... 4 dagen geleden heb ik nog op je bericht geantwoord met dat het een Cat6 kabel betreft....
Kan je eens een andere kabel testen dan @guardianbunny, het is wel vreemd dat hij ineens maar 100 Mbit/s haalt. Of controleer of hij goed in het modem zit, als er ook maar 1 connector niet goed zit kun je dit al op de snelheid merken.
Het vreemde is is dat als je een pingtest uitvoert naar de server dat je hier niks op terugziet. Ik neem aan dat je ook al andere servers hebt geprobeerd?
@Tommie van Odido
De pc van mijn vriend haalt dat, mijne heeft prima snelheid.. andere servers zijn ook geprobeerd. Maar omdat we zowel telefonisch als hier niet geholpen zijn. Gaan we over 1 maand terug naar onze oude Provider. Daar hadden we niet zoveel ellende mee. Dan moeten we helaas tot die tijd maar niet samen gamen.
Kan je eens DoS-bescherming uitschakelen in het modem @guardianbunny? Kan zijn dat deze een aantal dingen blokkeert van Valorant.
Als je naar 192.168.1.1 gaat → Menu → Beveiliging → Firewall → DoS → Uitschakelen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.